X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gears - skuffet


Svar
SeventhSunSeventhSunSkrevet 17/11-06 19:31 
Jeg har siddet og spillet GoW de sidste 3-4 timer, og har klaret lidt mere en Act 1 på Casual.

Og WOW - hvis ikke jeg har læst allevegne, at det er et fantastisk spil, er jeg ikke sikker på, at jeg ville spille det mere.

Kontrollen er virkelig dårlig.
Systemet med at trykke A for alting virker bare ikke godt.
Alt for ofte i kampens hede, sidder man og hamrer ... Se hele indlægget
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
77 emne(r).
1 2 > »

Svar
SeventhSunSeventhSunSkrevet 17/11-06 19:31 
Jeg har siddet og spillet GoW de sidste 3-4 timer, og har klaret lidt mere en Act 1 på Casual.

Og WOW - hvis ikke jeg har læst allevegne, at det er et fantastisk spil, er jeg ikke sikker på, at jeg ville spille det mere.

Kontrollen er virkelig dårlig.
Systemet med at trykke A for alting virker bare ikke godt.
Alt for ofte i kampens hede, sidder man og hamrer på A, for at få sin mand til at gå i dækning, men det sker ikke og man dør.
Andre gange laver han et rullefald ud midt i det hele, når man ville have ham til at stille sig op ad en søjle eller dørkarm.

Det er voldsomt irriterende, at man ikke kan hoppe over forhindringer, men er tvunget til at dukke sig ned bag dem først - og så hoppe over.

Hele spillet kan ikke bestemme sig til, om det vil være stealth ala Ghost Recon eller action som Halo osv.
Så der er alt for meget trial and error.
Man går stille afsted, men så løber éns teammates i forvejen. Man løber til det åbenlyse chokepoint, kun for at blive nakket af en sniper.

Og ens teammates har det med at løbe ud i den sikre død, så man er tvunget til at risikere liv og lemmer for at genoplive dem, og på den måde, er det fuldkommen umuligt, at tage det med ro, og nakke fjenderne én ad gangen.

Når man skal kaste granater bliver granatens forventede bane tegnet således, at hvis den skal mere end bare 5m væk, skal man kigge så meget op luften, at man ikke kan se hvor granaten vil lande.

Våbnenes effektive rækkevidde er også utrolig kort, og det betyder at alle kampe foregår indenfor et meget urealistisk lille område. Det irriterer mig, at man oftest står og skyder på fjender, der er få meter væk.
Og så løber alt og alle rundt, og fordi alting er den samme grå farve, er det ofte umuligt, at se om man skyder på ven eller fjende.
Når så skærmen er smurt ind i blod, bliver det selvfølgelig ikke nemmere.

Og motorsaven som skulle være så cool, er jo stortset ubrugelig. For at bruge den skal man holde en knap nede, og derved kan man altså ikke bevæge sig imens, så ofte står man og saver ud i luften. Hvis man da ikke pludselig ubevidst er kommet til at tage et andet våben uden motorsav på.

Øv!
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/11-06 19:48 
SeventhSun>
Og motorsaven som skulle være så cool, er jo stortset ubrugelig. For at bruge den skal man holde en knap nede, og derved kan man altså ikke bevæge sig imens, så ofte står man og saver ud i luften. Hvis man da ikke pludselig ubevidst er kommet til at tage et andet våben uden motorsav på.

Lige netop motorsaven kan du jo bevæge dig frit med. Når du holder B knappen nede ændres kontrollen, så du kan bevæge dig i alle retninger med venstre analog. Dvs. strafe blive ændret så du istedet kan dreje med den.
Der er godt nok problemer med saven, som jeg også skriver i den anden tråd. Men at du tror at man slet ikke kan bevæge sig og bare står og saver, det beviser jo bare at du ikke har undersøgt det nok.

Resten er jeg bare uenig i, og gider ikke uddybe.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 17/11-06 19:51, rettet 17/11-06 19:54 
SeventhSun>
Kontrollen er virkelig dårlig.

Jeg ville nok mene, at det er den bedste i noget spil af typen nogensinde. Det hele glider afsted. Kampene bliver så flydende fordi man nemt og hurtigt kan navigere rundt i miljøet. Der er en slags start-stop dynamik over styringen, da man ikke kan bevæge sig hurtigt i ret lang tid af gangen. Så man springer fra cover til cover. Start-løb-cover-stop.

Alt for ofte i kampens hede, sidder man og hamrer på A, for at få sin mand til at gå i dækning, men det sker ikke og man dør.

Man skal tappe på a en enkelt gang.

Det er voldsomt irriterende, at man ikke kan hoppe over forhindringer, men er tvunget til at dukke sig ned bag dem først - og så hoppe over.

Man kan jo tappe på A to gange, så det går hurtigt.

Og ens teammates har det med at løbe ud i den sikre død, så man er tvunget til at risikere liv og lemmer for at genoplive dem, og på den måde, er det fuldkommen umuligt, at tage det med ro, og nakke fjenderne én ad gangen.

Hvad forhindrer dig i at stå stille og skyde fjenderne en af gangen? Der er ikke noget tidspres mht genoplivning af vennerne(undtagen et enkelt sted).

Når man skal kaste granater bliver granatens forventede bane tegnet således, at hvis den skal mere end bare 5m væk, skal man kigge så meget op luften, at man ikke kan se hvor granaten vil lande.

Sådan er det jo også i Halo 2, hvis man skal kaste langt. Der kan man heller ikke se, hvor den vil lande, men man skal have en fornemmelse for det. Fordi det skal kræve lidt skill at kaste en granat over afstand.

Det irriterer mig, at man oftest står og skyder på fjender, der er få meter væk.

Det synes jeg så skaber intensiteten.

Og motorsaven som skulle være så cool, er jo stortset ubrugelig.

Det er et onehit kill våben, så det skal ikke være for let at bruge det. Den er på ingen måde ubrugelig.

Øv!

Giv det lige lidt længere tid, for det kan være, at det klikker. Jeg kan ikke begribe, at du har så store problemer med kontrollen og spillet som helhed, men omvendt skal der jo være nogen, som ikke kan lide spillet. Sådan er det jo altid.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SeventhSunSeventhSunSkrevet 17/11-06 19:53 
Eller også er kontrollen ikke særlig godt lavet, når saven ofte slet ikke virker, og dermed aldrig oplever at styringen ændrer sig.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 17/11-06 19:53 
Hovhov, prøver du på at vinde P:R's "Mest Bitre Mand" fra dRxL? :-D
Bede-xBede-xSkrevet 17/11-06 19:56 
SeventhSun>
Eller også er kontrollen ikke særlig godt lavet, når saven ofte slet ikke virker, og dermed aldrig oplever at styringen ændrer sig.

Så må det være din kopi af spillet, den er gal med, for den virker uden problemer hos mig.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SeventhSunSeventhSunSkrevet 17/11-06 19:58, rettet 17/11-06 19:59 
Jeg overvejer helt seriøst om min controller er blevet slidt.
Så skidt er det IMØ.

Jeg synes sådan set kontrolsystemet er godt nok, det er bare som om, at den zone foran en forhindring, hvor A knappen reagerer, er alt for lille, så når man trykker på knappen sker der ingenting.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
happyEDhappyEDSkrevet 17/11-06 20:33 
Er der ikke mulighed for det bare er dig..
Har ikke hørt andre der klager over det.

Kan ikke udtale mig om styring og spillet, da jeg ikke har spillet det endnu.
Men igen, nævnt det i en anden tråd med henyn til et andet spil.
Det er klart at alle ikke kan lidt et spil, selvom det bliver ros til skyerne og får fantasktiske anmeldelser.

Men fordi du lige ikke kan lidt det, hvorfor så jorde det sådan. Det holder ikke.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
EchoEchoSkrevet 17/11-06 20:53 
ToAt -> Jeg synes nu, at han skal have lov til at lufte sine meninger, under at blive set surt på. Hans påstande er velagumenterede - han slynger ikke bare noget ud, uden at begrunde det.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
BeanoBeanoSkrevet 17/11-06 21:09, rettet 17/11-06 21:12 
toAt>
Er der ikke mulighed for det bare er dig..
Har ikke hørt andre der klager over det.

Så vil jeg da melde mig med lidt brok også så SeventhSun ikke føler sig alt for alene ;)

GoW er super fedt men spillet har alså nogle kontrol problemer som gør at man jævnligt ikke kommer i dækning eller går i dækning når man ikke vil. Det bliver dog bedre med tilvænning.
Motorsaven syntes jeg heller ikke virker i praksis - virker ret tilfældigt. Måsker virker den bedre i multi-player, men i campain funker det ikke godt. Og nej, min controller er ikke slidt ;)

Styring er altså kritiseret i anmeldelser - 1UP pointerer det (trods den "perfekte" 10 score) og erindrer også at Gametrailers nævnte det i deres anmeldelse.
dRxLdRxLSkrevet 17/11-06 22:56 
Hyakotake>
Hovhov, prøver du på at vinde P:R's "Mest Bitre Mand" fra dRxL? :-D

Hov! Det har da vidst ikke noget på sig.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/11-06 01:03 
Jeg er lige blevet færdig med campaign på Casual, og må da indrømme at motorsaven ind imellem ikke virkede efter min hensigt, men det var som regel min egen skyld, fordi jeg ikke holdt B-knappen inde, men trykkede fribrislk på den i stedet.

Jeg oplevede ingen problemer med at søge dækning eller rulle/kaste mig mellem de forskellige dækninger - det kørte som smurt.

Jeg var ikke engang skuffet over spillets længde - 7 timer er rigeligt. Nu venter anden gennemspilning og multiplayer.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
RitesRitesSkrevet 18/11-06 09:40, rettet 18/11-06 09:41 
Jeg brugte 6 timer på at gennemføre det i Casual, hvilket nok er lige kort nok, men nu havde jeg også besluttet mig forud at jeg ville gennemføre det en gang på hver sværhedsgrad, så må jeg jo bare lade være med at gøre det for let for mig selv ;)

Ang. motorsaven, så ja... aner ikke hvad fanden det går ud på. Jeg har ikke gået efter et chainsaw kill, men når jeg lige pludselig er tæt på fjenden, så bruger jeg den og for den meste (2/3) får jeg så bare røvfuld i nærkamp og motorsaven virker ikke en skid... Hm.

Men du (Janus) har jo kun lige klaret Act I, og så på Casual, så jeg vil vove at påstå at du ikke er fortolig med kontrollen endnu (jeg kan også godt blive meget bedre), så det med at du brokker dig over A-knappens mange funktioner, vil jeg mene er fordi du ikke har vænnet dig til det endnu.

Udover motorsaven som er et problem, så syntes jeg også at bosserne er lige lovligt lette, og her mener jeg de strategier man skal bruge. Undtagen Beserker -den er passende (*host* RE4 *host*)

:)

Men råb op, eller send en invite, så co-op'er vi!

Edit:

Og min bedømmelse må være 9/10. Havde man virkelig kunne stole på motorsaven i nærkamp og havde boss kampene været mere specielle, havde det været 10/10.
» a winner is you «
kingsizekingsizeSkrevet 18/11-06 16:18 
Motorsaven virker mere som angræbsvåben frem for et forsvarsvåben, efter som at man ikke kan bruge det når først fjenden er kommet for tæt på, den virker derimod fint hvis man starter den og går ind i fjenderne.
Så jeg må nok sige at motorsaven er noget overvuderet i diverse anmeldelser, den er da meget sjov, men ikke praktisk.
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
KalicolaKalicolaSkrevet 18/11-06 17:29 
Nu vi er ved det negative ved spillet, så vil jeg lige tilføje noget omkring længden og pacingen i spillet, og jeg snakker til dem som har gennemført det.

Mig om min kammerat var 7-8 timer om at gennemføre det på casual (vi nød spillet og skyndte os ikke). Dejligt med et spil for en gangs skyld som man ikke skal bruge flere weekender på at gennemføre.

SPOILER!
Da vi nåede til hvad jeg vil kalde klimax'et i spillet, den store edderkoppeting under jorden. Der var jeg faktisk klar på at det var den sidste bane i spillet, og klar på at læne mig tilfredst tilbage i sofaen og se slut cutscenen. Desværre blev man kastet tilbage i by miljøet igen, som man i forvejen har rendt MEGET rundt i, og det var lidt en nedtur, også fordi man kom tilbage og kæmpede mod de samme fjender igen. Der havde det været meget bedre hvis det man udrettede under jorden havde kaldt andre fjender frem på overfladen, så der var kommet endnu mere dommedag-war-of-the-worlds stemning over de sidste baner. Deres koncept er godt, så hvorfor ikke smide noget mere af det i hovedet på os til sidst? banen på toget ville jeg dog ikke undvære.
SPOILER SLUT!
For The Love Of The Game
RitesRitesSkrevet 18/11-06 19:41 
Spoiler:


Jeg ville på ingen måde have været tilfreds, hvis spillet havde sluttet efter Corpser :p
Men togbanen er rigtig fed, ja :)
-Glæder mig til mere Gears ^^
» a winner is you «
KalicolaKalicolaSkrevet 18/11-06 20:18 
SPOILER


Jeg syntes bare at spillet går nedad efter corpser, fordi man ender i den samme by igen med de samme fjender. Det havde været lidt bedre hvis de puttede tog banen ind inden, og så sluttede af med corpser syntes jeg...
For The Love Of The Game
RitesRitesSkrevet 18/11-06 20:56 
Så skulle den fandme også være sværere at dræbe :p

Og der er jo forskel på de to by områder!

..I just wish it had a spacestation. With dinosaurs.
» a winner is you «
jaesjaesSkrevet 18/11-06 22:10 
SeventhSun>
Våbnenes effektive rækkevidde er også utrolig kort

Når det sker, så brug evt. den pistol, du har til rådighed på tidspunktet. Pistolernes rækkevidde er generelt ret stor, og jeg er ikke stødt på en situation, hvor pistolerne ikke har kunnet ramme en fjende :)
KalicolaKalicolaSkrevet 18/11-06 22:26 
En anden ting som jeg syntes de kunne ha brugt mere tid på. er våben og impact.

Med våben mener jeg, at de lyder som plastik legetøj ligesom i doom og halo, og starship troopers filmen. Der mangler sgu lidt power.

Med impact mener jeg, når en kugle rammer en fjende. Man tæsker løs med et maskin gevær, og de løber bare videre som var det multiplayer, og er de bag cover og stikke hovedet frem, så bliver de bare fremme med hovedet indtil de er døde. Der mangler bare et eller andet der syntes jeg, det virker bare lidt stift det hele.
For The Love Of The Game
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/11-06 16:26 
Få dig et ordentligt surround system :p
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
WehnerWehnerSkrevet 19/11-06 17:44 
SeventhSun>
hvis ikke jeg har læst allevegne, at det er et fantastisk spil, er jeg ikke sikker på, at jeg ville spille det mere.

Har du også spillet co-op egentlig - eller kun single player?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RaGeRaGeSkrevet 19/11-06 17:55, rettet 19/11-06 18:04 
Bedste spil til dags dato for mit vedkommende lige efter Zelda: OoT :) Co-op er bare så utrolig fedt og gennemført.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Bede-xBede-xSkrevet 19/11-06 18:56, rettet 19/11-06 19:09 
For mig har det været den bedste singleplayer oplevelse siden Majora's Mask og co-op over nettet er ren sex. Multiplayeren så ganske fantastisk ud i MLGs turnering i går nat, så den glæder jeg mig til at gå i dybden med.

Wehner>
Har du også spillet co-op egentlig - eller kun single player?

Der er en vurdering af det, så selvfølgelig må alle modes være blevet spillet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SeventhSunSeventhSunSkrevet 19/11-06 19:45, rettet 19/11-06 19:54 
Ja jeg har nu gennemført på Casual, Rites var med som Dom fra et sted i Act 2 og resten af spillet.

Jeg synes stadig kontrollen er utrolig ustabil.
Det sker belastende ofte, at man eks. laver rullefald hen til en lav mur, hvorefter man rejser sig op i fuld højde, og det tager al for lang tid, at komme i dækning.
Jeg ved ikke om det er meningen, at man skal holde A inde i lang tid eller kun et kort tryk - under alle omstændigheder, kan jeg ikke forene mig med systemet.

Motorsaven - virker egentlig ok, men ikke som nærkampsvåben.
Hvis en fjende hopper over den forhindring man ligger bag, kan man IKKE bruge motorsaven effektivt, hvilket jeg synes er utrolig skuffende.
Det er lidt underligt, for hvis man bruger andre våben end Lancer riflen virker de fint i nærkamp, meget som i Halo 2.

De der kommandoer man kan bruge til sine holdkammerater, virker helt grin.
Hvorfor i alverden skulle man nogensinde i dét spil udstede ordren: "cease fire"???
Rites fortalte mig så i går, at det egentlig betyder at de bliver hvor de er, en meget god ordre, men ikke lige det titlen lægger op til.

Og generelt er spillet for mig alt alt for gearet mod hardcore gamers.
SPOILER: Jeg kunne godt have brugt en lidt mere udførlig advarsel mod at gå ind i skyggen i de baner, hvor dét er dræbende.
I det hele taget synes jeg forskellen mellem lys og mørke var alt alt for utydelig.

Så på den ene side opfordrer spillet én til at være udforskende - COG tags, men pludselig bliver man straffet for nøjagtig det samme.

Jeg synes også spillet er meget ensformigt, jeg elsker lige præcis variationen i Halo med de forskellige køretøjer, og banen hvor man skal være sniper. Noget jeg savnede i Halo 2.

Og hvis man skal fortsætte sammenligningen, så mangler Gears fuldstændig de storslåede øjeblikke, hvor man kigger ud over landsabet og Marty O'Donnels soundtrack brænder sig fast i éns hukommelse.

Så alt i alt synes jeg det er fuldstændig grotesk at kalde Gears en Halo killer. IMO er det lysår fra det samme niveau , når man kigger på de enkelte elementer.

Nu mangler jeg at spille noget multiplayer, jeg håber det er sjovt.
Og man kan sagtens skrive en vurdering uden multi ;-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
dRxLdRxLSkrevet 19/11-06 19:52 
Bare sælg det til mig, jeg skal nok give en fair pris =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 19/11-06 21:05 
SeventhSun>
Så alt i alt synes jeg det er fuldstændig grotesk at kalde Gears en Halo killer. IMO er det lysår fra det samme niveau , når man kigger på de enkelte elementer.

Jeg synes også stadig at Halo er større, men for mig kommer Gears dog i nærhenden :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 20/11-06 05:18, rettet 20/11-06 14:52 
SeventhSun>
Jeg ved ikke om det er meningen, at man skal holde A inde i lang tid eller kun et kort tryk

Hvis du holder A inde, løber du. Hvis du så støder ind i en mur i den rette vinkel, sætter du dig op ad den. Normalt skal du bare tappe A og pege hen mod muren(og stå i rette vinkel), for at sætte dig op ad den.

Hvis en fjende hopper over den forhindring man ligger bag, kan man IKKE bruge motorsaven effektivt, hvilket jeg synes er utrolig skuffende.

Det er måske der, jeg synes den er bedst. Mens han hopper over gør man den klar, når han lander saver man. altsammen uden at skulle bekymre sig om, om fjenden skyder en ud af angrebet.

De der kommandoer man kan bruge til sine holdkammerater, virker helt grin.

Jeg benytter dem aldrig selv og spillet har ikke straffet mig for det endnu.

Og generelt er spillet for mig alt alt for gearet mod hardcore gamers.

Det er genren ofte. Gears er vel ikke væsentlig mere kompliceret end Halo.

I det hele taget synes jeg forskellen mellem lys og mørke var alt alt for utydelig.

Der var kun et sted, hvor jeg havde et (lille)problem med det:

SPOILER ACT 5

Når man kæmper mod slutbossen, skulle jeg lige blive klar over, at man kun må stå på den hvide plet på jorden(lyset), når hans fugle kom over. Ikke i lyscirklen uden om den hvide plet(undtagen ved et par af kasserne).

SPOILER SLUT

Så på den ene side opfordrer spillet én til at være udforskende - COG tags, men pludselig bliver man straffet for nøjagtig det samme.

Jeg synes hverken spillets design ligger op til særligt meget udforskning, men skulle man ville det, bliver man som oftest ikke straffet for det. Man kan bruge al den tid man vil i de fleste områder, uden at blive forstyrret af spillet.

Jeg synes også spillet er meget ensformigt, jeg elsker lige præcis variationen i Halo med de forskellige køretøjer, og banen hvor man skal være sniper.


For mig er det lige omvendt. Halo lever i kraft af sin AI og dynamik. Men selve det man laver er stort set det samme, selv om omgivelserne skifter.

Noget af det Resident Evil 4 gjorde så godt, var at lave en lang perlerække af afvekslende events, som spilleren skulle forbi. Der var så meget variation, at man nærmest ikke kunne trættes af spillet. Gears tager lidt fra Resi her:

SPOILER FRA FLERE FORSKELLIGE ACTS

Det ene øjeblik kører man i en vogn, det næste kæmper man mod en kæmpe edderkop. Så skal et mørkt område forceres med kun få lyskilder eller man går langsomt på gulvbrædder, som er i stykker. Det er setpiece på setpiece, som jeg ser det.

SPOILER SLUT

Og hvis man skal fortsætte sammenligningen, så mangler Gears fuldstændig de storslåede øjeblikke, hvor man kigger ud over landsabet og Marty O'Donnels soundtrack brænder sig fast i éns hukommelse.


Har du kigget på det? Landskabet er virkeligt flot mange steder. Stopper man op visse steder i hulerne ligner det et maleri.

Musikken er ikke på højde med Halo, men det er der ikke så meget som er. Alligevel har den sine momenter.

Så alt i alt synes jeg det er fuldstændig grotesk at kalde Gears en Halo killer.

Halo forbliver også min favorit. Men Gears er en sikker nummer to i actionsspilsgenren.

Og man kan sagtens skrive en vurdering uden multi ;-)

Skal man ikke vurdere et spils samlede kvaliteter?

Nu jeg har skrevet så godt om Gears, må jeg hellere skrive om det negative, jeg er stødt på:

- I co-op er det helt fantastisk, at man bare kan joine en anden spiller, som spiller singleplayer. Desværre bliver begge spillere smidt ud af spillet, hvis en quitter. Systemet er selvfølgelig stadig bedre end 99% af alle andre titler.

- I begyndelsen af min syvende gennemførsel så jeg faktisk en glitch. Jeg spillede med Playkid og en af de Wretches som skulle komme frem, kom ikke. spillet forsatte dog efter kort tid.

- Multiplayeren er helt gennemført fantastisk suværen fed. Nok det tætteste på Halo, jeg har prøvet. Opsætningen af den er bare så langt fra Halos lækre matchmaking/partysystem, som man kan komme. Hvor er det elendigt at sidde og vente på at folk joiner et spil og når de så endelig kommer, er det måske uafhængigt af hinanden, således rigtig teamwork er udelukket. Selv det at hoppe ind på samme hold i et spil, kan være svært for Gears...

Nogle af mine problemer med versus mode, kommer selvfølgelig af, at jeg har spillet ret meget Halo 2 og har vænnet mig til den opsætning. Men det er ikke kun tilvænning: Opsætninen er også overlegen i sig selv.

De få kritikpunkter til trods, er Gears stadig 10/10 i min bog.

EDIT: Jeg har lige tilføjet, hvilke acts spoilerne omhandler.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RitesRitesSkrevet 20/11-06 07:04 
Jeg syntes derimod at Gears er lysår foran Halo.

Og det med at der ikke er åbne terræner, ser jeg ikke som en dårlig ting. Lydsiden er samtidig rigtig fed, helt på højde med Halo, efter min mening. Har virkelig fået mig til at tænke "Starship Troopers" en del gange :D
» a winner is you «
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 20/11-06 08:15 
Nu vil jeg lige sige jeg gennemførte campaign selv på Hardcore første gang, og der vil jeg bare sige man nok ikk får chancen for at bruge saven, da du simpelhent blir plaffet ned inden man oftest når frem, det eneste jeg rigtig har fået brugt er "X" når man har skudt dem i benet og derefter executer dem.

- Prøv at spille på Hardcore, da blir man stortset tvunget til at ku cover systemet, for ellers ender det ofte med døden som følge.

Gears Of War er helt klart et af de federe spil jeg har gennemført på en konsol :).

Når det er sagt, så vil jeg igang med COD 3 på Veteran, og se om det ka leve op til GoW
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 20/11-06 08:41 
Rites>
Har virkelig fået mig til at tænke "Starship Troopers" en del gange :D

Wow :-o !!
Janus, hvis du ikke skal spille igennem igen, må jeg så ikke låne det?? :-p
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/11-06 11:07 
Bede-x>
De få kritikpunkter til trods, er Gears stadig 10/10 i min bog.

Hvilket jo er helt ude i skoven hvis vi skal følge karakterskalaen.

FAQ - 10/10>
Det har absolut ingen svage sider...

Du har lige nævnt tre...

Tre ting der måske ikke ligefrem gør spillet dårligt. De er til at se igennem fingre med, men ikke desto mindre så er de der. Og i følge FAQ'en kan et spil med svage sider ikke få 10/10.
En 10/10 vurdering til et spil som GOW der rent ud sagt har et ret svagt lobby system, samt andre småfejl, vil derfor være useriøst.

Jeg skriver blot dette i håb om at GOW ikke ender med en masse 10/10 vurderinger som f.eks. Halo 1 og 2, når de ved gud ikke har fortjent det.

Karakterskala
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 20/11-06 11:10 
Nights into Dreams derimod...

Seriøst, så har alle spil svage sider, men når der er ti karakterer på skalaen, kan man ligeså godt bruge dem alle.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/11-06 11:25 
Jeg har givet ét spil 10/10. Jeg syntes Nights Into Dreams er noget helt specielt, og som jeg skriver, "går op i en højere enhed". Til næste træf må du gerne sætte dig ned og udpege de svage sider i det spil, så skal jeg gerne ændre min vurdering. Derefter kan jeg så gøre det samme med Halo spillene.

Fint nok at du og Bede-x kaster om jer med 10/10 vurderinger. Jeg mener bare det er useriøst.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RooneyRooneySkrevet 20/11-06 11:26 
Det dumme lobby-system alene, trækker ihvertfald en karakter eller to ned.

Og siden spillet skal vurderes på alt sit indhold, så kan det ikke få 10/10.

Det er fint nok at være glad for GoW, men træerne vokser stadig ikke ind i himlen.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
SeventhSunSeventhSunSkrevet 20/11-06 11:29 
Bede-x>
Hvis du holder A inde, løber du. Hvis du så støder ind i en mur i den rette vinkel, sætter du dig op ad den. Normalt skal du bare tappe A og pege hen mod muren(og stå i rette vinkel), for at sætte dig op ad den.

Som nævnt har jeg gennemført spillet - det er ikke just nødvendigt, at du _fortæller_ mig hvordan kontrollen er sat op.

Uanset hvor godt det fungerer for dig, så oplever jeg ganske ofte, at jeg ikke kan komme i dækning når jeg gerne vil.

Jeg forstår eks. ikke hvorfor et klik på venstre analog ikke er crouch ALTID - i stedet for kun når man allerede er i dækning.

Dét ville hjælpe mig usandsynligt meget, især fordi min oplevelse af A-knap systemet er så ustabil.


Og så kan jeg slet ikke se hvordan du seriøst kan mene, at spillet er mere varieret end Halo 1.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RooneyRooneySkrevet 20/11-06 11:30 
Bede-x>
Det er måske der, jeg synes den er bedst. Mens han hopper over gør man den klar, når han lander saver man. altsammen uden at skulle bekymre sig om, om fjenden skyder en ud af angrebet.

Har lige prøvet det tre gange på Insane. Worked like a charm!

Virkeligt tilfredsstillende.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
WehnerWehnerSkrevet 20/11-06 11:30, rettet 20/11-06 11:32 
Jeg vælger bare at spille flere rigtig gode spil end dig Martin, fordi jeg ikke er SEGA-fanboy :)

Men seriøst, så lad os hoppe tilbage til Gears som topic, for tråde om vurderingssektionen har vi allerede. Og de fører sjældent til noget godt.

EDIT: kan se at folk allerede er tilbage on-topic, så det er bare fint.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 20/11-06 12:15, rettet 20/11-06 12:38 
Der er flere kommentarer jeg gerne ville læse, men tør ikke pga. spoiler-advarsler. Så jeg vil foreslå, at folk skriver hvilket act, der er tale om i forbindelse med spoiler-advarslen.
PlaykidPlaykidSkrevet 20/11-06 13:51 
Efter at have gennemført GOW er det lykkedes mig at blive glad for det, selvom jeg var noget skeptisk i starten. Grafikken er rigtig flot og stemningsfuld, og lydsiden god uden at være noget specielt.

Det der umiddelbart irriterer mig mest, er at jeg ikke føler nogen lyst til at spille det igennem igen, da der ikke lader til at være mere til spillet end at gå i låst cover, og skyde bag dette til man kan komme vidre, våbenes forskelligheder gør det dog tilpas sjovt. Hvilket nok, er grunde i at mine bedste oplevelser i spillet, er encounters med Beserkers.

Jeg savner også at udforske områder, selvom det måske er træls med så klumpetung en mand, og egenligt bare noget mere Variation i spillets gameplay, og selvfølgelig en alm. dukke funktion (ja ja Bede :P).

Det er fint, at man har smidt COD tags ind, som man kan søge efter, det er desværre alt for let at finde dem, selv når man ikke leder.

Emkai DK>
Nu vil jeg lige sige jeg gennemførte campaign selv på Hardcore første gang, og der vil jeg bare sige man nok ikk får chancen for at bruge saven, da du simpelhent blir plaffet ned inden man oftest når frem, det eneste jeg rigtig har fået brugt er "X" når man har skudt dem i benet og derefter executer dem.

- Prøv at spille på Hardcore, da blir man stortset tvunget til at ku cover systemet, for ellers ender det ofte med døden som følge.


Uenig, Hardcore er nemt når du lige får lært styringen og AI'en at kende, og Insane lader ikke til at være ret meget svære. Jeg han kun gennemført Campaign en enkelt gang, på Hardcore, og den ender med man saver fjender ned til højre og venstre når man først er blevet fortrolig med saven.

Endnu har jeg ikke prøvet multiplayer, andet end en enkelt gange, men lobby systemet er da tåbeligt bygget op, som Bede allerede har kommenteret.

Gears of War er et godt og solidt spil, og jeg hælder til 8/10, eller 9/10 på P:R skalaen.
Spiller nu: Halo 3
SeventhSunSeventhSunSkrevet 20/11-06 14:20 
Playkid>
Jeg savner også at udforske områder, selvom det måske er træls med så klumpetung en mand..

Ja og Wehner havde endda lovet, at Fenix ikke var så tung i rüfen som Lost Planet ;-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
WehnerWehnerSkrevet 20/11-06 14:35 
Det er han altså heller ikke :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 20/11-06 14:44, rettet 20/11-06 15:11 
FAQ - 10/10>
Det har absolut ingen svage sider...

Jeg tror, at mit udgangspunkt er, at alle spil har svage sider, så det skal vel være tale om markant svage sider(ikke bagateller). Men for lige at tage Gears specifikt:

Du har lige nævnt tre...

Jeg nævner fx denne: -
I co-op er det helt fantastisk, at man bare kan joine en anden spiller, som spiller singleplayer. Desværre bliver begge spillere smidt ud af spillet, hvis en quitter. Systemet er selvfølgelig stadig bedre end 99% af alle andre titler.

Og så tager du det faktisk som en fejl? Hvis jeg sidder og hygger mig med singleplayer, så kan jeg invitere en ind, som straks dumper ned fra himlen, hvor jeg er. Det er jo LANGT over alle andre spil(eller 99%) af dem. Der er ikke mange spil på Live man kan joine i co-op mens det er igang, så optionen er superfed.

Multiplayeren er stadig superfed, selv om opsætningen ikke er bedre end så mange andre Live spil.

Og at jeg oplever en glitch på syvende gennemførsel, generer mig heller ikke det store. Det gør jeg i alle spil og ofte før.

En 10/10 vurdering til et spil som GOW der rent ud sagt har et ret svagt lobby system, samt andre småfejl, vil derfor være useriøst.

Jeg mener, at co-op + singleplayer er til 10/10 alene. Så man kan helt ignorere multiplayeren. At den så er fantastisk, er bare godt.

Jeg skriver blot dette i håb om at GOW ikke ender med en masse 10/10 vurderinger som f.eks. Halo 1 og 2, når de ved gud ikke har fortjent det.

Hvilke spil der fortjener 10/10, kan vi nok ikke blive enige om. Men jeg er da i det mindste ikke den eneste, som er vild med Gears og Halo. De ligger omkring 95% på gamerankings, så nogen må jo havde syntes, at de skiller sig ud.

Konsolkongen>
Fint nok at du og Bede-x kaster om jer med 10/10 vurderinger. Jeg mener bare det er useriøst.

Jeg kan ikke se, at der er ET spil, som skulle være over alle andre spil. Det virker så underligt at give et karakteren, så det kommer til at stå på en trone over alt andet. Sådan et spil er ikke lavet. Fint nok, at man har en personlig favorit, men det betyder ikke, at spil ender og begynder ved den.

Iøvrigt "smider" jeg ikke om mig med ti-taller. Jeg har givet otte indtil videre til det industrien har spytte ud igennem ca fyrre år. Det er måske alt for lidt.

Og om end du ikke kan lide spillene, så er de til nogen af de mest hyldede gennem tiderne(Mario, Zelda, Halo og Streetfighter).

Rooney>
Og siden spillet skal vurderes på alt sit indhold, så kan det ikke få 10/10.

Jo, hvis multiplayeren er irrelevant for 10 tallet kan det sagtens. Ligeledes kan jeg også give Metroid Prime 2 en høj karakter, fordi singleplayeren alene fortjener det. Så er det ligegyldigt, at multiplayeren er svag.

SeventhSun>
Som nævnt har jeg gennemført spillet - det er ikke just nødvendigt, at du _fortæller_ mig hvordan kontrollen er sat op.

Du skrev bare, at du ikke var klar over, om man skulle tappe eller holde A, men ligemeget...

Og så kan jeg slet ikke se hvordan du seriøst kan mene, at spillet er mere varieret end Halo 1.

Jeg troede faktisk, at der var bred enighed om, at Halo savnede variation. Det er jo blevet kaldt "30 seconds of fun", som så bliver gentaget igen og igen. Der er mængder af backtracking gennem de samme baner og lokationer.

Ikke at jeg ikke elsker det, men det skyldes den overlegne AI og dynamik, ikke variation.

Rooney>
Har lige prøvet det tre gange på Insane. Worked like a charm!

Det er lige præcis også der, jeg har brugt den mest. På Insane er de andre melee angreb ikke nok til at fælde en fjende, så når de hopper over til en, er man presset. Med mindre man har saven :)

jaes>
Der er flere kommentarer jeg gerne ville læse, men tør ikke pga. spoiler-advarsler. Så jeg vil foreslå, at folk skriver hvilket act, der er tale om i forbindelse med spoiler-advarslen.

Jeg tilføjer det om et øjeblik til mit sidste indlæg.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RitesRitesSkrevet 20/11-06 15:39 
Selvom lobby systemet ikke er optimalt, så fungerer det nu altså stadig okay. Folk brokker sig alt for meget over det!
» a winner is you «
WehnerWehnerSkrevet 20/11-06 15:52 
Det er bare underligt, når man nu har et system, der fungerer optimalt at ændre det. Det giver ingen mening.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 20/11-06 16:32 
Passer det at man ikke kan vælge hvem man vil spille med i "Ranked Matches"?

Det vil jo ødelægge hele konceptet!
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
WehnerWehnerSkrevet 20/11-06 16:33 
Jeps :(
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KalicolaKalicolaSkrevet 20/11-06 16:50 
Jeg syntes folk på nettet er pisse sure, og laver jo ikke andet end at svine dem til som ikke er lige så godt som dem. Det som de døde snakker om mens de overværer sidste team-mate, damn. De sviner jo deres team-mates til... Det er uudholdeligt nogle gange.

Er i andre osse sådan, eller er det kun de americanere der
For The Love Of The Game
RitesRitesSkrevet 20/11-06 17:11 
Amerikanere og englændere...

Og "man har ikke et system som fungerer", medmindre I snakker om Halo 2's, for det kan ikke bruges siger Microsoft (ny konsol, nye regler).

Epic arbejder dog, eftersigende, på at gøre det hele mere funktionelt. Håber også de ændrer de minus point man får ved suicide.
» a winner is you «
WehnerWehnerSkrevet 20/11-06 17:21 
Rites>
Og "man har ikke et system som fungerer", medmindre I snakker om Halo 2's, for det kan ikke bruges siger Microsoft (ny konsol, nye regler).

Det er præcis det, jeg hentyder til. Det er ikke (nødvendigvis) Epics skyld, men Microsofts. Jeg har allerede koldsved ved tanken om Halo 3 uden party-system *gys*.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
77 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig