X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Alan Wake


Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 15/10-06 06:05 
Jeg elsker Max Payne, så jeg er ret hyped for det her...

Her ses det kørende på Quad-core teknologi. Fremtiden indenfor PC indmad: http://www.siliconvalleysleuth.com/2006/09/intel_shows_off.html


Jeg gad godt at se om den køre 360 og PC vil køre det her ligeså imponerende. Det ville skam være ret interessant hvis PC overhalede konsollerne, allerede nu, hvad angår grafik.
Man kan sige meget om DX10 og Vista, men hvis de bare holder 50% af det de lover, så tror jeg at PC spil går en meget lys fremtid i møde.
Well crucify the insincere tonight...
dRxLdRxLSkrevet 15/10-06 09:50, rettet 15/10-06 09:55 
360'eren har svjh. en ppc processor med 3 x 3.2Gz kerner. Så den vil vel rimeligt sikkert kunne levere en brugbar præstation. Dog synes jeg ikke man behøver at kigge længere end til Oblivion for at se et eksempel på at high-end pc'er overgår xbox360, omend der selvf. er mange faktorer der skal medregnes i sådan en sammenligning hvis den skal være "retfærdig".

En meget ihærdig udvikler vil f.eks. kunne optimere langt mere præcist mod en konsol-versions faste hardwarespecifikation end mod den tilsvarende løst definerede PC konfiguration.
Spørgsmålet er så om Remedy er en ihærdig udvikler :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/10-06 10:07 
Hvornår er det lige man kan købe "quad-core" PC'ere? Og til hvilken pris? Og hvornår kan man forvente at det er standard/gamer-standard?
jaesjaesSkrevet 15/10-06 11:46 
Ja, det er jo netop det. High-end-pc'er kunne allerede matche (og på nogle områder overgå) 360, da konsollen kom på gaden for snart et år siden. Men så skulle man også bruge 7-8000 kr. alene på processoren og grafikkortet.

Men udviklingen går jo historisk set meget hurtig. Så der går næppe mere end et 6-12 måneder før en gennemsnitlig gamer-pc er på niveau med 360 rent grafisk.
ValkyrieValkyrieSkrevet 15/10-06 14:18 
True. Jeg fik et kæmpe shock da jeg så hvor "dårligt" Oblivion ser ud på 360 i forhold til PC. Det var jo faktisk Morrowind om igen, bare uden alle de irriterende bugs og mere simplicieret downgraded gameplay IMO!:)
Well crucify the insincere tonight...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 15/10-06 16:03, rettet 15/10-06 16:04 
Alan Wake er jo udelukkende til 360, så dermed kan der optimeres bedst muligt, når slutproduktet kun er til én hardwarekonfiguration.
Det skal nok blive godt, men PC-udgaven bliver da helt sikkert flottere.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
dRxLdRxLSkrevet 15/10-06 18:17 
Med alt det han snakkede om at det var vigtigt at have mange CPU-kerner for at drive spillets dynamiske verden skulle man snarere mene at spillet ville være en perfekt showcase for PS3 :-p

8>4 ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KLTKLTSkrevet 15/10-06 22:23 
dRxL>
En meget ihærdig udvikler vil f.eks. kunne optimere langt mere præcist mod en konsol-versions faste hardwarespecifikation end mod den tilsvarende løst definerede PC konfiguration.
Spørgsmålet er så om Remedy er en ihærdig udvikler :-p

Det er netop hvad det handler om når snakken falder på PC vs konsol, for centralt er det jo at pointere at spiludviklere altid ved hvad de står med i forbindelse med spiludvikling til konsol, eftersom alle ejere står med samme hardware setup, i modsætning til PC hvor der er forskel fra maskine til maskine.
Dette faktum resulterer unægteligt i, at spiludviklere altid vil kunne optimere langt bedre i forbindelse med udvikling af spil til fx Xbox 360 som du jo også nævner.

Så ja, der kan selvfølgelig ikke argumenteres imod at der findes computere på markedet som er langt stærkere end de nyeste konsoller, og hvis man så er villig til at give den dejligt store mængde $ det nu engang kræver, så kan vedkommende da også stå og grine lidt over at de nu er i besiddelse af et langt stærkere stykke hardware...
Men det betyder ligesom ikke det store hvis du spørger mig, eftersom mængden af PC spil der virkeligt udnytter de stærkest mulige hardware setup der findes på markedet er meget lille!
Der er simpelthen ikke de store penge at tjene på dette, eftersom antallet af computere der vil kunne køre sådanne spil bare tilnærmelsesvis hæderligt er relativt lille.
9/11 Was An Inside Job
DeluxScanDeluxScanSkrevet 13/11-06 13:48, rettet 13/11-06 13:48 
Is the 360 version going to be identical in graphics to the PC version?

The 360 only has 3 cores but according to mixuk from Remedy it shouldn’t matter.

“Having several cores helps, but is not required, since you can run several processes on one thread. In the current plans the PC and 360 versions will be pretty identical.

Also, we stream necessary data to memory when needed, the whole world will not be loaded into memory constantly. It’s the same idea that was already in GTA3 for PS2, remember, it only had 32mb.”

Alan Wake is expected to run at at least 30 frames per second on the Xbox 360.


Alan Wake faq
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
jaesjaesSkrevet 13/11-06 14:07 
Alan Wake is expected to run at at least 30 frames per second on the Xbox 360.

Vi får se :)

De fleste spil, der foregår i store verdener kører ikke ret godt IMO.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 26/11-07 04:10 
Uhhh, jeg kan IKKE vente på dette spil. Det ser bare SÅ gennemført og lækkert ud. Oblivions store, åbne verden mixet med en moderne verden og omgivelser og historie a la Twin Peaks. Gameplayet bliver nok ikke gearet mod kamp, men mod gåder a la Alone in the Dark. Alan Wake og Banjo-Kazooie 3 er mine absolutte toptitler til Xbox 360. Så behøver der ikke udkomme andet.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig