X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PES6 vs. FIFA07 (360)


Svar
ComradeComradeSkrevet 10/11-06 15:33 
Nu må folk efterhånden vænnet sig til de væsentlige ændringer der både har været i FIFA 07 og PES6, og jeg vil gerne høre hvad folk mener efter et par uger med spillene.

Personligt var jeg i starten mest hooked på FIFA 07 pga. den umiddelbare flotte grafik og fordi at jeg syntes at der var sænket lidt for meget i tempoet i PES6.

Men efter at have spillet PES6 en del, vænner man sig som sædvanligt til de nye ting, og jeg må sige at PES er mit foretrukne fodboldspil igen i år, nu mangler de bare at fikse online funktionen.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
ChronoChronoSkrevet 10/11-06 17:21, rettet 10/11-06 17:21 
Jeg har ikke spillet FIFA i år, så jeg kan ikke sammenligne dem.

Men PES synes jeg som sædvanligt er endnu bedre end sidste år. Der er efter min mening også sket lidt mere med spillet gameplay fra 5 til 6 end der var fra 4 til 5.

Og AI'en er blevet ondskabsfuld. Jeg har utroligt svært ved bare at vinde på den fjerde sværhedsgrad ud af fem (der er ikke seks i år). Lige nu spiller jeg på sværhedsgrad 2 for at få en bedre feel med spillet - synes slet ikke jeg kan spille det som jeg spillede PES5, så det er lidt som at spille et nyt fodboldspil.

Online fungerer fint på PS2 (nu, ikke for en uge siden).
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 10/11-06 17:46 
Jeg ved ikke om folk generelt set husker dårligt, men er der virkelig ingen andre der har lagt mærke til, hvor meget PES6 og PES3 minder hinanden? PES6 er derfor, i mine øjne, ikke andet end godt genbrug med få gameplay-mæssige forbedringer.
Det er på alle måder bedre end PES5, der nok er seriens mest tilfældige spil, men der er altså stadig ikke ret meget nyt over det.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
King ChaosKing ChaosSkrevet 10/11-06 19:24 
Jeg er stort set enig.
ChronoChronoSkrevet 10/11-06 19:30, rettet 11/11-06 02:21 
Det er vist dig som husker dårligt ;)

Jeg har spillet flere af de tidligere spil i dag (bare research - anmelder PES6 lige nu), og PES3 føles meget groft og mekanisk i forhold til 4'eren og derefter. Der er også mere plads på banen, og det generelle tempo er højere (men det føles langsomt når der er så god plads omkring spillerne). 4'eren introducerede bedre boldfysik og bedre spiller-til-spiller-fysik, og den del er altså kun blevet bedre siden - især i PES6. Derfor føles PES6 slet ikke som PES3. De kan nærmest slet ikke sammenlignes :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChronoChronoSkrevet 11/11-06 02:21 
Det er godt nok sjovt med de kostumer - et realistisk fodboldspil hvor spillerne er pingviner :p
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
PoulPoulSkrevet 11/11-06 14:05 
Nu har jeg kun prøvet demoen af FIFA 2007, men må sige at det virker som om at gameplayet er forbedret meget. Efter nu at have spillet PES6 i et par uger, mener jeg dog stadig at FIFA er noget bagefter mht. til gameplay. De er dog kommet tættere på PES.
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 11/11-06 14:14 
jeg stod sidst og skulle vælge mellem de 2 overnævnte titler, og jeg endte med at gå uden køb af nogle, for jeg vidste virkelig ikke hva som var "bedst".

af FIFA 07 Demoen jeg har hentet, sys jeg det er blevet svært at nappe bolden fra modspilleren, i de gamle ku man holde skyde-knap nede og så løb han faktisk efter bolden.

det ser ud til man ikk ka' det mer, hvilket jeg sys er lidt irriterende for jeg er ikk helt så god til de spil, så det hjalp mig meget ;).

så jeg ved stadig ikke hvilket jeg ska købe :S
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 11/11-06 15:48 
Chrono>
Det er vist dig som husker dårligt ;)

Det tror jeg så ikke det er ;)

Jeg har sjovt nok også haft alle de ældre versioner fremme for at sammenligne. Jeg brugte faktisk det meste af Oktober måned på at spille PES3 og PES4 fordi jeg har lært at hade PES5 af et godt hjerte.
Jeg kan stadig ikke se den store forskel på PES6 og PES3. Umiddelbart er den eneste relevante forskel på de to spil, at du kan lave lange tværafleveringer langs jorden, hvilket også forklarer det højere tempo.
Nu kommer der så lidt reel galde;) Jeg får spat af at høre om bedre boldfysik fra år til år. Hvis du synes den bliver mere og mere realistisk har du vist ikke prøvet at udforske spillet nok. For eksempel var der specielt i PES4 og PES5 problemer med langskudsmål fra midten og alt kraftige afslutninger fra spillere der havde ryggen til mål. Jeg kan sagtens komme med mere...
Når du taler om god spiller-til-spiller-fysik mener du så, når Adriano og Ibrahimovic kan galopere afsted med tre spillere i ryggen uden at være tæt på at tabe bolden på noget tidspunkt? Eller når Henry og Van Nistelrooy hamrer ind i en forsvarer og alligevel får bolden med 80% af tiden?
Det er også tendenser PES4 og PES5 har ført med sig, men heldigvis er de fleste forsvundet i PES6.
Bolden i PES6 er som helhed igen blevet mere klæbende, som den også var i PES3, hvilket også kan ses ved de effektive glidende tacklinger eller, hvis man ikke hele tiden hamrer på dash-knappen i angrebet;)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
PoulPoulSkrevet 11/11-06 16:51 
Synes boldfysikken er væsentligt forbedret i PES6. Netop det her med alt for hårde skud/afleveringer når man har ryggen til mål/medspiller fungerer da meget bedre i PES6. Hvis man f.eks. har ryggen til den spiller man vil afleverer til, lykkes det da somregel aldrig at få noget ordentlig fart i bolden i PES6.
ChronoChronoSkrevet 11/11-06 17:01, rettet 11/11-06 17:02 
EDIT: Skrevet før Pouls indlæg

Jeg synes du sludrer - det er i mine øjne kæmpe forskel på PES3 og PES6 :)

I hvilket spil er det du mener tempoet er højere? Spillerne løber hurtigere i PES3, men med mere plads omkring sig (fordi banerne er større) kræver det alligevel ikke at man spiller så hurtigt som man skal gøre i PES6.

Med spiller-til-spiller fysik mener jeg det at man f.eks. kan bruge sin angribers krop til at dække af for forsvaren, og at det generelt bare ser meget mere realistisk ud når spillerne støder sammen - se eksempelvis når målmanden vælter ind i angriberen som glemmer at hoppe. Spiller-til-stolpe fysik er også ret god :p

Det kan godt være bolden er mere klæbende, men når modstanderne markerer så tæt synes jeg slet ikke PES6 er så dribblefokuseret som PES3 desværre er.

De to vigtigste nye detaljer er dog nok at spillerne ikke laver fejlafleveringer så tit - nu afleverer de næsten altid den vej man trykker, og så at man kan sætte spillet hurtigt igang igen ved frispark og når målmanden fanger bolden.

Og så synes jeg nogle gange det er svært at skyde ordentligt på mål i PES6, men det er nok som du siger fordi det tidligere har været for let at afslutte når spilleren var ude af balance.

Det kunne egentlig være fedt hvis vi til en evt. kommende PESCup afgjorde finalen over seks kampe - én i hvert spil, med PES6 som den afgørende ved uafgjort.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 11/11-06 19:47, rettet 11/11-06 19:57 
Jeg mener, at tempoet i PES6 føles højere end i PES3 på grund af tværafleveringerne langs jorden. Det er stadig den største spillemæssige forskel jeg kan finde på de to spil.
PES3 er da ikke driblefokuseret. Tværtimod er det kombinationsspillet der er fokus på, ligesom det er i PES6. PES4 og PES5 handler til gengæld ikke om andet end driblinger og dybe stikninger.

EDIT:
Hvad angår boldfysikken så er PES6 også næsten identisk med PES3. Folk skal bare vende sig til, at de i skudsituationer igen skal dreje spilleren så han står skråt mod mål. Lige med undtagelse for Adriano der skal stå med siden til.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
ChronoChronoSkrevet 11/11-06 21:33 
Jeg forstår ikke det med tværafleveringer langs jorden. Eller jo, hvis du mener at de flyver lavere end før så forstår jeg det - har det med i min anmeldelse, og ja det er rigtig fedt - men afleveringer på jorden triller da som de plejer?

Men det er godt vi er enige om at PES4 og PES5, for de minder rigtigt nok mere om hinanden end PES5 og PES6. Som jeg oplevede det i går da jeg genspillede dem. Kan huske at jeg vist var af en anden opfattelse sidste år...

Nogen som spiller det på PS2 og vil spille mod mig online? Frygt ikke at få store bank...
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 11/11-06 22:18 
Jeg mener bare, at man hurtigere kan spille bolden fra fløj til fløj med normale afleveringer fordi man ikke kun kan aflevere til den spiller der står tættest på, som det var tilfældet i PES3.
Hvis du går sådan og skifter mening fra år til år, så kan det være vi er helt enige inden næste vinter ;P
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
ChronoChronoSkrevet 11/11-06 23:10 
Det er jo det fantastiske ved Pro Evolution Soccer - det ændrer karakter efter hvor god man er og hvordan man spiller :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
King ChaosKing ChaosSkrevet 12/11-06 11:02 
Men det rokker vel ikke på det faktum at der ikke er ændret meget fra tidligere udgaver og at det efter min mening ikke er nået til next generation endnu?
ChronoChronoSkrevet 12/11-06 12:31 
Nu er der vel en grænse for hvor meget mere et fodboldspil kan udvikle sig?

Det kan godt være at det ikke ser ud til at have ændret sig meget, men det handler om hvordan det føles at spille det, og her er der altså stor forskel på de første spil i serien og det seneste. Det er måske bare mange småting de har ændret på, men i den store sammenhæng føles det - for fans af serien - ikke helt som det samme spil om igen.

Forresten er den nye international challenge mode rigtig fed. Så kan man være landstræner i stedet for klubtræner. Og jeg glæder mig til at spille multiplay med tilfældigt sammensatte hold - ærgerligt det ikke virker online.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
happyEDhappyEDSkrevet 13/04-07 13:24 
Nu har jeg fået Fifa 07 til 360. Og må sige det er det bedste Fifa sidenm fifa 98.
Efter min mening lagt bedre end PES til 360.




Så hvis der er nogen der er med på noget online;)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig