X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Godt nyt til PS3 fans med hang til Linux


Svar
Jack_DJack_DSkrevet 10/11-06 20:39 
PS3 system software users guide, er publiceret og det ser rigtigt godt ud og det ser ud til at Sony holder hvad de lover og levere en værdig konkurrent til XBL.

Der er mange gode nyheder bl.a

Open platform

http://www.play... Se hele indlægget


PS3 system software users guide
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
64 emne(r).
« < 1 2

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/11-06 22:33 
Zzap!>
Hvis man har en god subwoofer skulle den kunne kompensere en smule for den manglende rumble.

Nej vel? Jeg ville da blive meget ked af det hvis min subwoofer begyndte at banke i gulvet hver gang jeg kørte over brosten i spil.

Det kan jo slet ikke sammenlignes, med mindre selvfølgelig du sidder med din subwoofer på skødet...
Spiller nu: Phantasy Star IV
Zzap!Zzap!Skrevet 11/11-06 22:50 
Sensurround disagrees: http://en.wikipedia.org/wiki/Sensurround
:)
Born to kill space
BeanoBeanoSkrevet 11/11-06 22:53 
Konsolkongen>
Nej vel? Jeg ville da blive meget ked af det hvis min subwoofer begyndte at banke i gulvet hver gang jeg kørte over brosten i spil.

For ikke at tale om ens underbo :)
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 11/11-06 23:34, rettet 11/11-06 23:49 
undskyld for den lidt OT'er.. men den er nød til at komme her..

Ang. Rumble funktionen.. så kan jeg huske et citat som Major Nelson kom med da han så/prøvede sixaxis...
Would you rather shake the controller or be shaken? og navnet DualShake opstod.. hehe.

Noget jeg ville savne i en none rumble controller..er at når man kører i bil på en ujævnt overflade som græs eller kantsten at man så mærker det...
eller når en eller anden køre ind i en eller snitter.. det bliver lidt svært at opfatte uden rumble.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
ValkyrieValkyrieSkrevet 11/11-06 23:35 
KLT>
Jeg bliver da lige nødt til at kommentere dette indlæg, for jeg forholder mig godt undrende over for det du siger der...
Mener du helt alvorligt at Sony er ved at droppe deres satsning på PSP, for slet ikke at tale om at de allerede skulle have gjort det, for så er der da et eller andet du slet ikke har styr på angående den nuværende situation!

Godt nok har PSP ikke revolutioneret den håndholdte gaming branche som intentionen vel sagtens var fra Sony's side, ment på den måde at PSP ikke har overtaget dette marked som ellers altid har været Nintendo domæne nummer 1, men fra denne konstatering og til at påstå som du gør at Sony har droppet deres support til PSP er der godt nok langt...
Synes i det hele taget meget af det du siger er lidt rodet, men det er så en helt anden sag!

UMD. Det var det jeg referede til når jeg snakker PSP support.:)


Naiera>
Hvis du tror virkelig tror det, så demonstrerer det fint hvorfor dine sammenligninger er så dårlige. For det passer bare ikke. En DVD-afspiller til 4k skal være UFATTELIGT gammel og slidt før en 200 kroners afspiller på nogen måde kan komme tæt på. Afspillere til 200,- er noget værre lort, for at sige det mildt. At de fleste kan se sig tilfredse med en er en anden ting, men du kan _ikke_ sammenligne en 4k afspiller fra 2000 med en 200 kroners smadderkasse fra 2003.

Hvis du mener at PS2'en er 4k afspilleren, så holder sammenligningen jo heller ikke det mindste, eftersom man jo fik 'lidt' mere end en DVD-afspiller, for de fire tusinde kroner!

Jeg ville egentlig have lavet en lang rant hvor jeg ville stærkt argumentere mine holdninger, men jeg valgte at lade være, af frygt for at blive banned. Jeg kan altså kun sige, at du tager 100% fejl, misfortolker, snakker uden om og er næsten skræmmende psykotiske i dine biased holdninger.
Jeg kan ikke lade være med at tro at dine nedladende og spydige kommentare altid kommer ud på at provokere, såvel som din tro, at du åbenbart er alle andre langt overlegen, er et mål for at få folk ophidset og derefter have grund til at give dem en ban. En troll-bait, kalder man det vist. No offence.
Men alt respekt til dig! Jeg ved godt at det ikke er bedre end et Jack D argument, at bare sige "nej du tager fejl-kan-ikke-argumentere-for-min-sag, men ærlig talt, givet min historie og frygt for dig, så føler jeg ikke at jeg kan have en normal samtale med dig. Om det så er en falliterklæring fra min side, skal jeg ikke kunne sige, men sådan har jeg det altså:/
Igen, undskyld hvis det fornærmer dig.




Zzap!>
Hvad ved vi egentlig af præcise detaljer om Sonys online strategi?
Alt hvad Sony har sagt, er at de vil have et system der er sammenligneligt med live, bare gratis.
Det skulle ikke undre mig om de kan gøre det, da en online service ikke ligefrem er en kæmpe programmeringsmæssig opgave. Mit bud er at opgaven svarer ca. til det at udvikle et spil.

True. Jack D havde ret i at der er en "friends list" og andre features ting, fra PS3s interface, men igen så er det vist ikke noget der vil gå igennem alle spil. Nogen spil har vi rent faktisk sagt at de vil bruge Xfire som browser og til friends list. Altså, det vil vist ikke være sådan at jeg kan "invitere" mine venner til et spil NBA, hvis de spiller Ridge Racer og jeg spiller Genji.
Du har ret at de ikke har sagt meget, men jeg er bare pessimistisk og tror at de gemmer alt det dårlige til efter release så det bliver væk i alt launch hysteriet.


Zzap!>
Der var også masser af mennesker der ikke troede på den org. Playstation, der var mange der spåede DSen en dyster fremtid. "Masser af mennesker" tager meget ofte fejl.

Lange loade tider kan jo umuligt passe, alene af den grund at HDDen er standard på PS3.
At BluRay skulle være langsommere kan jeg også dårligt forestille mig. Alene den ekstra plads, vil gøre at dataene kan lægges ud i et redundant mønster, som er optimeret til loade hastighed i stedet for plads.
Svagere hardware er jo heller ikke rigtigt, hvis man ser på specsene (hvilket er det eneste reelle vi har at holde os til lige nu).
Dårlige spil? Jeg synes at PS3s launch spil ser betydelig mere interessante ud, end nogen 360 havde at byde på ved launch.

Det har du selvfølelig ret i. Der er mange meninger, og når det bliver fortalt fra forskellige folk så kommer det ud på en meget bestem måde.

Men jeg tror altså at Xbox 360 har nogen rigtig gode styrker, hvor den er bedre end PS3.

Jeg hørte f.eks, det her i et interview med Jade Raybond(ubisoft baben) ang PS3 vs 360 versionerne af Assassins Creed; "While the PlayStation 3 and 360 versions of Assassin's Creed are virtually identical, Raymond did say that on the 360 the team is putting a special emphasis on achievements. The hardware also allows for improved threading, which will improve even further the crowd AI." <- IGN Preview

Der står ikke direkte at 360 versionen vil have bedre AI end PS3, men det kunne måske lyde sådan. Det er dog et svagt hint. Det forbavsede mig fordi at sony talte om at AI ville være Cells største fokus.
Jeg søgte lidt på google og jeg fandt nogen interessante udsagn fra visse folk. Jeg ved ikke om det er sandt. Jeg er ikke et tech monster eller noget.

"The PS3 processor does have more special purpose processing power thanks to its one PPE and 6 SPEs, however SPEs are limited to running special purpose code. The 360s triple core processor can run 3 simultaneous threads of general purpose code, which is more useful when running the branching code of games. Sony's floating point performance is very impressive, but not as important as conventional processing power."

"Raw floating point performance means nothing. Cell's SPE architecture is only good for decoding mpeg streams. General pourpose code (like AI and all game code that requires integer performances and thread comunication, like occlusion culling and octree navigation) is slower on those SPE than on the Xenon cores.
AI on the 360 will be light years ahead of the AI on the PS3, that's for sure."

Mate, jeg ved ikke om disse har noget hold i sig, men som du siger er der mange meninger og jeg er sikker på at vi vil få af se hvilke spil til hvilke platforme der vil være flottest, men det bliver jo ikke inden for de første år at vi ser PS3ens eller Xbox 360s, sande styrke. Det er derfor at jeg har problemer med at se retfærdigørelsen i prisen.


Zzap!>
Tak for den video, good stuff! Den er dog også et meget godt eksempel på, at en enkelt person kan dominere og smitte af på en hel gruppe af mennesker.
Programmet formår jo reelt kun at formidle Jason Rubins mening, det er ham der dominerer hele udsendelsen.
Ikke at jeg er lodret uenig i alt han siger, men hans mening er klart ret ensidig og overfladisk.

Jack D, du er min nye helt, jeg tror du er den eneste her jeg er nogenlunde enig med i disse spørgsmål, lad os kæmpe side ved side. ;D

Du har ret. Jason dominere totalt. Ham der, Call of Duty manden, når næsten slet ikke at sige noget. Jeg er ikke en Jason fan eller fan af hans spil, men jeg synes at som person lyder han cool.
Jeg synes dog ikke at han lyder spor overfladisk. Faktisk fandt jeg hans mening meget overbevisende. Det er vigtigt at understrege og gentage ordet mening. Fordi, det var jo kun hans mening. Det var hans mening at Gears of War så fedt ud. Det var hans mening at PS3 ikke er prisen værd i det første års tid.
Well crucify the insincere tonight...
WehnerWehnerSkrevet 11/11-06 23:47 
Ubi Soft har udtalt at umiddelbart kan de bedre lide at programmere på 360'en en på PS3.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Zzap!Zzap!Skrevet 12/11-06 00:31, rettet 12/11-06 11:00 
Valkyrie>
Jeg ville egentlig have lavet en lang rant hvor jeg ville stærkt argumentere mine holdninger, men jeg valgte at lade være, af frygt for at blive banned. Jeg kan altså kun sige, at du tager 100% fejl, misfortolker, snakker uden om og er næsten skræmmende psykotiske i dine biased holdninger.
Jeg kan ikke lade være med at tro at dine nedladende og spydige kommentare altid kommer ud på at provokere, såvel som din tro, at du åbenbart er alle andre langt overlegen, er et mål for at få folk ophidset og derefter have grund til at give dem en ban. En troll-bait, kalder man det vist. No offence.
Men alt respekt til dig! Jeg ved godt at det ikke er bedre end et Jack D argument, at bare sige "nej du tager fejl-kan-ikke-argumentere-for-min-sag, men ærlig talt, givet min historie og frygt for dig, så føler jeg ikke at jeg kan have en normal samtale med dig. Om det så er en falliterklæring fra min side, skal jeg ikke kunne sige, men sådan har jeg det altså:/
Igen, undskyld hvis det fornærmer dig.

lol lol og atter lol! Der er bare ingen der kan sige det som dig Valkyrie! :D
Jeg tror ikke at Naiera er så meget arrogant, som han er kontant og ligefrem. Det kan måske være lidt svært at skelne af og til.

Men jeg tror altså at Xbox 360 har nogen rigtig gode styrker, hvor den er bedre end PS3…

…Der står ikke direkte at 360 versionen vil have bedre AI end PS3, men det kunne måske lyde sådan. Det er dog et svagt hint. Det forbavsede mig fordi at sony talte om at AI ville være Cells største fokus.
Jeg søgte lidt på google og jeg fandt nogen interessante udsagn fra visse folk. Jeg ved ikke om det er sandt. Jeg er ikke et tech monster eller noget.

"The PS3 processor does have more special purpose processing power thanks to its one PPE and 6 SPEs, however SPEs are limited to running special purpose code. The 360s triple core processor can run 3 simultaneous threads of general purpose code, which is more useful when running the branching code of games. Sony's floating point performance is very impressive, but not as important as conventional processing power."

"Raw floating point performance means nothing. Cell's SPE architecture is only good for decoding mpeg streams. General pourpose code (like AI and all game code that requires integer performances and thread comunication, like occlusion culling and octree navigation) is slower on those SPE than on the Xenon cores.
AI on the 360 will be light years ahead of the AI on the PS3, that's for sure."

Du vil kunne finde quotes der siger stort set hvad som helst hvis du leder længe nok.

Det er simpelthen løgn når de personer (hvem de så er) siger at Cell er underlegen når det kommer til general purpose power (hvilket i et spil, for det meste går ud på at travasere databaser og at styre logikken i spilverdenen).
SPEerne er ret stærke når det kommer til integer kode og de har en pæn slat hukommelse hver (256Kb x7 i modsætning til xenons 512Kb til deling), dette gør at selv om de har meget simpel branch predicton, at de alligevel scorer ret godt.
At sige at der ikke at brug for det de kalder ”special purpose power”, er yderligere en løgn.
Floating point kalkulationer bliver brugt ustandselig, specielt til at beregne avanceret geometri (her er Cell meget meget stærk), men også til fysik, lys og lyd.

Det kommer også helt an på hvordan man laver sin AI, om den bruger general eller floating point kode.
Een mulighed som lige er blevet realistisk med Cell, er at få et neuralt net til at styre AIen.

Der er udviklere på Beyond3d der er lidt mindre Sony fjendske, som glæder sig rigtig meget til at komme i gang, eller er i gang med at skrive meget velfungerende AI og fysik kode på Cell. Gå selv over på deres fora og søg.

Cell er en pæn del kraftigere en xenon, ingen som helst tvivl om det.
Om RSX er kraftigere er så en smule mere åbent for diskussion, men den bruger flere transistorer og har større båndbredde til hovedhukommelsen, så mon ikke?
Den manglende fleksibilitet i shaderne behøver ikke nødvendigvis at være en ulempe, og i så fald har den Cell til at backe sig op hvad dét angår.
Born to kill space
KLTKLTSkrevet 12/11-06 00:50 
Valkyrie>
UMD. Det var det jeg referede til når jeg snakker PSP support.:)

Fair nok hvis det var UMD som film format du refererede til, men det var ikke særligt klart ud fra hvad du oprindeligt skrev, og desuden er det jo stadig ikke korrekt da Sony stadig satser på UMD film til en vis grad.
Det er så korrekt nok at flere af de store filmselskaber enten allerede har valgt at fokusere mindre på formatet eller valgt at droppe det helt, men dermed betyder det ikke at Sony ikke stadig promoverer UMD film som et af kerne områderne for PSP.
9/11 Was An Inside Job
HeroldHeroldSkrevet 12/11-06 01:20 
Men det kan jo ikke være et format med succes, hvis andre filmselskaber ikke slutter op om det. :) Der er lidt minidisc over det.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3of193of19Skrevet 12/11-06 01:30 
UMD har jo fra starten af været et tosset format. Hvorfor i alverden ville man have lyst til at betale mere for en UMD end tilsvarende DVD, som er i bedre kvalitet og har flere features.
Så må vi bare håbe at UMD'ens defacto død medfører at Sony fjerner opløsningsbegrænsningerne i PSP'ens video playback fra Memory Stick i et kommende firmware update.
Bede-xBede-xSkrevet 12/11-06 03:39 
Valkyrie>
Jason Rubin, skaberen af Crash Bandicoot og Jak and Daxter, har nogen gode points i denne roundtable på GT; http://www.gametrailers.com/bonusround.php?ep=1&pt=1

En ganske interessant video om end jeg ikke kan være enig i det hele. Det var rart at se dem være så positive over for Nintendo. Det var ikke fordi man så så meget af Wii'en, men det der var, klikkede bare. De farverige film, det eksperimenterende gameplay og de opløftende kommentarer fra eksperterne. Det var her, de på en måde blev samlet. Her de blev enige.

Og det er ikke kun denne film, men også når man ser omtale af Wii'en mange andre steder, at en ting står frem: Glæden. Wii er ved at blive et symbol på glæde.

Det er meget positivt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dRxLdRxLSkrevet 12/11-06 11:21 
Jow jow, men lad os nu ikke håbe at det kommer til at gå alt for godt for Nintendo for så begynder de bare at sætte priserne vanvittigt igen.

Selvom Nintendo måske har et interessant produkt lige nu, må du aldrig glemme at det er et svinsk og stort firma på samme måde som Sony og Microsoft.

Det bedste der kan ske for Wii'en i mine øjne er at der kommer de 5-6 virkeligt geniale spil til den som konceptet har potentiale til og så går Nintendo ud af hardware. På den måde kan jeg købe den til spotpris når butikkerne begynder at dumpe den =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Bede-xBede-xSkrevet 12/11-06 12:27, rettet 12/11-06 12:29 
dRxL>
Selvom Nintendo måske har et interessant produkt lige nu, må du aldrig glemme at det er et svinsk og stort firma på samme måde som Sony og Microsoft.

Det giver vel lidt sig selv. Det er skam også Wii'en, som er mit primære fokus i ovenstående indlæg, ikke Nintendo. For der er vel ikke nogen med oprigtig spilinteresse, der kunne finde på og sidde at kæmpe for en af producenterne :P
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/11-06 15:21 
Zzap!>
Sensurround disagrees: http://en.wikipedia.org/wiki/Sensurround
:)

Det har jo stadig ikke meget med hinanden at gøre. Forestil dig en cutscene i et spil, hvor din hovedperson får nogle velfortjente tæsk. WHACK!, SLAM!, DASK! Hvordan vil du helst ha' det gengivet? Med en controller der ryster, eller en subfoofer der går amok?

Fint nok at man kan få en biograf til ryste som et jordskælv med lyd, men det er der jo ingen alm. mennesker der har lyd til.
Spiller nu: Phantasy Star IV
64 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig