X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Filmsnak


Svar
jaesjaesSkrevet 03/10-06 16:18, rettet 03/10-06 16:26 
Luc Besson har pensioneret sig selv som filminstruktør. Det er et par måneder siden det kom frem, men jeg følger ikke så meget med i den slags, så jeg har først læst det i dag. Det har vist heller ikke været nævnt herinde.

Det er da lidt vildt. I hvert fald har han for mig altid stået som noget nær det perfekte bindeled mellem den franske og den amerikanske filmtradition. Han har da ... Se hele indlægget


Film-making is such a demanding mistress.
1'802 emne(r).

Svar
slk486slk486Skrevet 22/03-16 10:57 
Ja, det lyder ikke helt ringe :D

Det er også muligt det bare er trailerne, der viser den værst tænkelige udgave - selvom anden trailer dog var væsentligt bedre end den første.
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/03-16 17:39 
Ben Afleck konfronteret med Batman V Superman reviews

https://youtu.be/cwXfv25xJUw
millenniummillenniumSkrevet 26/03-16 18:52 
Affleck; tænk på dengang du lavede Good Will Hunting. Drøm dig tilbage på settet.
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 26/03-16 18:58 
Hehe. Og Chasing Amy og Dogma. Der var en overgang, man ikke ville have troet, at de skulle forblive blandt hans højdepunkter. Sammen med 200 Cigarettes.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
OdinOdinSkrevet 26/03-16 19:35 
Simmar, har I boet under en sten det sidste årti? Affleck har altså haft en overordentligt imponerende track record i mange år efterhånden. The Company Men, The Town, Argo og Gone Girl var drønsolide præstationer over hele linjen og både Argo og The Town (der vandt et hav af velfortjente priser) var han sågar instruktør og forfatter til. Går vi længere tilbage har han altså også både Hollywoodland og Changing Lanes på resuméet.
Der var en periode for ti-femten år siden hvor han blev betragtet som Matt Damons småtbegavede påhæng, men det prædikat har han i dén grad gjort til skamme synes jeg.

Og mange ting kan man give ham skylden for, men Batman v Superman er ikke blandt dem. Det der fælder den film er fuldkommen grundlæggende problemer med struktur, screenplay, instruktion og tone. Med al respekt er Affleck en af de få positive punkter den film har gående for sig.
BeanoBeanoSkrevet 26/03-16 19:37 
Jeg har ikke set filmen men syntes et gennemgående tema i anmeldelser har været at Affleck gør det fantastisk godt.
millenniummillenniumSkrevet 24/04-16 19:40, rettet 24/04-16 19:42 
Flot flot, Scanbox

For første gang (i min erindring) bliver et videospil lavet til en high production value animationsfilm, og så brænder I den af på en direct to video i efteråret.

Jeg taler naturligvis om Ratchet & Clank. Den har snart US premiere. Vi har stadig anmeldelserne til gode, men pt står den på 8,1 i IMDB (for de fåtallige som måske har set en pressevisning)
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 24/04-16 21:01 
Kedeligt men så kan man trøste sig med det fortræffelige R&C spil til PS4 som lige er udkommet :)
millenniummillenniumSkrevet 24/04-16 23:19 
Det er smadder fedt spil og har fået super god omtale, også i Troldspejlet. Men filmdistributører er nok bange for film baseret på spil (forståeligt nok).

Med lidt held kan vi sikkert købe filmen fra udlandet, inden den danske udgivelse.
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 25/04-16 09:24 
Problemet er vel snarere at man skal vente så længe og ikke kan se den i biffen.
Skandinavien er stort set de eneste lande den ikke kommer i biffen og derfor skal vente 4 ekstra måneder.
Nok fordi de mener animationsfilm ikke klarer sig i biffen uden danske tale, men filmen er for lille (marketing mæssigt) til at det kan betale sig at gøre det for små markeder som de skandinaviske lande.
vyssenvyssenSkrevet 27/04-16 07:32 
Tror ikke filmen kan være for lille til det. Tænk på alle de dårlige tegnefilm til tv der bliver lokaliseret...
millenniummillenniumSkrevet 27/04-16 09:30, rettet 27/04-16 09:31 
3of19>
Problemet er vel snarere at man skal vente så længe og ikke kan se den i biffen.
Skandinavien er stort set de eneste lande den ikke kommer i biffen og derfor skal vente 4 ekstra måneder.
Nok fordi de mener animationsfilm ikke klarer sig i biffen uden danske tale, men filmen er for lille (marketing mæssigt) til at det kan betale sig at gøre det for små markeder som de skandinaviske lande.

Det ER typisk Scanbox. Firmaet er en samlebåndsfabrik der indkøber alt muligt skravl og billige animationsfilm, og har gjort det til deres bedste selling proposition. Hvis Universal, Fox eller andre større selskaber havde R&C på listen, så havde de måske brugt muligheden for at markedsføre en ny animation-franchise.

For Scanbox er det bare "another animation movie"
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 27/04-16 09:37, rettet 27/04-16 09:40 
Sikker på det er Scanbox's beslutning og det ikke bare er dem som varetager udgivelse på hjemmevideo?
Vel stadig Egmont/Nordisk Film eller Universal selv som har distributionsretten til biffen og deres beslutning i den sidste ende?
millenniummillenniumSkrevet 27/04-16 10:00, rettet 27/04-16 10:01 
Kender selvfølgelig ikke detaljerne, men Scanbox har tidligere brændt nallerne noget så frygteligt på bio-distribution af animationsfilm som fejlede fatalt i box office. Det var deres lod.

Men jo, det kan også være at NF blot ikke ønskede biografdistributionen. Måske bliver nogen klogere når den har US premiere og HVIS den går godt økonomisk.

Der er én anmeldelse ud, og den er lidt moderat: http://www.timeout.com/london/film/ratchet-clank
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 29/04-16 11:58 
Civil War... Winter Soldier var tidligere min favorit, men Civil War overgår den på alle punkter. Shit, en fed film :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/04-16 12:00 
Hvorfor Winter Soldier? Jeg kender andre der synes det er en af de bedste Marvel-film, men jeg synes den var småkedelig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 29/04-16 12:24 
Fed action - bare start sekvensen på skibet er så fantastisk velkoordineret - og god historie. En virkelig veldrejet film :)
j/k
OdinOdinSkrevet 29/04-16 12:37, rettet 29/04-16 12:57 
slk486>
Civil War... Winter Soldier var tidligere min favorit, men Civil War overgår den på alle punkter. Shit, en fed film :)

Dejligt at vide, for min favorit er nemlig også Winter Soldier.

Konsolkongen>
Hvorfor Winter Soldier? Jeg kender andre der synes det er en af de bedste Marvel-film, men jeg synes den var småkedelig :)

Jeg kan selvfølgelig ikke tale for andre end mig selv, men jeg synes den var fed fordi Russo-brødrene, Markus og McFeely gjorde noget rigtig interessant ved at skifte spor og putte de etablerede superhelte ind i en helt anden genre: Spionthrilleren. Ved at lave en film der skruede ned for actionscenerne og kørte på et lavere blus, formåede de at skabe en meget anderledes type spænding og tage sig tid til at bygge på karaktererne og deres indbyrdes forhold. - En udvikling der på det tidspunkt var ret tiltrængt for især de karakterer der først blev etableret i den forgående Avengers-film. Bortset fra den sidste halve time føltes Winter Soldier for mig som et mere eftertænksomt åndehul i den lange række af actionfilm.
slk486slk486Skrevet 29/04-16 12:40, rettet 29/04-16 12:45 
^ Så vil du elske Civil War :) Det er mere af det de gjorde så godt med Winter Soldier. Er virkelig spændt på deres Infinity War!

Jeg må også sige, at den nye Spidey er den bedste so far. Virkelig god - og de gør "grin" med hans konstante quirps under kamp på en rigtig god måde :)
j/k
3of193of19Skrevet 29/04-16 13:08 
Var også inde og se den i går. God opfølger til Winter Soldier.
Den eneste kritik jeg har med den at mange af actionscenerne er klippet for hektisk, for tæt på, og det får slåskampene til at se mindre imponerende ud da det til tider bare ligner en omgang skuespillere der laver usammenhængende slag og spark.
Lad os se noget ordentlig koreografi istedet for at klippe 3-4 gange i sekundet.
JmogJmogSkrevet 29/04-16 17:41 
Fremragende underholdt. Det er reelt Avengers 3 men lidt mørkere i tonen. Helte mod helte kampene er enormt underholdende. Antman er igen et komisk højdepunkt og de får introduceret den nye Spiderman på den helt rigtige måde.

Absolut bedste scene i filmen for mig havde dog ingen superaction:
SPOILER-TEKST:
Cap snaver sin tidligere kærestes niece til hun bliver våd i trussen, vender sig mod sine venner, der sidder tæt presset sammen i en folkevogn. Deres minimale smil fik mig til at skraldgrine

Enig med 3of19 mht kameraføringen. Det er dog primært i actionscenerne i starten af filmen så vidt jeg husker. Det blev bedre senere hen.
BeanoBeanoSkrevet 06/05-16 17:27 
Alden Ehrenreich castet som Han Solo i den kommende Star Wars spin-off film til 2018.
http://www.imdb.com/name/nm2403277/
jaesjaesSkrevet 23/05-16 17:21 
Efter at have set The Night Manager kunne jeg godt se Tom Hiddleston som den næste Bond og Hugh Laurie som en kommende Bond-skurk :)

- Serien i sig selv synes jeg var lidt ujævn, men jeg er heller ikke den største fan af de ting af Susanne Bier, jeg har set. The Night Manager var dog i den bedre ende.
slk486slk486Skrevet 23/05-16 23:08 
Uh, må se hvor den er tilgængelig.
j/k
OdinOdinSkrevet 23/05-16 23:12, rettet 23/05-16 23:12 
Lige her via dine egne licenskroner ^_^:
https://www.dr.dk/tv/se/natportieren
slk486slk486Skrevet 23/05-16 23:16, rettet 23/05-16 23:17 
Ah, tak :) Springer dog forfærdelig DR kvalitet over, medmindre der ikke er anden udvej. Må sgu da komme på Netflix før eller siden :D Kan se den også er på Blu.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 23/05-16 23:37 
Er DRs kvalitet forfærdelig? Den virker fint hos os, men bor også kun 1km fra DR Byen. X-D
The medium is the message.
XiwanaXiwanaSkrevet 02/08-16 20:31 
Øv!
Filmsnak

IGN's anmelder er heller ikke imponeret
[inspirational quote here]
JmogJmogSkrevet 02/08-16 22:59 
Snit på 9.1 på IMDB. Jeg er ikke bekymret.
millenniummillenniumSkrevet 02/08-16 23:04 
Hvad kræves der for at give en rating på IMDB...?
At man har set filmen? Næh, ikke engang det. At være fanboy er rigeligt. ;)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 02/08-16 23:13, rettet 02/08-16 23:13 
Intet ved den film ser tilnærmelsesvist godt eller bare mildt underholdende ud. Er der overhovedet nogen grund til at have bare en smule forventninger til den? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 02/08-16 23:43 
Jeg synes den ser underholdende ud og jeg kan lide konceptet.

Mht IMDB, så er der helt klart mange idioter der stemmer tåbeligt, men der er SÅ mange der stemmer at snittet sjældent er mere end en halv karakter fra hvad jeg selv ville have givet en film.
spectrespectreSkrevet 03/08-16 11:21 
46 på metacritic og 35 på rotten tomateoes :\
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
JmogJmogSkrevet 03/08-16 15:48 
8,5 på IMDB ud af 8500 brugere. Den kommer sikkert til at stabilisere sig på omkring 8, når den er ude i alle lande.

Jeg synes hver gang nogen poster Rotten Tomatoes snit for en film, så er det vildt lavt sat i forhold til hvor god filmen er. Er der nogen eksempler på noget hvor det passer godt med generel konsensus?
DunwichDunwichSkrevet 03/08-16 16:12 
Ingen baserer vel deres film kiggeri på hvad tilfældige brugere af IMDB skriver? I følge dem, er The Shawshank Redemption, verdens bedste film. Kender en som kun ser film, hvis de har over 7 eller sådan noget, på IMDB, og det er helt gak gak.
XiwanaXiwanaSkrevet 03/08-16 16:17, rettet 03/08-16 16:22 
Nu er det vanskeligt at tale om konsensus i filmvurderinger. Men Rotten Tomatoes-scoren (både for anmeldere og sidens brugere) for de nyeste superheltefilm svarer svarer da ret godt til min egen filmsmag (og andres vurderet ud fra brugeranmeldelserne på siden): The Dark Knight, Iron Man 1, Avengers og Guardians of the Galaxy er alle 'certified fresh' med scores på over 90%, mens Man of Steel, Batman V Superman begge er 'rotten' med anmelderscores på hhv 55% og 27%.

Der er dog en større diskrepans mellem anmeldere- og brugeranmeldelser af BvS (27% overfor 65%, men dette kan bla. skyldes Ultimate Edition). Det omvendte gør sig eksempelvis gældende for Ghostbusters (2016), hvor brugerne er mere negativt stemt (58%) end anmelderne (73%).
[inspirational quote here]
JmogJmogSkrevet 03/08-16 16:36, rettet 03/08-16 16:56 
Dunwich>
Ingen baserer vel deres film kiggeri på hvad tilfældige brugere af IMDB skriver? I følge dem, er The Shawshank Redemption, verdens bedste film. Kender en som kun ser film, hvis de har over 7 eller sådan noget, på IMDB, og det er helt gak gak.

At kategorisk ikke at se noget fordi den ikke har fået højere end x er fjollet, helt enig. Men hvis jeg står i en biograf og bare skal se et eller andet og valget står mellem to film, hvor de genremæssigt er lige interessante for mig, så skæver jeg lige til IMDB. Har den ene et snit på 8 og den anden et på 6, så blev det et nemt valg fremfor at trække lod. Det kan sagtens være jeg ser den anden på et senere tidspunkt.

Shawshank er ikke MIN yndlingsfilm, men jeg synes den er fremragende og dens karakter repræsenterer jo fint at et hav af mennesker synes den er fremragende. Det er nok de færreste med bred filmsmag som kan argumentere for at det skulle være en film der ikke er værd at se.
JmogJmogSkrevet 03/08-16 16:41, rettet 03/08-16 16:45 
1up>
46 på metacritic og 35 på rotten tomateoes :\

Nu kender jeg ikke en skid til måden man giver karakter på Rotten Tomatoes, men hvis det er 1-10 eller 1-100% så virker 35 ret utroværdigt. Et snit på 3,5 ud af 10 tror jeg ikke på holder stik. Det er den type karakter man giver nogen af de værste film, der nogensinde er lavet. jeg vil ikke afvise at det er en middelmådig superheltefilm, men ikke engang batman vs. Superman, som er den ringeste superheltefilm jeg har set de sidste ti år, ville jeg give lavere end 6.
3of193of19Skrevet 03/08-16 18:02 
Man kan jo heller ikke sammenligne Rotten Tomatoes med andre sites.
RT angiver hvor mange procent af anmeldelserne er "positive", hvorimod feks metacritic giver et gennemsnit af anmeldelser. En film som ikke behøver være noget særligt men bare er ukontroversiel "OK" kan få 100% på Rotten Tomatoes, men så ende med 70-80 på Metacritic.
JmogJmogSkrevet 03/08-16 18:33 
Ahh, så giver de negative scores mening. Hvad er skæringspunktet for negativ/positiv?
WehnerWehnerSkrevet 04/08-16 20:05 
"From Suicide Squad to Batman v Superman, why are DC’s films so bad?"

Zack Snyder
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/08-16 20:26, rettet 04/08-16 20:26 
Var det ikke ham det instruerede Watchmen? Det er uden sammenligning den bedste superhelte film jeg har set, og en af de bedste film jeg har set overhovedet. Men måske det bare skyldes at kildematerialet var så fremragende at der ikke var så meget der kunne gå galt? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 04/08-16 20:42 
Jeg har ikke det store imod Zack Snyder, såen generelt. Jeg elsker hans Dawn of the Dead og er ret vild med BvS. Watchmænd og andet han har lavet kan jeg også godt lide.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 04/08-16 21:31, rettet 04/08-16 23:55 
Jmog>
At kategorisk ikke at se noget fordi den ikke har fået højere end x er fjollet, helt enig. Men hvis jeg står i en biograf og bare skal se et eller andet og valget står mellem to film, hvor de genremæssigt er lige interessante for mig, så skæver jeg lige til IMDB. Har den ene et snit på 8 og den anden et på 6, så blev det et nemt valg fremfor at trække lod. Det kan sagtens være jeg ser den anden på et senere tidspunkt.

Shawshank er ikke MIN yndlingsfilm, men jeg synes den er fremragende og dens karakter repræsenterer jo fint at et hav af mennesker synes den er fremragende. Det er nok de færreste med bred filmsmag som kan argumentere for at det skulle være en film der ikke er værd at se.

IMDB er rigtig god til action-agtige film, synes jeg. Her trasher anmelderne jo typisk filmen, hvor konsensus på IMDB er mere positiv. Og med rette, IMO. Ved dramaer ligger anmeldere og brugere oftere tæt på hinanden.

Wehner>
"From Suicide Squad to Batman v Superman, why are DC’s films so bad?"

Jeg har ikke læst artiklen, men tog lige et kig på Wikipedia - siden 2004 (Catwoman) er det kun filmene i Dark Knight-trilogien der er blevet ubetingede kommercielle succeser, så man kan kun undre sig over DCs strategi. Kvalitet eller ej, kigger de jo naturligvis mest på bundlinjens farve og placering. De tjener naturligvis deres penge på andre måder, men stadig spøjst.

EDIT: Med strategi tænker jeg ikke kun Snyder.
SumezSumezSkrevet 04/08-16 22:41 
Konsolkongen>
Var det ikke ham det instruerede Watchmen? Det er uden sammenligning den bedste superhelte film jeg har set, og en af de bedste film jeg har set overhovedet. Men måske det bare skyldes at kildematerialet var så fremragende at der ikke var så meget der kunne gå galt? :)

Det, og så kombineret med det faktum at Snyder trods alt er supergod til sit håndværk. Hvis han får et ordentligt forlæg tror jeg godt han kan lave noget rigtig godt (som f.eks. Watchmen), bare ærgerligt at det meste han kommer i nærheden af er bræk :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 17/12-16 09:48 
Hvis det ikke har været nævnt før (og man ELSKER at se + vurdere + diskutere film), så vil jeg højt anbefale at følge Nerdwriter på YouTube.

Det er virkelig interessante videoessays med små analyser af film bundet op omkring et tema. Han er god til at finde og fremhæve særlige kvaliteter, som man normalt ikke ville lægge mærke til, og derved give os lyst til at se en tidligere set film igen med et nyt blik for detaljerne.

Der er mange videoessays - ved ikke hvor jeg vil anbefale man starter, men prøv evt. hans essay om Harry Potter & Fangen fra Azkaban.

Og så er han rimelig ærlig omkring formålet med sponsorer og backers.

Nerdwriter YouTube
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 25/01-17 15:34 
Flatliners...? Åh den film så jeg virkelig meget som bumset teenager. Gad vide om den har ældet med ynde?

Nu igen offer for en reboot, dog med en dansker som instruktør. (Det er så ikke en garanti).

Vi venter på en trailer eller teaser...

Flatliners 2017
The medium is the message.
Per SPer SSkrevet 06/02-17 22:35, rettet 06/02-17 22:36 
John Wick 2 vurderingerne begynder at tikke ind. Her er anmeldelsen fra det engelske filmmagasin Empire:

Yeah, we’re thinking he’s back.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
millenniummillenniumSkrevet 07/02-17 09:10 
Jeg vil bare vide: Hvad synes man om JW2, hvis man synes JW1 var en omgang bras? :-P
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 07/02-17 09:15 
Jeg ville nok ikke gøre mig nogen forhåbninger. Der kommer heldigvis in masse andre interessante ting man kan se i stedet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
1'802 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig