X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Musik fra spil


Svar
KLTKLTSkrevet 16/10-06 22:58 
Musik spiller i mine øjne en langt større rolle for spil end hvad mange ellers tiltænker det, og ofte mener jeg da også at et effektivt soundtrack kan gøre en meget stor forskel for et spil, og det kan være med til at understrege kvaliteten ved spillet og måske være tungen på vægtskålen der gør, at spillet måske for alvor fremstår som komplet.
Personligt kan jeg selv komme med mange eksempler på musik fra spil jeg husker tilbage på med glæde, og jeg kunne da samtidig godt tænke mig at høre om i andre har nogle guldkorn i vil dele med andre!

Jeg vil give nogle eksempler, og så må i ellers komme med flere og dermed måske give os andre indblik i noget godt musik vi desværre er gået glip af.

- Giana Sisters (C64) - Chris Hülsbeck
Han er lidt af en legende når det kommer til spil musik,
og jeg anser musikken fra Giana Sisters som noget af en
klassiker.
- Zelda Serien - Koji Kondo
Jeg må indrømme noget af det første jeg lagde positivt
mærke til ved Zelda spillene, var den fantastisk
velkomponerede musik fra blandt andet Koji Kondo.
- Jet Set Radio/Future - Diverse
Det jeg hæfter mig ved musikken fra JSR spillene er, at
musikken virkelig er velvalgt og at den passer til denne
type spil.
Vil især fremhæve et nummer som Aisle 10 fra JSRF som
efter min mening er ret godt.
- Halo spillene
Jeg er ret vild med den gregoriansk inspirerede tittel
musik.
- Hitman/Freedom Fighters - Jesper Kyd
Jesper Kyd er også en stor personlighed inden for denne
branche, og han har efter min mening komponeret noget
imponerende godt musik over årene og altså senest i
blandt andet Hitman serien.
- Shenmue 1/2 - Diverse
Formentlig det bedste soundtrack til et spil nogensinde,
ihvertfald når man spørger mig.

Jeg kunne nævne meget mere, og blandt andet kunne man selvfølgelig nævne det kendte musik fra spil som Mario, Sonic osv.
Jeg synes da også lige vi skal nævne musikken fra et forholdsvist nyt spil som Loco Roco, som efter min mening er meget velvalgt til den type spil!

I er meget velkomne til at komme med jeres personlige erfaringer omkring eksempler på godt musik fra spil.
9/11 Was An Inside Job
KalicolaKalicolaSkrevet 17/10-06 00:08 
ja, stort set alt hvad Chris Hüelsbeck lavede var super fedt, giana sisters og turrican spillene specielt

her er noget af det bedste musik jeg har hørt i et spil, random rækkefølge

Zelda (den i ved nok)
Super mario bros (originalen)
Lemmings
banjo Kazooie
Golden Eye
Donkey kong country 2
Metroid Prime
For The Love Of The Game
CoreCoreSkrevet 17/10-06 00:57, rettet 17/10-06 00:59 
I burde skamme jer.

Al den opremsning af spilmusik, og så glemmer I den største af dem alle.

Nobuo Uematsu: Final Fantasy 4,6,7,8,9 og 10.

;)

EDIT: Og det kan heller ikke vare længe, før nogen kommer rendende og råber "CASTLEVANIA & SILENT HILL FOR F....." ad jer.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/10-06 01:14 
Samtligt musik fra Silent Hill-serien :D Hvor scoret fra 2'eren og 4'eren altid vil have en speciel plads i mit hjerte!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 17/10-06 09:41 
Castlevania og Silent Hill for h...
Og American McGee's Alice for h...
Synes også musikken i Metal Gear Solid 2 er med til at give det en fantastisk medrivende filmisk effekt.

Må indrømme at jeg aldrig har set det ophidsende i soundtracksne til Giana Sisters, Halo eller Shenmue.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DeluxScanDeluxScanSkrevet 17/10-06 10:33 
Giana Sisters' soundtrack er for fedt!
Derudover:

Unreal 1
Outlaws
Banjo-Kazooie/Tooie
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
VasquezVasquezSkrevet 17/10-06 10:51 
Helt klart musikken fra Silent Hill serien! Hører den næsten på daglig basis, så kan ikke helt sige jeg ser tilbage på den, men den er helt klart den bedst placerede spil-musik, efter min mening. Og det er især skønt at vandre gennem byen i efteråret/vinteren med den dejlige musik af Akira Yamaoka m.f. på mp3-afspilleren :) Så kan man rigtig nyde sine Silent Hill-minder!

Af andre spil med nævneværdig musik, kan jeg da også lige nævne Resident Evil, som også har noget flot, storslået musik af blandt andre Masami Ueda :)
"Have you ever been mistaken for a man?" "No... have you?"Spiller nu: Resident Evil 4, Darkstalkers Chronicle:..., Silent Hill 4: The Room
DenverDenverSkrevet 17/10-06 11:03 
Jeg spiller Rome: Total War lige for tiden, og der er musikken også rigtig fed og passer perfekt til. Ellers så er en af mine favoritter musikken fra Bust-A-Groove, den er alt for sjov
WehnerWehnerSkrevet 17/10-06 11:08 
I gamle dage var det jo små korte temaer, hvor nogle af de bedre eksempler er Bubble Bobble og Wonder Boy in Monster Land, der begynder at bevæge sig i en mere ambitiøs retning.

Eller er jeg enig i flere af de nævnte titler, men vil også lige nævne Donkey Kong 64, der har meget god musik.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KLTKLTSkrevet 17/10-06 17:01 
Ja ja jeg er også enig med mange af jer andre i, at Silent Hill serien har budt på noget mindeværdigt musik!

Kom iøvrigt også til at tænke på Age Of Empires 2, som byder på noget virkeligt stemningsfuldt og gennemført musik.
9/11 Was An Inside Job
Alf81Alf81Skrevet 17/10-06 17:14 
Er jeg virkelig den første der skal nævne ThunderForce serien? Ihvertfald alt musik, fra III'eren til V'eren, er MEGA ace!
Ting om dét og pis.
Bede-xBede-xSkrevet 17/10-06 17:55, rettet 17/10-06 18:15 
Castlevania og Metroid minder ikke kun om hinanden i struktur nu om stunder, også på lydsiden er de ens. Og dermed mener jeg, at begge er fantastiske.

Der er så meget andet godt, at det kan være svært at begrænse sig. Her er et lille udvalg af mine personlige favoritter(ved flere er tænkt på hele serien) :

Halo, Nights, Turrican, Last Ninja, Panzer Dragoon, Final Fantasy, Vagrant Story, Perfect Dark, Donkey Kong Country, Rez...

Man kunne sikkert blive hele dagen. Det der gør ovenstående så specielle er, at jeg ofte kan finde på at sætte dem på udelukkende for at høre musikken.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SofticeAllanSofticeAllanSkrevet 05/10-13 19:09 
Jeg graver lige en gammel tråd op :-)

Jeg fandt lige en peppet version af daves theme fra maniac masion (NES), lavet af Descendants of Erdrick :D
Svedigt cover alligevel.

De har bl.a også lavet covers af Metroid, Zelda, Sonic osv.

Dave's Theme - Maniac Mansion
Spiller nu: Mario & Luigi: Dream Te...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig