X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Filmsnak


Reply
jaesjaesSkrevet 03/10-06 16:18, rettet 03/10-06 16:26 
Luc Besson har pensioneret sig selv som filminstruktør. Det er et par måneder siden det kom frem, men jeg følger ikke så meget med i den slags, så jeg har først læst det i dag. Det har vist heller ikke været nævnt herinde.

Det er da lidt vildt. I hvert fald har han for mig altid stået som noget nær det perfekte bindeled mellem den franske og den amerikanske filmtra... Se hele indlægget


Film-making is such a demanding mistress.
1'802 topic(s).

Reply
WehnerWehnerSkrevet 24/06-17 18:44 
Jojo, helt klar, Killah, men man kan også sagtens placere den i vores debat om etnicitet og politisk korrekthed i Rogue 1. Eller - det kan jeg i hvert fald :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/06-17 10:38 
Så snakker vi vist nærmere The Number 23, hvis det skal handle om film :D
AV Intelligent Terminal
jaesjaesSkrevet 25/06-17 20:50 
Smådårligt nyt for den kommende Han Solo-film. Efter 3/4 af optagelserne er instruktørerne blevet udskiftet. Godt nok med Ron Howard, men det er stadig bøvlet.

"Directors Phil Lord and Chris Miller were let go from the project after creative differences over style and tone came to a head."
http://www.hollywoodreporter.com/heat-vision/star-wars-han-solo-movie-ron-howard-steps-direct-1015674
slk486slk486Skrevet 26/06-17 08:43 
Set i perspektivet af deres tidligere film, som er komedier, tror jeg Howard kan lave noget, der er meget mere klassisk Star Wars - og da det var Kasdan, der fik lov at få sin vilje har jeg stor tillid til det var det rigtige valg, at skifte dem ud.
j/k
SumezSumezSkrevet 26/06-17 08:50 
Jeg tror helt klart også at Howard er en god person til sådan et projekt, men omvendt tegner det også bare et billede at et (forventeligt, godt nok) ekstremt overproduceret produkt med meget lidt plads kant eller oprigtigt kreative indtryk, og i værste tilfælde også et forvirret sammensurium af et script uden en rød tråd, så længe alle deres selling points får en plads i filmen. Altså med andre ord, meget ligesom Rogue One :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 26/06-17 09:03, rettet 26/06-17 09:04 
Eller også ville instruktørerne i en anden vej, end manuskripforfatteren havde tænkt. Jeg kan ikke se man kan sige det tegner et billede af overproducering - tværtimod kunne det lige så godt være dedikation til manuskriptets intention - han har trods alt også skrevet V+VI, så jeg tænker hans vision har meget vægt. Det ser ikke ud til det er filmstudiet, der har rørt i gryden, men det betyder selvfølgelig ikke, at den ikke også bliver overproduceret.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 26/06-17 09:25 
Jeg betragter også Ron Howard som en veteran. Med sådan en profil bliver filmiske håndværk er sikkert second-to-few, så det virker mere som et kompetent valg fremfor et dristigt. Kan godt være det kommer til at mangle kant, men hey - det er jo Star Wars fra Disney inc.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 11/07-17 13:24, rettet 11/07-17 13:26 
Første reviews af Valerian er noget mixed men mest skeptiske...

Jeg havde heller ikke den store tiltro til Luc Bessons evner. Had it, lost it.

Hollywood reporter:
"The 3D here proves largely inconsequential but at least provides a minor distraction from the looming creative void."


Link...
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 11/07-17 13:31 
Der er også mere positive indtryk her og der: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1398906
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 11/07-17 13:43 
Når positive anmeldere skriver "the action blew my mind" og "non-stop all-downhill rollercoaster ride" så står jeg helt af. :-D Det er quote whores.
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 11/07-17 13:55 
Ikk' hate.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 11/07-17 14:00 
Jeg vil ikke have en ny Phantom Menace experience som i 1999, hvor min hjerne inderst inde godt vidste det var L-O-R-T men jeg prøvede at undertrykke det, bare fordi jeg så inderligt ønskede mig en god film ;)

Det kan være hårdt at være fan.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 11/07-17 15:29 
millennium>
Når positive anmeldere skriver "the action blew my mind" og "non-stop all-downhill rollercoaster ride" så står jeg helt af. :-D Det er quote whores.

Det er måske heller ikke de ting jeg savner allermest i en Linda & Valentin film :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 11/07-17 17:19 
Jeg satser bare på at det mere eller mindre er en film i stil med Fifth Elementh. Det vil være nok for mig.
WehnerWehnerSkrevet 11/07-17 17:34 
Det er også der, jeg er. Der var kun et enkelt nummer af tegneserien, jeg rigtig var vild med, og det var vist ret atypisk, så for mig drejer det sig om "Luc Besson sci.fi vol. 2."
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 11/07-17 19:16 
Det er ikke noget nyt - flere af Luc Bessons film har delt anmelderne.

The Fifth Element - 52/100
La Femme Nikita - 56/100

Generelt hæfter jeg mig personligt ikke meget ved karakterer i forbindelse med filmanmeldelser, da det er et endnu mere subjektivt medie end fx spil. Jeg har i hvert fald nydt mange film - specielt actionfilm - som anmelderne har været lunke over for :)
JmogJmogSkrevet 11/07-17 19:18 
Det er godt nok nogle vildt lave karakterer for de to film. De burde helt klart ligge i 80'erne og op.
WehnerWehnerSkrevet 11/07-17 19:48 
Ja, det virker helt sort.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 12/07-17 11:36 
Jeg kan huske danske avisanmeldere som synes Fight Club var en skuffelse :D Jo jo, de kan tage grueligt fejl.

Men des mere jeg læser de positive anmeldelser af Valerian, des mere krystalisere de samme argumenter sig...
Den er virkelig flot, første tredjedel er bedst og derefter mister den fokus og løber tør for historie.

Jeg har virkelig et problem nutidens populærfilm, fordi en gennemført historie efterhånden virker mere og mere ligegyldigt.

Og så er det i det hele taget det kvalitetsdyk som Luc Besson startede med Arthur og Minimoyserne, som han ikke fik genoprettet.

Jeg viger udenom denne film, helt sikkert, men det er bare mit valg... :)
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 12/07-17 14:26 
Er det ikke bedre at se den og hade den?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 12/07-17 14:37 
Intet kan forhindre mig i at se den. Efter Jupiter Ascending kan jeg altid lave sammenligningen "ja, det er måske middelmådig scifi, men i det mindste er det et mesterværk i forhold til Jupiter Ascending".

Uanset. Hvilken. Film. Det. Er.
3of193of19Skrevet 12/07-17 21:22, rettet 12/07-17 21:23 
Haha, ja Jupiter Ascending er godt nok en underlig film. Fedt koncept, overdådig vildt design, og så den kedeligste Young Adult blank slate hovedperson siden Andromeda Slate fra Serra Elinsen's mesterværk Awoken :)


Awoken@Goodreads.com
millenniummillenniumSkrevet 13/07-17 11:53 
Wehner>
Er det ikke bedre at se den og hade den?

Med biografpriser på +100kr er jeg blevet meeeget selektiv mht hvad jeg køber billetter til. Jo jo, måske en dag på Netflix.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 13/07-17 12:33 
Var det ikke dig der var inde og se Pixels? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 13/07-17 12:54 
Det var en børnefødselsdag, Sumez. :D
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 13/07-17 13:22, rettet 13/07-17 13:23 
Det er sgu ikke nogen god undskyldning :D

Det er vores pligt, som forældre, at guide vores børn uden om den slags ;p
j/k
millenniummillenniumSkrevet 14/07-17 00:22 
Mine småborgerlige forældre var sgu' heller ikke super begejstret for min filmsmag dengang... :D
Især ikke da jeg så Aliens hver dag på VHS.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 14/07-17 08:37 
Hvis du så Aliens har de da gjort det fornuftigt ;)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 14/07-17 12:28 
Nicolas Winding Refn dyrkede splatter- og slasherfilm som barn, som en opgør mod sine (i forvejen frigjorte) forældre. :D

Jeg synes også hele Saw franchisen og torture chamber genren har været noget udspekuleret lort markedsført for teenagere som ville afprøve filmgrænser. Filmlort kommer i mange afskygninger. :P Men som far og filmfan ved jeg, at de gode film er de film som hænger ved gennem årene og stadig er fede når man bliver voksen.

Der vil Pixels helt sikkert mistet sit fodfæste. Den dør helt af sig selv...
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 26/07-17 22:25 
Hjemvendt fra NYC må jeg sige at, der er virkelig meget markedsføring af The Dark Tower. Mere overrasket blev jeg da jeg så, at det er Nikolaj Arcel som har instrueret. Det fact er åbenbart løbet over hovedet på mig, men nu hepper jeg på gode reviews.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 28/07-17 00:35 
Eurocorps aktiekurs dykker pga Valerian? Pænt surt for den danske distributør at man ikke valgte en global premiere. Nu er nyheden rimelig spredt lang tid inden dansk premiere, hvilket som regel altid skader box office.


Link...
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 11/08-17 22:57 
Mr. Plinkett er tilbage med et grundigt review af Ghostbusters.


Link...
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/08-17 00:58 
Den virker ikke særlig god :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 12/08-17 10:08, rettet 12/08-17 10:09 
Tja, jeg synes den var rigtig god, og jeg placerer originalen på min Top 10. Var faktisk overrasket over hvor vellykket jeg fandt den; Den var både sjov, og spooky på de rigtige tidspunkter, og så er den lavet af nogle mennesker, som tydeligt elsker originalen, og har haft det sjovt, mens de lavede denne film. Jeg kunne under alle omstændigheder sagtens mærke kærligheden til Ghostbusters sjæl, i denne film, som er så langt fra det cash grab osv, som nogle seriøse "anmeldere" gerne vil gøre den til. Den er sin helt egen film, og det er fedt. Jeg grinede højt af referencen til borgmesteren i Jaws, fordi det er præcist det man ville sige - skrige - til borgmesteren i Ghostbusters, hvis man havde muligheden....og hvis man er en movie buff; Hvilket det er tydeligt folkene bag denne Ghostbusters er, og det gør det samtidigt ekstra fedt, at de ikke taler ned til deres publikum, når de bruger sådanne referencer.

At en internetpersonlighed med sin egen youtube kanal, osse hopper på vognen med at svine 2016 Ghostbusters til, er forventeligt, for det har de fleste med adgang til internettet efterhånden gjort. Men bruger en time på at demonstrere sin kærlighed til originalen, og kalde 2016 udgaven for desperat, virker egentligt i sig selv ret desperat.

Red Letter Media / Mr Plinkett, er ofte rigtigt sjove, og rammer hovedet på sømmet med mange ting, men filmen begyndte at knække lidt rigeligt for dem, da de prøvede at være sjove med deres Transformers anmeldelse; Der hvor de brugte to youtube videoer med sort skærm, for at prøve at illustrere en pointe, og trække den ud i en pinefuld uendelighed - som den nye Transformers ganske givet osse kan være...jeg har ikke set den - skreg osse af desperation og opmærksomhedssøgning.

Men de får i det mindste, en masse hits på deres youtube videoer på den måde.
slk486slk486Skrevet 12/08-17 23:44 
Konsolkongen>
Den virker ikke særlig god :/

Anmeldelsen eller filmen? ;)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/08-17 00:33 
Filmen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 19/08-17 08:03 
Den var ret god, og ret genkendelig.... :D


How to make a movie trailer
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 06/09-17 10:00 
Efter en serie af lortede horror-reboots (Poltergeist WTF) havde jeg virkelig lave forventninger til IT, men ser udmiddelbart ud til at mine forbehold skal revurderes...

https://www.rottentomatoes.com/m/it_2017

Øøhm, tør man så se den...? :-P
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 15/03-18 16:24, rettet 15/03-18 21:24 
Tjoooo... der er lidt blandede holdninger til Tomb Raider (igen), men det er da ikke entydigt dårligt...

http://www.ekkofilm.dk/anmeldelser/tomb-raider/

Nogen fremhæver hvordan kildematerialet fra spillets æstetik har smittet af på filmens sprog. Betragt mig som nysgerrig, men måske ikke lige klar til at betale over 100kr for en biografbillet.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 02/04-18 09:10 
Om det er filmsnak eller ej eller delvist...

Men nu får jeg pludselig lyst til at købe Lego ... til mig selv!


Lego TRON Legacy
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 13/06-18 11:28, rettet 13/06-18 11:28 
Incredibles 2:

The Good: 97% på Rotten Tomatoes....!!!

The Bad: Vi skal i Danmark vente helt til august :/


Link...
The medium is the message.
DunwichDunwichSkrevet 31/07-18 11:44 
jaesjaesSkrevet 09/08-18 19:48 
The Oscars har tilføjet en ny, lidt kontroversiel, kategori for "populære film".

Dog uden at give mere info, end at en film både kan blive nomineret som Årets film og i den nye kategori.

En Adam Sandler-film som vinder!? :o

https://www.hollywoodreporter.com/race/academy-plans-three-hour-oscars-telecast-adds-popular-film-category-1133138
JmogJmogSkrevet 10/08-18 00:21, rettet 10/08-18 00:22 
Det er ret meningsløst. Vi HAR allerede en “Most popular movie award”. Det er den film med størst billetsalg. Man kan decideret slå det op på IMDB.

Meningen med Oscar-showet er det direkte modsatte: At hædre de værker, som folk i industrien mener er de bedste. Bevares, man KAN da godt under showet markere hvilken film flest folk så, men hvad ville pointen være? Der vil jo aldrig være nogen tvivl om, hvem vinderen er. Og kan man overhovedet have en Oscar pris uden nominerede?

Den pris giver kun mening som undskyldning for at smække en “Oscar-vinder” mærkat på Blu-ray coveret.
millenniummillenniumSkrevet 10/08-18 07:49 
Jeg savner min yndlings-kategori fra MTV Movie Awards:

Best action sequence. :D
The medium is the message.
DunwichDunwichSkrevet 11/08-18 19:54 
Ready Player One.

Jeg synes den er fremragende, og har set den for anden gang nu.

Men, de tre nøgler; Hvorfor resettes hver nøgle, hver gang den bliver fundet, så flere kan finde et eksemplar af hver nøgle? Var ideen ikke, at kun tre nøgler var gemt? Synes ikke der var snak om at nøglerne kunne respawne, så tre mennesker kan finde et eksemplar af alle tre nøgler.
NaieraNaieraSkrevet 11/08-18 20:38 
Hvis én bruger finder den første og en anden finder den næste, så kommer vi ikke rigtig nogen vegne. Så er der jo ingen der finder alle nøglerne.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DunwichDunwichSkrevet 12/08-18 11:17 
Man kan først finde nøgle nr 2, efter man har fundet nøgle nr 1.
JmogJmogSkrevet 12/08-18 13:55 
Ja, og hvis de ikke blev resat, så er konkurrencen jo et enmandsshow så snart første nøgle er fundet. Det er ikke personen der finder nøgle 3 der vinder, det er den som har alle tre der vinder.
DunwichDunwichSkrevet 12/08-18 21:12 
Plottet behøver at nøglerne resetter, ellers er der ingen konflikt, den er jeg med på.
1'802 topic(s).

Login for at besvare
Username
Password
Remember me