X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Amiga1200


Svar
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 10/11-06 21:06, rettet 10/11-06 21:07 
nu har min Amiga 1200 snart stået og samlet støv i 10år...
og jeg tænkt mig at rode lidt med den igen.

Hvad er der ude på markedet nu (endnu) som kan vække sådanne en dejlig maskine tilbage fra de døde?
Jeg mener at man kan købe et netværks kort (pcmcia) til den. (er det forresten muligt at browse en amiga1200 fra en pc/mac over netværk?) og findes der en internet browser til den?

Det er en hel "nøgen" Amiga.. uden nogen former for udvidelser. (dog har jeg en gammel 500mb harddisk som jeg kan lægge i den)


Hejælp en Gammel Amiga spillerer :-)
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
KTCKTCSkrevet 12/11-06 21:52 
Jeg har en Amiga 1200 med harddisk og PCMCIA netkort, og den kører både browser, ftp og endda irc (chat).
Før du køber et PCMCIA netkort, skal du sikre dig at cnet device driveren understøtter netkortets chipsæt.
Cnet device kan du hente her: http://piru.dyndns.org/~p/sw/
I det arkiv du henter, er der en liste over de chipsæt, som er testet, og information om hvilke der virker og ikke gør.

Det skal dog mest være for nostalgiens skyld at du gør det, for det meste software til den gode gamle maskine er forældet i dag. Flash og sådan noget kan du glemme alt om...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 12/11-06 22:17 
Heh, ting man relativt let kan lave i flash ville have været de vildeste demo effekter på en A1200 :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 12/11-06 22:34 
Det lyder sku godt...

det næste jeg godt kunne tænke mig at vide er...
Hvad mangler jeg for at det kan blive skægt at rode med den amiga igen...
så vidt jeg husker.. så skulle man kunne installerer Debian på den.
men hvad kræver det?

og.. er der en grænse for hvor stor en harddisk amigaens harddisk controller kan tage? for jeg har også en 10gb 2.5" harddisk liggende.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
KTCKTCSkrevet 12/11-06 23:21 
Ja, der findes vist noget Linux til den, men personligt synes jeg det er synd at gøre Amiga så "PC-agtig"
Harddisk størrelsen afhænger af den OS du kører, men der er forskellige grænser for partitionsstørrelser.

Forresten kan man godt proppe en 3.5" harddisk ind i en A1200, hvis du er lidt kreativ...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 13/11-06 15:04 
Jeg var godt klar over at diverse OS er ligeglad over størrelsen...
men jeg havde dog erfaringer om at gamle harddiske controller ikke kunne håndterer store harddiske.

Men det med 3.5" lyder da spændende.. den vej kunne man jo også gå.

Hvilke udvidelskort bør jeg kigge efter?
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
KTCKTCSkrevet 13/11-06 18:36, rettet 13/11-06 18:40 
Jeg kan næsten kun udtale mig om, hvad jeg har i min.
Som sagt har jeg et PCMCIA netkort, så jeg kan bruge den på nettet og overføre filer imellem PC og Amiga.
Så har jeg et Blizzard 1230IV 68030 50MHz acceleratorkort, som er proppet med 32MB EDO RAM. Den giver min Workbench og programmer et ordentligt boost med hensyn til hastigheden og hukommelse.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SpaceFractalSpaceFractalSkrevet 07/01-07 01:01 
Det fedste ved Amigaen er idag, at der findes HDinstallers til de fleste Amiga spil (inklusive spil, der ikke kunne installers på HD).

Programmerne JST og WHD kan klare ærterne for at installere dem (fra oringial spil, ikke crackede kopier), og endda patch dem således de vil virke på Amiga 1200, så ikke mere kikstart skift på den konto.

Det er en del sjovere at spille dem igen, når der er kommer ind på en HD. F.eks. havde jeg engang en stor fornøjelse at spille Batman igen, hvis dette spil ellers kun virkede på Amiga 500.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig