X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Yndlings arcade maskine?


Svar
majjohamajjohaSkrevet 03/06-03 15:07 
Hvilken arcade maskine er jeres yndlings? Min er: http://www.arcademuseum.dk/index.asp?action=cabinet&id=44
med Super Hang on, det er så fedt. Hvad er jeres?
71 emne(r).
« < 1 2

Svar
RJKRJKSkrevet 03/06-03 23:59, rettet 04/06-03 00:00 
Naiera >
Jeg skal vist have den Saturn frem igen :p

Det burde være forbudt at eje sådan et spil og så ikke kende det til bunds.

Du må hellere give det til mig ;pp
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 04/06-03 00:01 
dRxL >
læs og bliv klogere

Der står en masse hardware information som jeg egentlig ikke kan bruge til noget. Men jeg går ud fra at saturn udgaven bare er magen til arkadeudgaven så. Det synes jeg er lidt pinligt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 04/06-03 00:04 
RJK >
Det burde være forbudt at eje sådan et spil og så ikke kende det til bunds.

Jeg har gennemført det dobbelt så mange gange som noget andet spil jeg ejer :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 04/06-03 00:07 
Sumez >
Der står en masse hardware information som jeg egentlig ikke kan bruge til noget. Men jeg går ud fra at saturn udgaven bare er magen til arkadeudgaven så. Det synes jeg er lidt pinligt.

Metal Slug 4 fra 2002 kører også på hardware fra 1989. Er det så også pinligt? :)

Sådan er systemer jo... Heldigvis er der for det meste kun kommet gode ting ud af det (=mindre firmaer, der ikke har haft råd til at lave egne arcadeboards, har alligevel kunnet lave arcadespil)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JoachimMAJoachimMASkrevet 04/06-03 00:12 
Min favorit har vist altid været den der kendte Skisimulator. Jeg kan bare hverken huske navn eller udvikler, men tror det er Namco der har udviklet:D
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
SumezSumezSkrevet 04/06-03 00:22, rettet 04/06-03 00:23 
RJK >
Metal Slug 4 fra 2002 kører også på hardware fra 1989. Er det så også pinligt? :)

Nej, for Metal Slug 4 kræver ikke noget, hardwaren ikke kan præstere. Det gør Radiant Silvergun. Jeg kan ikke forstå at man fra starten laver effekter, der bærer præg af at hardwaren ikke kan lave dem som de var tiltænkt. Synes også 3D'en er betydeligt mere grynet end hvad man ellers så i arkadehallerne i 1998. Så kunne jeg bedre se meningen hvis de faktisk havde opgraderet boardet lidt så det kunne klare lidt forskellige ting til spillet. Det burde vel ikke være et kæmpe problem for Sega at komme med en chip, der gør deres arkadehardware lidt mere effektivt? Nintendo(?) kunne gøre det med SNES'en.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Per SPer SSkrevet 04/06-03 00:45 
Bombjack. Det bedste score-baserede gameplay - efter min mening.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/06-03 09:09 
Starwars Racer I (Sega)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 04/06-03 09:19, rettet 04/06-03 09:49 
Sumez >
Nej, for Metal Slug 4 kræver ikke noget, hardwaren ikke kan præstere. Det gør Radiant Silvergun. Jeg kan ikke forstå at man fra starten laver effekter, der bærer præg af at hardwaren ikke kan lave dem som de var tiltænkt. Synes også 3D'en er betydeligt mere grynet end hvad man ellers så i arkadehallerne i 1998.

Men spillet er præcist som det skal være, faktisk er min største glæde ved det ikke gameplayet, men i hvor høj grad det formår at presse den hardware det er baseret på. Og der mangler jo intet i grafikken for at gameplayet kan fungere.

Så kunne jeg bedre se meningen hvis de faktisk havde opgraderet boardet lidt så det kunne klare lidt forskellige ting til spillet.

Det er jo netop det der _ikke_ giver mening for så mister vi synergi effekten med hjemme-hardwaren. Segas model 2 hardware fra 1994 er langt kraftigere end Titan-V, og psikyo lavede i 1997 det udmærkede Zero Gunner på det. Men det kom aldrig hjem i nogen version da hardwareforskellen til den tids hjemmekonsoller var for stor (det gik så meget bedre med efterfølgeren til Naomi).
At Titan-V udelukkende drejede sig om at skabe flere kvalitets titler til Saturn understreges af navnet. Titan er en af planeten Saturns måner.

Det burde vel ikke være et kæmpe problem for Sega at komme med en chip, der gør deres arkadehardware lidt mere effektivt? Nintendo(?) kunne gøre det med SNES'en.

I så fald skulle de også have tænkt på mulighed for at sætte denne chip i saturnen, da arcade->saturn konverteringer som sagt var det primære formål med det Titan-V projektet.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 04/06-03 14:34 
dRxL >
Det er jo netop det der _ikke_ giver mening for så mister vi synergi effekten med hjemme-hardwaren.

Det ville kræve at man faktisk ændrede noget i spillet til hjemmeversionen for at tone ned for effekterne, så saturnen også kunne køre det, ja, men den grundlæggende hardware ville stadig være ens, og det ville ikke være det store problem at få det til at køre. Men det er jo stadig kun teoretisk, og det er jo altså ikke det de har gjort, så der er ikke meget mening i at køre den diskussion videre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 04/06-03 20:28 
Joachim M Andersen >
Min favorit har vist altid været den der kendte Skisimulator. Jeg kan bare hverken huske navn eller udvikler, men tror det er Namco der har udviklet:D

Alpine Racer 1 + 2.
Kan det passe, at man kan køre to samtidig i toeren?
Husker svagt en heftig duel mod min søster :)
dRxLdRxLSkrevet 04/06-03 21:33, rettet 04/06-03 21:39 
Sumez >
Men det er jo stadig kun teoretisk, og det er jo altså ikke det de har gjort, så der er ikke meget mening i at køre den diskussion videre.

Den eneste grund til at ikke at køre diskussionen videre skulle være at det ikke er min opgave få dig til at indse hvor meget du egentlig er på vildspor.

Men lad mig lige prøve en sidste gang. Du nævnte selv FX chippen til Super Nintendo, tror du selv at Star Fox kunne være lavet uden chippen i en neddroslet version?
Noget andet afgørende er at Saturnen er designet som et lukket system fra starten, og et system der kører ved langt højere Mhz frekvenser og derfor mindre tolerancer end SNES'en. Man kan ikke bare lige tilføje en ny chip eller lave lidt om på de eksisterende uden at det medfører væsentlig forskellighed i måden systemet opfører sig på. Hele pointen ved at have et billigt arcade system (model 2 og især 3 var ret dyre systemer) ville også gå fløjten hvis man skulle til at specialfremstille en variation over saturn grafikchippen eller noget i den retning, fremfor at bruge dem der allerede var i masseproduktion til hjemmemaskinen.

Kort sagt ville det have været alt for dyrt i forhold til hvad man kunne få ud af det, at lave bare den mindste smule om på hardwaren, og man ville også med sikkerhed få kompatiblitetsproblemer med Saturn hardwaren. De specs jeg linkede til viser netop at Titan-V havde de samme mængder RAM som Saturnen for at softwaren kunne fungere problemfrit i begge miljøer.

Husk også på Titan-V var Segas budget version af et arcadesystem, til de grafisk pragtstykker brugte sega (og en del andre softwarehuse) de meget dyrere model 2 og model 3 maskiner.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 04/06-03 22:21, rettet 04/06-03 22:21 
Jeg tror du vi misforstår hinanden. Jeg taler slet ikke om sådan et stort indgreb. Arkadehardware udvikles hele tiden, og jeg synes jeg har god grund til at forvente at Sega også udvikler deres arkadehardware. Det samme stykke software kan jo sagtens køre på to forskellige systemer, hvor det ene viser flere detaljer. Prøv f.eks. at køre PSX spil på emulator, i større opløsning og 2xSAI'ede textures. (kun et eksempel på hvad jeg mener, lad nu være med at sammenligne det så tæt som med FX chip-eksemplet)

Og ja, Titan-V er et budgetsystem, og det ville naturligvis være spild at udvikle systemet for RS's skyld, det har du absolut ret i, men jeg kendte ikke til systemet, og man kunne udmærket forestille sig at RS var flottere i arkadeudgaven, selvom det er udviklet til et Saturn -kompatibelt- system.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 04/06-03 22:39 
Men hvis man nu tager fat i det der var din oprindelige anke, at eksplosionerne ikke var alpha blendede, så ville det kræve en total re-designing af Saturn grafik-chippene for at kunne lave rigtig alpha blending istedet for det chroma key-agtige som du beklager dig over.

Saturnens måde at tegne på lægger simpelthen ikke op til alpha blending på samme måde som PSX'en eller en traditionel framebuffer baseret tegner gør.

Jeg synes da netop det er fedt at arcadehardwaren er den samme som hjemmehardwaren, da den ekstra umage der dengang gik i at lave et arkadespil kom forbrugerne direkte til gode. Og det ses tydeligt i tilfældet Radiant Silvergun der er noget af det flotteste i sin generation.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
millenniummillenniumSkrevet 03/07-03 19:50 
Jail Break.... brugte en formue på det på Oslo-båden.

Operation Wolf.... gav mig vabler i pegefingeren.

After Burner.... det eneste der fik min opmærksom i City 2.

...søde minder.
The medium is the message.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 03/07-03 21:11 
Point Blank har en særlig plads i mit hjerte. Bizarre og utroligt underholdende scenarios og en light-gun med den bedste rekyl jeg nogensinde har prøvet :)
(...)
dRxLdRxLSkrevet 03/07-03 21:27, rettet 03/07-03 21:35 
dRxL >
Virtua Racing

Rart at se antydninger af konsekvens i mine spilvalg når "gamle" tråde dukker op. Jeg besøgte Sporup Arcademuseum i denne uge, hvor det endelig lykkedes mig at gennemføre "hard" banen i Virtua Racing (ja, ja kom så med det, fortæl mig hvor let det er, eller bedre endnu tag til arcademuseet og slå min 3:29:43 tid). Jeg blev dog ikke nr. 1 så min teknik må kunne forbedres en hel del. Overvejer at købe en stand-up version af spillet hvis jeg kan få den til rimelige penge.

Noget helt andet er, at jeg vil til at arbejde på min bubble bobble teknik, skal bare lige finde en emulator med savestates først ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 03/07-03 22:26 
Et motorcykel spil jeg engang brugte min ferie i Holland (og min løn :() og så Pistol/skyde spil.
Sælg mig en Xbox =)
AssassinAssassinSkrevet 03/07-03 23:54 
Sprint(sort/hvid), 1942, Gyruss, Ping-Pong, Outrun, Ikari Warriors, Galaxian, Pac-Man, Flying Shark og et hav af andre.
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
RJKRJKSkrevet 04/07-03 00:02 
Der står faktisk en original - og virkende - Sprint ikke så langt herfra. Utroligt at de kan overleve så længe :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WonderboyWonderboySkrevet 04/07-03 21:29 
Jeg brugte mange penge på at spille defender i de gamle dage i spille haller og grillbare også space invaders brugt jeg mange penge på.
I love monster land
71 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig