X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

WiiiiiGA kabel?


Svar
dRxLdRxLSkrevet 06/11-06 01:18, rettet 06/11-06 01:19 
Gå til det her link og kig på det billede der står ved teksten
[RVL-A-KD(JPN)]. Er det et VGA eller HDMI/DVI kabel vi ser? Hvis ja så bliver jeg glad =)

Link...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
59 emne(r).
1 2 > »

Svar
dRxLdRxLSkrevet 06/11-06 01:18, rettet 06/11-06 01:19 
Gå til det her link og kig på det billede der står ved teksten
[RVL-A-KD(JPN)]. Er det et VGA eller HDMI/DVI kabel vi ser? Hvis ja så bliver jeg glad =)

Link...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
QQSkrevet 06/11-06 01:28 
Det er det japanske D-Terminal kabel. Ubrugeligt udenfor Asien, og er faktisk bare et componentsignal i et andet stik... Var lige ved at købe samme kabel til GC i den tro at det var VGA, men fandt hurtigt ud af hvad jeg var ved at begive mig ud i... Desværre, component bliver Wii's bedste output...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
dRxLdRxLSkrevet 06/11-06 01:39 
Så må jeg vidst lige overveje det Wii køb...

Dumme Nintendo...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
QQSkrevet 06/11-06 01:46 
Om det er VGA eller component kan næsten være det samme. En smagssag for de fleste. Og da vi længe har vidst at Wii ikke understøtter HD, ville HDMI/DVI også være utænkeligt.
Jeg er fint tilfreds med component og 480p, det kommer helt sikkert til at se lækkert ud alligevel!
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
JmogJmogSkrevet 06/11-06 02:11 
Hølmkjær>
Om det er VGA eller component kan næsten være det samme.

Vel ikke hvis ens primære display kun har VGA-indgang. Så hut jeg visker er det netop tilfældet for Daniel.
QQSkrevet 06/11-06 05:57 
Det afhænger jo af om han kun er begrænset til en VGA-INDGANG, eller er fuldt begrænset til VGA-SIGNAL... Jeg har f.eks. en projektor, kun med VGA indgang. Men man kan nemlig på den projektor, smide et component signal ind i VGA indgangen. Jeg gik på Ebay, fandt et Component > VGA kabel, og det fungerer perfekt. Det er i hvert fald værd at undersøge. At et TV/Projektor ikke kan modtage component overhovedet, forekommer mig ret usandsynligt. Men er der derimod tale om en PC-Monitor, er sagen jo en helt anden...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
BeanoBeanoSkrevet 06/11-06 08:19 
Understøtter Wii kun NTSC progressive (480p) og ikke PAL progresive (576p)?
QQSkrevet 06/11-06 12:07, rettet 06/11-06 12:08 
Der er ikke kommet nogen officielle udmeldinger på Progressive Scan området på PAL Wii. Men man kan jo håbe på 576p.... Worst case scenario ville dog være en gentagelse af Gamecube kompatibiliteten, dvs. ingen Progressive på PAL spil...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/11-06 12:19 
I følge det link Dr. Laks linker til. Så kommer en LAN tingest til at koste mere end et component kabel. Og sådan et kommer vel til at koste 300,- herhjemme? Dvs. 350-400,- for at kunne få svinet på nettet!?
Jeg begynder også at overveje om jeg skal bruge penge på WII, det ender jo med at blive ligeså dyrt som Xbox 360'eren.

Dumme Nintendo...
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoChronoSkrevet 06/11-06 12:28 
Den har jo Wifi indbygget, så det er nok bedre at købe en trådløs router.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/11-06 12:32 
Men jeg har ikke lyst til at bruge WiFi. Så hellere en indbygget LAN port og så kan i der gider rode med wireless net købe sådan en modtager.

Desuden tør jeg godt væde med at langt de fleste der køber maskinen ikke har wireless internet. Det er bare dumt af Nintendo.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 06/11-06 12:43 
Wii er på ingen måde en billig maskine. Det er en snedig illusion, det på en eller anden måde er lykkedes for Nintendo at kreere.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 06/11-06 12:43, rettet 06/11-06 12:45 
Tror beslutningen bunder i at de vil kunne lave noget kommunikation med DS'en, og det ville være billige kun at have Wifi frem for både Wifi og LAN.

Men ja... fjollet ikke at lave LAN også, kan ikke have kostet mange kroner ekstra.


Wehner>
Wii er på ingen måde en billig maskine. Det er en snedig illusion, det på en eller anden måde er lykkedes for Nintendo at kreere.

Ja det er faktisk ret godt gået af dem :)
JmogJmogSkrevet 06/11-06 12:44 
Component skulle faktisk kun komme til at koste 20$. Så er der egentlig en rimelig god chance for, at vi ser en dansk pris på 200 kroner for kablet. Det er ganske glimrende.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/11-06 12:54 
Ja det lyder da godt. Så kommer en LAN tingest vel til at koste 250-300,-? Det er dog stadig alt for meget.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoChronoSkrevet 06/11-06 12:58 
Hvornår kommer de vejledende danske priser egentlig?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WehnerWehnerSkrevet 06/11-06 13:05 
Jeg tjekkede både Bergsala og Nintendo.dk i dag - intet.

Play.com's priser er nok det bedste, jeg har kunnet finde.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
TurricanTurricanSkrevet 06/11-06 13:46 
Konsolkongen>
Men jeg har ikke lyst til at bruge WiFi. Så hellere en indbygget LAN port og så kan i der gider rode med wireless net købe sådan en modtager.

Desuden tør jeg godt væde med at langt de fleste der køber maskinen ikke har wireless internet. Det er bare dumt af Nintendo.

Det kunne være rart med LAN, ja. Men deres beslutning om indbygget wireless er super. Dumme MS. Deres dims koster jo en formue.

Jeg tager gerne dit væddemål. Jeg leder pt. efter et link, da jeg kun har interne dokumenter, der bekræfter at folk med bredbånd på trådløst netværk forlængst er kommet i overtal, i forhold til dem der kører kablet LAN.

Så ja, trist for dig, men en fordel for flertallet.
The Gods pause for a moment...
Bede-xBede-xSkrevet 06/11-06 13:48 
Beano>
Ja det er faktisk ret godt gået af dem :)

Sjovt nok bliver de ofte hyldet for at være billige. Underligt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 06/11-06 13:55 
Konsolkongen>
Ja det lyder da godt. Så kommer en LAN tingest vel til at koste 250-300,-? Det er dog stadig alt for meget.

Helt enig. Jeg føler jeg bliver straffet for at have et fornuftigt hjemmenetværk.
HankyHankySkrevet 06/11-06 19:05 
Jeg synes kun det er lækkert at maskinen har indbygget WiFi - det kunne jeg godt savne ved min Xbox 360, så jeg var fri for at trække et 10 m langt kabel fra stuen og ind på værelset.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/11-06 21:18 
Turrican>
Jeg tager gerne dit væddemål. Jeg leder pt. efter et link, da jeg kun har interne dokumenter, der bekræfter at folk med bredbånd på trådløst netværk forlængst er kommet i overtal, i forhold til dem der kører kablet LAN.

Ok.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 06/11-06 21:51 
Bede-x>
Sjovt nok bliver de ofte hyldet for at være billige. Underligt.

Har det ikke altid været en Bait'n'Hook strategi fra Nintendo's side? Sælg hardwaren så billigt som muligt og tjen kassen på spillene?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Bede-xBede-xSkrevet 06/11-06 21:56, rettet 06/11-06 21:58 
Det er jo meget typisk for konsolproducenter. Forskellen er her, at Wii ikke bliver solgt billigt, men folk tror anderledes af en eller anden grund.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 06/11-06 23:25 
Nintendo tjener også på konsol, tilbehør og spil fra dag eet, i modsætning til Sony og MS.
Bede-xBede-xSkrevet 06/11-06 23:26 
Hvilket ligesom siger det hele.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HeroldHeroldSkrevet 06/11-06 23:26 
Jeg kan tilgengæld ikke forstå hvorfor folk ikke har brokket sig over prisen på Sonys 8Mb(!) memorykort. Det må koste noget nær ingenting at lave.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 07/11-06 00:17 
8MB og ikke 8Mb ;)

Men ja, tilbehør er jo en kendt måde at tjene kassen på - vi kan bare trøste os med at Sony og Nintendo i det mindste denne gang benytter standard memory kort som er billige.
3of193of19Skrevet 07/11-06 00:39 
Så meget som selv de simpelste gamesaves fylder på PS2 forekommer det mere som 8Mb. Hvad fanden skal vi også med animerede 3d figurer som spilikoner?
KLTKLTSkrevet 07/11-06 22:23 
Hmm ja jeg vil snarere sige hvad skal vi i det hele taget med memory cards, for som det også nævnes har alle konsol producenter altid taget overpris for dette.
Jeg synes klart det var et fremskridt da Xbox i sin tid som den første konsol blev introduceret med harddisk, og så mener jeg ellers også bare at det optimale er at benytte standard flash ram cards som ekstern memory kilde som det efterhånden også heldigvis er ved at være normen.
9/11 Was An Inside Job
GakuGakuSkrevet 24/11-06 14:24 


Linket beskriver og viser grafikforskellen mellem composite og component
JuggernautJuggernautSkrevet 24/11-06 14:37 
Jeg må indrømme, at jeg mest hælder imod composite. Det virker lidt som om at billedet bliver lidt for "crisp" til min smag.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 24/11-06 14:52 
:-o er du syg??
du vil heller se på mudderkage end glansbilleder?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
JuggernautJuggernautSkrevet 24/11-06 15:04, rettet 24/11-06 15:05 
Feck! Nu har jeg aldrig gjort så meget i glansbilleder ;), men måske er det billedet der virker mere roligt at se på. Måske er jeg ved at udvikle grå stær. Aner det ikke, men der er altså bare et eller andet ved det....
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
BeanoBeanoSkrevet 24/11-06 15:15 
De billeder er 480i (via composhite) vs. 480p (component) så der skal være en forskel.

Spørgsmålet er så bare hvordan forskellen vil være for os i Øvropa dvs. 480p (via component) vs. 576i (via RGB SCART).
QQSkrevet 24/11-06 16:38 
480p er formentlig at foretrække over 576i, men situationen er jo en hel anden hvis vi går hen og får 576p (!?)... Nogen der ved hvad vi får i EU?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
00Void00VoidSkrevet 24/11-06 16:58 
jeg føler lidt jeg er den eneste på dette forum der ikke kan se den STORE forskel, samt at jeg er den eneste der er komplet ligeglad x)
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
JmogJmogSkrevet 24/11-06 17:12 
De screenshots er ikke særligt repræsentative. Når man ser det foran sig er forskellen meget større.
ChronoChronoSkrevet 24/11-06 19:06 
Ikke hvis man har en 7" skærm :p
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
00Void00VoidSkrevet 24/11-06 19:19 
Nu har jeg ikke en 7" skærm, så det kunne alligevel være relevant ;).
Jeg har nu set det in action. Altså, man kan da se forskel,
Men det er ikke videre imponerende.

Jeg kan godt leve med ramponeret og smattet billede hvis gameplayet er iorden. ^_^
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
BobbeBobbeSkrevet 24/11-06 20:25 
Never settle for the next best thing. :P
Spiller nu: Wii
00Void00VoidSkrevet 24/11-06 20:41 
Nej det er rigtigt nok.
Jeg ville da også benytte mig af VGA, hvis det altså var gratis ^_^
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
Zzap!Zzap!Skrevet 24/11-06 20:45 
Det er så lille en ekstra investering, for noget man skal bruge mange timer med at se på, at jeg er fuldstændig uforstående over for folk der *har* indgangen, men ikke bruger den.
Born to kill space
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 25/11-06 21:44 
Tror I det bliver nødvendigt at forudbestille et RGB kabel?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
BeanoBeanoSkrevet 27/11-06 20:34, rettet 27/11-06 20:35 
1UP har en udemærket artikel om Wii Virtual Console hvor fordele og ulemper opridses, og der gennemgås en række af spillene.

Virtual Console Roundup
happyEDhappyEDSkrevet 28/11-06 00:18 
Lav dem selv.


http://www.tdficq.com/wii_component_cable
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
QQSkrevet 28/11-06 00:35 
Så billige som de originale kabler er i denne generation, ville jeg nødig bøvle med at fixe dem selv... Også selvom det ser overkommeligt ud...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 28/11-06 00:45 
Born2Play>
Tror I det bliver nødvendigt at forudbestille et RGB kabel?

Det ville jeg helt sikkert gøre. Jeg husker stadig min grumme skuffelse over at måtte tage til takke med RGB, da 360 udkom.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SqafemrSqafemrSkrevet 30/11-06 19:39, rettet 30/11-06 19:41 
Jeg låner lige tråden til et hurtigt spørgsmål.
Nu hvor vi snart får kastet vores pølsefingre omkring en WiiMote, vil jeg lige høre hvilket kabel jeg skal have fat i til min Wii.

Hvad er bedst, RGB eller Component?
Det svar jeg lige kan finde på google, er at de er lige gode til at gengive et billede. Men jeg har begge indgange på mit tv, så jeg vil lige være sikker på mit valg inden jeg køber noget.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/11-06 19:57 
Component. Med det kan du køre 480p (måske 576p) der vil give et meget skarpere billede end RGB kabel.
Spiller nu: Phantasy Star IV
59 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig