X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Yoshi's Island 2


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 09/11-06 00:15, rettet 09/11-06 00:17 
Det får ikke meget omtale i øjeblikket, med store titler som Zelda TP og Gears of War at konkurrere med, men om ikke så lang tid kommer forsættelsen til en af de bedste sidescrollers nogensinde. Så det fortjener vel sin egen tråd. Det er lavet af Artoon og selvom navnet ikke klinger lige godt hos alle, så ligner spillet alligevel en rigtig Nintendo platformer. Og mere positive udtalelser kan man vel næppe komme med om en platformer.

Tothegame har spillet listet til 1 december:

http://tothegame.com/game.asp?id=5497

Der har ikke været så meget info om spillet på det seneste, så jeg er begyndt at blive lidt nervøs for, om datoen holder. Heldigvis får jeg Hermie Hopperhead en af de kommende dage, så selv hvis YI2 udsættes, skal jeg nok få mit platformsfix her i julen :)

Men det ville nu alligevel være rart at tilbringe juledagene i selskab med Yoshi og vennerne.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 09/11-06 00:25 
Du er ikke den eneste der glæder sig - regner med at importere det for at kunne trække Wii-ventetiden ned :)

Det kommer i USA i næste uge, så datoen burde kunne holdes.
RooneyRooneySkrevet 09/11-06 00:32 
1UP er ikke super begejstrede for spillet.

Jeg er heller ikke overbevist om, at Artoon har været det bedste valg til at lave dette spil....deres track-record taget i betragtning.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 09/11-06 01:00, rettet 09/11-06 01:01 
Hvor er det, at 1UP skriver dårligt om spillet? Jeg læste lige deres preview, der slutter således:

What we like: Yoshi's Island was a brilliant game; YI2 seems to recapture everything that made the original great while incorporating new ideas and features and challenges. The 100-point stage score tallies return (5 flowers, 20 red coins and 30 stars), and new monsters are joined by familiar faces as well as new variants on old favorites. Of particular note are the mucus-like foes who drop unexpectedly from the ceiling and swing like pendulums and the new boss, a misshapen lump of a creature covered with sticky balls (lick or shoot the balls away to defeat him).

What we don't like: Ummm... nothing? YI was probably the best-looking 16-bit platformer ever made, and YI2 looks just as good... but not really any better. But with wonderfully-tuned gameplay and new strategic elements, YI2 should exceed the original in every way.


http://www.1up.com/do/previewPage?cId=3150678

Ikke at jeg er overbevist om at Artoon er de rigtige til dette job, men de skal helt sikkert have en chance hos mig.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 09/11-06 09:44 
"exceed the original in every way"?
I så fald er det jo et genialt spil!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RooneyRooneySkrevet 09/11-06 10:25 
Weird, for i deres 1UP show, sad de og kritiserede både spillet og dets ofte irriterende sværhedsgrad. Jeg bed mærke i det med sværhedsgraden, fordi jeg kom til at tænke på det første Blinx, som Artoon lavede.

Showet burde stadig ligge til download på deres side.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
happyEDhappyEDSkrevet 09/11-06 10:30 
De kan jo ikke være enige alle sammen i 1up showet
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
RooneyRooneySkrevet 09/11-06 10:34 
1UP showet er det eneste jeg har set. Jeg har ikke læst deres andet preview.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 09/11-06 17:09 
Rooney>
Weird, for i deres 1UP show, sad de og kritiserede både spillet og dets ofte irriterende sværhedsgrad. Jeg bed mærke i det med sværhedsgraden, fordi jeg kom til at tænke på det første Blinx, som Artoon lavede.

Showet burde stadig ligge til download på deres side.


Skulle det være for svært? Så længe det ikke er god udfordring og ikke på en tåbelig måde, synes jeg det er fedt. Har ikke lyst til at sejle gennem et spil som det var tilfældet med New Super Mario Bros.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
EchoEchoSkrevet 09/11-06 18:34 
Jeg har også set 1UP's show, og der var dem som havde prøvet spillet generalt positive, men ikke i nogen voldsom grad.
De sagde at spillet var sjovt, men ikke rigtigt rykkede på noget. Sværhedsgraden var irriterende, og de menet (hvilket jeg finder underligt), at NSMB er bedre.

Jeg har valgt ikke at investere i spillet fra day one, da jeg er meget i tvivl, om det kan holde mig beskæftiget og ikke bliver kedeligt som NSMB. Jeg nøjes bare med FF3 i denne omgang ;-)
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
happyEDhappyEDSkrevet 12/11-06 13:05 
Har lige gennemført World 1.
Udmærket spil, ikke noget nyt.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Bede-xBede-xSkrevet 12/11-06 13:22, rettet 12/11-06 13:23 
Det har jeg ikke noget problem med. Jeg er bare taknemmelig for at få noget i genren.

Giver karakterskiftene ikke noget til gameplayet?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
happyEDhappyEDSkrevet 12/11-06 13:28 
Har kun spillet med Mario og peach. og de giver ikke det store.
Men kan se DK kommer nu og det giver noget.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
happyEDhappyEDSkrevet 15/11-06 14:01 
Gamespot giver det 9.1
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Bede-xBede-xSkrevet 15/11-06 14:14, rettet 15/11-06 14:15 
Det er jo til at forstå. Hvad gav de New Super Mario Bros? Bare lige for at få det i perspektiv.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WikzoWikzoSkrevet 15/11-06 14:50 
RawMeatCowboy fra GoNintendo sagde i sidste uges podcast, at han synes bedre om Yoshi 2 end NSMB :)

Er vel meget op til en selv. Nogle kan bedst lide Super Mario Bros., mens andre er til Yoshi Island.

Regner selv ikke med at købe det, da jeg har både Yoshi Touch & Go og New Super Mario Bros.
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 15/11-06 18:20 
Hvor dejligt, så må der være noget kvalitet i spillet - regner bestemt med at købe det snarest :)
Bede-xBede-xSkrevet 16/11-06 00:38, rettet 16/11-06 00:40 
LTWW>
Nogle kan bedst lide Super Mario Bros., mens andre er til Yoshi Island.

Jeg tror, at jeg er til begge spil :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Alf81Alf81Skrevet 16/11-06 02:08, rettet 16/11-06 02:10 
Det første Yoshi'sIsland er et fantastisk spil. Lige inden jeg vover den påstand, at det slår samtlige SuperMario-spil, undtaget det vi i vesten kalder SuperMarioBros.2. Tvivler godtnok på, at en redefinition af gameplayet, ikke vil ødelægge spillet.

EDIT: NSMB kan man da seriøst ikke mene er et godt spil!?
Ting om dét og pis.
Bede-xBede-xSkrevet 16/11-06 06:33 
Det mener jeg skam heller ikke. Jeg mener, at det er fantastisk.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
EchoEchoSkrevet 16/11-06 06:49 
Jeg mener at NSMB er elendigt!
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
Bede-xBede-xSkrevet 16/11-06 06:59 
Hvis du mener det samme om de gamle spil, så kan jeg forstå dig. Men jeg har stadig ikke forstået, hvorfor nogen hylder de gamle spil og så kritiserer NSMB, som er baseret på de samme elementer.

Personlig tror jeg, at det er nostalgien, som spiller ind, men der kommer nok nogen nu og forklarer mig, hvorfor jeg tager fejl :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 16/11-06 10:56, rettet 16/11-06 10:57 
Nej, det er ikke bare nostalgi, det er jeg 100% sikker på, men det er svært at forklare præcis hvad der gør at NSMB ikke er ligeså genialt som de gamle spil.

Det er nemlig de meget små detaljer, der skaber "Mario-magien" (et fesent udtryk, der lyder nintenboy-agtigt, men det passer om ikke andet) - I de gamle spils samtid var der jo hundredevis af Mariokloner, der overhovedet ikke kom op på siden af genistreger som Super Mario Bros. 3, Super Mario World og Yoshi's Island.
Jeg mener at NSMB overgår de fleste af disse, men samtidig kommer det slet ikke op på siden af originalerne.

De gamle spil har et minimalistisk, stramt gameplay der gør at hver eneste del af en bane sætter sig direkte i rygradden, NSBM er en smule mere rodet, og minder mere om en lang forhindringsbane, hvor designerne har placeret sjove påfund, i modsætning til de gamle spil (snakker stadig primært 3'eren og de to til SNES), hvor store baner har en gennemgående helhed.

En anden svaghed i NSBM burde man egentlig tro skulle være en styrke, nemlig at det simpelthen er spækket med "originale" påfund. På næsten hver bane bliver man præsenteret for en ny idé, enten helt ny eller, som oftest, taget fra de gamle spil. Men i stedet for at det bliver et integreret element i spillet, når man kun at blive introduceret for den, før den bliver erstattet af et nyt påfund på næste bane. Det svarer lidt til et spil hvor hver bane er en tutorial i et nyt kampsystem, som man aldrig når at gøre brug af.
Som en af Zeldaudviklerne nævner i det store interview linket i pågældende tråd, er seriens styrke ofte opbygningen af puzzles, hvor det samme element går igen og igen, men med nye elementer tilføjet hver gang, så man bruger det man har lært, men det aldrig bliver gammelt. Det samme gælder efter min mening i Mariospillene, og her fejler NSMB.

Men NSMB er skam et godt spil, især i 2 player battles. :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 16/11-06 12:29 
Jeg må erklærer mig enig med Sumez. NSMB har sin charme, men det er ikke SMB3 (som for mig, er det _bedste_ Mario-spil derude) eller nogle af de andre gode spil.

Og ja, der er gode idéer i NSMB, som meget hurtigt ryger ud igen, fordi de simpelthen ikke bliver brugt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Alf81Alf81Skrevet 16/11-06 12:30 
SuperMario-spillene er måske bare ikke noget for mig. Som jeg nævnte tidligere, er SuperMarioBros.2 det eneste i serien der holder, efter min mening og det er jo' ikke oprindeligt et SuperMario-spil.

NSMB minder mig, som Sumez også nævner, om en lang agilitybane (har ikke selv hørt det ord brugt, siden 'Hund og hund imellem' var hot). Plus, den smule 3D-grafik der er gjort brug af, får spillet til at virke enormt billig, ja, på mange områder minder spillet mig endda om et gratisspil.
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 16/11-06 13:06, rettet 16/11-06 13:07 
Alf, jeg holder på at du slet ikke har spillet SMB3 nok, det kan kun være den eneste forklaring på at du ikke holder af det. :P
Men ellers glad for at folk forstår hvad jeg mener, for det er ganske rigtigt svært at sætte ord på den lille, vigtige forskel. (og hvis det var nemt at sige, ville det jo også være meget nemmere at lave et godt spil)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 16/11-06 13:29 
Ork jo, har endda holdt marathons med det spil, bare for at gennemføre uden snyd (fløjter, skyer etc.). Men når alt kommer til alt, har det bare ikke sat sig i mig, som 2'eren og Yoshi'sIsland. Det første spillede jeg faktisk først efter jeg havde gamet GianaSisters nogle år, så det gir' sig selv. SuperMarioWorld har jeg også gennemført, men kan overhovedet ikke komme overens med grafikstilen deri, så det vender jeg aldrig tilbage til.


Arh ja, SuperMarioLand2 til GB er også et fantastisk kapitel i den lille fedes historie.
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 16/11-06 13:46 
Bare så længe du ikke synes Giana Sisters er bedre. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 16/11-06 13:51, rettet 16/11-06 14:01 
Og egentlig sjovt at du har spillet det i nogle år, uden at være glad for det første Super Mario Bros. - det er jo ren rip-off :)

Edit: til Alf81 :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Alf81Alf81Skrevet 16/11-06 13:57, rettet 16/11-06 13:58 
Ja, men da jeg spillede GianaSisters, havde jeg aldrig hørt om Mario, det skulle måske lige være C64-udgaven af MarioBros. (ikke _SUPER_). Faktisk troede jeg, at SuperMarioBros. Var et rip-off af GianaSisters :D
Ting om dét og pis.
happyEDhappyEDSkrevet 16/11-06 13:58 
GianaSisters er bedre ;)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
HeroldHeroldSkrevet 16/11-06 14:01 
*raserianfald* ;p
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ChronoChronoSkrevet 16/11-06 14:08 
Hvis i har god tid er der en fin artikel på Gamasutra om platformgenren. I artiklen analyseres og sammenlignes flere forskellige platformspil, blandt andet NSMB og SMB3, på en meget kvantitativ/objektiv/regnearks-agtig facon. Jeg kom til at tænke på den pga. det Sumez skriver, for det lød lidt henad hvad forfatteren bag artiklen også var nået frem. Blandt andet er der er flere power-ups pr. level i NSMB end i SMB3.

30 sider om platformgenren
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Bede-xBede-xSkrevet 25/11-06 13:19, rettet 25/11-06 13:25 
Sumez>
Det svarer lidt til et spil hvor hver bane er en tutorial i et nyt kampsystem, som man aldrig når at gøre brug af.

Nej. Meningen med en tutorial er at lære styringen. Styringen kan du allerede, når du støder på de fleste nye ting i NSMB. Den bliver bare brugt i andre situationer.

Netop den variation bifalder jeg.

Chrono>
Blandt andet er der er flere power-ups pr. level i NSMB end i SMB3.

Hvilket siger absolut ingenting om nogen af spillene.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ChronoChronoSkrevet 25/11-06 13:28 
Hvorfor?

Antaget at han også har et mål for hvor lange levels er (det kan jeg ikke huske om han har), så siger det da blandt andet en hel del om hvor ofte spillet skifter karakter.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Bede-xBede-xSkrevet 25/11-06 13:31, rettet 25/11-06 13:54 
Det kan du så bare ikke bruge til at bedømme, om spillet virker. Og det lød på dit tidligere indlæg som om, at artiklen var en påvisning af, at det ikke virker.

En henvisning til antallet af power-ups er(eller kan være)uden betydning i den sammenhæng.

Iøvrigt er jeg heller ikke nødvendigvis enig i at en powerup får spillet til at skifte karakter. Nogen gør, andre gør ikke.

EDIT: Jeg skal lige nævne, at jeg ikke har læst artiklen, du linker til, Chrono. Jeg har lige skimmet lidt af den(og den virker ikke grov ved NSMB), samt konklusionen(closing opinion) og den får mig ikke til at læse videre ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ChronoChronoSkrevet 25/11-06 13:52 
Nej, jeg mente skam heller ikke at det sagde noget om spillenes kvalitet. Bare at det siger noget om spillene generelt, og det så måske kan sammenlignes med den opfattelse folk har af spillene og deres kvalitet.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Bede-xBede-xSkrevet 25/11-06 13:57 
Det kan godt tænkes. Men jeg tror nu stadigvæk, at spillet ville være så højt sat, som de andre i serien - hvilket det også er nogen steder - hvis det var kommet i slutfirserne/starthalvfemserne :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 25/11-06 18:55 
Bede-x>
Sumez>
Det svarer lidt til et spil hvor hver bane er en tutorial i et nyt kampsystem, som man aldrig når at gøre brug af.

Nej. Meningen med en tutorial er at lære styringen. Styringen kan du allerede, når du støder på de fleste nye ting i NSMB. Den bliver bare brugt i andre situationer.

Netop den variation bifalder jeg.

Du misforstår min pointe, men ved ikke hvordan jeg skal forklare det bedre..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 25/11-06 20:02, rettet 25/11-06 20:03 
Jeg forstår godt din pointe, men jeg er bare ikke enig. Skiftene føles ikke som en tutorial, fordi man faktisk(som oftest) ikke lærer noget nyt, men bare benytter de gammelkendte moves i nye situationer. Men lad os tage den senere. Der er en lind strøm af spil, der lige skal gennemføres nu, men derefter vil jeg lige prøve at spille Mario spillene back-to-back.

Jeg gætter dog på, at du heller ikke er vild med Mischief Makers, hvis du har spillet det ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dRxLdRxLSkrevet 26/11-06 15:48 
Så fik jeg prøvet spillet en smule. Og hvis man kunne li' forgængeren så vil man virkelig elske det her. Alle de små forandringer jeg har lagt mærke til er til det bedre og jeg oplever det umiddelbart som om gameplayet, som jeg ikke var helt tilfreds med i 1'eren, er blevet justeret i den rigtige retning.

Indtil videre en virkelig behagelig oplevelse.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Bede-xBede-xSkrevet 04/12-06 08:50, rettet 04/12-06 08:53 
dRxL>
Og hvis man kunne li' forgængeren så vil man virkelig elske det her.

Folk skal nok finde mængder af grunde til, hvorfor originalen er bedre. Nogle berettigede, andre rodfæstede i nostalgien og udgivelsestidspunktet.

Indtil videre er jeg løbet igennem spillet, dog med langt fra 100 i score på alle baner. Det har samlet set været en rigtig positiv oplevelse, men der er enkelte skavanker. For det føste ligger spillet tæt op af originalen. Det er næsten "bare" en ekspansion pack og set i det lys, giver det mening, at Nintendo ændrede navnet til YI DS istedet for YI2. For det andet generer karakterskiftene til tider. De bliver ofte benyttet i en ensidig retning, blottet for underfundighed og uden at bibringe rigere udfoldelsesmuligheder, da det er helt oplagt, hvor den enkelte skal bruges. Der er for det meste også en skifteknap, lige før der er brug for en given karakter/evne. De steder hvor der ikke er, skal man backtracke lidt for at vælge mellem karakterene. Så enten føles karakterene fastlåsnede og måske ligegyldige eller også er de skyld i spildtid...

De to skærme udnyttes fortrinligt, men lige mellem dem er der et rum, man naturligvis ikke kan se. Det vil nok kunne irritere nogen, da man kan støde ind i fjender i det skjulte rum, hvis man hopper på et uheldigt tidspunkt. For en spiller der ved hvad han laver, sker det aldrig.

Enkelte andre tiltag føles, som om de ikke hører hjemme i Yoshi universet. Fx kænguruen.

Enkelte småfejl til trods, så er jeg meget glad for spillet. Som jeg har sagt før, hvis bare Nintendo(eller deres samarbejdspartenere) ville lave et-to spil af den her kvalitet i platformsgenren hvert år, så ville jeg være en (endnu) gladere mand :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig