X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PES 6


Svar
PoulPoulSkrevet 25/10-06 10:17 
Nå, så er det dagen før dagen. Er der nogle som allerede nu har spottet 360 udgaven i butikkerne? I så fald hvilke?
JimPPJimPPSkrevet 25/10-06 11:24 
Syntes det er noget svineri at størrer kæder sælger spillet før, imens mindre butikker der faktisk ved hvad de laver mister salg, fordi de overholder "reglerne" sat fra spillets distributør.

Anywho prøv at ringe til din lokale FONA :) - Eller vendt til imorgen og gå ned hos din lokale spilpusher.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
DeluxScanDeluxScanSkrevet 25/10-06 12:11 
Jeg har lige set det i FONA i Lyngby Storcenter.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KalicolaKalicolaSkrevet 25/10-06 12:14 
Hvad er PES 6?

Jeg syntes det ville være en go ide når i første gang nævner et spil i en tråd, at man skriver titlen først, så noobs som mig ikke behøver at spørge hele tiden :-)

Bare et forslag
For The Love Of The Game
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/10-06 12:17 
Pro Evolution Soccer 6.

90% af alle spil der bliver omtalt herinde er PES...

:)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KalicolaKalicolaSkrevet 25/10-06 12:26 
tak :-)
For The Love Of The Game
PoulPoulSkrevet 25/10-06 12:43 
DeluxScan>
Jeg har lige set det i FONA i Lyngby Storcenter.

Kunne da være jeg lige skulle smutte forbi Fona her i Kolding så....:-)
JimPPJimPPSkrevet 25/10-06 12:44 
DeluxScan>
Jeg har lige set det i FONA i Lyngby Storcenter.

Som jeg sagde... damn de er nogle båtnakker...
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
TLTLSkrevet 25/10-06 12:47 
Min kammerat har hentet et eksemplar til mig, dog ikke fra en butik. Det burde ikke være ude i butikkerne før i morgen, i hvert fald ikke på hylderne.

Og jeg får det heller ikke før i morgen tror jeg.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
ChronoChronoSkrevet 25/10-06 12:54 
Har de også PS2 og PC udgaven på hylden, eller kun 360?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
FizbanFizbanSkrevet 25/10-06 14:24 
Mit er blevet sendt idag, så det skulle gerne vente på mig når jeg kommer hjem fra arbejde i morgen =)
Spiller nu: Rocket League, World Of Warcraft
PoulPoulSkrevet 25/10-06 14:32 
Fedt! Glæder mig til at komme igang. Der har været en del negative ryster omkring manglende muligheder indenfor EDIT og for få stadions i 360 versionen. Har dog læste mange positive tilkendegiveleser omkring gameplayet på det seneste, så mon ikke der venter os endnu en god PES sæson?..:-)
NaieraNaieraSkrevet 25/10-06 14:38, rettet 25/10-06 14:41 
Hvordan spiller man så PES på X360? Med umulig analog kontrol eller ubrugelig digital kontrol? ;)

Det er ikke for at være fræk; jeg er oprigtigt interesseret i at høre hvordan folk har tænkt sig at styre spillet på X360. Analog finder jeg ikke brugbart til PES, og den digitale kontrol dur jo ikk' på X360 controllerne.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HNHNSkrevet 25/10-06 14:57 
DeluxScan>
Jeg har lige set det i FONA i Lyngby Storcenter.

Men de sælger det ikke før fredag..
King ChaosKing ChaosSkrevet 25/10-06 16:16 
Naiera>
Hvordan spiller man så PES på X360? Med umulig analog kontrol eller ubrugelig digital kontrol? ;)

Det er ikke for at være fræk; jeg er oprigtigt interesseret i at høre hvordan folk har tænkt sig at styre spillet på X360. Analog finder jeg ikke brugbart til PES, og den digitale kontrol dur jo ikk' på X360 controllerne.

Jeg bruger den analoge stick, men det er jo meningen at man skal bruge d-padden.
ComradeComradeSkrevet 25/10-06 16:28 
Jeg prøvede det i EB games på strøget i går, og efter at have set grafikken i FIFA 07 er det tydeligt at Konami igen har tabt terræn på dette område. Om det så er fordi at Microsoft har været så geniale at lave deres stande med skod skærme der med garanti ikke er kalibreret skal jeg ikke kunne svare på, men jeg håber det ser bedre ud på mit eget TV.

Anyways gameplayet virker rigtig fedt, og så er der tilføjet en del fede spiller animationer til spillet.

Det er dog rigtig skidt at de endnu ikke har licens til de rigtige hold i England, det troede jeg egentlig?
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
PoulPoulSkrevet 25/10-06 22:32 
Var i EB, Fona og Merlin, men ingen af stederne havde de spillet. Er den officielle dato i morgen eller fredag? Har set begge dele. Selv på KE Media's hjemmeside modsiger de sig selv på dette område...:-)

Nå, men jeg/vi må jo ud at kigge igen i morgen...:-)
HeroldHeroldSkrevet 25/10-06 22:40 
Spil udkommer typisk om fredagen i Danmark, med mindre de er fra EA - der er torsdag dagen. :)

På KEs egen liste står der fredag.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PoulPoulSkrevet 26/10-06 09:03 
Ja, på KE's liste står der fredag, men de har samtidig en nyhed, hvori der står d. 26. Hvis man tjekker Konami's side, så står der på den engelske d. 27, mens der på den tyske står d. 26. Total forvirring...:-)
HNHNSkrevet 26/10-06 18:11 
Eb-games har solgt pes 6 fra idag
PoulPoulSkrevet 26/10-06 19:09 
Jep..det har de! Har lige hentet mig en kopi...:-) Hvis bare så min vagttelefon kunne tie stille, så jeg kunne komme til at spille....
PoulPoulSkrevet 26/10-06 23:08 
Har nu fået spillet lidt. Det nye lidt langsommere gameplay kræver lidt tilvænning, men det virker lovende. Er det bare mig, eller er det som om at det hakker en lille smule i nogle af replaysene? Synes der er lidt af det samme i FIFA 07 demoen.
TLTLSkrevet 27/10-06 00:11 
Første indtryk af spillet:

Grafik: Grafisk syntes jeg ikke der er nogen forbedring egentlig. Animationerne er måske mere flydende og det virker lidt mere som om det er en rigtig spiller man styrer. Ellers ikke noget nyt her efter hvad jeg har oplevet ind til videre.

System: Menu og spilsystemet er blevet lidt anderledes. Man har mulighed for at opsætte sit hold på en mere enkelt måde... En ting der dog mangler, syntes jeg, er mulighed for at sætte "Counter attack" "all attack", de er i stedet blevet mere nuanceret. Der ud over er der mange "auto" settings for ens opstilling og udskiftinger så det hele kan gå lidt hurtigere, uden det går for meget ud over holdet og spillet. P.S. Der er flere licenser end sidst, det er jo altid godt, så spillerne har rigtige navne og udseende.

Gameplay: Efter min mening går det lidt så hurtigt som før, men med god mulighed for temposkift. Offsides virker desværre usvigeligt præcise som i PES5. Skud på mål er lavet om... De første skud jeg havde røj derfor lige over mål... Har ikke fundet ud af hvordan man kan holde bolden nede på den rigtige måde endnu.

Små-spillet er blevet mere intenst, eller "klumpet" kunne man fristes til at kalde det. Det er nemmere at løbe forbi en spiller med fuld gas, eller bare normalt fordi der er blevet sværer at tackle effektivt. Glidende tacklinger er der dog mere kontrol over og de er mere effektive når man rammer bolden. I PES5 gik ens spiller meget efter manden, men her er det nemmere at fokusere på bolden i stedet for.

Ellers skal jeg lige spille noget mere for at finde ud af de nye tiltag :)
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
PoulPoulSkrevet 27/10-06 09:15 
Har du spillet mod computeren eller mod andre? Jeg selv har kun spillet mod computeren, og her finder jeg det absolut ikke nemt at løbe forbi en spiller med fuld gas. Spiller på professional. Synes jeg bliver tacklet hver gang...:-)
TLTLSkrevet 27/10-06 17:57, rettet 27/10-06 17:57 
Jeg har spillet både mod computeren og mod andre over nettet. Syntes man skal gøre mere end man plejer for at vinde bolden, det er sværer at spille forsvar.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
PoulPoulSkrevet 27/10-06 18:03 
Helt enig! Jeg har så absolut ikke mestret forsvarsspillet endnu. Føler at jeg jagter bolden enormt meget.
ChronoChronoSkrevet 28/10-06 20:09 
Er der nogen som har købt det til PS2 og kan sige lidt om hvordan online-delen fungerer deri? Om det via Central Station , om der er lag osv.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
TLTLSkrevet 29/10-06 01:13 
Online delen virker i det heletaget ikke ret godt lige pt. Deres servere er ikke oppe at køre ordenligt. Og de er ved at finde ud af hvad problemet er...
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
IqonIqonSkrevet 30/10-06 23:12 
Jeg har lige fået min kopi i dag og spillet et par kampe. Mine førstehåndsindtryk lyder som følger:

Grafikken er bestemt ikke lige så køn som FIFA, men det er trods alt rart at have PES i HD og widescreen, og meget mere har jeg egentlig ikke brug for, så længe gameplayet slår FIFA.

Og det vil jeg mene det gør: Boldfysikken virker endnu mere perfekt end i PES5 (især hjørnespark og indlæg virker en hel del farligere), spilleranimationerne og "følelsen" af spillerne virker mere ægte, ligesom man nu også mærker endnu mere kontakt mellem dem. Tempoet virker helt og aldeles perfekt afpasset (offline), og jeg kan ikke mærke den store tempoforskel på f.eks. PES5 og PES6 - i hvert fald ikke i en grad, der kan genere mig. Generelt virker det som en fin efterfølger til et i forvejen glimrende fodboldspil, især fordi der er blevet skåret kraftigt ned på de mange frispark, der var i PES5. I stedet er det et meget mere flydende spil, godt hjulpet på vej af, at der stort set ingen loadingtid er ved standardsituationer.

Dog forstår jeg ikke, hvorfor ens målmænd skal begynde at fare ud af målet, så snart modstanderen har bolden på midten af ens banehalvdel, med en masse forsvarsspillere foran sig - ufatteligt irriterende. Ligesom det faktum at man kan komme til at lobbe ved at tryke RB midt i skuddet har resulteret i en del uheldige situationer for mig allerede (men det har tilsyneladende også været muligt i de tidligere PES-spil uden jeg har lagt mærke til det?). Nåå ja, og så virker det da også dumt at man ikke kan gemme sine replays. Jeg havde regnet med det gik den anden vej, og man nu også ville kunne gemme sine mål, man scorede i onlinekampe.

Online er spillet en skuffelse so far. Det er ganske umuligt at finde en kamp, man rent faktisk kan komme til at spille, uden i flere minutter at skulle have forsøgt sig med en lang række andre, som man ikke kunne joine. Derfor er det hidtil kun blevet til to onlinekampe for mig. Her virker tempoet straks meget tungere, og reaktionstiden langsommere. Det er ikke det store problem i angrebet, så længe det ikke kommer til skud, hvor spillerne har en tendens til at hamre den over eller forbi, blot ved den mindste kælen for X-knappen. Det er i stedet et større problem i forsvaret, hvor timingen er så uhyggelig vigtig. Især mht. glidende tacklinger, der jo er blevet forbedret helt fænomenalt offline (nu kan man gå direkte efter bolden i stedet for manden), men som er uhyggeligt svære at time ordentligt online. Jeg håber på der kommer en patch, der kan løse lidt af de problemer.

Generelt er jeg dog (efter ganske kort tid i samvær med spillet) ganske tilfreds. Mange af de "tilfældigheds"-elementer, der gennemsyrede PES5 er væk, og i stedet er det blevet erstattet af en efterfølger, hvor det er muligt at lave lækre kombinationer og opspil, og rent faktisk vinde sine kampe helt fortjent. At præsentationen ikke er så køn som FIFA ser jeg ikke som det store problem, selvom det selvfølgelig ikke ville være at kimse af.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
TLTLSkrevet 31/10-06 03:35 
mht. tilfredshed er jeg egentlig skuffet ind til videre, men håber da at jeg får talent for at sparke frispark ordenligt og skud på mål (som lige nu flyver forbi 90% af gangene).

Det er meget svært tilgængeligt og jeg mangler stadig at føle at jeg har ordenligt styr på mit hold. Men det kommer jo nok og så kommer jeg nok til at kunne li' spillet igen.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
PoulPoulSkrevet 31/10-06 10:28, rettet 31/10-06 10:32 
Er meget enig i Igon's betragtelser. Især boldfysikken synes jeg er forbedre meget, hvilket virkelig ses på hjørne og indlæg, som Igon også skriver. Jeg mestrer så absolut heller ikke alle spillets facetter endnu, men det ser jeg bare som positivt. Hvis jeg mestrede det hele efter to kampe, så vil jeg da egentlig også være skuffet og føle at det bare var 5'eren om igen...:-)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig