X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wii og Virtual Console PAL line-up


Svar
SephirothSephirothSkrevet 01/11-06 13:07, rettet 01/11-06 13:09 
Havde det ikke været for Zelda var der ikke meget at komme efter, men Virtual Console-titlerne er et godt plaster på såret.

The full Wii line-up (all released 08/12/06 unless stated) reads:

Nintendo
Wii Sports
The Legend Of Zelda: Twilight Princess
Wii Play

Activision
Call Of Duty 3
Marvel: Ultimate AllianceSe hele indlægget
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
391 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Svar
WehnerWehnerSkrevet 13/09-07 13:21 
Alf81>
Iøvrigt, så vil jeg lige tilføje, at banedesign i Mario spillene (pånær "2'eren") er noget der minder om retarderet, der er EN vej 'god sake... Og hvis der så er en anden vej til mål, er det en bug eller det der ligner.

Der er vist en der, som ikke lige fik spillet Mario 64...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/09-07 13:26 
Det er da vidst kun i de senere baner Mario 64 viser godt banedesign. De første 2-3 baner virker i hvert fald for mig meget rodet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 13/09-07 13:26 
Der er vist lige en her der gjorde... Og har stadig men derfra. Jeg har haft det sjovere med Spyro.
Ting om dét og pis.
HeroldHeroldSkrevet 13/09-07 13:27, rettet 13/09-07 13:28 
Spyro? Så er det en helt anden side af den retarderede dyrebørnehave vi skal over i. Jeg tager Lamme fabeldyr for 100 kroner, Lasse.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 13/09-07 13:28, rettet 13/09-07 13:31 
I øvrigt er flere veje gennem en bane i platformere næppe en endegyldig defination på godt banedesign. Det handler vel ligeså ofte om samspillet mellem arkitekturen og gameplayet.

EDIT: Har opstrammet pointen i sidste linie.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/09-07 13:28, rettet 13/09-07 13:34 
Alf81>
Der er vist lige en her der gjorde... Og har stadig men derfra. Jeg har haft det sjovere med Spyro.

Oh no she didn't. You go girl!

En ret modig påstand må man sige. Jeg har dog ikke spillet Spyro så det kan jeg ikke selv ha' en mening om. Men meget modigt :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/09-07 13:35, rettet 13/09-07 13:38 
jaes>
I øvrigt er flere veje gennem en bane i platformere næppe en endegyldig defination på godt banedesign. Det handler vel ligeså ofte om samspillet mellem arkitekturen og gameplayet.

Helt sikkert. Det var bare én af de gode ting ved Sonics banedesign. Jeg nævnte den fordi det skilder sig lidt ud fra Marios.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 13/09-07 13:39, rettet 13/09-07 13:39 
jaes>
I øvrigt er flere veje gennem en bane i platformere næppe en endegyldig defination på godt banedesign. Det handler vel ligeså ofte om, hvordan arkitekturen og gameplayet hænger sammen.

Det er ganske rigtigt. Men i dette tilfælde, mener jeg det hænger meget godt sammen.

Apropos retarderet, så er jeg overodentlig interesseret i at vide, hvem Mario64 så henvender sig til med "it's me mario" mens hans store ansigt allerede fylder skærmen ud.
Ting om dét og pis.
HeroldHeroldSkrevet 13/09-07 13:40 
Kigger vi på SMB3 og SMW, så er der mulighed for selv at vælge vejen gennem banerne - altså på et overordnet niveau, hvor du bevæger dig rundt på kortet. Det er lidt i samme boldgade. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/09-07 13:41, rettet 13/09-07 13:45 
Nej. At vælge rute i en bane er langt fra det samme som at vælge hvilken bane man vil spille :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 13/09-07 13:46 
Nøglesætningen var "Det er lidt i samme boldgade." Og man kan sagtens se kortet som en overordnet bane, hvor du selv sammensætter din rute af de underliggende baner. Der er samme element af valg i det, bare på niveauet over. Lignende revolution inden for platformsspil har vi jo ikke set i pindgrisespillet. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Alf81Alf81Skrevet 13/09-07 13:46, rettet 13/09-07 14:58 
Man kan jo' også få en sky eller en fløjte. På den måde skal man slet ikke tænke på at spille banerne overhovedet. "Hvorfor ikke bare een stor "WIN" knap, som man bare skal trykke på ved hver event i spillet?"

EDIT:

Det korrekte citat.
Ting om dét og pis.
HeroldHeroldSkrevet 13/09-07 13:51 
Ja, designerne bag Mario lader spilleren vælge om de vil bruge disse elementer. Der er noget for alle!

Fløjterne er iøvrigt godt gemt væk - det er ikke noget du lige finder ved et tilfælde. Især ikke dengang spillene kom ud.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 13/09-07 14:04 
De mange hemmelige elementer er i øvrigt noget der trækker ned i min vurdering af Mario spillene.

Jeg synes at en bedre måde at lave det samme på, ville være at lave tingene synlige men svært tilgængelige for spilleren.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KalicolaKalicolaSkrevet 13/09-07 14:25 
Sonic ligner jo ikke engang et pindsvin.
For The Love Of The Game
Alf81Alf81Skrevet 13/09-07 14:40 
Mario ligner jo' ikke engang min VVS mand.

Jeg har gennemført samtlige Mario spil og kun "2'eren" og Yoshi's Island tiltaler mig i en grad, at jeg stadig engang imellem får trang til at genspille dem. Sonic kan jeg altid spille.
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 13/09-07 14:45 
Kan vi ikke oprette en ny tråd om det her? Jeg synes det er en fantastisk debat der minder mig om min barn/ungdom, omend en tand useriøs. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 13/09-07 14:48 
Somsagt, jeg har ofte tænkt på oprettelse af sådan en tråd, set i lyset af de nye udgivelser til DS. Så jo, jeg er klar, men hvem opretter? :)
Ting om dét og pis.
BeanoBeanoSkrevet 13/09-07 18:01 
Så vil jeg da gerne bidrage med noget on-topic... første Neo Geo titler annonceret til Wii VC: Fatal Fury, World Heroes og Art of Fighting.

http://www.joystiq.com/2007/09/13/first-crop-of-neogeo-games-for-virtual-console-announced/

(men Sonic lugter af sved og Mario er manden!)
SumezSumezSkrevet 13/09-07 18:20 
Yeahh, Neo Geo på Wii :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FourDFourDSkrevet 13/09-07 22:58 
Ny og mere omfattende trailer fra NiGHTS: Journey of Dreams oppe på IGN.
Meget... Dreamy :)
Ganske flotte FMVs!

Flying with NiGHTS
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
dRxLdRxLSkrevet 13/09-07 23:28 


Interview med jeres helt "Mario" :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 13/09-07 23:37 
Hvis ikke det interview beviser, at Mario er mere mand end Sonic, så ved jeg ikke, hvad der gør.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 14/09-07 00:07 
dRxL>
Interview med jeres helt "Mario" :-p

Ironisk nok går RJ under kælenavnet "The Hedgehog" :)

Ronny på Wikipedia
Alf81Alf81Skrevet 14/09-07 13:16 
dRxL>
Ah når verdener kolliderer =)

:)
Ting om dét og pis.
ChronoChronoSkrevet 14/09-07 15:25 
I resten af september kommer der spil som ikke tidligere er udgivet i Europa. I denne uge er det Super Mario Bros.: The Lost Levels (NES) og Mario's Super Picross (SNES). I næste uge er det to ninja spil, og derefter er det Gradius 3 (SNES) og Sin and Punishment (N64).

Jeg ved ikke om det gælder alle spillene, men Super Mario Bros.: The Lost Levels kan kun downloades i en begrænset tidsperiode så skynd jer at købe det mens i kan. De kalder det for Hanabi Festival.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KalicolaKalicolaSkrevet 14/09-07 15:31 
chrono: Tjek, tak for infoen
For The Love Of The Game
Zzap!Zzap!Skrevet 14/09-07 22:19, rettet 14/09-07 22:22 
Det er jo fuldstændig latterligt den måde Nintendo håndterer VC kanalen på. Tidsbegrænset periode! WTF?!!
Hvis de tror de får flere til at købe ved at snegle spillene ud og sætte tidsbegrænsninger på, så kan de godt tro om igen. Folk emulerer jo bare hvis de ikke kan få hvad de vil have. Og hvis man een gang har skam-spillet et spil på en emu, så er der ikke store chancer for at man gider at betale for at downloade det.
De gamle klassikere en varme kartofler, de skal se at få ud inden folk tyr til pirateri.
Born to kill space
ChronoChronoSkrevet 14/09-07 22:59, rettet 14/09-07 23:00 
Jeg kommer da til at købe det nu hvor jeg ellers ville vente... så tricket virker :!
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChronoChronoSkrevet 16/09-07 21:43 
SMB2: The Lost Levels er godt nok svært er det ikke? Jeg har spillet lidt under en time uden at komme forbi den første verden. Sværere end SMB er det helt sikkert.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KamekKamekSkrevet 16/09-07 21:50 
Jeps, det er en del sværere end SMB - længere henne i spillet er der steder der grænser sig til uretfærdighed :-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
HeroldHeroldSkrevet 16/09-07 22:08 
Var det ikke også grunden til at Doki Doki Panic fik en Mario-makeover, istedet for at de udgav det uden for Japan? Det var simpelthen for svært for os fra Vesten? :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 17/09-07 00:05 
Jeg troede allerede Ninja Gaiden lå på VC?

Har lige siddet og set Sin and Punishment clip på youtube - Det skal jeg helt klart have!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SumezSumezSkrevet 17/09-07 10:09 
Chrono>
SMB2: The Lost Levels er godt nok svært er det ikke? Jeg har spillet lidt under en time uden at komme forbi den første verden. Sværere end SMB er det helt sikkert.

Du er da godt nok "et par" år bagud? :P

Ja, hvis der ikke var tilføjet checkpoints, continues fra samme bane og save-funktion, havde jeg aldrig nogensinde gennemført The Lost Levels! Det spil er afsindigt svært. Jeg tror bare tanken er at det fortsætter hvor 1'eren slap, også hvad angår sværhedsgrad (dengang var man ikke så vant til 2'ere i spil :P)
Verden 1 burde være verden 9, og så videre derefter.
Iøvrigt er der faktisk en verden 9 i Lost Levels (normalt går man fra nummer 8 til A, B, C og D), som man kun kan komme til ved ikke at bruge saves eller continue, og ikke tage nogen warpzone.... overkommeligt? :P

Spillet har også mindst én warpzone, som man ufrivilligt kan havne i ved at gå ned i det forkerte rør, og som tager en et par verdener tilbage.. Svinsk er ordet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 17/09-07 10:10 
Born2Play>
Har lige siddet og set Sin and Punishment clip på youtube - Det skal jeg helt klart have!

Jeg havde fornøjelsen at prøve Karls S&P på J-Popcon. Det spil er faktisk RIGTIG fedt! :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 17/09-07 10:40 
Sumez>
Svinsk er ordet.

Og en svamp der er giftig! Det er jo ren ondskab.

Jeg har gennemført All Stars-versionen engang, men den husker jeg ikke som helt så svær. Det kan selvfølgelig også være endnu et eksempel på at jeg havde for meget tid og tålmodighed engang...
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 17/09-07 11:24 
Uden tvivl. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KalicolaKalicolaSkrevet 17/09-07 11:39 
De kunne godt tage at udgive super mario allstars på VC. Det var jo for fedt, og med meget bedre grafik og lyd end originalerne.
For The Love Of The Game
HeroldHeroldSkrevet 17/09-07 11:42 
De udgiver nok snarere alle Mario-spillene enkeltvist først. Der er jo penge i skidtet. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkenDarkenSkrevet 24/09-07 05:40, rettet 24/09-07 05:42 
nu har jeg ikke fulgt med overhovedet siden starten da wii'en kom frem (nok pga denne forbannet mmo ting jeg bliver ved med at søge tilbage til)... jeg har ikke gidet nogle nextgen konsoler endnu, fordi jeg ikke synes der er nok spil der til taler mig til de enkelte konsoler.

Anyways så, så jeg frem til alle de genudgivelser til wii'en via vc.. men jeg synes bare ikke der er dukket de ting op som var det jeg forventede da jeg hørte omkring den feature.

Så mit spørgsmål er, er der nogle af jer der følger med i news og rygter, der har hørt noget om nogle af de gamle rpg spil dukker op på wii'en? (tænker primært på snes rpgs, men ikke kun dem)..
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Zzap!Zzap!Skrevet 28/09-07 19:44, rettet 28/09-07 20:08 
Så skete det (og jeg er faktisk en lille smule skuffet over at jeg er den første det laver en post om det her ~_^), Sin and Punishment er kommet på VC!!!(!)
Spillet der af mange (incl. mig) bliver regnet for den bedste 3d railshooter nogensinde.

Det er faktisk en ret god konvertering med 60Hz (første spil på VC?) 480p, oversatte menuer og et perfekt knap-setup.

Hvis man er til spil som REZ, StarFox og Panzerdragoon så er det ingen grund til at holde sig tilbage, det her er det absolut ypperste genren har at byde på.
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 28/09-07 20:00 
Så skal jeg måske grave min Wii frem for første gang siden december :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 28/09-07 20:05 
Det lyder godt. Det er også det dyreste spil på VC.

Nogen som ved om spillet forsvinder ligesom Lost Levels gør? Det har den samme underlige blå ikon.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 28/09-07 20:11 
Hvor mange points vil de havde?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
GrindeGrindeSkrevet 28/09-07 20:15, rettet 28/09-07 20:16 
1200 points for herligheden, altså S&P
EchoEchoSkrevet 29/09-07 08:29 
Chrono>
Nogen som ved om spillet forsvinder ligesom Lost Levels gør? Det har den samme underlige blå ikon.

Altså der bliver ikke nævnt noget om, at spillet skulle blive taget ned i "details", så det er der nok permanent.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
SumezSumezSkrevet 02/10-07 00:39 
Ja!!! Endelig kan jeg spille S&P som det BURDE spilles!

Jeg er lykkelig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 02/10-07 00:58 
Øh, var der ikke snak om at man kunne download The Lost Levels? Hvor finder man det?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
EchoEchoSkrevet 02/10-07 06:54 
The lost levels er desværre lige blevet taget ned igen, spillet ville kun være tilgængligt i september måned, og nu er det jo som bekendt oktober :/ Ærgeligt.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
ChronoChronoSkrevet 02/10-07 07:53 
Jeg har endda skrevet det to gange i denne tråd. Surt at du ikke nåede at få det :(
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
391 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig