X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Actionscener


Svar
John BJohn BSkrevet 06/11-06 20:28 
Hvad er jeres yndlings actionscener? Jeg har fundet et par stykker, som de fleste drengerøve vil kunne huske.

Jet Li - Fist of Legend
http://www.youtube.com/watch?v=kYlOJ0Kakgc&mode=related&search=

Enhver action film elsker med respekt for sig selv har set Fist of Legend. Noget af det bedste Woo-ping Yuen har lavet.

The Matrix Reloaded
http://www.youtube.com/watch?v=RsyQOyUOpKk

Woo-ping Yuen på spil igen. Genialt.

Steven Segal - Out for Justice
http://www.youtube.com/watch?v=YMu2xNBpyQc
http://www.youtube.com/watch?v=u_efS4lfhD4

Hvor sej var Steven Segal lige i sin prime?
Det blir pinligt! Det blir afslørende! Det blir John B.
CoreCoreSkrevet 06/11-06 22:03 
Lagerhallen i Hardboiled, Jagten i Bullet In The Head, Kirken i The Killer, Slutningen i A Better Tomorrow Tomorrow II, Pistoler i potteplanterne-scenen i A Better Tomorrow...John Woo er gud.

Sekundært:
Barscenen i Desperado, Baderummet i The Rock, Hallway-scenen i Equilibrium og Saloon-opgøret i Last Man Standing.

BLANDT ANDRE...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/11-06 22:10 
Hele "In the Line of Fire 4"! Total-action af Yuen Woo-ping (igen)!

Mesterlig underholdning!
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/11-06 22:14 
Samtlige action-scener fra "Yes Madam" (Michelle Yeoh og Cynthia Rothrock har altså bare totalt styr på de dersens ninjarier!) (Se desuden flere titler, som Corey Yuen har haft fingrene i)

Huang yangdangdingeling! *exhale*
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/11-06 22:16 
Oh! Hvordan kunne jeg undlade at nævne "Kill Bill 1": Gogo Yubari versus the Bride (short'n'sweet)!
la0sla0sSkrevet 06/11-06 22:26 
Jeg må sige at jeg personligt bliver mindre og mindre interesseret i slåskampe og actionscener der ikke virker fysiske, såsom Matrix til sidst gik overboard. Jeg vil gerne have vægt bag slagene. Ellers mener jeg man skal gå helt over og gøre det til en slags ballet, som i Hero og lignende.

En dårlig film, men med meget fysiske slåsscener er Frankenheimers The Hunted. Skydescenen i Heat (siden der nævnes actionscener og ikke fight only). Bourne har også nogle gode.
Hvad sker der?
KalicolaKalicolaSkrevet 06/11-06 22:42 
Saving private ryan har noget af det mest intense action jeg har set.

Og den nye King kong gir den også rimeligt med gas.

Fellowship of the ring, kampen mod huletrolden i minerne.

Return of the king, angrebet på minath tirith.
For The Love Of The Game
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/11-06 23:17 
*vræl* "Ong Bak"!!! "Tom Yum Goong"!!! Aaargh, de er siiindssyge!
XiwanaXiwanaSkrevet 07/11-06 02:01 
Næsten alt, hvad Bruce Lee har lavet, især kampen på Kung-Fu-skolen i "Fist of Fury" (jap. Jing wu men) er fed + courtyardscenen i Matrix Reloaded + slutscenen i Braindead + slutscenen i Scarface.
[inspirational quote here]
TheDukeTheDukeSkrevet 07/11-06 04:52 
Fist of Legend holder max.

Fightscenen ved blodbasssinet i Blade 2 er også en af mine personlige favoritter.
millenniummillenniumSkrevet 07/11-06 20:33, rettet 08/11-06 09:16 
Hm, jeg havde engang en actionscene top-10 på en hjemmeside, som forlængst er slettet. Dér havde jeg Apocalypse Now som nummer 1, med USA's bombardement af en V.C. bondeby, under musikken af Wagner's Valkyrien. Hvem kan ikke huske den...? Da-da, da-da-daaa, da....

Andre favoritter var:
Matrix 1 (Lobby Shoot-out. Næsten som en musikvideo).
The Untouchables (Trappescenen. Næsten kun i slow-mo).
Heat (Gade-skyderi. Ingen underlægningsmusik - kun lyden af maskingeværer der giver genlyd i L.A.'s gader)
Hard Boiled (Hospital-shoot out. Den længste one-shot-take actionsekvens jeg har set. Gennem gangen, ind i elevator, og ud på en anden etage med masser af bang bang og eksplosioner - uden ét klip.)
Edit: Braveheart (Den første kamp. - De to hære brager sammen med noget der ligner 240 km/t, og ender i et voldsorgie, med de berygtede blodstænk på kameralinsen)
The medium is the message.
ValkyrieValkyrieSkrevet 08/11-06 02:29 
Det er sjovt, hvordan nogen film bruger CGI på en fantastisk måde, mens andre gør det modsatte.

F.eks. Jurrasic Park. Kom ud i 1993. Hvorfor er det at den stadig virker? Selvom teknologien er gammel, så er den stadig meget overbevisende.

Så tag Hulk - Det var jo en joke. Filmen var jo kun god der nok der ikke var action. Det var jo dybt latterligt.


Dog er en af mine favoritter stadig fra denne film; http://youtube.com/watch?v=N8Kb4k6CTV0

I kan sige hvad I vil om Ridley Scott. For nogen af jer har han været en overrated taber siden hans debut med Alien, men for søren hvor er jeg glad for ham. Jeg mener at han er af de bedste vi nogensinde har haft. Da Gladiator kom ud var det min første store epic. Ben-Hur etc var før min tid, og BraveHeart gjorde altså ikke det store indtryk på mig dengang.


Jeg bliver altså heller aldrig træt af denne her. Det tog holdet 3 dage at lave denne 4 minutters scene. De stod og skulle huske og improvisere allesammen. Resultatet er fantastisk. Jeg elsker det; http://www.youtube.com/watch?v=jd8ZWNwrdOw
Well crucify the insincere tonight...
TLTLSkrevet 08/11-06 03:16 
Valkyrie>
Det er sjovt, hvordan nogen film bruger CGI på en fantastisk måde, mens andre gør det modsatte.

F.eks. Jurrasic Park. Kom ud i 1993. Hvorfor er det at den stadig virker? Selvom teknologien er gammel, så er den stadig meget overbevisende.


Jurrasic Park? Ja det er vildt overbevisende. Især der hvor en af de Dinosaurere på savannen hopper igennem T-rex'sens hals eller de ret tydelige robothoveder på samtlige Raptor's som ikke er lavet i 3D (Ved ikke om nogen af dem er).
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
millenniummillenniumSkrevet 08/11-06 09:14, rettet 08/11-06 19:52 
Der var nu også noget fedt over slutscenen i True Lies. Arnold der udkæmper en flok terrorister på toppen af et højhus - med en harrier jet.
Et godt eksempel på fraværet af ydmyghed hos James Cameron. (Han er jo generelt fantastisk til at skrue store actionscener sammen).

Den afsluttende riot-scene i Strange Days havde også en god intensitet og virkelig flotte billeder.

CGI actionscener bliver ofte meget kedelige, fordi det syntetiske stråler ud af dem. Især Matrix 2 + 3 havde for kunstige scener som kedede mig bravt, men også CGI skabte biljagter (som i Fast & Furious 2 og Gone in 60 Seconds) går stik imod hele idéen om biljagter - syntes jeg. Det er autenciteten der gør det fedt.
Ultraviolet må nok være det nyeste eksempel på gabende kedelige CGI-skabte actionscener.
En undtagelse er dog Peter Jackson's LOTR, som formåede at lave CGI-spækket action som stadig var komplet opslugende. Det kræver bare at man kan håndtere det ordenligt.
The medium is the message.
TheDukeTheDukeSkrevet 08/11-06 11:26 
millennium>
Et godt eksempel på fraværet af ydmydhed hos James Cameron. (Han er jo generelt fantastisk til at skrue store actionscener sammen).

Så er det da en skam han ikke har gjort det siden T2. Resten af hans karriere efter den film har ikke imponeret mig synderligt.
millenniummillenniumSkrevet 08/11-06 19:52 
Nå ja, man kan sige hvad man vil om Titanic (1.2 millioner danskere var trods alt i biografen for at se den), men Cameron kunne virkelig få skuden til at synke på dramatisk vis.
The medium is the message.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 13/11-06 18:14 
Jeg elsker action scenerne i Spider-man filmene...Specielt 2'eren.

Se ny trailer fra Spider-man 3
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
CoreCoreSkrevet 13/11-06 19:31, rettet 13/11-06 19:32 
millennium>
Den afsluttende riot-scene i Strange Days havde også en god intensitet og virkelig flotte billeder.

Det er så heller ikke James Cameron, der har instrueret Strange Days.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 13/11-06 21:59, rettet 13/11-06 22:01 
Jeg synes nu stadig at Aliens filmen har nogle af de fedeste action scener jeg har set. Giv mig så den Alien 5 James Cameron.

Var lige ved at glemme speeder chasen i Star Wars 6. Uha! Det var tider...

Ellers af de lidt mere nyere af slagsen er det nok kampen mod Agent smith og Neo nede i undergrunden i den første Matrix film. WOW!

Steven Segal sucks! Chuck Norris rules...:-)!
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 14/11-06 12:51, rettet 14/11-06 12:57 
Core>
Det er så heller ikke James Cameron, der har instrueret Strange Days.

I know - Kathryn Bigelow, tidligere gift med Cameron, som dog var producent på filmen (sikkert en del af ægteskabskontrakten). Bigelow er også kuntsmaler, hvilket afspejler sig i hendes gode sans for det visuelle.

Jeg syntes også actionscener i den første Matrix var bedre, end larmen fra 2'eren og 3'eren. De er innovative, orginale og det er mere spændende at se Neo slås, før han gik hen og blev til en superman, der med kedelig overlegenhed kunne krølle agenterne sammen på få sekunder.

En af mine nyere favoritter er og War of The Worlds, hvor den første tripod stiger op af jorden, og rister en hel gade fyldt med mennesker. (ikke sagt at resten af filmen er fantastisk, men scenen fungerede fremragende)
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig