X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gode GameCube-spil?


Svar
dRxLdRxLSkrevet 06/11-06 00:46, rettet 06/11-06 00:51 
Nu hvor jeg er blevet en "born again nintenboy"™ og skal have en Wiiiiiiii som supplement til min DS er jeg selvfølgelig interesseret i at få skaffet mig nogle af de titler til GC'en som jeg kommer til at kunne spille.

Jeg har kigget lidt på top 100 indre på gamerankings, og af de spil jeg kan se der er det kun følgende der virker som "must have":

--... Se hele indlægget
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
70 emne(r).
« < 1 2

Svar
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/11-06 10:23 
Play.com har GC-controllers til £18 / E27

Det er vel OK billigt?
happyEDhappyEDSkrevet 09/11-06 10:37, rettet 09/11-06 10:43 
Har lige købt mig en Wavebird controller. Skal jo ikke til at bruge ledning når der er. :)

Edit: Lige for at kommentere det også. Så har jeg da heller ikke lyst til at spille GC spil med ny controller. GC controlleren er tilpasset, og virker fin.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
ChronoChronoSkrevet 09/11-06 13:15 
Det skema der blev linket til må da være forkert så. Hvis alle knapperne er der, så må den da også virke til GameCube-spil :!
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SeventhSunSeventhSunSkrevet 09/11-06 13:42, rettet 09/11-06 13:44 
Beyond Good & Evil burde være obligatorisk gaming pensum for alle konsolejere.

EDIT: Det er jo ikke til at vide med Nintendo, men det ville da også være grotesk hjernedødt, at lave en ny controller, der ikke kan spille GC spil.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
QQSkrevet 09/11-06 16:07, rettet 09/11-06 16:10 
Ifølge IGN's Wii Launch Guide virker Classic controller med GC spil, det er jo netop derfor der er to analog stik...
Tjek desuden guiden for alt muligt andet guf... Oplysninger om Online skulle opdateres idag...

EDIT: Jeg citerer: "To enable N64 and GameCube playback, Nintendo has equipped it with dual analog..."

IGN Wii Launch Guide
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
Alf81Alf81Skrevet 09/11-06 16:19 
Sumez>
Jeg er også "blasfemisk" nok til at mene at det er noget bedre end Powerstone 2.

Man er da SERIØST ude på ballade, når man kommer med sådanne udtalelser ;P SSBM er da noget af det vageste Nintendo nogensinde har most ud...
Ting om dét og pis.
ChronoChronoSkrevet 09/11-06 16:41 
Computer And Video Games havde sidste uge et interview med Nintendo, som altså udtaler at GameCube-spil ikke virker med classic-controlleren.

Classic-controlleren er til N64, SNES, NES OG multiplatformspil som ikke kan spilles med Wii-controlleren. F.eks. hvis Pro Evolution Soccer eller FIFA kom til Wii.

Skulderknapperne er også digitale på classic-controlleren, så det vil virke dårligt i nogle GameCube-spil.

Så jeg tror altså IGN tager fejl...

Interview hos CVG
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChronoChronoSkrevet 09/11-06 16:44 
Men alle Virtual Console-spil (N64, SNES osv.) kan også spilles med GameCube-controlleres. Så det er GameCube-controllers man skal have ser det ud til. Godt jeg har Horii-snes-agtige GameCube-controllers så :)

Classic-controlleren er så kun til hvis man vil spille multiplatformtitler, og dem kan man nok med fordel spille på en anden konsol alligevel.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 09/11-06 17:13 
Alf81>
Man er da SERIØST ude på ballade, når man kommer med sådanne udtalelser ;P SSBM er da noget af det vageste Nintendo nogensinde har most ud...

Og hvis man kommer med en udtalelse, har man i hvert fald ikke spillet det nok! (iøvrigt er det HAL)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 09/11-06 17:26 
Hehe... Undskyld, HAL. Men igen, Nintendo :)

SSBM var faktisk det første spil jeg fik til min Qiube, så har spillet det nok, aaalt nok. For dælen da, det gælder jo' bare om at kaste hinanden udover kanten, hvordan kan det blive ved at være sjovt?
Ting om dét og pis.
EchoEchoSkrevet 09/11-06 18:28 
Alf81 -> Lige mine ord. Har aldrig fundet det spil sjovt mere end 1 time af gangen.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
dpldplSkrevet 09/11-06 18:42 
Sumez>
Og hvis man kommer med en udtalelse, har man i hvert fald ikke spillet det nok! (iøvrigt er det HAL)

Eller man har ikke nok venner. ;)

Jeg bliver tvunget til at tage min GC og SSBM med hver gang jeg besøger dem.(Og de flest af mine venner er ikke engang særlig vild med konsoller)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Alf81Alf81Skrevet 09/11-06 19:08 
dpl>

Eller man har ikke nok venner. ;)

Jeg bliver tvunget til at tage min GC og SSBM med hver gang jeg besøger dem.(Og de flest af mine venner er ikke engang særlig vild med konsoller)

Men de kan, med lidt held, sagtens forstå Nintendo-figure der skal skubbe hinanden udover kanter? Hvad angår venner, er jeg nok en anelse mere selektiv ;P
Ting om dét og pis.
la0sla0sSkrevet 09/11-06 20:02 
alf:

Var der ikke noget med et 22-0 lignende resultat der gjorde at du fik nok? Jeg mindes noget med numseprygl til mr.81 :)
Hvad sker der?
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 22/11-06 22:03 
Chrono>
Hvis det passer, at de ikke virker, så skyldes det nok manglen på en z-trigger. Men du har ret, det giver ikke nogen som helst mening at have to analog-sticks på controlleren så!

On-topic, så findes Beyond Good & Evil jo også til GameCube.

Der var der også to analog-Sticks på N64?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
BobbeBobbeSkrevet 22/11-06 22:32 
Nej.

Billede
Spiller nu: Wii
dRxLdRxLSkrevet 25/11-06 11:37 
Jeg er lige blevet mindet om at GC'en har klart den bedste klassiske Sonic kompilation, med Sonic CD som det absolut største trækplaster. Sonic Gems ryger også på listen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Bede-xBede-xSkrevet 25/11-06 12:42 
Er Sonic Mega Collection ikke bedre? Og man kan da få Gems til PS2.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dRxLdRxLSkrevet 25/11-06 12:58 
Ah, det kan jeg se, jeg stryger den lige af listen igen.
Det er egentlig kun Sonic CD jeg er interesseret i, og der er det måske mere interessant at spille noget der er tættere på originalen end den PC konvertering der er på Sonic Gems :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Bede-xBede-xSkrevet 25/11-06 13:03 
Den fungerer ellers udemærket på Cuben. Dog generer det ringe d-pad mig, men det gør det til de fleste maskiner.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
70 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig