X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Godt nyt til PS3 fans med hang til Linux


Svar
Jack_DJack_DSkrevet 10/11-06 20:39 
PS3 system software users guide, er publiceret og det ser rigtigt godt ud og det ser ud til at Sony holder hvad de lover og levere en værdig konkurrent til XBL.

Der er mange gode nyheder bl.a

Open platform

http://www.play... Se hele indlægget


PS3 system software users guide
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
64 emne(r).
1 2 > »

Svar
Jack_DJack_DSkrevet 10/11-06 20:39 
PS3 system software users guide, er publiceret og det ser rigtigt godt ud og det ser ud til at Sony holder hvad de lover og levere en værdig konkurrent til XBL.

Der er mange gode nyheder bl.a

Open platform

http://www.playstation.com/ps3-openplatform/index.html

Frihed til at vælge OS når PS3 startes på

http://manuals.playstation.net/document/en/ps3/current/settings/defaultsystem.html

Frihed til at installere OS

http://manuals.playstation.net/document/en/ps3/current/settings/osinstall.html

Voice/video chat med op til 6 personer

http://manuals.playstation.net/document/en/ps3/current/friends/index_chat.html

Mulighed for at styre/dl/streame med PSP worldwide.

http://manuals.playstation.net/document/en/ps3/current/remoteplay/remortplay.html

osv...


Det er her er simpelthen så gode nyheder, at enhver skeptikker må indse at Sony er på rette spor med PS3 og i den grad ser ud til at kunne levere hvad de har lovet ikke mindst på Online området.
IMO ser PS3 online mindst ligeså godt ud som XBL hvis ikke bedre, og med muligheden for at starte andet styresystem op, er der åbnet for uendelige muligheder.

PS3 system software users guide
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
ChronoChronoSkrevet 10/11-06 21:04 
Ja hvis Microsoft nu har mulighed for at udsende deres 360 OS til PS3 så skal det nok blive godt alt sammen :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ValkyrieValkyrieSkrevet 11/11-06 01:40 
I den her 1up artikel taler de om sammenlignerne mellem ps2 og ps3, og elementer mellem dem begge der gentager sig; http://www.1up.com/do/feature?cId=3155102

"Sony made the right choice to go broadband-only and free with PS2, but it failed to offer a unified gaming service. Microsoft capitalized on this. Sony made the right choice to keep online free, but it seemingly hasn't learned from its mistakes and isn't offering a unified gaming service. Microsoft is capitalizing on this."


Hvis det bliver mere af det samme, som det vi så på PS2, er det så ikke altsammen lidt ligegyldigt?

Nu når PS3s Xbox 360 Achievements agtige system, "entitlements" er droppet( http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3154563 ) , og der bliver snakket om at der ikke er unified friends list igennem alle spillene, så virker det bare som at fisen er gået af ballonen.

Teknisk set er det jo ikke gratis. Den eneste forskel mellem ps3 og Live, er vel bare at PS3 udviklerne selv for lov til at hønse med om deres spil skal have monthy fees eller ej.
Well crucify the insincere tonight...
Jack_DJack_DSkrevet 11/11-06 02:29 
Valkyrie>
I den her 1up artikel taler de om sammenlignerne mellem ps2 og ps3, og elementer mellem dem begge der gentager sig; http://www.1up.com/do/feature?cId=3155102

Useriøs artikel med åbenlyse fejl, så lad nu den ligge.

Valkyrie>
"Sony made the right choice to go broadband-only and free with PS2, but it failed to offer a unified gaming service. Microsoft capitalized on this. Sony made the right choice to keep online free, but it seemingly hasn't learned from its mistakes and isn't offering a unified gaming service. Microsoft is capitalizing on this."


Hvis det bliver mere af det samme, som det vi så på PS2, er det så ikke altsammen lidt ligegyldigt?

Men det bliver jo netop ikke mere af det samme. Har du overhovedet skimtet det link jeg sendte med igennem??
Jeg fremhæver jo netop nogle punkter som skiller sig ud.

Valkyrie>
Nu når PS3s Xbox 360 Achievements agtige system, "entitlements" er droppet( http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3154563 ) , og der bliver snakket om at der ikke er unified friends list igennem alle spillene, så virker det bare som at fisen er gået af ballonen.

Blot fordi der ikke er unified friends list er luften gået af ballonen???
Hvis der ikke skal mere til, så hold du dig bare til din Xbox360, hvor Bill bestemmer hvad der må installeres og hvor du betaler overpris på tilbehør.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 11/11-06 10:48 
Jack_D>
Useriøs artikel med åbenlyse fejl, så lad nu den ligge.

Nej da, hvorfor skulle vi det? Kan du ikke gennemgå den og udpege de fejl du finder og komme med sandheden bag dem?
Jack_DJack_DSkrevet 11/11-06 11:05 
Der er så mange fejl og useriøse vurderinger at jeg ikke gider at gå dem alle igennem.

Men her er 2

I den oversigt over 10 grunde til at PS3 fejler skriver de bl.a. "This one costs $600. " Det er delvist sandt, den kan dog fåes billigere ved at købe den lille udgave, men det nævner de ikke.

De skriver at der kræves et LCD tv, hvilket også er forkert.

osv.. men læs den selv og vurder.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
00Void00VoidSkrevet 11/11-06 11:15 
.. Den er stadig ikke 5500,- værd.
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
ValkyrieValkyrieSkrevet 11/11-06 12:26 
Jeg kan ikke se logikken i at Sony tilføjer Linux til PS3. Eller PS2 for den sags skyld.
Jeg synes at det er en anden måde for dem at tale udenom om de ting der er vigtige.
btw, så ejer jeg ikke en 360.
Dog synes jeg ikke at PS3s online system lyder spor fedt. At det er gratis er helt ligegyldigt(for mig). Det er bare skuffende at se at de ikke har kommet videre.

Men det er da okay Jack D!! Nu må vi ikke glemme at PS3 er tre gange så kraftig som 360, at alle spil vil køre ved 120 FPS, at alle spil bliver region free, at deres online er større, har flere features end Live, og tilmed er gratis. PS3 er jo åbenlyst "Konsollen".
Wii er jo for små børn, og 360 er for Windows elskende tabere. Vi køber jo allesammen PS3er så vi kan bruge Linux, og surfe på internettet på vores TV skærme. Det er fedt, fordi ingen af os har PCer. Jeg skriver denne post fra min N-Cage!!!


Udover det Jack D, så synes jeg det er lidt plat at du bare afviser 1UPs artikel sådan. Jeg synes da at de har MEGET mere troværdig end dig. De er trods alt, en af de største og mest respekterede gaming sites på nettet. 1UP show, bliver set af latterligt mange mennesker vær uge på Itunes. På steder som Neogaf er folk fantastiske over dem:S
Men whatever...
Hvis du da har ret i alt det du mener, så er det da fedt. For os allesammen. Der trods alt skal have en PS3 på et eller andet tidspunkt! My sweet, sweet MGS4...
Well crucify the insincere tonight...
Zzap!Zzap!Skrevet 11/11-06 12:30, rettet 11/11-06 12:37 
00Void>
.. Den er stadig ikke 5500,- værd.

Den lille version er anslået til at ligge på omkring 4300kr.
Hvis man regner inflation med så er den næsten billigere, end PS2 var da den blev lanceret i Danmark.

Hvis man skulle købe alle de ekstra ting der skal til for at få 360 core op på noget der bare ligner PS3s niveau, som WiFi, HDDVD drev, trådløs controller, større harddisk, batterypack osv. så ville man:
1. Ende med en grim stor klods af en maskine, med himstergimser stikkende ud alle vegne.
2. Man ville gå glip af bevægelsesfølsom controller, og det HDTV disc format, som med overvældende sandsynlighed vil sejre, BluRay.

Derudover så er PS3 mere støjsvag, mere import venlig (universel PSU), har en kraftigere CPU (som vil give mere levende spilverdener) og PSUen er intern. Og så har jeg kun nævnt nogle få af hardwarens fordele og ikke noget om de spil der kommer.
Born to kill space
dRxLdRxLSkrevet 11/11-06 12:33 
Jeg kunne da godt finde på at købe én for at bruge den som linux hjemmecomputer.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 11/11-06 12:39 
Valkyrie>
Teknisk set er det jo ikke gratis. Den eneste forskel mellem ps3 og Live, er vel bare at PS3 udviklerne selv for lov til at hønse med om deres spil skal have monthy fees eller ej.

Udviklerne har mulighed for at tage penge på både PS3 og Xbox 360 (se bare FFII og PSU).
Tvivler på at udviklernee vil tage penge for peer-to-peer baserede online spil (som man for det meste benytter på Xbox). Men f.eks. for MMORPG spil vil man sikkert komme til at betale for det... på begge platforme.
Zzap!Zzap!Skrevet 11/11-06 12:40 
dRxL>
Jeg kunne da godt finde på at købe én for at bruge den som linux hjemmecomputer.

M3 2!
Det ser jo ud til at være en ret åben platform, spørgsmålet er så bare *hvor* åben.
BTW. nice avatar dRxl! Hvilket spil er den fra?
Born to kill space
dRxLdRxLSkrevet 11/11-06 12:54, rettet 11/11-06 15:11 
Super Puzzle Fighter 2'

Godt nyt til PS3 fans med hang til Linux
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Bede-xBede-xSkrevet 11/11-06 13:35, rettet 11/11-06 14:39 
Zzap!>
Hvis man skulle købe alle de ekstra ting der skal til for at få 360 core op

Problemet er, at man ikke behøver at købe alle de ting. Hvis man bare er interesseret i at spille, kan man nu få Core versionen til 1800,-(+ mem card/harddisk). Wii kommer til at ligge omkring 2200,-

Er man begrænset i sit konsolbudget og kommer det til et valg mellem konsoller, må man så gøre op med sig selv, om man synes, at PS3 er det bedste valg. Eller om man hellere vil have både Wii + 360 til samme pris(eller måske lidt under).

Personligt skal jeg selvfølgelig have alle sammen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HyakotakeHyakotakeSkrevet 11/11-06 15:00 
Jack_D>
Der er så mange fejl og useriøse vurderinger at jeg ikke gider at gå dem alle igennem.

Ja, det er hårdt at være kritiker; det kræver at man GIDER finde beviser. Men det er selvfølgelig lettere at pålægge andre ansvaret for at kritisere og bare feje af bordet.

Så vidt jeg kan vurdere er der ingen eller kun ubetydelige fejl i hele side 1-sammenligningen.

Du læser Sony-kritik som Fanden læser Bibelen, når du siger:

"De skriver at der kræves et LCD tv, hvilket også er forkert."

Det er ikke det de skriver. Det er derimod:

"This one basically requires one of these (which not everyone has)."

Læs ordet BASICALLY. Dvs. du kan ganske givet spille mange af spillene på et gammeldaws TV, men for at få det fulde udbytte skal du investere i HD-TV. Se bare på "Dead Rising" til X360, som er noget nær uspilleligt på TV, da teksten er mikro-mini-lille og optimeret til HD-TV. Jeg gad nok se en markedsstatistik for, hvor mange, der har opgraderet til HD-TV - både i USA og Europa (jeg går ud fra at USA er laaangt foran).
NaieraNaieraSkrevet 11/11-06 15:26 
USA har ikke nødvendigvis flere HDTV per indbygger. Der laves og sælges stadig masser af den helt gamle slags, mens du får svært ved at finde billedrørs-TV i Elgiganten, Expert, osv.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ValkyrieValkyrieSkrevet 11/11-06 16:10 
Zzap!>
00Void>
.. Den er stadig ikke 5500,- værd.

Den lille version er anslået til at ligge på omkring 4300kr.
Hvis man regner inflation med så er den næsten billigere, end PS2 var da den blev lanceret i Danmark.

PS2 var da også helt til grin prismæssigt. Dengang var det "ohh så vildt med DVD". 2-3 år efter kunne man købe en DVD afspiller i Netto til 200 kr,-



Zzap!>
Hvis man skulle købe alle de ekstra ting der skal til for at få 360 core op på noget der bare ligner PS3s niveau, som WiFi, HDDVD drev, trådløs controller, større harddisk, batterypack osv. så ville man:
1. Ende med en grim stor klods af en maskine, med himstergimser stikkende ud alle vegne.
2. Man ville gå glip af bevægelsesfølsom controller, og det HDTV disc format, som med overvældende sandsynlighed vil sejre, BluRay.

Derudover så er PS3 mere støjsvag, mere import venlig (universel PSU), har en kraftigere CPU (som vil give mere levende spilverdener) og PSUen er intern. Og så har jeg kun nævnt nogle få af hardwarens fordele og ikke noget om de spil der kommer.

... Hvad er meningen med det her? Vil du virkelig have at vi skal komme med lange sø-forklaringer, om mangler ved Sonys online, deres mangel på rumble etc etc etc...

Der er massere af mennesker der påstår det modsatte. At PS3 har længere loading tider, svagere hardware, og bare dårligere spil, all around.
Jason Rubin, skaberen af Crash Bandicoot og Jak and Daxter, har nogen gode points i denne roundtable på GT; http://www.gametrailers.com/bonusround.php?ep=1&pt=1
Well crucify the insincere tonight...
Zzap!Zzap!Skrevet 11/11-06 16:14 
Der er ikke meget nextgen over at sidde med en wired controller og at bruge et comp-kabel til at slutte konsollen til TVet.
Hvis du vil have bare en lille smule ud af din investering skal du have mindst et memcard (300,-) og et RGB kabel (250,-). Så er vi pludselig oppe på 2350,-. Og så har du stadig ikke købt harddisc (som man skal bruge for at komme på live) eller trådløs controller, som er standard på de to andre konsoller.
1800,- for en 360 er vist et slagtilbud, som man ikke skal regne som fast pris på nogen måde.

De mange ekstra ting du får med en PS3 er alle sammen noget der kan bruges til at forbedre spiloplevelsen med. Det er en sidegevinst, set fra forbrugerens synsvinkel, at de så også kan bruges i andre applikationer.
Born to kill space
NaieraNaieraSkrevet 11/11-06 16:25 
Valkyrie>
PS2 var da også helt til grin prismæssigt. Dengang var det "ohh så vildt med DVD". 2-3 år efter kunne man købe en DVD afspiller i Netto til 200 kr,-

2-3 år efter? Ja, udviklingen går hurtigt! En DVD-afspiller var dyrere da PS2 kom. Det har absolut intet at sige for PS2'ens pris at man kun kan købe DVD-afspillere til ingen penge. Ligesom det er temmelig mange gange mere relevant, at sammenligne PS3 med hvor HD-DVD og BR-afspiller priser er nu, i stedet for hvor de formodentlig er om 2-3 år.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 11/11-06 16:46 
360 premium kan fås til en slik i DK. Så den til 2700 i Fona forleden.
ValkyrieValkyrieSkrevet 11/11-06 17:01 
Det der er relevant, ligesom på PC markedet er, at langt de fleste mennesker snyder sig selv, hvis de går ud, vær 3 måned og købe det dyreste 4-5,000 grafikkort, istedet for at vente indtil priserne er kommet i en acceptabel prisklasse og teknologien er blevet standard.

For fanden mand! At sammenligne en launch ps2 med de nyeste PStwo's er som nat og dag. Bare se hvor meget mindre den er, hvor mindre larm den laver, hvor mange flere ps one spil den kan afspille og hvor mange DVDer den kan afspille.

Ideologien ligger jo i at, Blue-Ray og PS3 i de første par år er overpris.

Vi kan jo sagtens lave den analogi, at Blue-Ray og HD DVD vil være billigere om flere år. Det er vel også derfor, som hele den her sub diskution begyndte med, da 00Void, sagde at den ikke var 5500 kr værd.


Derfor er det latterligt. En DVD afspiller i 2000 = 4000 kr,-. En DVD afspiller i 2003 = 200 kr, for ca den samme kvalitet.
Hvis de spil der faktisk betyder noget. Dem som faktisk måske, og jeg mener, MÅSKE, kunne udnytte Cell, ville først komme om 3-4 år. Når vi er nået forbi second og third generation spillene.

Vel derfor at jeg personligt ikke har fået en 360 indtil nu. For hvorfor? Xbox 360 er jo ikke pengene værd. I det hele taget har der ikke været noget specielt godt på den platform, og alt det gode har stortset kunne fås til PC, der såvel var bedre.
Det er jo det samme med PS3. BORTSET fra, at PS3 køre stilen med Genji, Dark Kingdom og alt det der.

Kenny boy, har påstået at PS3en vil overtage PCens plads. Det vil den selvfølelig ikke. Om 360 og XNA og cross platforming med PC og 360 vil blive en succes, ved jeg ikke. Men det er da kun sandsynligt, at Online og Linux, vil blive ligeså stor en joke til PS3 som det var til PS2.
Hvem husker ikke hvor svinske Sony var til forlade deres latterlige HD-Addon? De droppede jo hurtige support til den, end de gjorde til PSP.
Så I sidste ende kan man vel kun stå tilbage med meget lidt tro, at PS3 er de 5500 værd.

Men igen, det er en død diskution, fordi vi er åbenbart i to lejr. Der er dem der tror på Sony, også er der dem der har mistro til alt hvad de siger. Og jeg er i den sidste camp.
Jeg spiller på PS2, men er uden tvivl anti-sony. Og derfor er det(igen, igen, igen) ikke relevant at have denne dialog, fordi det er blevet til ja versus nej debat. oh teh noes.
Well crucify the insincere tonight...
Jack_DJack_DSkrevet 11/11-06 17:12 
Valkyrie>
.. Hvad er meningen med det her? Vil du virkelig have at vi skal komme med lange sø-forklaringer, om mangler ved Sonys online, deres mangel på rumble etc etc etc...

Der er massere af mennesker der påstår det modsatte. At PS3 har længere loading tider, svagere hardware, og bare dårligere spil, all around.

Hvilke mangler er der ved deres online udover den unified friendliste som du påstå mangler, men som egentlig er tilstede på systemniveau så du reelt ikke mister noget.
Rumble kan implementeres hvis de vil, men istedet har vi fået SIXAXIS som kan give ekstra gameplay value.
Hvilke andre ting mangler der?
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Jack_DJack_DSkrevet 11/11-06 17:18 
Valkyrie>
Men det er da kun sandsynligt, at Online og Linux, vil blive ligeså stor en joke til PS3 som det var til PS2.

Og hvorfor er det lige det???
Du kan jo slet ikke sammenligne PS2 og PS3, da der er sket store ændringer som netop muliggøre at det bliver en succes.
Online ser ud til at være fuldt på højde med XBL. Linux støttes fuldt ud, HDD er std og der er netop jvf. de links i starten af artiklen gjort stort ud af, at det skal blive en succes.
Kort sagt der er en verden til forskel på PS2 og PS3.

Valkyrie>
Men igen, det er en død diskution, fordi vi er åbenbart i to lejr. Der er dem der tror på Sony, også er der dem der har mistro til alt hvad de siger. Og jeg er i den sidste camp.
Jeg spiller på PS2, men er uden tvivl anti-sony. Og derfor er det(igen, igen, igen) ikke relevant at have denne dialog, fordi det er blevet til ja versus nej debat. oh teh noes.

Hvorfor er du anti-sony?
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Jack_DJack_DSkrevet 11/11-06 17:21 
3of19>
360 premium kan fås til en slik i DK. Så den til 2700 i Fona forleden.

Men det ændre stadigvæk ikke på at du skal lægge min. 1500 kr for HD-DVD, 600 for WiFi, og stadigvæk må nøjes med 20Gb HDD, hvis du da ikke vælger at købe en større som MS prissætter til 1500 kr, hvis det da kan gøre det :)
Dertil kommer lige et Gold abonnemtment på 500 kr oveni.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
WehnerWehnerSkrevet 11/11-06 17:23 
Jack_D>
Online ser ud til at være fuldt på højde med XBL.

Jeg kan ikke bruge min tid på at kommentere, hver gang du vrøvler, men ovenståede er altså ikke sandt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 11/11-06 17:32 
Nu hvor stort set alle herinde har prøvet at argumentere med ham, vil jeg vende tilbage til mit gamle mantra omkring Jack_D. Ignorer ham.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ChronoChronoSkrevet 11/11-06 17:36 
Det får ham jo tilsyneladende ikke til at stoppe med at vrøvle.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Jack_DJack_DSkrevet 11/11-06 17:39 
Wehner>
Jack_D>
Online ser ud til at være fuldt på højde med XBL.

Jeg kan ikke bruge min tid på at kommentere, hver gang du vrøvler, men ovenståede er altså ikke sandt.

nå, hvorfor ikke?
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Jack_DJack_DSkrevet 11/11-06 17:40, rettet 11/11-06 17:48 
dRxL>
Nu hvor stort set alle herinde har prøvet at argumentere med ham, vil jeg vende tilbage til mit gamle mantra omkring Jack_D. Ignorer ham.

Ja, det er jo så dejlig nemt, når ens verden består af rygklappere.
Du må have viljestyrke som en vingummibamse siden du ikke kan leve op til dit eget mantra om at ignorer mig, når du alligevel følger med i den tråd jeg har startet.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
tastasSkrevet 11/11-06 17:42 
Hvorfor SKAL man købe et HD-addon eller hvorfor SKAL man købe en WIFI adapter?

Jeg forstår ikke det skal blandes ind i det hver gang man vil sammenligne priser? Hvis man nu er ligeglad med begge dele er den vel billigere at få en maskine til at spille på. EOD oder was?
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
ValkyrieValkyrieSkrevet 11/11-06 17:55 
dRxL>
Jeg kunne da godt finde på at købe én for at bruge den som linux hjemmecomputer.

Ok, fair nok. Men du er så også i den lejr som åbenbart er interesseret i game development(din signature, giver ihvert fald den ide).

Men fra et gaming perspektiv, hvor har det så sin logik?

Fair nok. Vi kan også sige at 360 også går ud over sit gaming-space, med at have fokus på film og musik, men det har de også indrømmet.
Jeg tror stadig at MS vision, er at 360 skal være en gaming platform, men fordi at film og musik indgår så tæt under den samme banner, så har de valgt at gøre den til en entertainment boks(spil, film, musik). Men de vil selvfølelig ikke have at den skal overtage PCen, for se hvor god PCen har været for dem i alle disse år.

Jeg tror at det er derfor at MS er tøvende med at lave en internet browser og alt det der, i selve konsollen.

Homebrewing, game development og alt det spads og brugen af andre applikationer der intet har med gaming at gøre, burde virkelig høre hjemme på PCen.

Og det er det, jeg tror at Sony ikke forstår. De er jo et fantastisk hardware firma. PSP er en fantastisk maskine. Skærmen er for vildt. Jeg så på et Sony Bravia her den anden dag, og var ved at falde ned af stolen. Men det er hvad Sony er...

Det er ikke der som fremtiden er IMO. Fremtiden er software. Live har gjort HELE forskellen for Xbox. Jeg kan ikke forstille mig Xbox uden Live. Den tankegang finder jeg absurd. Jeg har svært ved at tænke tilbage til en Xbox tid uden Live. Det var blot et stykke software.
Det er ligesom DirectX på PCen, og måske også XNA for udviklere!?


Jeg er overbevist om at PS3 er stærkere hardware mæssigt til nogen ting. Måske CPU og et par andre. Men jeg er også overbevist om at Xbox 360 er langt stærkere hardware mæssigt på andre punkter. GPUen måske. Etc. De maskiner er nok lige stærke. Men det som Sony mangler er software. IMO... Men det er bare gætteri fra min side.<.<
Well crucify the insincere tonight...
dRxLdRxLSkrevet 11/11-06 17:57, rettet 11/11-06 18:01 
Lige en undtagelse fra at ignorere Jack_D:

Ikke rygklappere, men mennesker det er muligt at have en meningsfuld udveksling af synspunkter med for at opnå ny indsigt.

Det svarer lidt til at jeg heller ikke opsøger mental institutioner for at diskutere meningen med livet med patienterne. Ligeså ønsker jeg ikke at bruge kræfter på din kortsluttede måde at se konsolindustrien på. Og det ærgrer mig også at se mennesker som jeg ellers betragter som rimeligt fornuftige spilde deres kræfter på at prøve at opnå meningsfuld dialog med dig.

Det var måske til at holde ud hvis du blot nøjedes med at skrive om alle de nye muligheder man får med PS3, men det meste af dine posts indenfor det sidste halve år har drejet sig om at nedgøre X360. Kan du ikke bare være ligeglad med den? Du er jo tydeligvis ikke selv interesseret i at eje én.

Du behøver ikke udkæmpe en lokal version af konsolkrigen herinde på Playright, det har begge de store firmaer ansat folk til.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 11/11-06 18:02 
Jack_D>
3of19>
360 premium kan fås til en slik i DK. Så den til 2700 i Fona forleden.

Men det ændre stadigvæk ikke på at du skal lægge min. 1500 kr for HD-DVD, 600 for WiFi, og stadigvæk må nøjes med 20Gb HDD, hvis du da ikke vælger at købe en større som MS prissætter til 1500 kr, hvis det da kan gøre det :)
Dertil kommer lige et Gold abonnemtment på 500 kr oveni.


Som stadig er billigere end PS3. Den større harddisk er helt unødvendig. Musik og video kan bare streames fra PC'en, serier og film kan også ses som stream (hvis man har en fornuftig fornindelse) og lagres i den "låste" afdeling af HD'en.
Derudover har du på 360 et valg om du vil bruge penge på HD-DVD drevet (som endda også Windows kompatibelt, film virker ikke endnu, men HD DVD-R gør) eller Wifi. Hvis du bare vil spille er 360 det langt smartere valg prismæssigt.

Lad os stille et fornuftigt regnskab op:
NØDVENDIGE ting:
Xbox 360 Premium: 2700 (som set i Fona)
Play-and-charge kit: 200
Total: 2900

Playstation 3 (20GB): 4000 (slag på tasken, US pris x8, som er hvad omregningen var med 360 til launch)
Component kabel: 350
Total: 4350

PS3 har så blu-ray sådan set "gratis" for 1450, hvilket ca er prisen på HD DVD drevet (som endda inkluderer en film og fjernbetjening).
Til spil er det endda meget tvivlsomt om blu-ray er smart, da drevet er langsommere den 360'erens DVD drev.

Om Xbox Live Gold nu er 500kr værd om året i forhold til Playstation Network er diskutabelt; vi ikke 100% ved hvad Sonys netværk kommer til at byde på (koster demoer/trailere? Hvor griske bliver de med downloadable content (Granturismo HD)? Jeg har været Xbox Live medlem siden EU beta testen og fortryder ikke en krone jeg har brugt på det op til idag, især ikke det sidste års tid.
NaieraNaieraSkrevet 11/11-06 18:16 
Valkyrie>
Derfor er det latterligt. En DVD afspiller i 2000 = 4000 kr,-. En DVD afspiller i 2003 = 200 kr, for ca den samme kvalitet.

Hvis du tror virkelig tror det, så demonstrerer det fint hvorfor dine sammenligninger er så dårlige. For det passer bare ikke. En DVD-afspiller til 4k skal være UFATTELIGT gammel og slidt før en 200 kroners afspiller på nogen måde kan komme tæt på. Afspillere til 200,- er noget værre lort, for at sige det mildt. At de fleste kan se sig tilfredse med en er en anden ting, men du kan _ikke_ sammenligne en 4k afspiller fra 2000 med en 200 kroners smadderkasse fra 2003.

Hvis du mener at PS2'en er 4k afspilleren, så holder sammenligningen jo heller ikke det mindste, eftersom man jo fik 'lidt' mere end en DVD-afspiller, for de fire tusinde kroner!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Bede-xBede-xSkrevet 11/11-06 18:40 
dRxL>Og det ærgrer mig også at se mennesker som jeg ellers betragter som rimeligt fornuftige spilde deres kræfter på at prøve at opnå meningsfuld dialog med dig.

Vi prøver faktisk også at lade være og ignorerer derfor de fleste fejlagtige postulater, men nogengange bliver man nødt til at gribe ind, så vrøvlet ikke spreder sig. Desværre virker ignorering på følgende måde:

Chrono>
Det får ham jo tilsyneladende ikke til at stoppe med at vrøvle.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
NaieraNaieraSkrevet 11/11-06 18:44 
3of19>
Til spil er det endda meget tvivlsomt om blu-ray er smart, da drevet er langsommere den 360'erens DVD drev.

Mon ikke det er lidt det samme som med CD og DVD-brændere? Folk var hunderæd for 2 eller 4x DVD-brændere, hvor det jo viste sig at 1x på DVD er væsentligt hurtigere end 1x på CD. Et 2x Blu-Ray drev er sikkert væsentligt hurtigere end et 2x DVD-drev.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 11/11-06 19:05, rettet 11/11-06 19:05 
PS3's Bluray drev skulle efter sigende faktisk være lansommere end 360'erens DVD drev mht. overførsel.
Dog vil spil tilbyde HDD installation (en mulighed, ikke et krav) og caching, så på den måde nedbringe loadtider kraftigt.

Tilgængæld er PS3 Bluray drevet garanteret langt mere støjsvagt end det sygt larmende DVD drev som MS har benyttet i 360'eren.
dRxLdRxLSkrevet 11/11-06 19:13 
Blu-ray:
1x speed == 36Mbps.

DVD:
1x speed == 11.08 Mbps

Xbox 360 disc read == 12x DVD drive == 132Mbps
PS3 disc read == 2x Blu-ray == 72Mbps

Der er dog denne lille sjove artikkel jeg snublede over der skal tages med i beregningen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RooneyRooneySkrevet 11/11-06 19:14 
3of19>
360 premium kan fås til en slik i DK. Så den til 2700 i Fona forleden.

Jeg fik en Premium + Perfect Dark Zero + Project Gotham Racing 3 + Advanced Scart Cable, for 3700,- og er godt tilfreds.

Var det over 4000,- jeg skulle slippe, hvis jeg "bare" vil ha' en PS 3? Og så er det vel at mærke uden spil.

Not gonna happen.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 11/11-06 19:16 
dRxL, du skal altså skære ned på C kodning... går ud over dine posts ;)
NaieraNaieraSkrevet 11/11-06 19:18 
dRxL>
Xbox 360 disc read == 12x DVD drive == 132Mbps
PS3 disc read == 2x Blu-ray == 72Mbps

Aha, jamen så er der åbenbart noget om det, jeg huskede bare de lettere uinformerede klager over CD/DVD situationen i sin tid, som viste sig at være overflødige :) Ikke at jeg, også med artiklen du linker til in mente, tror det vil vise sig at være nogen stor hindring for at kunne sætte pris på de spil der kommer til PS3.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 11/11-06 19:35, rettet 11/11-06 19:36 
Beano>
dRxL, du skal altså skære ned på C kodning... går ud over dine posts ;)

Okay så koder jeg det om til ML...

local
val extension = "Mbps"
val dvdBaseSpeed = 11
val bdBaseSpeed = 36
in
fun calcMbps(timesSpeed, "DVD") =
Int.toString(timeSpeed * dvdBaseSpeed) ^ extension;
! calcMbps (timesSpeed, "Blu-ray") =
Int.toString(timesSpeed * bdBaseSpeed ) ^ extension;
! calcMbps (_,_) = "Du skal angive enten \"DVD\" eller \"Blu-ray\" som drevtype"
end;

val xbox360DVDspeed = 12
val ps3BRspeed = 2
calcMbps(xbox360DVDspeed,"DVD");
calcMbps(ps3BRspeed ,"DVD");
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Jack_DJack_DSkrevet 11/11-06 20:09 
3of19>
Lad os stille et fornuftigt regnskab op:
NØDVENDIGE ting:
Xbox 360 Premium: 2700 (som set i Fona)
Play-and-charge kit: 200
Total: 2900

Playstation 3 (20GB): 4000 (slag på tasken, US pris x8, som er hvad omregningen var med 360 til launch)
Component kabel: 350
Total: 4350

Dit eksempler holder ikke, på den officielle MS side koster Xbox360 Premium 3199 kr.

ok du kan trække component kablet fra da, du kan bruge det fra PS2.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
BeanoBeanoSkrevet 11/11-06 20:14 
dRxL>
Okay så koder jeg det om til ML...

Jammen hvis du ikke kan klare Prolog, så må jeg vel leve med det ;)
BeanoBeanoSkrevet 11/11-06 20:15 
Jack_D>
ok du kan trække component kablet fra da, du kan bruge det fra PS2.

Eller bruge et billigt HDMI kabel.
KLTKLTSkrevet 11/11-06 21:32 
Valkyrie>
Hvem husker ikke hvor svinske Sony var til forlade deres latterlige HD-Addon? De droppede jo hurtige support til den, end de gjorde til PSP.

Jeg bliver da lige nødt til at kommentere dette indlæg, for jeg forholder mig godt undrende over for det du siger der...
Mener du helt alvorligt at Sony er ved at droppe deres satsning på PSP, for slet ikke at tale om at de allerede skulle have gjort det, for så er der da et eller andet du slet ikke har styr på angående den nuværende situation!

Godt nok har PSP ikke revolutioneret den håndholdte gaming branche som intentionen vel sagtens var fra Sony's side, ment på den måde at PSP ikke har overtaget dette marked som ellers altid har været Nintendo domæne nummer 1, men fra denne konstatering og til at påstå som du gør at Sony har droppet deres support til PSP er der godt nok langt...
Synes i det hele taget meget af det du siger er lidt rodet, men det er så en helt anden sag!
9/11 Was An Inside Job
Zzap!Zzap!Skrevet 11/11-06 21:44, rettet 11/11-06 21:45 
Valkyrie>
PS2 var da også helt til grin prismæssigt. Dengang var det "ohh så vildt med DVD". 2-3 år efter kunne man købe en DVD afspiller i Netto til 200 kr,-

2-3 år er lang lang tid i denne industri. I mellemtiden var det en "nice feature", og det er det for den sags skyld stadig. Jeg har brugt min PS2 som DVD afspiller et utal af gange hvor jeg "lige havde den ved hånden".
Det var da også i høj grad PS2, der gav DVD standarden det sidste skub til at blive rigtigt mainstream.

... Hvad er meningen med det her? Vil du virkelig have at vi skal komme med lange sø-forklaringer, om mangler ved Sonys online, deres mangel på rumble etc etc etc...

Hvad ved vi egentlig af præcise detaljer om Sonys online strategi?
Alt hvad Sony har sagt, er at de vil have et system der er sammenligneligt med live, bare gratis.
Det skulle ikke undre mig om de kan gøre det, da en online service ikke ligefrem er en kæmpe programmeringsmæssig opgave. Mit bud er at opgaven svarer ca. til det at udvikle et spil.

Der er massere af mennesker der påstår det modsatte. At PS3 har længere loading tider, svagere hardware, og bare dårligere spil, all around.

Der var også masser af mennesker der ikke troede på den org. Playstation, der var mange der spåede DSen en dyster fremtid. "Masser af mennesker" tager meget ofte fejl.

Lange loade tider kan jo umuligt passe, alene af den grund at HDDen er standard på PS3.
At BluRay skulle være langsommere kan jeg også dårligt forestille mig. Alene den ekstra plads, vil gøre at dataene kan lægges ud i et redundant mønster, som er optimeret til loade hastighed i stedet for plads.
Svagere hardware er jo heller ikke rigtigt, hvis man ser på specsene (hvilket er det eneste reelle vi har at holde os til lige nu).
Dårlige spil? Jeg synes at PS3s launch spil ser betydelig mere interessante ud, end nogen 360 havde at byde på ved launch.

Jason Rubin, skaberen af Crash Bandicoot og Jak and Daxter, har nogen gode points i denne roundtable på GT; http://www.gametrailers.com/bonusround.php?ep=1&pt=1

Tak for den video, good stuff! Den er dog også et meget godt eksempel på, at en enkelt person kan dominere og smitte af på en hel gruppe af mennesker.
Programmet formår jo reelt kun at formidle Jason Rubins mening, det er ham der dominerer hele udsendelsen.
Ikke at jeg er lodret uenig i alt han siger, men hans mening er klart ret ensidig og overfladisk.

Jack D, du er min nye helt, jeg tror du er den eneste her jeg er nogenlunde enig med i disse spørgsmål, lad os kæmpe side ved side. ;D
Born to kill space
3of193of19Skrevet 11/11-06 22:00 
Jack_D>
3of19>
Lad os stille et fornuftigt regnskab op:
NØDVENDIGE ting:
Xbox 360 Premium: 2700 (som set i Fona)
Play-and-charge kit: 200
Total: 2900

Playstation 3 (20GB): 4000 (slag på tasken, US pris x8, som er hvad omregningen var med 360 til launch)
Component kabel: 350
Total: 4350

Dit eksempler holder ikke, på den officielle MS side koster Xbox360 Premium 3199 kr.

ok du kan trække component kablet fra da, du kan bruge det fra PS2.


Hahhahahaha, ok, det var nok den sjoveste post jeg nogensinde har set fra dig.
Det her er bare et reelt eksempel på prisforhold.
Måske skulle jeg endda liste ebay priser for PS3, da det jo er umuligt at få en andre steder. /sarcasm
Derudover kan du meget vel gå ud fra at MS sætter den officielle pris ned når (hvis?) Sony på et tidspunkt formår at levere et fornuftigt antal maskiner.

Trække component kablet fra? Hvor mange folk har et component kabel til PS2? Der er faktisk endda folk der IKKE har en PS2 *SHOCK NYHED*
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 11/11-06 22:05 
fra et PS3 forum:

Apparently some people are reporting their controlers shipped without rumble

:-D
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
Zzap!Zzap!Skrevet 11/11-06 22:19 
Hvis jeg skulle vælge mellem rumble og tilt, ville jeg ikke være et sekund i tvivl om hvad jeg skulle vælge.
Rumble kan altid komme til senere, i en revideret version af controlleren. Udviklerne skal nok understøtte det fra starten, hvis nogle af 3rd party hardware fabrikanterne sender rumble controllere på markedet.
Det er meget simpelt at associatiere bestemte events i spillet med en gang rumble.
Tilt ville derimod aldrig have vundet indpas hvis det ikke var standard fra starten.

Hvis man har en god subwoofer skulle den kunne kompensere en smule for den manglende rumble.
Born to kill space
64 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig