X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gode GameCube-spil?


Svar
dRxLdRxLSkrevet 06/11-06 00:46, rettet 06/11-06 00:51 
Nu hvor jeg er blevet en "born again nintenboy"™ og skal have en Wiiiiiiii som supplement til min DS er jeg selvfølgelig interesseret i at få skaffet mig nogle af de titler til GC'en som jeg kommer til at kunne spille.

Jeg har kigget lidt på top 100 indre på gamerankings, og af de spil jeg kan se der er det kun følgende der virker som "must have":

--... Se hele indlægget
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
70 emne(r).
1 2 > »

Svar
dRxLdRxLSkrevet 06/11-06 00:46, rettet 06/11-06 00:51 
Nu hvor jeg er blevet en "born again nintenboy"™ og skal have en Wiiiiiiii som supplement til min DS er jeg selvfølgelig interesseret i at få skaffet mig nogle af de titler til GC'en som jeg kommer til at kunne spille.

Jeg har kigget lidt på top 100 indre på gamerankings, og af de spil jeg kan se der er det kun følgende der virker som "must have":

-- The Legend of Zelda: The Wind Waker
(* ovenstående helst med Majora og Oot bonus disk *)
-- F-zero GX

Derudover er jeg lidt i tvivl om jeg i stedet bør satse på PS2 versionerne af Viewtifull Joe og Resident Evil 4. Her må I gerne bryde ind og lede mig på rette vej.

Af ovenstående er det dog kun Viewtifull Joe og F-zero GX som jeg er sikker på at jeg kommer til at nyde, da de andre spil over en kam lider af "gåde-gameplay" som jeg typisk finder åndsvagt i computerspil.

Endelig er Super Mario Sunshine også en mulighed, men jeg tror lige jeg vil "prøve" før jeg køber i det tilfælde.

Endelig må I gerne bryde ind hvis der er nogle gode og vigtige eksklusive spil jeg har overset.

Men selv hvis jeg har, så er det da lige før at man må konstatere at der da vidst ikke er ret mange virkeligt uundværlige spil til den maskine.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
QQSkrevet 06/11-06 01:08, rettet 06/11-06 01:12 
Wind Waker, F-Zero og RE4 er i hvert fald musthave på GC... Jeg ville helt klart vælge GC versionen, har sammenlignet dem, og hvis du ikke bekymrer dig om PS2'ens ekstra features, så vælg GC udgaven. Den er pænere. Dog er det kun i PS2 udgaven at man kan vælge ægte 16:9...

Mht Bonusdisc, så prøv at finde Zelda Collectors Edition og ikke bonus discen til WW... Majoras Mask er kun at finde på Collectors Edition (+ et masse andet fedt, OoT, Zelda 1+2 mm.), imens bonus discen indeholder en lidt dårligere port af OoT og Masters Quest...

EDIT: Derudover synes jeg du skal forsøge at ginde dem i US udgaver med Progressive Scan support, hvis du alligevel spiller på en HD skærm...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
Bede-xBede-xSkrevet 06/11-06 03:07, rettet 06/11-06 03:07 
dRxL>
Men selv hvis jeg har, så er det da lige før at man må konstatere at der da vidst ikke er ret mange virkeligt uundværlige spil til den maskine.

Ja, hvis du kun kan finde to spil på den lange liste, så har du sikkert ret. Men så er du også usædvanlig kritisk(og unfair).

Metroid Prime vil du vel kategorisere som gåde gameplay og Monkey Ball spillene ikke eksklusive nok?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KTCKTCSkrevet 06/11-06 08:01 
RE4 er en smule mere detaljeret på GC, men til gengæld får du en usædvanligt vellykket port til PS2, hvor de ekstra ting betydeligt udvider historien. Jeg skriver noget mere om det i min anmeldelse af spillet, hvis du vil have flere detaljer: http://www.gamepad.dk/indhold/anmeldelse.asp?id=3519

Hvis du er lidt til DDR eller andre musik/rytmespil, vil jeg anbefale Donkey Konga, som er ganske underholdende.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
tastasSkrevet 06/11-06 08:59, rettet 06/11-06 09:01 
Umiddelbart vil jeg mene:

Metroid Prime
Metroid Prime 2: Echoes
Paper Mario

Er Must-haves. Men der er nok noget smag og behag blandet ind i Metroid spillene med kontrol (og ja, vel også gåde gameplay - men det er der vel også til en hvis grad i Zelda? :).

Af gode spil, som helt sikkert er et bekendtskab værd hvis man kan finde dem billigt (og som er eksklusive):

Pikmin 2

Hvad jeg lige kan huske sådan en mandag morgen på arbejde ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
ElgenElgenSkrevet 06/11-06 09:09 
Jeg synes ikke man kommer uden om Star Fox Adventures.
Jeg vender igen og igen tilbage til den }:-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ChronoChronoSkrevet 06/11-06 09:28 
Metroid Prime og Pikmin. 2'erne hvis du vil have mere.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dRxLdRxLSkrevet 06/11-06 10:18 
Jeg er ikke nogen stor Metroid fan, og spillene har mildest talt fået en blandet modtagelse.

Pikmin spillene er vist bare ligemeget ud fra hvad jeg har set af dem. Man fristes til at antyde at Miyamoto ikke er hvad han har været :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 06/11-06 10:27 
MP 96% og MP2 92% på Gamerankings syntes jeg nu er flot.

Og 89%/86% for Pikmin 1/2 er da heller ikke helt skidt :)
Bede-xBede-xSkrevet 06/11-06 10:32, rettet 06/11-06 10:49 
dRxL>
Jeg er ikke nogen stor Metroid fan, og spillene har mildest talt fået en blandet modtagelse.

Blandet? Det er det højest rangerede spil på den Gamerankings liste, du refererer til(GC listen).
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ChronoChronoSkrevet 06/11-06 10:33 
Pikmin spillene er langt mere end de ser ud til.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SeventhSunSeventhSunSkrevet 06/11-06 10:41 
dRxL>
Jeg er ikke nogen stor Metroid fan, og spillene har mildest talt fået en blandet modtagelse.

Af dig eller generelt?
MP ligger 3. højest på gamerankings, jeg kan ikke se hvordan det er en blandet modtagelse.

Jeg synes også som oftest, det er hyldet som en klassiker.

SM Sunshine derimod synes jeg får uretfærdig meget kritik.
IMO er det et fantastisk spil. Især de lidt "abstrakte" baner, hvor gameplayet minder mig meget om det man ser fra Galaxy.

Ellers vil jeg anbefale Animal Crossing, Eternal Darkness og Super Monkey Ball (men her kan Banana Blitz sikkert gøre det).
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
dRxLdRxLSkrevet 06/11-06 10:50, rettet 06/11-06 10:50 
Bede-x>
Blandet? Det er det højest rangerede spil på den Gamerankings liste, du refererer til.

Det er ikke min eneste reference:
http://playright.dk/vurdertitel.php?id=8554
Der er lidt for mange syvtaller i ovenstående, og jeg smægter ikke specielt efter Samus, så jeg kan godt undvære.

Chrono>
Pikmin spillene er langt mere end de ser ud til.

Muligvis, men de er nok ikke for mig.

Elgen>
Jeg synes ikke man kommer uden om Star Fox Adventures.

I rare's tilfælde er der vel ikke så mange der er i tvivl om at Nintendo gjorde en god handel? Spil med kunstig spilletids forlængelse i form af unødig backtracking er udelukkede. Mit liv er for kort til den slags.

SeventhSun>
SM Sunshine derimod synes jeg får uretfærdig meget kritik.
IMO er det et fantastisk spil. Især de lidt "abstrakte" baner, hvor gameplayet minder mig meget om det man ser fra Galaxy.

Jeg vil lige prøve det én gang til ved lejlighed. Men jeg gidder ikke spilde min tid på et spil det mest af alt består af ligegyldigheder for at få opleve de 10% af det som er brugbart. Så hellere springe direkte til Galaxy, hvis det bliver til at holde ud. Det skal siges at jeg pt. er begyndt at spille Super Mario Advance 2 (aka. Super Mario World) på DS'en og det er noget af det bedste jeg nogensinde har spillet (med en guide til hemmelighederne).

SeventhSun>
Ellers vil jeg anbefale Animal Crossing, Eternal Darkness og Super Monkey Ball (men her kan Banana Blitz sikkert gøre det).

Ingen af ovenstående appellerer til mig, og AC er direkte udelukket.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Bede-xBede-xSkrevet 06/11-06 10:56 
Du må have et meget tomt gamerliv, når så mange spiloplevelser er utilstrækkelige.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dRxLdRxLSkrevet 06/11-06 10:57 
Eller også giver min kritiske sans mig mulighed for at styre udenom ting der ikke siger mig noget :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Bede-xBede-xSkrevet 06/11-06 11:06 
dRxL>
Det skal siges at jeg pt. er begyndt at spille Super Mario Advance 2 (aka. Super Mario World) på DS'en og det er noget af det bedste jeg nogensinde har spillet (med en guide til hemmelighederne).

Så sørg for at du kigger nærmere på Yoshi's Island, Super Mario Bros 3 og New Super Mario Bros. Alle kan spilles på DS'en(de tog første i Advance serien).

Forhåbentlig kommer Yoshi's Island 2 om en måned, selvom jeg er begyndt at blive lidt nervøs, da jeg ikke har hørt så meget om det på det seneste.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dRxLdRxLSkrevet 06/11-06 11:16, rettet 06/11-06 11:18 
Jeg har spillet Yoshi's Island en hel del på SNES'en og synes ikke det er ret godt. Forstået på den måde at grafikken er fantastisk og gameplayet er forholdsvist avanceret og varieret. Men det går bare alt for langsomt for min smag.

New Super Mario Bros. er bare ikke godt nok. Jeg kan ikke sætte fingeren på det, men det føles bare ligemeget. Vel at mærke efter jeg har gennemført det.

Super Mario 3 er fantastisk teknisk præstation på NES'en og gameplayet er også super for dets tid, men SMW er bare bedre på alle punkter IMO.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RooneyRooneySkrevet 06/11-06 12:05 
Mht. Resident Evil 4, så køb kun PS2 udgaven hvis du vil spille den eksklusive bonus mission. Hovedhistorien er en meget bedre oplevelse på GC, bl.a pga. en bedre styring. Capcom har ikke helt tæmmet Dual Shock'en på PS2 udgaven, så den er for løs og upræcis i den version, og det kan man tydeligt mærke, når man har spillet GC versionen.

Ved ikke hvad du forbinder decideret med "gåde-gameplay", men hvis du ikke kan li' puzzles i dine spil, så kommer du ikke til at nyde Viewtiful Joe.

Er du til shootere og FPS, så er der ikke nogen vej udenom Serious Sam: Next Encounter til GC. Uden tvivl det bedste Serious Sam der findes på konsol, og med en genial co-op mode.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
happyEDhappyEDSkrevet 06/11-06 12:19, rettet 06/11-06 12:21 
Altså man kan sku ikke tage dig seriøs.

At udtale sig om spil man ikke har prøvet, og nu hentyder jeg til Pikmin, det kan man bare ikke. Så hellere holde din mund.!

Du skriver et indlæg om at få hjælp, men for mig virker det bare somom du skriver det for at få muligheden på at være på tværs og være "speciel".

Men for mig er det bare til grin..
Folk der bare vil være alt for negative, i stedet for at sætte sig helt ind i et spil.
Og jo det kan da være man ender med et dårlig spil en gang i mellem man havde store forventninger til. Det gjorde jeg også med New super mario, helt enige i der mangler et eller andet.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
dRxLdRxLSkrevet 06/11-06 12:22 
Slap af. Hvem siger at jeg ikke har prøvet Pikmin? Jeg har tilbragt mere tid med det spil end jeg behøvede for at danne mig et solidt indtryk af det.
Jeg spiller heller ikke andre RTS'er fordi erfaringen har vist mig at genren ikke appelerer til mig.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 06/11-06 12:42, rettet 06/11-06 12:42 
Jeg vil også mene at du skal prøve Pikmin 2 før du udtaler dig om det. Det er virkelig et godt spil, og viser 100% at Miyamoto stadig kan (der var Mario Sunshine en større skuffelse for mit vedkommende).
Begge to er værd at beskæftige sig med, og egentlig ret forskellige, hvor 1'eren er mere en puzzler (der desværre først begynder at blive rigtig genial hen mod slutningen), er 2'eren i større grad et strategispil med noget mere "action", selvom de et bygget op over samme motor. Men først og fremmest har 2'eren bare en langt længere levetid, med mange timers underholdning.
Det er i hvert fald ikke uden grund at det har et gennemsnit på 8/10 herinde. Fair nok hvis du ikke vil spille det, men tror faktisk godt du ville kunne lide det.

EDIT:
dRxL>
Slap af. Hvem siger at jeg ikke har prøvet Pikmin? Jeg har tilbragt mere tid med det spil end jeg behøvede for at danne mig et solidt indtryk af det.
Jeg spiller heller ikke andre RTS'er fordi erfaringen har vist mig at genren ikke appelerer til mig.

Ok, fair nok. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WikzoWikzoSkrevet 06/11-06 14:45, rettet 06/11-06 16:47 
Du skal helt klart også have fat i Super Smash Bros. Melee, hvis du da ikke har spillet N64-versionen :)

Desuden vil jeg påstå at sige, du ikke behøver Mario Sunshine. Jeg vil klart hellere købe Super Mario Galaxy til Wii, tror jeg.

I øvrigt hører Majora's Mask ikke med i The Wind Waker-boksen. Det er kun OoT og OoT Master Quest. Du skal have fat i The Legend of Zelda: Collector's Edition, hvis du vil have Majora eller nogle af de andre spil :)

EDIT: Glem ovenstående!
Jeg var så dum at hoppe ind på side to, uden at jeg opdagede de forrige indlæg mht. Majora's Mask :P
John DoeJohn DoeSkrevet 06/11-06 16:13 
For mig har Paper Mario 2 været en af de største oplevelser på cuben.

Jeg vil desuden også anbefale Pikmin 2.
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/11-06 16:44 
Absolutte essentials:
Metroid 1+2
Pikmin 2 (ikke 1)
Zelda (Wind Waker + Ocarina (+ til dels Majora))
Tales of Symphonia
Mario Sunshine
Resident Evil 4

(tilføjer måske flere senere, når jeg har kigget mine kasser igennem)
SumezSumezSkrevet 06/11-06 18:37 
LTWW>
Du skal helt klart også have fat i Super Smash Bros. Melee, hvis du da ikke har spillet N64-versionen :)

Sludder. Melee er mange gange bedre, og skal spilles uanset hvad. Jeg er også "blasfemisk" nok til at mene at det er noget bedre end Powerstone 2.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 06/11-06 19:51, rettet 06/11-06 20:17 
Nu er Power Stone 2 vel også kun kompetent. Er dog i tvivl om Smash Brothers er bedre...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dRxLdRxLSkrevet 06/11-06 20:36, rettet 06/11-06 20:58 
Smash Bross. er vel egentlig kun godt i multiplayer? Jeg har for tiden ingen venner. Alle holder sig fra mig fordi de synes jeg er for hurtig til at afvise spil som jeg mener ikke er 100% sjove. Det er en hård verden :´(
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
happyEDhappyEDSkrevet 07/11-06 09:37 
Ville lige tilføje "Etenal darkness"
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
nerosnerosSkrevet 07/11-06 10:45 
HELT KLART skal du have fat i RE4. Det er klart den bedste udgave af spillet med hensyn til styringen og mere detaljeret er det også i grafikken.
Bashful Neophyte
GoodtimesGoodtimesSkrevet 07/11-06 11:38 
Jeg maa helt klart tilslutte mig Paper Mario 2. Det er et af de bedste spil, jeg har spillet i mange aar, sammen med Resident Evil 4.

Jeg har kun proevet RE4 til Cube, saa jeg kan ikke udtale mig om hvilken version der er bedst.

dRxL>
...så er det da lige før at man må konstatere at der da vidst ikke er ret mange virkeligt uundværlige spil til den maskine.

Hvis du virkelig kun er paa udkig efter absolut uundvaerlige, 100% sjove og fejlfrie spil, saa vil jeg give dig ret i, at der ikke er ret mange af slagsen til Cube, og efter min erfaring ikke rigtigt noget udover de to ovennaevne (og maaske F-zero GX, jeg har ikke proevet det). Dog vil jeg mene, at der er cirka to uundvaerlige spil mere paa Cube end paa alle andre konsoller i samme generation :)
SøgAArdSøgAArdSkrevet 07/11-06 17:41 
Ikaruga
Donkey Konga
Super Monkey Ball
Killer 7

Evt. MGS: The Twin Snakes, hvis du ikke har spillet originalen.
Home is where the hardware is..
dRxLdRxLSkrevet 07/11-06 17:45, rettet 07/11-06 17:46 
Ah, der var den. Killer 7. Det skal jeg da ha' =)

Så er vi oppe på 4 ;-) Keep 'em comming =)

Har selvfølgelig Ikaruga til DC'en men kunne da godt tænke mig nogle af de ekstra features der kom til GC, er det til at få for penge?

Vil også gerne tage et kig på Paper Mario.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 07/11-06 18:11 
Baten Kaitos og Fire Emblem skulle også være rigtig gode hvis man er til den slags.
(...)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 07/11-06 18:31 
Daniel du er fandme en sær snegl :-)

Killer 7 - snak om et spil der har fået blandet modtagelse...
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
AmbyAmbySkrevet 07/11-06 18:46 
Kan Killer 7 overhovedet fås til GC mere?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
FourDFourDSkrevet 07/11-06 18:48 
Jeg har nu altid syntes at 1080 var en klassiker!
Men mindes ikke at den nogensinde har været særligt populær på disse kanter..
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
ChronoChronoSkrevet 07/11-06 18:55 
Jeg ville have sagt Killer7 men det findes jo også til PS2 :(

Men uanset hvad, så er det alt for overset!
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dRxLdRxLSkrevet 07/11-06 18:58 
SeventhSun>
Daniel du er fandme en sær snegl :-)

Killer 7 - snak om et spil der har fået blandet modtagelse...

Ja, men modsat Metroid Prime, der jo "bare" er en FPS, er det jo ret tydeligt at spillet "vil noget", hvis du forstår hvad jeg mener. Lidt af samme grund overvejede jeg da også "Eternal Darkness", men har indtil videre vurderet at der ikke var nok af det gode.

Lidt i samme tråd er jeg jo også nødsaget til før eller siden at anskaffe mig en PS3 for at prøve de dersens ICO og Shadow of the Colossus. Evt. også Okami.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 07/11-06 19:00 
Chrono>
Jeg ville have sagt Killer7 men det findes jo også til PS2 :(

Er der en forskel mellem de to versioner? Hvilken version er bedst? Er PS2 versionen til at få fat i?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 07/11-06 19:07 
Fy!... Metroid Prime er FPA og ikke FPS :)
ChronoChronoSkrevet 07/11-06 19:08 
Du kan jo ikke svine mit favorit-spil i ét svar, og stille mig spørgsmål til et andet spil i det næste :O

Okotta skrev engang at GameCube-udgaven af Killer 7 havde bedre loadetider, og en bedre styring:
http://www.playright.dk/forumemne.php?id=18165#212909

Jeg har spillet det til PS2, og loadetiderne var ganske rigtigt lidt lange nogle gange.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SøgAArdSøgAArdSkrevet 07/11-06 21:04 
Chrono>
Men uanset hvad, så er det alt for overset!

Spillet er jo kunst ;)
Home is where the hardware is..
HyakotakeHyakotakeSkrevet 07/11-06 21:47 
Jeg vil tilslutte mig Baten Kaitos, men Fire Emblem er ikke essentielt, synes jeg. Det har f.eks. ingen replay-value; jeg gjorde stort set alt i første gennemspilning, og de få ting jeg ikke gjorde (så vidt jeg har læst mig frem til at have misset) er absolut ikke endnu en gennemgang værdig.
Bede-xBede-xSkrevet 08/11-06 03:32, rettet 08/11-06 03:34 
dRxL>
Lidt i samme tråd er jeg jo også nødsaget til før eller siden at anskaffe mig en PS3 for at prøve de dersens ICO og Shadow of the Colossus. Evt. også Okami.

Så er det jo heldigt, at du er helt vild med gåde-gameplay :P
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ChronoChronoSkrevet 08/11-06 08:27 
Hehe :p

Det ser i øvrigt ud til at vi skal hamstre GameCube-controllere hvis vi vil spille GameCube-spil i fremtiden. Den nye classic-controller kan åbenbart ikke bruges til GameCube-spil.

Wii controller-support
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
millenniummillenniumSkrevet 08/11-06 10:09 
Jeg syntes at Luigi's Mansion er en alt for undervurderet geni-streg. Hurtigt gennemført, men har så tilpas meget charme at det sagtens kan hives frem igen.

Mario Sunshine er lidt overvurderet, og pisser mig ofte totalt af, pga. det tåbelige kamera-styring. - Men katastrofalt er det ikke. Bare ikke halvt så godt som Mario64.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/11-06 13:06, rettet 10/11-06 10:01 
Chrono>
Det ser i øvrigt ud til at vi skal hamstre GameCube-controllere hvis vi vil spille GameCube-spil i fremtiden. Den nye classic-controller kan åbenbart ikke bruges til GameCube-spil.

Nej det kan da ikke passe! Ja undskyld mit fransk, men hvorfor fanden er der så to analog sticks på controlleren!? Hvis der er hold i dit link så understreger det bare endnu mere at Nintendo er et løg firma. I hvert fald hvad konsoller angår. De burde da om nogen være firmaet der ikke længere lavede konsoller, og i stedet lavede multiplatform spil.

"Jamen Martin hvorfor er du dog så bitter?"
Det skal jeg sige dig. Her er en foreløbig liste over de ting er galt med WII'en:

Ingen digital surround lyd (hvem sagde next-gen?)
Ingen LAN port
Regionslåste emulator spil (dvs. ingen Chrono Trigger)
Classic controllers kan måske ikke bruges til GameCube spil. Selvom de to controllere stort set er identiske.
Maskine og andet hardware ser ud til at blive latterligt dyrt
Ingen rumble i VC N64 spil

”Det var da ikke ret meget”
Nej men der kommer sikkert meget mere, og jeg fristes faktisk til at skrive forældet hardware på også. Men den diskussion gider jeg ikke tage her.
”Tak Martin du har åbnet mine øjne!”
Det var så lidt.

Jeg køber nok alligevel en WII. På trods af de åbenlyse fejl den har så kan det da umuligt blive ligeså slemt som med Xbox 360'eren. Og den spiller jeg da ret ofte på :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoChronoSkrevet 09/11-06 07:33 
Hvis det passer, at de ikke virker, så skyldes det nok manglen på en z-trigger. Men du har ret, det giver ikke nogen som helst mening at have to analog-sticks på controlleren så!

On-topic, så findes Beyond Good & Evil jo også til GameCube.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
QQSkrevet 09/11-06 08:36 
Der er skam Z-trigger, endda 2 af slagsen på Classic controller...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
SumezSumezSkrevet 09/11-06 10:10 
Chrono>
Hehe :p

Det ser i øvrigt ud til at vi skal hamstre GameCube-controllere hvis vi vil spille GameCube-spil i fremtiden. Den nye classic-controller kan åbenbart ikke bruges til GameCube-spil.

Pis.. hvor får man billigst GC controllers?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
70 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig