X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Filmsnak


Svar
jaesjaesSkrevet 03/10-06 16:18, rettet 03/10-06 16:26 
Luc Besson har pensioneret sig selv som filminstruktør. Det er et par måneder siden det kom frem, men jeg følger ikke så meget med i den slags, så jeg har først læst det i dag. Det har vist heller ikke været nævnt herinde.

Det er da lidt vildt. I hvert fald har han for mig altid stået som noget nær det perfekte bindeled mellem den franske og den amerikanske filmtradition. Han har da ... Se hele indlægget


Film-making is such a demanding mistress.
1'802 emne(r).

Svar
millenniummillenniumSkrevet 12/08-18 22:03 
Men, gør det ikke udfordringen meningsløst? Så snart den første person har fundet den første nøgle, så ved alle hvor den er og gør det samme... :P
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 12/08-18 22:09 
Kun hvis den første person fortæller alle andre om det...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 06/11-18 10:18 
Så blev det endeligt klart... Deadwood vender tilbage som HBO tv-film i 2019 :D

Original cast og sat ca. 10 år efter tv seriens sæson 3.

https://www.theguardian.com/tv-and-radio/2018/jul/25/deadwood-movie-hbo-confirmed

Håber ikke løjerne ødelægges af hysteriske SJWs politiske korrekthed, men jeg er forsigtig optimist og glæder mig :)
silverstarsilverstarSkrevet 06/11-18 23:43 
Nice! Deadwood er en fantastisk serie, det bliver interessant at se om de kan fange den samme gnist så mange år senere :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
millenniummillenniumSkrevet 22/01-19 15:32 
Må sgu' indrømme, havde ikke lige set den komme.

Er det er fair nominering til Black Panther, eller er det så akademiet atter kan vise at de er 'nede med markedet'..? :)

Black Panther nomineret for bedste film.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 22/01-19 16:21 
I bedste fald en middelmådig Marvel film, fortjener slet ikke en Oscar nominering imo.
WehnerWehnerSkrevet 22/01-19 16:58 
Marvel og Oscar burde overordnet set ikke optræde i samme sætning.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 22/01-19 17:27, rettet 22/01-19 17:32 
Jo, hvis det er Thor Ragnarok :-D

Måske er det også Akademiets bedste bud på at nominere en afro-amerikansk film, efter forrige års kritik af den hvide film-loge.

Jeg synes dog Black Panther havde nogle politiske budskaber som var ret gode og ikke så forenklede som man kunne forvente - Hvis man altså orker at tolke noget udfra en Marvel-film. Men, jeg gik ikke just fra biografen med nye perspektiver på verden.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/01-19 19:15 
Det er en sørgerlig verden hvis en film skal nomineres bare for at gøre SJW-tosserne tilfredse.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 22/01-19 20:47 
Det er også bedre når film nomineres for at tilfredsstille dem der foretrækker social uretfærdighed.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/01-19 20:58, rettet 22/01-19 20:58 
Det behøves vel ikke gøres så sort/hvidt? Jeg går ud fra at din kommertar er sagt i spøg eller i hvert fald ikke er et svar til mit indlæg :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 22/01-19 20:59, rettet 22/01-19 21:02 
Ro på - den vinder jo ikke :D Jeg kan nu godt lide det, når Oscar-akademiet en gang i mellem gør noget uforudsigeligt. Og ikke bare kaster alle nomineringer efter amerikanske helte, klassiske periodefilm, Meryl Streep og/eller Tom Hanks.

Hvis der er noget retfærdighed til, så vil hverken Pixar eller Disney gå hjem med en statuette i år. Enter the Spider-verse burde være favoritten.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 22/01-19 21:24 
Konsolkongen>
Det behøves vel ikke gøres så sort/hvidt? Jeg går ud fra at din kommertar er sagt i spøg eller i hvert fald ikke er et svar til mit indlæg :)

Direkte svar til dit indlæg.

Kritikken af Black Panther som en eller anden SJW-nominering klinger hult, når man ligner åbner øjnene og lægger mærke til at BlacKkKlansman også er nomineret.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/01-19 21:29 
Hvis filmen generelt ikke regnes for at være noget særligt, jo så er det opsigtsvækkende at den nomineres som bedste film i en tid hvor den politiske korrekthed hærger.

Jeg aner ikke hvad den anden film du snakker om er for noget, og det er faktisk ikke relevant for diskussionen heller.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 22/01-19 21:36, rettet 22/01-19 21:37 
At Black Panther ikke regnes for noget særligt er vist ikke en vildt udbredt holdning. Selvfølgelig er der nogle som mener det, men folks holdninger til film i dag er ofte fuldstændig latterlige.

BlacKkKlansman er instrueret af en NEGER og har en NEGER i hovedrollen. Filmen handler om at infiltrere NEGERNES største fjende, Ku Klux Klan. Ergo er der ikke brug for at nominere endnu en NEGER-film til bedste film, hvis altså det handler om at gokke SJW’erne, som påstået.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 22/01-19 21:37 
I nogle af de amerikanske film/popkultur podcasts jeg hører, eller bare snakke podcasts der kommer omkring film, virker filmen meget vigtig. Og på den baggrund ville jeg have været mere overrasket, hvis den ikke var nomineret.

Jeg tror slet ikke, at vi har forstået hvor stor betydning den film har haft i USA for en særlig gruppe mennesker, og Oscars bliver jo også givet til vigtige film.

Grisehudsfarvede Lars her var ikke oppe at køre over filmen, og synes også begejstringen var overdrevet, men der er altså kulturelle forskelle. Franske komedier, eller når franske film skal være sjove, har jeg altid hadet, det er så cartoonish og dumt, men jeg må bare notere det som et tegn på en kulturel forskel. Selvom vi fordøjer så meget amerikansk content, tror jeg det er en fejl at dømme filmene på samme måde.

Black Panther er den rigtige film på det rigtige tidspunkt. Og så er Oscars altså også lidt noget bras. Én nominering til Schraders First Reformed, som er en af mine store filmøjeblikke fra sidste år.. det fatter jeg ikke, ejheller det backlash der var mod First Man.

Green Book tror jeg er den klassiske feel good film, som om fem år vil føles enormt ligegyldig.
Hvad sker der?
millenniummillenniumSkrevet 22/01-19 21:38 
Well that escalated quickly
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/01-19 21:42 
Super. Mit oprindelige indlæg var såmænd bare en kommentar til milleniums indlæg hvor han gjorde opmærksom på den kritik oscar’en havde fået tidligere.

Der er intet i vejen med pointen i mit indlæg, omend det naturligvis ikke gør sig gældende når den anden film er nomineret.
Jeg læste hans indlæg som om at Black Panther var den eneste sorte film der var blevet nomineret. Det er min fejl.

Jeg må dog indrømme at jeg finder din tone og dine svar ualmindeligt provokerende. Er ikke sikker på hvad du prøver at få mig udstillet som.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 22/01-19 21:42 
Vinder Cold War alligevel ikke det hele?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 22/01-19 21:44 
Jo formentlig. Dog ikke bedste animationsfilm.
The medium is the message.
la0sla0sSkrevet 22/01-19 22:10 
Cold War er ikke nomineret til bedste film, det er Udenlandske film, det er Roma til gengæld, og den er også fantastisk. Det er A Star is born eller Roma slaget står mellem er mit bud.
Hvad sker der?
DunwichDunwichSkrevet 22/01-19 23:05 
En Marvel film kan nomineres til Bedste Film, men ingen nomineringer overhovedet til Leave No Trace.
la0sla0sSkrevet 22/01-19 23:19, rettet 22/01-19 23:20 
Som er fantastisk, filmen, manus, spil...
Hvad sker der?
PapandPapandSkrevet 22/01-19 23:23 
BlacKkKlansman er i øvrigt fremragende og kan stærkt anbefales. Adam Driver er pisse irriterende i Star Wars, men hans optræden i BlacKkKlansman er fantastisk. Fuld fortjent han er nomineret til bedste support for den.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
NaieraNaieraSkrevet 22/01-19 23:56 
Nogle mener at Denzel Washingtons søn blev snydt for en nominering for bedste hovedrolle.

Det er lige gået op for mig at han spiller Ricky Jerret i Ballers...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 23/01-19 10:52, rettet 23/01-19 11:00 
Det er aldrig helt fair i Oscars...
- Tarantino og Pulp Fiction burde have vundet det meste.
- Martin Scorsese burde være den instruktør med flest Oscars på hylden, men IKKE for The Aviator.
- The Social Network fortjente en Oscar for bedste film, fremfor The King's Speech.
- Shakespear in Love .... WTF???

Og sådan er der masser af eksempler.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 23/01-19 11:28 
Underlige eksempler. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 23/01-19 16:30 
Det er en click-bait kommentar, Sumez. Et set-up uden pay-off ;)

Nu er jeg jo nødt til at spørge: Hvad mener du med det?
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 24/01-19 01:07 
Shakespeare in Love er en fremragende film. Social Network er en fin film men bedre end The King’s Speech? Det synes jeg ikke.
SumezSumezSkrevet 24/01-19 09:44, rettet 24/01-19 09:45 
millennium>
Det er en click-bait kommentar, Sumez. Et set-up uden pay-off ;)
Nu er jeg jo nødt til at spørge: Hvad mener du med det?

Ok jeg formodede dit indlæg netop var ment som "bait", så gik ikke ud fra at detaljer var nødvendige. :P

Men ok så:
1. Pulp Fiction vandt da en oscar. Personligt synes jeg dog den film er voldsomt overvurderet.
2. Scorsese har omkring en milliard oscars
3. The King's Speech er en fantastisk god film, som fortjener al den anerkendelse den har fået

Der er mange issues med oscar-uddelingerne, men det er vidst ikke de bedste eksempler. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 24/01-19 10:11 
1. Pulp Fiction var en narrativ game changer, fremfor Forrest Gump som “bare” fortalte en god, menneskelig historie med USAs historie som baggrund.
2. Martin Scorcese burde have vundet sin første bedste-instruktør Oscar for Gangs of New York, men fik i stedet en sympati-Oscar for The Aviator.
3 The King’s Speech handler om en mand med et handicap der skal overvinde sin udfordring, og det er bare verdens ældste filmtrick hvis man vil vinde en Oscar.

Men heldigvis er filmsmag subjekiv. :)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 24/01-19 13:03 
Verdens ældste trick hvis man vil vinde en Oscar er at lave en film om hollywood :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 24/01-19 14:12, rettet 24/01-19 14:18 
Også det... :)

1) Hyr en skuespiller som i forvejen er en kritiker-darling, og giv vedkommende et handicap/skavank som gør rollen ekstra krævende. (The Theory of Everything, My Left Foot, Forrest Gump, King's Speech)
2) En selvrefleksiv film om Hollywood / filmmediet i sig selv. (The Artist, The Player, La La Land)
3) En politisk bevidst film der handler om USAs udenrigspolitik - gerne i et historisk perspektiv. (Platoon, Syriana)

Hvis man blander alle tre, så er der fuldt hus.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 24/01-19 14:19, rettet 24/01-19 14:19 
Det hjælper så også at en stor del af de film også er virkelig gode...

Klart bedre end Pulp Fiction i det mindste.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 24/01-19 14:57 
Du var nok for ung, da den kom ud, men for vi, der var målgruppen, blev den meget definerende for filmårtiet.

La La Land, lol...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 24/01-19 15:02 
Som musical fungerede La La Land ikke for mig. Som drama var den go', men ikke overvældende.

Pulp Fiction er en pænt god film, der. Det er ikke tilfældigt at den har 8.9 på IMDb.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 24/01-19 15:27, rettet 24/01-19 15:31 
Og Pulp Fiction har 8. plads på IMDBs top250 over bedste (brugerstemte) film.

Eneste "problem" med Pulp Fiction var, at da den udkom på VHS, så jeg den cirka 2 gange dagligt. Jeg blev lidt Pulp Fiction mættet.

Men, den havde hverken handicappede karakterer, politiske budskaber eller handlede om filmindustrien (udover en del film-pastiche). Og den havde crazy-weird homo-voldtægt. Så mon ikke nomineringen i sig selv var en sympati-nominering.
The medium is the message.
la0sla0sSkrevet 24/01-19 21:44, rettet 24/01-19 21:48 
Han fik en sympati Oscar for The Departed, Scorsese. The Aviator er fantastisk, vokser ved gensyn.

Jeg fatter ikke at Heat aldrig blev nomineret for noget, hverken instruktion, manuskript eller noget. Besynderligt.
Hvad sker der?
millenniummillenniumSkrevet 24/01-19 21:52, rettet 24/01-19 21:55 
Nå ja - my fault. Det var Gangs of New York mange mente han fortjente Oscar for. The Departed er nu også ubegribelig god.

Klart ja, Heat burde være sådan en film som rydder hele podiet, men det var jo 1995. Det store Forrest Gump år.

EDIT: F*** opdagede lige at jeg mangler Heat i Blu-ray samlingen.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 24/01-19 23:57 
Husk at købe den nyeste udgivelse.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 25/01-19 00:38 
millennium>
Og Pulp Fiction har 8. plads på IMDBs top250 over bedste (brugerstemte) film.

og Inception har 10.-pladsen :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 25/01-19 00:38 
The Departed er en ret tynd kop te hvis man har set originalen. Næ, Infernal Affairs, det er satme klasse.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/01-19 00:41 
Sumez>
og Inception har 10.-pladsen :P

:O
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 25/01-19 00:56 
Jmog>
The Departed er en ret tynd kop te hvis man har set originalen. Næ, Infernal Affairs, det er satme klasse.

Og så kan man blive rigtig forvirret de første par gange man ser efterfølgerne ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 25/01-19 00:56 
Sumez>
og Inception har 10.-pladsen :P

Og hvad så?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HankyHankySkrevet 25/01-19 06:43 
Jo, ser du... Inception er en ikke-NEGER film, uden en NEGER instruktør. Ingen af hovedrollerne er besatte af NEGERE. En film med et så upolitisk korrekt cast og crew, skal naturligvis ikke ligge så højt på en liste over de bedste film nogensinde.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
millenniummillenniumSkrevet 25/01-19 10:04, rettet 25/01-19 10:07 
Jeg ved ikke hvordan IMDBs algoritme fungerer, men umiddelbart vil jeg antage at nyere film har nemmere ved at komme på deres top250 liste. Hvis en monstrøs hær af mainstream-tilskuere kommer ud af biografen fuldstændig forblændet over filmens evner, og de begynder at overveje om de selv er i en drømmeverden, så er det nemt for dem at klaske 10 stjerner i røven af Inception mens de stadig flyver af opturen.

For at en ældre film skal på listen, så skal gamle, dedikere filmfans lige minde sig selv om filmen og hvad der var så fedt ved det, og logge ind på IMDB for at gengælde respekten for filmen. Heldigvis har mange klassikere fået deres fortjente plads på listen, mens yngre hype-film har haft lidt for nem adgang IMO. Spider-man Enter the Spider-verse er allerede fløjet ind på 26. pladsen ... det var måske lige hurtigt nok.

EDIT: Hov, Inception er på 14. pladsen :P
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 25/01-19 10:14 
Ja, det er meget normalt at helt nye gode film ligger helt urealistisk højt og mænger sig med klassikere som Godfather og Gøgereden. F.eks. ligger Enter The Spiderverse helt i toppen lige pt.
Jeg tror endda der er et decideret udtryk for denne tendens, men kan ikke lige huske det. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/01-19 13:54 
Min reaktion på at Inception ligger så højt, er at det er et interessant koncept der bare er skåret alt for meget ud i pap så selv de mest langsomme i biografen har kunne følge med og få en eller anden oplevelse ud af filmen. Gud forbyde at man selv skal tænke over handlingen i en film efter man har set den til ende. At konceptet bliver forklaret om og om igen skaber på ingen måde den dybde som filmen så desparat hungrer efter. ...og så alligevel, jvf. pladsen på IMDB >_<

Konceptet ER spændende og filmen er ikke forfærdelig, bare virkelig fornærmende overfor sit publikum. Men det gælder jo det meste Christopher Nolan står bag. Jeg ville ønske at han faktisk turde tage chancer, for så ville hans film måske lykkedes.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 25/01-19 13:59, rettet 25/01-19 13:59 
Ja, det er en fin film, men at placere den i samme kategori som filmhistoriens største mesterværker er lidt en fornærmelse. :)

At popukultur i dag ofte ses betragte udtrykket "inception" som et udtryk for en drøm i en anden drøm, må sige noget over hvor meget af filmen der, trods det du beskriver, alligevel er gået henover hovedet på en bred del af befolkningen. :P
Jeg tror det den primært gør, som nok vinder en masse fans, er at den prøver at fremstå som om den har mere dybde end den egentlig har? Sådan lidt JJ Abram'sk kast en masse ind i ringen uden at bekymre sig for meget om hvor det lander.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
1'802 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig