X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

End all arguments: PS3 vs 360


Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 15/11-06 22:08 
Jeg tror ikke der kan komme noget godt ud af at poste det her, men specielt denne her artikel har fået meget opmærksomhed, rundt omkring, fra steder som Joystick etc. Skaberen hævder selv at det er den mest dybdegående sammenligning af de to maskiner til dato.

Der er meget tal og fancy ord, men interessant alligevel: http://dpad.gotfrag.com/portal/story/35372/?spage=1
Well crucify the insincere tonight...
TheDukeTheDukeSkrevet 16/11-06 21:55 
Spændende artikel. Jeg ville lyve hvis jeg påstod at jeg fattede alt i den, men det lader til at PS3'eren ikke har det store powermæssige forspring alligevel. 360'erens GPU er noget vildere end jeg gik og troede.
la0sla0sSkrevet 16/11-06 22:22 
Ja jeg læste den også, men havde da godt nok svært ved at følge med på min væltepeter da han første satte sig i sin tech-lingo ferrari. Interessant artikel.
Hvad sker der?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 16/11-06 22:23 
Jeg har endnu ikke kunnet kommme ind på siden...
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
dchangdchangSkrevet 16/11-06 22:27 
Jeg prøvede igår og der kunne jeg ikke komme ind. Det samme gælder idag. Imorgen er endnu en dag.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KLTKLTSkrevet 17/11-06 00:30 
Jeg har heller ikke kunnet åbne det pågældende link, men overordnet er der vel ikke så meget andet at sige, end at der jo formentlig ikke er den helt store forskel på hvad PS3 kan præstere i forhold til Xbox 360.
Der er selvfølgelig punkter hvor PS3 er et stykke foran Xbox 360 men alt andet ville da også være underligt, og det der nok snarere er tale om er at Sony som sædvanligt forsøger at hype deres nye konsol til at være noget der slet ikke har hold i virkeligheden.

Vi kan vel alle huske alt den hype der var i forbindelse med lanceringen af PS2 tilbage for 6 år siden, og sæt så dette op imod hvad den konsol i virkeligheden nåede at præstere rent grafisk osv...

Men egentlig er hele diskussionen omkring hardware og grafiske effekter osv underordnet, for i sidste ende er det spillene der tæller hvilket Nintendo ihvertfald ser ud til at mene er tilfældet!
9/11 Was An Inside Job
TLTLSkrevet 17/11-06 01:03 
Igen må jeg give min ærlige mening om det her... Der er ikke noget bevis på at PS3 er "kraftigere" end X360 før der bliver lavet noget på PS3, som X360 aldrig ville kunne lave.

Det er jeg da også sikker på ville komme efterhånden, men ikke før begge konsoller er over 3 år gamle, eller mere. Det tog jo f.eks. 5 år at lave det første Gran Turismo til PSX (Bare et godt eksempel jeg lige kunne komme i tanke om).

Konsoller er forskellige fra PC'ere. PC-spil bliver lavet til fremtidens Hardware, mens konsoller bliver lavet til fremtidens spil. Eller omvendt, PC'er tilpasser sig til de spil de skal kunne spille, men konsolspil tilpasser sig konsollen og lærer stille og roligt at ydnytte alle kræfter i hardwaren.

ét punkt man kan peje på mht. til hardware forskel i de to konsoller er at jeg vil gætte på at Grafikchippen i begge er ca. lige kraftig men hovedprocessoren i PS3 er mere alsidig... Dual-Core i en PC er en god ting, som hjælper PC'en med at køre mere flydende og køre flere opgaver på en gang. I PS3 sidder der jo 7-8?? kerner, som ville kunne bruges til at lave ret så komplicerede opgaver (grafik, partikelsystem, lyd, AI, fysik, textures osv.)
Det handler selvf. også om busser, broer og RAM, men vil igen gætte på at der ikke er den store forskel på de to i de henseende.

Blu-ray aner jeg ikke noget om, så ved ikke om det er en fordel eller en ulempe... Men så længe det er lige så hurtigt som DVD og HD-DVD, ser jeg tingene i PS3's favør ind til andet er bevist om nogle år.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
DeluxScanDeluxScanSkrevet 17/11-06 01:13, rettet 17/11-06 01:14 
Én ting er sikkert: Vi vil ikke se enorme grafiske forskelle som f.eks. mellem N64 og PSX. Hvilken af disse, der så var flottest, det er en anden historie...

...som findes her!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/11-06 01:39 
TL>ét punkt man kan peje på mht. til hardware forskel i de to konsoller er at jeg vil gætte på at Grafikchippen i begge er ca. lige kraftig men hovedprocessoren i PS3 er mere alsidig... Dual-Core i en PC er en god ting, som hjælper PC'en med at køre mere flydende og køre flere opgaver på en gang. I PS3 sidder der jo 7-8?? kerner, som ville kunne bruges til at lave ret så komplicerede opgaver (grafik, partikelsystem, lyd, AI, fysik, textures osv.)
Det handler selvf. også om busser, broer og RAM, men vil igen gætte på at der ikke er den store forskel på de to i de henseende.

Ifølge artiklen er sådan noget som AI og Scripting nogle af de ting PS3's CPU vil være dårligere til i forhold til setup'et i Xbox 360. Til gengæld har PS3 en fordel når det kommer til animation osv. (Læs artiklens afsnit om de to konsollers CPU - det er spændende læsning :)

Men jeg er dog fuldt enig i at vi ikke kommer til at se store forskelle - dog ej heller i sidste del af konsollernes levetid (med henblik på argumentationen om Xenos-chippens (Xbox 360) fordele i forhold til RSX-chippen (PS3)).
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig