X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox(1) i 720p?


Svar
Danny SallingDanny SallingSkrevet 07/11-06 21:38 
Hvordan kan det lade sig gøre, har hørt noget om noget chip, men hvilken og hvad koster sådan en? Kan ikke holde ud at kigge på mine xbox spil på mit nye tv, det kører kun med gamle xbox spil i 360´eren, hvias altså spillet understøtter 720p eller 1080i som feks. Black gør det, det spil ser møg godt ud, men kører jeg feks. ned til 480p, ligner det prut. Det er som om der er "støv" på billedet, og som om at opløsningen er ultra lav når jeg spille GC, DC eller den gamle xbox på mit nye tv, kun 360 spil er blevet flottere, hvorfor nu det? :-(
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/11-06 21:55 
Det bliver sgu et skud i tågen. Men kunne det ikke være fordi opløsningen på dit nye TV er meget højere end på det gamle?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Danny SallingDanny SallingSkrevet 07/11-06 21:58 
Jo opløsningen på det gamle tv var kun det normale, 640/480, det nye er det dobbelte, men hvorfor får man så dårligere billede på de andre konsoller, forstår jeg godt nok ikke, havde ikke regnet med det blev bedre, men da slet ikke at det ville blive så dårligt som jeg faktisk synes det er. Et xbox(1) spil ligner næsten noget til en blanding af PSX og N64 nu :-(
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
BeanoBeanoSkrevet 07/11-06 22:03, rettet 07/11-06 23:32 
Jeg gætter på at opløsningen på det nye TV er 1366x768?

Det er heller ikke det dobbelte så std. def. billedet skal op-scaleres til TV's opløsning hvilket de færreste HDTV gør ordenligt.
Prøv evt. at skifte væk fra PAL-60 og brug kun "alm" PAL som er i højere opløsning (576), kan nogen gange gøre billedet lidt pænere.

Vedr. Xbox og 720p så kan du godt gøre det ved at få den modded til NTSC, men kun de færrest spil understøtter 720p - så gevinsten er meget lav.
Så er der bedre mulighed på 360'eren via emulatoren der desværre er langt fra kompatibel med alle spil.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/11-06 22:05 
I din gamle tråd linkede jeg til flere steder i FAQ'en der helt eller delvist forklarede forskellen ved bla. progressive og interlaced. Det burde være forklaring nok på hvorfor de gamle konsolspil ser grimme ud på dit nye tv.

Før var det pænt, nu ligner det lort :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
Danny SallingDanny SallingSkrevet 07/11-06 22:20 
Synes bare ikke jeg bliver så klog igen af at læse de faqs. :-(
Men jeg kan så næsten forstå at der intet er at gøre fora t få de gamle konsoller og spil til at se pæne ud på mit nye tv :-(
Har købt component cable til den game box, og så kunne jeg jo kører 576i i stedetfor 480i, men jeg synes bare ikke jeg kan se forskel overhovedet :-/
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/11-06 22:30 
Nej du skal jo modde din maskine (på den ene eller den anden måde) for at kunne få progressive. Før det vil der ikke være nogen forskel.

Men du har jo allerede en VGA box til din Dreamcast. Prøv at sammenligne den mellem RGB og VGA. Jeg lover dig at forskellen er enorm.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Danny SallingDanny SallingSkrevet 07/11-06 23:02 
Håber jeg, fordi der var ikke noget at komme efter ved at gå fra RGB til Component :-/
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/11-06 23:10, rettet 07/11-06 23:14 
Fordi du har skiftet fra RGB til component betyder det jo ikke at du nødvendigvis kan spille i PROGRESSIVE SCAN...

Dreamcasten med RGB er jo bare (afhængig af region) 480i (interlaced (læs FAQ)) og Dreamcast med VGA er 480p (progressive (læs FAQ)). Det er stort set samme opløsning, forskellen er bare at du ved 480p får vist alle lodrette linjer på samme tid, dette giver et skarpere og mere roligt billede. Ved interlaced skifter den mellem hver anden linje mange gange i sekundet, dette giver så et uskarpt billede.

Forskellen på DC med RGB og DC med VGA, vil svare til forskellen mellem Xbox med RGB og Xbox med component (i progressive og 480p).
Spiller nu: Phantasy Star IV
Danny SallingDanny SallingSkrevet 07/11-06 23:13, rettet 07/11-06 23:13 
Forstår bare ikke hvorfor jeg har "støv" i billedet, nærmest som om man har dårlig forbindelse til sine tv kanaler, mend et er måske fordi tv´et ikke er så godt til at kører de "gamle" konsoller så..... :-/
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/11-06 23:15 
Nej det er vidst bare et interlaced billede i al sin glans.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 07/11-06 23:26 
Danny Salling>
Forstår bare ikke hvorfor jeg har "støv" i billedet, nærmest som om man har dårlig forbindelse til sine tv kanaler, mend et er måske fordi tv´et ikke er så godt til at kører de "gamle" konsoller så..... :-/

Når du "forstørrer" billedet op til skærmens opløsning, forstørrer du også den støj der følger med. Med nutidens hd tv i store størrelser er en 50 år gammel analog tv standard ikke god nok længere. Dét er egentlig ikke så underligt.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
BeanoBeanoSkrevet 08/11-06 00:17 
Danny Salling>
Forstår bare ikke hvorfor jeg har "støv" i billedet, nærmest som om man har dårlig forbindelse til sine tv kanaler, mend et er måske fordi tv´et ikke er så godt til at kører de "gamle" konsoller så..... :-/

Det er stadig pga. dårligt opscalering til en anden opløsning end kilden (480i/576i).
Svarer til at du kører på forkert opløsning på din TFT monitor - så ser billedet typisk også se lidt "mudret" ud. Og jo lavere opløsning på TV'et, jo dårligere scaleres det typisk. Og det er så i princippet lige meget om det er via component eller RGB SCART. Det er desværre normalt.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 09/11-06 00:56 
Jeg har prøvet at kun køre 480p på min 360´er, og så er der også "støv" på billedet, regnede lidt med at der kun var "støv" når jeg kørte med eks. 480i/576i med den gamle xbox, men åbenbart også når jeg køre 480p på 360´eren :-(
Dog skal det lige siges at det ikke er lige så meget "støv" med 360´eren i 480p som med den gamle xbox i 480i/576i.
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 09/11-06 00:57 
Hvilken chip skal jeg iøvrigt bruge for at kunne køre 780p på min gamle xbox?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 24/11-06 00:15 
Nogen der har prøvet dette og fået det til at lykkes?

How to Enable High Definition on your Unmodded Xbox (PAL)
(...)
PlaykidPlaykidSkrevet 24/11-06 00:21 
Ja.
Spiller nu: Halo 3
WehnerWehnerSkrevet 24/11-06 09:10 
Samme her - havde dog KTC-guruen til at gøre det hårde arbejde :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 24/11-06 09:41 
Hvad har i brugt? Mega-X-Key, Xbox Action Replay eller Xbox Controller-to-USB cable? Eller noget helt andet?

Er det ikke muligt at udføre uden et memory card?
(...)
WehnerWehnerSkrevet 24/11-06 09:56 
Det tror jeg ikke. Jeg brugte Tems udstyr - mener det var en action replay. Han kan sikkert uddybe.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
GreaseballGreaseballSkrevet 24/11-06 11:09, rettet 24/11-06 11:28 
Efter at havde brugt det meste af natten igår på at prøve(uden held) at få forskellige softmods der efter sigende skulle få en PAL Xbox til at køre i progresiv, så jeg at denne tråd var aktiv igen og i løbet af små 10 min. fik jeg det også det virker :D
Sikke en forskel at spille OutRun2 i 480p.

Brugte en ombygget udtjent Xbox controller(wired sammen med et USB kabel), et org. memorycard og ActionReplay software for at overføre filerne.

Tak til Jmog for at pejle mig ind på at man rendt faktisk kan mode en PAL Xbox til at køre i progresiv.
WehnerWehnerSkrevet 24/11-06 11:57 
Hvis der er nogen der ved, hvor man kan få et component-kabel til den gamle Xbox til en rimelig penge, må de gerne sige til. Mit er nemlig 20 cm. langt...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 24/11-06 12:07 
Har set dem til 99,- uden optisk udgang.
Og 149,- med optisk udgang:
http://www.mod4you.com/index.php?shop=1&page=info&product=705
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
BeanoBeanoSkrevet 24/11-06 12:07, rettet 24/11-06 12:07 
Gamebits.dk har Xbox component kabler til 99,-. Det er dog kun med analog lyd.

EDIT: For langsom ;)
WehnerWehnerSkrevet 24/11-06 12:22 
Takker - der er meget billigere, end jeg havde regnet med.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
PlaykidPlaykidSkrevet 24/11-06 12:23 
Fox McCloud>
Hvad har i brugt? Mega-X-Key, Xbox Action Replay eller Xbox Controller-to-USB cable? Eller noget helt andet?

Er det ikke muligt at udføre uden et memory card?

Jeg brugte en actionreplay, med medfølgende memorycard. Et gammelt kopi af Mechassault og selvfølgelig et savegamehack og enigmah pal/ntsc switcher, hvis den ikke følger med savegame hacket.

Hvis det gøres ordenligt, kan man stadig bruge maskinen til at spille xbox live på.
Dvs. at den eneste ændring der skal være på din maskine er at video regionen er skiftet til ntsc. Der skal ikke installeres noget, men der vil alligevel blive lagt nogle filer ned på Xboxen som man skal sørge for at slette. Alle uødvendige rester fra savegame hacket skal væk.

Jeg brugte selv denne tutorial, og savegame hack:

Tut
Spiller nu: Halo 3
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 24/11-06 16:48 
OK, tak. Så må jeg på jagt efter en billig Action Replay!
(...)
Danny SallingDanny SallingSkrevet 24/11-06 18:10 
Fandme ærgeligt at jeg ikke fatter en hat af det, nogen der kan lave trikcet for mig?
Hvis Koluda stadig er herinde må han meget gerne se om han kan, så kan jeg lige trille hjem til ham og få det gjort, mod et mindre beløb, og hvis han gider naturligvis :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
WehnerWehnerSkrevet 24/11-06 18:28 
Koluda kigger forbi i ny og næ, men jeg vil gætte på, at du skal give ham et praj, hvis der skal være en realistisk chance for at han lige falder over denne tråd.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
GreaseballGreaseballSkrevet 24/11-06 22:38 
Hvis man har et officelt memorycard så kan bruge en ombygget Xbox controller til at hente Save filerne ned fra PC'en. Glemte før at linke til en guid om hvordan man bygger en Xbox controller om, og så virker den som PC controller bagefter.

Xbox Controller PC Conversion Mod
Danny SallingDanny SallingSkrevet 25/11-06 09:34 
Nogen der har en kopi af et af de to spil som kan bruges og et mem. card til salg?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
GreaseballGreaseballSkrevet 25/11-06 11:24 
Du mener vel tre spil ;)

007 er nok der er nemmeste at finde brugt. Kan sikker købes for 39,- i de fleste EB butikker.
KTCKTCSkrevet 25/11-06 14:32 
Som jeg skrev til dig, er der visse fælder i processen, så det kræver noget is i maven, og det er vigtigt at du følger proceduren 100%, hvis ikke du vil stå med en maskine, der er bannet fra Live eller står og blinker rødt.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig