X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp til Super Nintendo...


Svar
dchangdchangSkrevet 12/10-06 12:25 
Jeg har lige købt en Super Nintendo og ville lige tjekke spillene ud. Men men men, jeg kan hverken finde signal via scart eller via 2 forskellige rf-adaptere. Der er strøm i fætteren og den lyder også, men jeg har aldrig oplevet en DOA-SNES.

Nogen tips eller tror i bare at den er død?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
RooneyRooneySkrevet 12/10-06 12:40 
Skal man ikke bare skifte til kanal 0 på sit tv, når det er en noget ældre konsol?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
RJKRJKSkrevet 12/10-06 12:47 
Det har vist ikke noget særligt med konsollens alder at gøre ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RooneyRooneySkrevet 12/10-06 14:32, rettet 12/10-06 16:07 
Nå nej - sludder - jeg mente, at hvis man bruger RF adaptor, skal man så ikke smide TV'et på kanal 0? Et eller andet skal man ihvertfald vælge kanal 0 til, for at få et billede :)
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HeroldHeroldSkrevet 12/10-06 14:42 
Nej, RF går vel ind som et almindelig antennesignal, og kanalen skal vel indstilles derefter. Kanal 0 eller AV, er vel mere til Scart, Component osv.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 12/10-06 15:14 
Jeg ved ikke om det er helt det samme i snakker om, men jeg synes lidt det lyder som det problem jeg selv havde for nylig på min egen SNES. Jeg fik lidt hjælp her indefra og det hjalp.

Link...
Bashful Neophyte
dchangdchangSkrevet 12/10-06 19:22 
Nå, så fandt jeg ud af det og det var ikke godt. Det er selve connector'en i Snes'en den er galt med. Skubber jeg spillet lidt tilbage og resetter maskinen, så starter spillet men slipper jeg igen, så stopper det. Darn it!

Nogen der har en meget meget meget billig maskine de vil af med?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/10-06 19:31, rettet 12/10-06 19:32 
Sidste (og eneste) gang jeg havde en SNES pillet fra hinanden, kunne jeg se, at connectoren er helt utrolig nem at skifte ud.

Så hvis du kan få fat i en anden SNES, som er fuldstændig død, men har en okay connector, skulle du bare kunne hugge connectoren fra den.
Er der nogen Nintendo-folk herinde, som kan bekræfte det?
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 28/03-17 10:44, rettet 28/03-17 11:35 
Prøver lige at genoplive en gammel tråd til ny hjælp...

Jeg købte fornyligt en JAP version af Kirby, som så bruger en enhancement chip, og derfor har en bredere pin. Det betød, at min nuværende converter ikke kunne tage spillet. Så jeg bestilte derfor en Honey Bee converter på ebay, fordi den umiddelbart, udfra billederne, ser ud til at kunne tage cartridges med bredere pin.

Det kan den også, men Kirby virker ikke - og desuden er de yderste dele af pin connectoren slet ikke anvendt eller forbundet med noget. Kun den midterste del. Converteren virker desuden fint nok med de andre JAP og US spil jeg har.

Så spørgsmålet er, hvad der skal til for at kunne anvende JAP spil med enhancement chips på min EU SNES. En anden converter? Mod? Det bliver lidt dyrt hvis jeg skal trial-and-error købe converers uden at vide om de virker... Nogen med praktiske erfaringer...?
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 28/03-17 10:47 
Du har brug for sådan en her:
Hjælp til Super Nintendo...
SumezSumezSkrevet 28/03-17 10:50, rettet 28/03-17 10:50 
Advarsel, der findes modeller af den der "Fire" som ser præcis sådan ud, men som ikke har expansion pins.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 28/03-17 10:53 
Jeps, de første modeller (inden der kom spil der brugte expansion pins) er også fra Fire og ligner udefra på en prik, men som du rigtig siger, kan ikke bruges til spil som Kirby eller Yoshi's Island.
millenniummillenniumSkrevet 28/03-17 11:34 
Åhhh, er det virkelig KUN den som virker...? Den er ikke heeeelt billig.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 28/03-17 11:40 
Nej, jeg har en eller anden no-name adapter som kostede mig under 100kr, den virker fint. Det allerbedste du kan få (uden at installere super-CIC anyway) er en Action Replay 3, den kan spille de få spil som ingen andre adapter kan selv med donocart og 60hz mod.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/03-17 12:20 
Personligt ville jeg bare modde svinet i stykker, så kan du også samtidig opleve hvordan spillene føles i korrekt hastighed. Hvad serienummer har din maskine (står på undersiden)?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 28/03-17 12:22 
60hz er et krav uanset adapter. Spil som Super Metroid, Yoshi's Island, Secret of Mana, Demon's Crest, Mega Man 7 og mange flere nægter hårdnakket at køre i 50hz pga. hardcodede tjek.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/03-17 12:25 
Jamen så skal den jo moddes uanset.
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 28/03-17 15:10, rettet 28/03-17 15:12 
Suk... åhhh... besværlig pukkel man skal over, selvom man helt sikkert bliver mere tilfreds på den anden side.

Det er en tysker-snes jeg har, med den sorte ørn på bagsiden.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/03-17 15:17, rettet 28/03-17 15:18 
Det gør ingen forskel hvis den skal moddes. Min er i øvrigt også tysk :)

Hvis du har en af de sene revisioner, så har jeg modkit liggende hvis du er interesseret.
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 28/03-17 15:45, rettet 28/03-17 15:47 
Jeg har også en skandinavisk SNES (købt i SuperLeg) som pt har graphic glitches, nok fordi den savner nye caps. Måske skulle den være mit "mod victim"...?

Synes blot det er lidt svært at finde kits indenfor EU... :-/

EDIT: eller købe en færdig-moddet snes :-D
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/03-17 16:52 
Nah det er sgu nok snarre video RAM'en eller endnu værre CPU'en der er ved at stå af. Sidstnævnte er begyndt at ske ret hyppigt på de gamle SNES-modeller :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig