X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

NAT problemer med Xbox Live


Svar
RitesRitesSkrevet 13/11-06 10:57 
Jeg har forwardet portene; 3074, 3330, 88, 53 for min Xbox360 på min router, men når jeg laver en netværkstest på konsollen, kommer den tilbage med svaret "moderate" (istedet for "open").

Er der nogen som kan fortælle hvad mere der skal gøres for at løse problemet?

Min router er forresten Zyxel 2602HW-D1A
» a winner is you «
71 emne(r).
« < 1 2

Svar
nerosnerosSkrevet 02/06-10 09:18 
Ok jeg må lige tjekke de billeder ud igen så.

Telenor skrev det her:
Hej

Tak for din henvendelse.

Jeg vil meget gerne hjælpe dig, men din henvendelse drejer sig om et produkt, som
ikke er leveret af Telenor.

Af den grund kender jeg desværre ikke produktet godt nok til at kunne hjælpe dig
tilstrækkeligt.

Jeg vil foreslå, at du i stedet kontakter udbyderen eller sælgeren af produktet.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 02/06-10 09:22, rettet 02/06-10 09:27 
De taler om Xbox/PS3 som produktet - ikke routeren :)

Igen: De supporterer ikke PSN/XBL *officielt*
Ring til dem en aften og spørg høfligt om de har nogle erfaringer med XBL/PSN. Gør dem evt. opmærksom på at du godt ved de ikke garanterer det, men kan være de har erfaringer med det alligevel. Det fungerede for mig.

Sender man en e-mail til dem, får man med garanti den officielle melding : "vi supporterer det ikke."

EDIT: Hvis du sætter din XBox's IP som "Default server" SKAL det altså virke. Sørg for at IP'en er den rigtige :)
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 02/06-10 09:48 
@Neros
Har du husket at genstarte routeren efter du har aktiveret alle de settings som Beano viser? :)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
BeanoBeanoSkrevet 02/06-10 09:56 
Burde ikke være nødvendigt - men klart en god ide :)
nerosnerosSkrevet 02/06-10 10:01 
Kristensen>
@Neros
Har du husket at genstarte routeren efter du har aktiveret alle de settings som Beano viser? :)

Ja 100 gange :-)

Men jeg må prøve mig frem. I min mail til dem fortæller jeg jo kun om min 660R-D1'er men jaja det er jo nemmest for dem at sende sådan en mail tilbage.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 02/06-10 10:03 
Men du spurgte dem vel om at få Live til at virke? ;)
nerosnerosSkrevet 02/06-10 10:08 
Jo hehe men jeg ved hvordan de tænker ;D
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 02/06-10 10:10, rettet 02/06-10 10:12 
Ja, så snart der nævnes et andet produkt (f.eks. Live) så får man det standardsvar :)

Jeg forstår godt at de ikke kan garantere f.eks. Live og PSN, men at de slet ikke har nogen guides, anbefalinger eller vil yde nogen form for assistance, er ret usselt da online konsoller ikke ligefrem er niche i dag. Nok nemmere og sikrere for dem bare at afvise det totalt.
nerosnerosSkrevet 02/06-10 10:27, rettet 02/06-10 10:30 
Ja enig.

Men nu da routeren er udstyret med den slags hardware som plug n' play burde det jo være noget de gad at tage sig af.

Men ok "plug n' play" det siger vel sig selv :-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 04/06-10 08:47, rettet 04/06-10 09:14 
Jeg oplevede noget spøjst i går - havde ikke rettet noget på min router eller skiftet IP'er, men pludseligt stod min PS3 med NAT 3 (dvs. ikke åben) som giver problemer i Blur.
Jeg checkede at PS3 IP'en stadig stod som Default Server (samme som DMZ) i routeren, at IP'en var korrekt og genstartede PS3'en flere gange. Ingen ændringer.

Jeg genstartede så routeren og pludseligt røg PS3 tilbage på NAT 2.

Så hvis man har problemer med det Zyxel lort, kan en router genstart altså hjælpe.

Neros, forsøgte du "Default Server" metoden?
nerosnerosSkrevet 04/06-10 09:31, rettet 04/06-10 09:32 
Det er noget usikker skidt!

Altså jeg tror det jeg har gjort er rigtigt, men jeg har godt nok sat default server op til min XBOX istedet da jeg ikke bruger min PS3 fortiden. Jeg har så rettet alle NAT porte mod den også ligesom dig.

Hvad gør det der DMZ?

Når jeg tester min 360 forbindelse (og det gør jeg ofte) siger den ingenting om at min NAT skulle være strict. Jeg har både genstartet min router op til flere gange og alt muligt men lige lidt hjælper det? Jeg er stadig lidt usikker på om det virkelig er min forbindelse som der er noget galt med?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 04/06-10 09:42 
neros>
Hvad gør det der DMZ?

DMZ betyder "demilitarized zone" og er det samme som "default server" på din Zyxel router. Det gør bare at de porte som ikke er forwarded specifikt til en bestemt IP, istedet rammer IP'en som er DMZ/default server.

Hvis du har sat Xbox IP som default server og samtidig port forwarder XBL portene til den, så prøv at deaktivere port forwarding til Xboxen (og KUN brug default server).
Kan være at routeren forvirres over det ellers. Jeg bruger kun default server muligheden til PS3 og forwarder så de specifikke XBL porte til 360.

...og genstart routeren efter rettelsen :)

DMZ på Wiki
BeanoBeanoSkrevet 04/06-10 09:49, rettet 04/06-10 09:51 
neros>
Når jeg tester min 360 forbindelse (og det gør jeg ofte) siger den ingenting om at min NAT skulle være strict.

Hvis testen ser ud som dette, bør NAT være åben :

NAT problemer med Xbox Live

Hvis den nederste grønne streg imellem "internet" og "Xbox Live" istedet er orange eller rød, er der NAT problemer.

Jeg ved ikke om der er andre steder man kan se det?
nerosnerosSkrevet 04/06-10 10:03, rettet 04/06-10 10:03 
Ok men så har jeg ihvertfald en åben NAT!!! og har haft det længe?

Det kan jo være SSTIV der er problemer med, men f.eks da jeg spillede RDR den anden aften online blev jeg ofte smidt ud af multiplayer på grund af net issues with other players?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 04/06-10 10:07, rettet 04/06-10 10:10 
Mht. RDR, så læste jeg at der er en update på vej til netop at løse disconnect issues. Behøver ikke være din line som er problemet.

Jeg kan ikke huske om Halo 3 kommer med en advarsel hvis der er NAT problemer - men jeg ved Reach betaen gjorde. Måske skal du prøve med Halo 3/ODST?
nerosnerosSkrevet 04/06-10 10:44, rettet 04/06-10 10:45 
Har ikke lige det spil, men det du siger er faktisk ikke så dumt ved nemlig at Gears of War 2 gør det samme når man skifter fra Private til Public i deres multiplayer menu.

Jeg er blevet lidt mere rolig nu ;-)

Jeg må prøve det iaften.
Bashful Neophyte
PlaykidPlaykidSkrevet 04/06-10 10:55 
Det kan også være din NAT er åben, men ikke åben åben :)
Spiller nu: Halo 3
nerosnerosSkrevet 04/06-10 11:23 
Hvad betyder det så?
Bashful Neophyte
PlaykidPlaykidSkrevet 04/06-10 11:28 
Det betyder, at selvom den er åben når du troubleshooter, så kan den måske godt blive mere åben.
F.eks. så har min router altid været åben, jeg har forresten også en 660R-D1, men hvis jeg ikke forwarder xbox live portene så er der nogle enkelte individer jeg ikke kan connecte til.
Spiller nu: Halo 3
BeanoBeanoSkrevet 04/06-10 11:50, rettet 04/06-10 11:50 
Nu forvirrer du jo bare manden yderligere :)

Vi arbejder netop på at åbne op for portene - via default server eller port forwarding.
nerosnerosSkrevet 04/06-10 15:07 
Det har jeg også gjort :-)
Bashful Neophyte
71 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig