X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

MegaDrive, lyd fra AV-port?


Svar
ElgenElgenSkrevet 05/10-06 22:02 
Har Googlet lidt.
Kan det virkelig passe at man ikke kan hive lyd ud af AV-porten (DIN-stikket) på en original Sega MegaDrive (ikke II)?
Og hvad gør man så? -bruge headphone-stikket?

Hvad gør I?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/10-06 22:14 
Ja brug headphone stikket. Svjv. så er det den eneste måde at få stereo ud af en MD1(?). Hvorimod 2'eren vidst nok har stereo i av stikket.

Det er måske også derfor du ikke kan få lyd fra DIN-stikket?
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 05/10-06 22:28 


Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/10-06 08:10 
Elgen>
Har Googlet lidt.
Kan det virkelig passe at man ikke kan hive lyd ud af AV-porten (DIN-stikket) på en original Sega MegaDrive (ikke II)?
Og hvad gør man så? -bruge headphone-stikket?

Hvad gør I?

Hvis man ikke har noget imod mono-lyd, kan man vel sagtens få lyd ud af AV-porten :)
Problemet er, at SEGA åbenbart valgte at bruge samme stik og pinout til MD1en som til Master Systemet, der kun understøtter mono.

Lyden løber som stereo et langt stykke inde i maskinen, hvorefter det pludselig samles i et punkt og knaldes gennnem en op-amp og ud til AV-stikket. Jeg lavede på et tidspunkt et mod, hvor jeg stablede en ekstra op-amp oven på den oprindelige, cuttede et par baner, trak et par ledere og satte et par RCA-stik i maskinen. Det gav smækker-lækker stereo lyd :D

Jeg kom dog senere til at riste maskinen under forsøget på at lave yderligere fusk :/

Når jeg endelig engang imellem får lyst til at nyde den fulde styrke af gudemaskinens overjordiske kræfter, bruger jeg en MD2er smækket på min MegaCD2, som i forvejen er udstyret med et par dejlige RCA-stik med stereo-lyd ;)
AV Intelligent Terminal
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig