X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Anmeldelser og deres troværdighed


Svar Sortering
JinkJinkSkrevet 20/10-06 01:33 
Hvad er egentlig jeres erfaringer med andmeldelser? Læser I andmeldelser før i køber et spil? Og plejer I at have samme holdning som andmelderen?

For mit vedkommende, så læser jeg stortset altid andmeldelser før jeg køber et spil. Det skyldes nok, at jeg synes det er meget at give ca. 500 kr for et spil og derfor bliver jeg nød til lige at tjekke at det ikke er noget pis jeg køber.Se hele indlægget
68 emne(r).
« < 1 2

Svar Sortering
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/10-22 11:57 
Ja.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 21/10-22 13:02 
Det er forkert :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 21/10-22 13:50, rettet 21/10-22 13:59 
KTC>
Jeg synes personligt man bør have hardwarens begrænsninger og samtidens alternative titler i baghovedet, når man vurderer spil. Ellers skal man jo løbende genvurdere og justere sin karakter, og så bliver det også svært for andre at bruge ens vurdering til noget som helst.

Jeg synes omvendt at hvis nyere udgivede spil pludselig gør at du synes at et ældre spil ikke er ligeså gode som du syntes førhen, så er det måske alligevel en god undskyldning for at genvurdere dine karakterer? (jeg har gjort det flere gange, men oftest til en højere karakter).
Men som Konsolkongen skriver har vurderingerne en tilknyttet dato, så jeg ved godt at 2022-KTC ikke nødvendigvis synes at Steel Battalion er et 8/10 spil, bare fordi 2003-KTC gjorde. :)

Uanset hvad årsagen er til at et spil ikke er ligeså underholdende, som du syntes engang, så har spillet selv ikke ændret sig, det er stadig det samme. Umiddelbart forventer jeg ikke at Super Mario Bros. 3 bliver et "værre spil" fordi der udkommer nye gode platformspil i fremtiden, og jeg kan ærligt talt ikke se hvordan det skulle blive tilfældet. Men jeg kan da godt se hvordan man på nogle områder måske selv er blevet klogere og kan indse at man fra starten har over- (eller under-)vurderet et spil. :)

Men ligesom jeg ikke anmelder spil i genrer, som ikke siger mig noget, bør man nok også undlade at udvande vurderingssektionen, hvis man holder retrospil op i mod de nyeste titler og platforme.

Bare lige for at gentage mig selv lidt, så synes jeg da netop at retrospil bør holdes op imod de nyeste titler og platforme. Jeg spiller begge dele i ca. lige store mængder, og prioriterer ofte mellem at spille det ene eller det andet. Din pointe har selfølgelig en god betydning hvis man slet ikke *kan lide* retrospil, hvilket du nærmest får det til at lyde som om du ikke kan :P Men jeg tænker ikke det er det vi snakker om her.

Jeg kan også godt se at det kan være ret svært at sammenligne Ghouls n Ghosts (1988) direkte med Spider-Man (2018), men det synes jeg heller ikke man behøver for at kunne vurdere dem individuelt. Det er begge rigtig gode spil af forskellige årsager, og når alt kommer til alt, så vil jeg til enhver dag også hellere spille GnG igen. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/10-22 14:54, rettet 21/10-22 14:55 
Naiera>
Det er forkert :)

Jeg syntes singleplayer var barsk og klart de 50kr værd spillet kostede. EULA’en var til gengæld totalt harsk og jeg havde et fandens til spil tidligere med at få løsrevet min PS kontro fra EA’s lort, så det gad jeg ikke rode med igen, hvorfor jeg aldrig fik prøvet online-delen. Har kun hørt godt om den ellers :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 21/10-22 15:24 
Naiera>
Det er forkert :)

Det er ellers en af de mest populære singleplayer FPS kampagner nogensinde.

Jeg tror godt du kan regne med at 95% af alle vurderinger i verden er baseret på hvor godt folk kan lide kampagnen.
KTCKTCSkrevet 21/10-22 15:28, rettet 21/10-22 17:04 
Sumez>
Jeg synes omvendt at hvis nyere udgivede spil pludselig gør at du synes at et ældre spil ikke er ligeså gode som du syntes førhen, så er det måske alligevel en god undskyldning for at genvurdere dine karakterer? (jeg har gjort det flere gange, men oftest til en højere karakter).
Men som Konsolkongen skriver har vurderingerne en tilknyttet dato, så jeg ved godt at 2022-KTC ikke nødvendigvis synes at Steel Battalion er et 8/10 spil, bare fordi 2003-KTC gjorde. :)
Jeg synes bestemt ikke nyere spil gør ældre spil dårligere, netop fordi jeg mener spil bør vurderes ud fra den tid de blev udgivet. Så nej, jeg har ikke brug for at genvurdere mine karakterer, da min pointe netop er, at man bør være i stand til vurdere spillet som man ville have oplevet det da det udkom.
Forresten kan man ikke se datoer for vurderinger på mobil, som de fleste herinde sikkert benytter til at læse dem på. Men igen, jeg synes tidspunktet for vurderingen bør være irrelevant.

Uanset hvad årsagen er til at et spil ikke er ligeså underholdende, som du syntes engang, så har spillet selv ikke ændret sig, det er stadig det samme. Umiddelbart forventer jeg ikke at Super Mario Bros. 3 bliver et "værre spil" fordi der udkommer nye gode platformspil i fremtiden, og jeg kan ærligt talt ikke se hvordan det skulle blive tilfældet. Men jeg kan da godt se hvordan man på nogle områder måske selv er blevet klogere og kan indse at man fra starten har over- (eller under-)vurderet et spil. :)
Præcis, det er netop det jeg mener, og ja, man skal da have lov til at rette sin vurdering, hvis man godt kan se, at man lod sig blive forblændet i sin tid, for eksempel.

Bare lige for at gentage mig selv lidt, så synes jeg da netop at retrospil bør holdes op imod de nyeste titler og platforme. Jeg spiller begge dele i ca. lige store mængder, og prioriterer ofte mellem at spille det ene eller det andet. Din pointe har selvfølgelig en god betydning hvis man slet ikke *kan lide* retrospil, hvilket du nærmest får det til at lyde som om du ikke kan :P Men jeg tænker ikke det er det vi snakker om her.
What? Nej, slet ikke. Jeg har svært ved at forstå, hvordan du tolker det, med mindre det er betegnelsen "retrospil", som får os til at snakke forbi hinanden. Jeg henviste til vintage/gamle spil, udelukkende, og jeg mener stadig disse skal vurderes med platform og samtidige titler for øje. Nye "retrospil" er noget helt andet, og generelt synes jeg de skal vurderes ud fra, om f.eks. pixel art valget forringer gameplayet eller tilføjer noget til følelsen af spillet o.s.v., mens retrospil på original hardware som f.eks. Xeno Crisis, bør få ros for at presse hardwaren, og personligt elsker jeg spillet, ikke mindst fordi det også formår at inkorporere moderne elementer i genren.
Genudgivelser på ny hardware bør også vurderes ud fra, om der er tale om emulering eller en moderne port eller fortolkning af spillet. Emuleringen bør vurderes ud fra, hvor godt og præcist den gengiver spillets kvaliteter, og have ekstra point for, hvis det lykkes at kompensere for f.eks. forskellen mellem CRT og pixel-baserede skærme.

Jeg kan også godt se at det kan være ret svært at sammenligne Ghouls n Ghosts (1988) direkte med Spider-Man (2018), men det synes jeg heller ikke man behøver for at kunne vurdere dem individuelt. Det er begge rigtig gode spil af forskellige årsager, og når alt kommer til alt, så vil jeg til enhver dag også hellere spille GnG igen. :)
Nej, det giver ingen mening at sammenligne så forskellige spil, og det er der forhåbentligt heller ikke nogen, der foreslår? Disse spil bør sammenlignes med andre spil i samme genre og samtid, hvis man spørger mig.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
NaieraNaieraSkrevet 21/10-22 15:28, rettet 21/10-22 15:28 
Jmog>

Det er ellers en af de mest populære singleplayer FPS kampagner nogensinde.

Jeg tror godt du kan regne med at 95% af alle vurderinger i verden er baseret på hvor godt folk kan lide kampagnen.

Stadig lige forkert. Det er en lille ting man har sat på fordi "det skal være der". Titanfall handler om online.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 21/10-22 15:48, rettet 21/10-22 15:49 
KTC>
Så nej, jeg har ikke brug for at genvurdere mine karakterer, da min pointe netop er, at man bør være i stand til vurdere spillet som man ville have oplevet det da det udkom.

Jeg forstår slet ikke den synsvinkel. Hvis man på nogen måde føler at man ville vurdere et spil anderledes i dag i forhold til da spillet kom, så er det vel den nyere context der er mere relevant. Hvis jeg står i dag og tænker "gad vide hvor godt Tombi er", så er jeg interesseret i at vide hvor godt det er nu, ikke hvor godt det var i 1997 :P Men igen - jeg forstår som nævnt heller ikke hvorfor de to burde være forskellige.

Jeg tør i hvert fald godt konstatere at idéen med vurderinger i Play:Right's vurderings-sektion, er at de skal være så tidløse som muligt. :)

Disse spil bør sammenlignes med andre spil i samme genre og samtid, hvis man spørger mig.

Så bare lige for at opsummere. Hvis Ghouls 'n Ghosts først udkom i 2022, så ville det ikke være ligeså godt et spil som det er fordi det kom i 1988? Jeg synes dine udtalelser virker en anelse selvmodsigende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 21/10-22 16:14, rettet 21/10-22 16:14 
Sumez>
Hvis jeg står i dag og tænker "gad vide hvor godt Tombi er", så er jeg interesseret i at vide hvor godt det er nu, ikke hvor godt det var i 1997 :P Men igen - jeg forstår som nævnt heller ikke hvorfor de to burde være forskellige.

Det er jo ikke vin, vi snakker om her, men spil, og spil ændrer sig jo ikke over tid.
F.eks. har jeg aldrig spillet på en Spectrum da jeg var knægt, men derfor er jeg stadig i stand til at sætte mig ind i, at maskinen på ingen måde var beregnet til spil, hvorfor hardware udfordringer som "color clash" er en ting for dens spil. Forståelsen af dette gør, at jeg godt kan se hvordan visse spil er voldsomt imponerende for maskinen, og vil også være i stand til at give nogle af de eksklusive gode titler en fair karakter.

Så bare lige for at opsummere. Hvis Ghouls 'n Ghosts først udkom i 2022, så ville det ikke være ligeså godt et spil som det er fordi det kom i 1988? Jeg synes dine udtalelser virker en anelse selvmodsigende.

Hvis Ghouls 'n Ghosts udkom til MegaDrive i 2022, ville det stadig være et godt spil. Jeg ville nok have mere kritiske briller på, i forhold til, om det havde taget mere moderne tilføjelser til genren, som objektivt forbedrer oplevelsen, til sig. Hvor er det du mener jeg siger noget andet?
Ghouls 'n Ghosts er en lineær arcade 2D platformer, og Spider-man er et open world action-adventure. Mener du ikke der er en forskel?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JmogJmogSkrevet 21/10-22 16:33 
Naiera>
Jmog>

Det er ellers en af de mest populære singleplayer FPS kampagner nogensinde.

Jeg tror godt du kan regne med at 95% af alle vurderinger i verden er baseret på hvor godt folk kan lide kampagnen.

Stadig lige forkert. Det er en lille ting man har sat på fordi "det skal være der". Titanfall handler om online.

Tja, den “lille ting” er den primære grund til så mange mennesker elsker spillet.

At kalde det forkert er en anelse arrogant. Det er ikke derfor DU er glad for det, men det ændrer jo ikke på hvad konsensus er.
NaieraNaieraSkrevet 21/10-22 17:13 
Er du heeeelt sikker på, at det er konsensus? Etteren havde slet ikke single-player, og det var også ret populært. Det var først efter toeren at serien, desværre, blev skrottet…
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/10-22 17:46, rettet 21/10-22 18:12 
Det har da ingenting med singleplayeren at gøre. Toeren var langt mere populært ved at det ikke længere var Xbox only.

At de har droppet serien skyldes nok at der er langt flere penge i Apex Legends’ microtransaction/battle pass crap.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 21/10-22 19:51 
Hver eneste gang jeg hører nogen snakke om, at de ville ønske at der blev lavet en Titanfall 3, så er det pga singleplayerkampagnen i toeren.

Heck, googler man “best singleplayer fps games” så er Titanfall 2 det første spil der bliver hevet frem :-D
Det er ret skørt at argumentere for at spillet ikke er kendt for at have en fremragende singleplayerdel. Om man selv er enig i vurderingen er jo irrelevant. Det er stadig det spillet er kendt for.
enfenenfenSkrevet 22/10-22 09:15, rettet 22/10-22 09:17 
det er også derfor, det kaldes for "Subjektiv Vurdering". Det har Naiera bare valgt at glemme...at det ikke kun gælder ham ;)
What is the Matrix?
PapandPapandSkrevet 22/10-22 13:33 
Titanfall 2 er da netop kendt for en fremragende singleplayer kampagne. Der tror jeg Naiera er fanget i sin egen verden. :)
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
NaieraNaieraSkrevet 22/10-22 13:47 
Det kan godt være, at singleplayer er fremragende og kendt fra nær til fjern, men Titanfall er stadig lavet til multiplayer. Det er der spillet virkelig skinner og der det giver mening at rende rundt i en titan.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/10-22 14:10 
Smag og behag. Det er lidt en dum diskussion :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 22/10-22 19:49 
Etteren er selvfølgelig et rent multiplayerspil, men i toeren fik de budgettet til at lave en kampagne og der lavede de så en af de bedste i genren. Med super udnyttelse af både Titan og on-foot. Fremragende dueller mod andre Titans såvel som super udnyttelse af parkour-evnerne, der kom endnu mere til deres ret end i multiplayer.
68 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig