X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gameroom på J-popcon 2006


Svar
Per SPer SSkrevet 30/10-06 20:36, rettet 31/10-06 13:37 
Så er det årstiden hvor man for alvor trækker sig indendøre for at fordybe sig i alle afskygninger af spilkonsollernes enorme udbud.

Play:Right står igen for underholdningen i Gameroomet på J-popcon 2006 og det betyder at der er noget for enhver spilsmag. Uanset om man er til platformspil, rytmespil, rollespil, shmups, RPG'er eller sjældne retrospil - så findes det her.

Fra Lumines II til PSP over Sonic The Hedgehog og Lost Planet til Xbox 360, Dragonball Z: Budokai Tenkaichi 2 til PS2 og Sega's Phantasy Star Universe. Dancing Stage med dansemåtter sætter også sit tydelige aftryk på gameroomet.

Fra Nordisk Film Interactive kommer der 7 PlayStation 2 og 4 PSP demopods som vi fylder med en bred vifte af titler.

Microsoft stiller med 4 Xbox 360 demopods hvor muligheden for debug konsoller gør det muligt at vise nogle helt nye titler frem.

Nintendo meldte pas i denne omgang, men mon ikke der dukker noget Nintendo frem rundt omkring i hjørnerne. Til det ene eller andet format.

Rune (RJK) dukker op med 2 arcademaskiner, med two-player opsæt på begge maskiner. Han medbringer flere arcadeboards til lejligheden.

6 old-school billedrørsfjernsyn sørger for det rigtige udseende til en lang række af klassiske konsoller:

Nintendo 64
Super Nintendo
Sega Saturn
Neo Geo
PC-Engine
Sega Dreamcast
Sega Megadrive
Nintendo DS

Vi opdaterer løbende listen over spil, der vanen tro bliver lang, efterhånden som vi får fundet dem frem af gemmerne.

Nintendo 64:
Sin & Punishment (Treasure)

Sega Saturn:
G-Vector
Terra Cresta 3D
Super Tempo
Magical Hoppers

PC-Engine:
Spriggan

Dreamcast:
Under Defeat

PSP:
Gradius Collection
Ace Combat
Loco Roco
Tekken
Lumines II

PS2:
Dancing Stage Fusion + dansemåtter
Dancing Stage Max + dansemåtter
Suikoden V
Raiden III
Kingdom Hearts II

Håber at vi ses. Det bliver noget af en oplevelse.

Se Play:Right billederne fra sidste år.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
JmogJmogSkrevet 31/10-06 12:45 
Yay! Dancing stage :-D

Må optrappe træningen.
KilroyKilroySkrevet 31/10-06 16:02 
Det lyder immervæk spændende. Vi ses på lørdag:)
Kilroy Was Here
RJKRJKSkrevet 03/11-06 10:45 
Eftersom Per er uden internet :) så vil jeg lige runde af her inden afrejse mod Sjælland. Vi er på vej mod gameroomet til J-popcon, der ser ud til at blive rigtig godt, så vi håber at se en del af jer derinde. Selv hvis man ikke er den store manga/anime-fan, så kan man jo altid tage ned i gameroomet og hilse på andre P:R'ere som undertegnede, Per S, Sumez, Le Roof, Svovlmunk, Naiera, dRxL, Jmog med flere. Vi ses.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 08/11-06 00:44 
Første sæt billeder fra J-popcon 2006 er fra gameroomet. Yderligere billedserier følger fra Dancing Stage-konkurrencen samt arrangementet generelt.

Se billeder fra gameroomet...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Le RoofLe RoofSkrevet 08/11-06 12:01 
*sigh* ...du skulle lige absolut ha' min fiasko fra Radiant Silvergun med ;)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
RJKRJKSkrevet 08/11-06 12:04 
Jeg indrømmer blankt at jeg var mindst ligeså elendig :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 08/11-06 15:20 
Til gengæld sparkede jeg, som Rune nok husker, røv i Sin and Punishment.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 09/11-06 00:31 
Så er der billeder fra vores...

store Dancing Stage-konkurrence
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 10/11-06 01:53, rettet 10/11-06 01:53 
Og den sidste samling billeder, taget af Volc. Der er blandt andet...

cosplayende Yuna, Rikku, Shiva og dansende P:R'ere...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 10/11-06 09:09 
Fede billeder. Er det en form for skuespil, de laver? Genskaber de scener fra spillene, eller hvad er der, de laver oppe på scenen?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 10/11-06 13:07 
En skam der ikke er lidt forklaringer til cosplayerne - hvem skal de være eks?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RJKRJKSkrevet 10/11-06 13:21, rettet 10/11-06 13:24 
Der var ingen af os fra gameroomet til cosplay-konkurrencen, så det er svært at beskrive så meget :) Man skal vist også være mere kender end nogen af os er, for at kunne sætte navne på det hele.

Så vidt jeg ved har man i cosplay konkurrencen tidligere bare kunne stille sig op på scenen med sit kostume, men i år var det et krav at man lavede et "act". Det kunne fx være at synge en sang fra pågældende show eller spille en scene herfra.

Udover Yuna/Rikku-scenen

Gameroom på J-popcon 2006

og Shiva-scenen

Gameroom på J-popcon 2006

, begge fra Final Fantasy X, tror jeg ikke nogen af de øvrige er spilrelaterede. Det er efter min viden mest normalt, at det omhandler anime-serier. Den eneste jeg lige kan genkende dér er Naruto

Gameroom på J-popcon 2006

og den her fra Ranma 1/2

Gameroom på J-popcon 2006

Der er sikkert nogle kendere herinde, som kan sætte navne på flere af dem.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 15/11-06 22:14 
Sumez>
Til gengæld sparkede jeg, som Rune nok husker, røv i Sin and Punishment.

Billeder? Så ingen der spillede det, eller også var det på billeder med motion blur...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
RJKRJKSkrevet 15/11-06 22:34 
Det blev spillet en hel del (og var i øvrigt meget imponerende for én som undertegnede, der ikke havde set det før), men selvom der er mange billeder, så er der altså meget langt fra billeder af alt der blev spillet :)

Sumez blev i øvrigt tværet ud af bosserne, og kunne prise sig lykkelig for de 25 credits ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 16/11-06 00:13 
Der blev vist ikke taget nogen mens jeg spillede (søndag).
Det er et fantastisk spil, har allerede købt det på eBay. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig