X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sjældne konsoller


Svar
WonderboyWonderboySkrevet 08/10-06 20:01 
Hvilken konsol er den mest sjældene, af de ældre konsoler, eller sværest at få fat i?.
I love monster land
Danny SallingDanny SallingSkrevet 09/10-06 01:09 
Tror RJK er manden for et svar :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
RJKRJKSkrevet 09/10-06 02:09, rettet 09/10-06 02:16 
Naeh, det er nu ikke noget jeg har gået nærmere op i. Det var MIKA-L, der burde besvare dét. Hvis man taler om special editions, kloner, dev kits og den slags, så er der jo masser, som er meget sjældne.

Hvis vi snakker om relativt udbredte platforme (ie. nogen der faktisk er en del gode spil til og som var til at købe normalt) der er sjældent set i Danmark, så kunne det måske være PC-FX og FM Towns Marty. Jeg tror dog nok de er relativt nemme at anskaffe sig via eBay, hvis man vil betale. De er vel mest sjældne herhjemme fordi de var JAP only.

Ting som Pippin og forskellige obskure gamle systemer samt nyere asiatiske ting, som der kun kom et par spil til og så blev de droppet/gik fallit, er utvivlsomt meget mere sjældne. Hvis det er dét spørgsmålet går på, så er jeg slet ikke nok inde i det til at svare på det. Ofte er de spilmæssigt uinteressante af samme grunde.

Men det er et svært spørgsmål. Fx er det vel lige inden at spil som Panzer Dragoon Saga og Radiant Silvergun er blandt de mere udbredte Saturn-spil herhjemme, selvom de som udgangspunkt regnes som temmelig sjældne, og også faktuelt er det produktionsmæssigt. Når der er så forholdsvis få retrosamlere som der er herhjemme, så bliver sjældenhed jo hurtigt et meget relativt begreb. Således varer det næppe længe inden der kommer én og skriver at jeg tager fuldstændigt fejl i min bedømmelse ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HolisticHolisticSkrevet 09/10-06 08:21, rettet 09/10-06 08:22 
Vil holde lidt med RJK og sige det er meget relativt hvad der er sjældent, ting der er sjældne i DK kan f.eks være meget nemme at skaffe over f.eks Ebay, og selvom en ting er sjælden er chancen for den er ret udbredt herhjemme ret stor da vi ikke er så mange retrosamlere,
men ellers er nintendo's M82 da et bud, selvom den er der også en fra P:R der har
Af nyere ting er der Panasonic Q, så vidt vides er vi kun 2 herhjemme der har den.
Eller panasonic's 3. udgave af 3DO som kun blev released i taiwan, den er der ihvertfald ingen i DK der har.
men det bliver ihvertfald svært at finde noget som ingen andre retro samlere herhjemme har, som er til at betale sig fra.
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
nerosnerosSkrevet 09/10-06 09:19, rettet 09/10-06 10:48 
Ja det er nu også min erfarring at man kan få stort set alt på ebay hvis man leder længe nok. Denne Pippin havde jeg helt glemt. Jeg kan godt huske da jeg første gang hørte at Apple ville gå i konsol krig :-)! Men synes også det var et meget mærkeligt træk af Apple.
Bashful Neophyte
DeluxScanDeluxScanSkrevet 09/10-06 12:57, rettet 09/10-06 12:58 
En DD64 har jeg endnu ikke kunnet få fat i (Til en rimelig pris, forstås :).

Nintendo 64 DD
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Alf81Alf81Skrevet 09/10-06 12:59, rettet 09/10-06 13:00 
Der findes så mange konsoller, at det vil være umuligt at sige hvilken der er mest sjælden. Men en kvalificeret kandidat, kunne være CPS-Changer, da den kun kunne anskaffes via postordre.

http://nfggames.com/games/cpschanger/
Ting om dét og pis.
RJKRJKSkrevet 09/10-06 13:01 
Nu strækker vi vist også konsolbegrebet ret meget :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 09/10-06 13:58 
Der er i hvert fald mange SPIL til FM Towns, der er stort set umulige at få fat i..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 09/10-06 14:00 
Er godt klar over, at den fungere som en slags Supergun, men når der er CPS-Changer only udgivelser, må man vel kunne kategorisere det som værende en konsol?
Ting om dét og pis.
RJKRJKSkrevet 09/10-06 14:06, rettet 09/10-06 14:06 
Det kan i hvert fald diskuteres :)

For at blive ved mine forslag: Har nogen så en FM Towns Marty eller PC-FX herhjemme?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HolisticHolisticSkrevet 10/10-06 08:07 
Så blev der stille :)
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
WonderboyWonderboySkrevet 20/11-06 23:48, rettet 20/11-06 23:53 
RJK>
Det kan i hvert fald diskuteres :)

For at blive ved mine forslag: Har nogen så en FM Towns Marty eller PC-FX herhjemme?

Hvilken af de 2 konsoler skulle man købe hvis det hva?. har jo lige fået fat i en M82 Nes fra Xsane.
I love monster land
RJKRJKSkrevet 21/11-06 00:31 
Jeg ville tage FM Towns'en for at spille Zak McKracken i 256 farver :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WonderboyWonderboySkrevet 21/11-06 19:35, rettet 21/11-06 19:36 
RJK>
Jeg ville tage FM Towns'en for at spille Zak McKracken i 256 farver :)

Hej Rune hvor kan man købe sådan en billige henne?.
I love monster land
RJKRJKSkrevet 21/11-06 19:40 
Hvis jeg lige vidste det, havde jeg jo nok gjort det selv...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JuggernautJuggernautSkrevet 21/11-06 19:44 
Wonderboy>

Hej Rune hvor kan man købe sådan en billige henne?.


Den fås nok ikke specielt billig, da det er et forholdsvist sjældent konsol. Der er dog én her til $99 + fragt.

FM Towns Marty
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
WonderboyWonderboySkrevet 21/11-06 19:46 
Ja, de der er til salg på ebay er vildt dyre at få sendt synes jeg, er der nogle internet butikker der handler med dem?.
I love monster land
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/11-06 22:26 
Det bliver nok ikke nemt at finde én. Der er jo en grund til, at maskinen har opnået status som sjældenhed ;)
AV Intelligent Terminal
TheDukeTheDukeSkrevet 21/11-06 23:36 
Hvis der er nogen der går med købstanker, så vær lige opmærksom på at der findes 2 udgaver af den (3 hvis man regner bilnavigations MARTY'en med). Den første kører med en 386 DX processor der ikke rigtig kan trække noget, hvorimod den nyere udgave har en 486 DX der kører fint.
SumezSumezSkrevet 22/11-06 00:37 
RJK>
Jeg ville tage FM Towns'en for at spille Zak McKracken i 256 farver :)

Har søgt efter det spil på eBay en evighed uden held.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig