X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Filmsnak


Svar
jaesjaesSkrevet 03/10-06 16:18, rettet 03/10-06 16:26 
Luc Besson har pensioneret sig selv som filminstruktør. Det er et par måneder siden det kom frem, men jeg følger ikke så meget med i den slags, så jeg har først læst det i dag. Det har vist heller ikke været nævnt herinde.

Det er da lidt vildt. I hvert fald har han for mig altid stået som noget nær det perfekte bindeled mellem den franske og den amerikanske filmtradition. Han har da ... Se hele indlægget


Film-making is such a demanding mistress.
1'802 emne(r).

Svar
SumezSumezSkrevet 20/10-15 14:10 
Der mangler et eller andet mellem 1 og 2....
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 20/10-15 14:17 
[X] Jeg er Star Wars veteran som har set to af de oprindelige film i biograferne, dengang i 80'erne. Jeg anser de "nye" prequels som skuffende men tager det ikke personligt og overlever nemt siden det kun er film. Jeg er forsigtig optimist mht. til de nye film :)
dRxLdRxLSkrevet 20/10-15 15:06, rettet 20/10-15 15:08 
Jeg lå i min mors mave da hun var inde og se "A New Hope" tilbage i 1978. Beano må være virkelig gammel :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 20/10-15 15:24 
Jeg så ikke A New Hope i biffen, men ellers har du ret :)
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 20/10-15 15:46, rettet 20/10-15 15:47 
Darkbeat>
Man kan ikke dræbe Han Solo

Der er et rygte at han ikke vil være med i flere end 2 star wars film!
Så han dør til onde Luke :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 20/10-15 16:42, rettet 20/10-15 21:26 
X ved den første (Jeg er Star Wars veteran) ;-) Så Return of the Jedi i bio den gang i 1983. De andre så jeg i noget der blev kaldt filmklubben for børn i bio omtrent samme tidspunkt. Måske så jeg 1'eren i tv før alt det andet kan ikke rigtig huske det. Jeg var freaking kun 6 år gammel i 1983 :O

Jeg er mere vred over det CGI møg der blev lavet ved de oprindelige film. Det var dråben..!
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/10-15 18:09, rettet 20/10-15 18:09 
Kan du ikke lave en mellemting mellem de to første? Jeg så ingen af de gamle i biografen. Så dem først da de blev sendt i TV da jeg var barn. Jeg er vildt glad for dem, men synes de nye er skod :)

EDIT: Play:Right sideskift feature. Det var et svar til Millenium :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 20/10-15 20:59 
Darn, jeg var skam heller ikke gammel nok til at se Star Wars i biografen. Den første erfaring jeg fik med SW var via BRs merchandise og actionfigurer. Jeg blev kæmpe SW fan før jeg overhovedet så filmen.
Da Empire Strikes Back fik premiere var jeg seks år gammel, og sagde "mor kan vi se den?".
Svaret var nej, jeg skulle være ældre og så så vi Mads og Mikkel i stedet. (Jeg græd ikke. ... Næsten ikke)

Så blev jeg ældre og min far opdagede en særlig forestilling af Star Wars i Herlev Bio. Der fik jeg så set filmen for første gang. Nuuuuuujjjjj!!! Vildt var det også dengang DR viste Star Wars. Seriøst, DR. De viste måske to hollywood-film om året, hvoraf den ene var musical. Og så viste de freakin Star Wars!!!

Bum!1983. Jeg var aldersgodkendt og så Return of the Jedi, først i BioTrio City 2 og anden gang i Imperial.
I anledning af premieren viste Palads også alle de tidligere film, så min far og jeg fik så endelig set Empire Strikes Back.

Hvorfor kan jeg huske alt det shit i detaljer. Fordi: Star Wars.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 21/10-15 10:43 
Og midt i en Star Wars tid....

Glædelige Back To The Future dag! :-D

(Er VILDT skuffet over at Google ikke har lavet noget BTTF på deres logo. Endnu.)
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 21/10-15 10:52 
Marty lander jo først kl 1:59 lokal dansk tid :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/10-15 20:33 
Det er vidst ikke alle involverede der har fået lov til at se den færdige Star Wars film inden de så traileren.

https://youtu.be/glbRlrP_BFM
SumezSumezSkrevet 21/10-15 22:50 
Den video opsummerer perfekt hvor dumme den slags videoer er....

Jeg foretrækker RLM's:
https://www.youtube.com/watch?v=n2fV7DqdfI8
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
QQSkrevet 22/10-15 11:42 
This is the droid you're looking for

Link...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
dRxLdRxLSkrevet 23/10-15 11:26, rettet 23/10-15 11:28 
Nu vi snakker så meget om Star Wars...
Var ved at gennemgå en webcomics arkiv, da følgende dukkede op:
Filmsnak

Kilde
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 23/10-15 11:46 
De må have set episode 1-3? Ellers ville ungen da antage at der var flere istedet for at spørge OM der er flere?
Sikke en ond far...
millenniummillenniumSkrevet 23/10-15 14:10 
Listen to my voice: There IS no episode 1 - 3...
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 23/10-15 15:00 
Hvor mange mon der misforstår titlen på den biografaktuelle svenske film "Min Lille Søster"? :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
XiwanaXiwanaSkrevet 23/10-15 16:33 
En idiot med al for meget fritid har klippet traileren om, så den nu indeholder meget mere Jar Jar:
https://www.youtube.com/watch?v=yo7_qW4pPrc&feature=youtu.be
[inspirational quote here]
WehnerWehnerSkrevet 23/10-15 23:38 
"George L Cut"
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 25/10-15 07:50 
Hahaha!
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 04/11-15 11:00 
Star wars Honest teaser :D

Link...
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 04/11-15 15:53 
:D

Her er i øvrigt den trailer, som de til sidst siger også så god ud:

Phantom Menace
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 07/12-15 08:52 
Trainspotting 2... hmm...

http://screencrush.com/trainspotting-2-official/
millenniummillenniumSkrevet 07/01-16 23:05 
Peter Jackson om Hobbitten:

"I didn't know what the hell I was doing".

Stakkels mand. Det forklarer bedre hvorfor filmene blev som de gjorde.

Link...
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 14/01-16 17:31 
Oscar-nomineringerne er landet.

Der er alligevel et par overraskelser, IMO (på papiret, har ikke set filmene):

Mad Max Fury Road for bedste film
Sylvester Stallone for bedste birolle (ja, jeg er klar over Rocky-nomineringen i sin tid)

http://oscar.go.com/nominees
millenniummillenniumSkrevet 14/01-16 17:48 
Leonardo er stadig nomineret efter den Tweet sviner han gav akademiet sidste gang. :D
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 14/01-16 17:55 
Håber George Miller bliver lidt belønnet, så han måske kan overtales til at lave flere :D
j/k
millenniummillenniumSkrevet 14/01-16 20:05 
Er i forvejen ret imponeret at en 70årig gammel mand orkede at rende rundt i ørkenen og filme biljagter. :)

Vi skal nok glæde os over Fury Road men ikke nødvendigvis satse på mere fra Miller.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 14/01-16 20:14 
Nej, han har også udmeldt der ikke kommer flere fra ham :(
j/k
OdinOdinSkrevet 14/01-16 20:26 
Nej, det var en fjollet journalist der kom med den udmelding baseret på et par soundbites han fik samlet op fra den røde løber. Miller har efterfølgende dementeret det som vrøvl og sagt at han har forberedt to historier mere:
http://www.comingsoon.net/movies/news/647505-george-miller-will-direct-more-mad-max-movies-eventually#/slide/1
millenniummillenniumSkrevet 15/01-16 13:46, rettet 15/01-16 13:57 
My two cents:

Akademiet har jo udvidet antallet Best Movies nomineringer, for at kunne omfavne mere bredt i kategorierne. Det er typisk en spredning af hhv.: Finkulturel drama, en smal indie, kompetent filmhåndværk og en populærkultur blockbuster. Sidstnævnte har akademiet taget med for at sige "vi er ikke bare gråhårede klogåger", men oftest er det også en joker som er med for lidt brand value, men som ikke har chancen. Mad Max er samlet op til dette formål, og er med fordi det er film-for-the-heck-of-it som bruger filmmediets tekniske rammer fuldt ud. Som en film der elsker film, men man kan undre sig hvorfor eksempelvis The Force Awakens så ikke var med fremfor Mad Max.
Det er nok en af de finkulturelle film eller The Revenent som snupper statuen (alene baseret på omtalen), men DeCaprio er før blevet groft behandlet af Akademiet (ligesom sin mester: Scorsese, som fik en sympati-Oscar alt for sent), så Revenent er ikke en sikker vinder IMO.

Animation kan jeg ikke lade være med at kigge ekstra efter. Det vil være dræbende forudsigeligt hvis statuen går til Inside Out, fordi Pixar aaaaaaltid nupper den. Næsten uanset hvad de har med i puljen. Ved stadig ikke helt om de prioriterer teknik eller historie højest i denne kategori, for Modig (som vandt) havde godt nok ikke den bedste historie. Mit andet jeg håber Shaun The Sheep vinder, men det ville være overraskende.

Ellers så synes jeg det er en rimelig forudsigelig omgang. Enten indholdsrige film som satser på hovedkategorierne, eller tekniske film som satser på underkategorierne (effekter, lyd, scenografi, m.v.) hvor Star Wars er rigeligt repræsenteret.

Nu må vi så heller ikke glemme Razzie Awards som har offentliggjort sine nominerede, og JA: Adam Sandler er med. :-D

Razzie nomineringer 2015/2016
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 15/01-16 14:17 
Odin>
Nej, det var en fjollet journalist der kom med den udmelding baseret på et par soundbites han fik samlet op fra den røde løber. Miller har efterfølgende dementeret det som vrøvl og sagt at han har forberedt to historier mere:
http://www.comingsoon.net/movies/news/647505-george-miller-will-direct-more-mad-max-movies-eventually#/slide/1

Glad for at høre det! :)
j/k
JmogJmogSkrevet 15/01-16 19:47 
Ja, Pixar vinder stort set altid, da konkurrencen som regel er ikke elsisterende. Det betyder at film man aldrig ville tænke på som prisværdig går hen og vinder. Brave er et godt eksempel (fin film dog).

Inside Out ER dog fuldt fortjent, for den er fremragende. En af de bedste de har lavet og helt oppe i samme liga som Toy Story-filmene, som er mine favoritter.
millenniummillenniumSkrevet 11/02-16 13:28 
Nådadada... De amerikanske anmeldere var lidt so-so med Deadpool, men det forholder sig helt anderledes med de danske...

Scope: Deadpool
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 21/03-16 15:56, rettet 21/03-16 15:57 
De første meninger om Batman v Superman: Dawn of Justice er så småt begyndt at tikke ind f.eks på imdb. Visse folk skriver det er den bedste superheltefilm nogensinde og Ben Affleck laver den bedste Batman nogensinde...!

Øhmm..Ja ok lad os nu lige se :D Men jeg er da spændt på den.
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 21/03-16 16:09 
Jeg bliver bare altid lidt knotten når de smider for mange jern i ilden. Synes der er mange primær karakterer, men ok, de er jo ved at varme op til kommende Justice League film-serier.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 21/03-16 17:21, rettet 21/03-16 17:25 
Jeg er helt enig men der en godt nok en del positivitet omkring det her derude som har fået mig til at kikke lidt op med et fornyet syn på tingene. Det behøver jo ikke altid gå så skidt når de prøver på den her slags. Så jeg har da et lille håb..
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 21/03-16 19:31 
Har den har forpremiere rundt omkring?

Jeg synes også filmen ser elendig ud, ud fra hvad de har vist, men alle steder der er kreative folk involveret er der potentiale for at noget interessant kan dukke op :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/03-16 20:47 
Af en eller anden grund troede jeg det var Nolan der stod bag. Er ikke super meget inde i film og hvem der laver dem, men jeg blev glædelig overrasket da jeg fandt ud af at det ikke var tilfældet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 21/03-16 20:56 
Sumez>
Har den har forpremiere rundt omkring?

Jeg tror det ellers ville folk inde på imdb ikke få lov til at anmelde den.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 21/03-16 21:45, rettet 21/03-16 21:46 
Det er så nemt at købe gode anmeldelser, selv før forpremiererne :P

Konsolkongen>
Af en eller anden grund troede jeg det var Nolan der stod bag. Er ikke super meget inde i film og hvem der laver dem, men jeg blev glædelig overrasket da jeg fandt ud af at det ikke var tilfældet :)

Den er skrevet af Goyer, som ogå har skrevet de tre Nolan Batman-film, så du kan nok godt finde en rød tråd. Nolan i sig selv er en god filminstruktør, men han har haft alt for mange dollar-sække med i sine seneste projekter...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/03-16 22:40 
Er det så Nolans eller Goyers skyld at Batman-filmene tager sig ud som de gør? Jeg er ikke særlig meget inde i filmproduktion, så jeg aner ikke hvem der i sidste ende styrer hvad :) Jeg må desværre bare konstatere at de Nolan-film jeg har set har endt med at irritere mig, på en eller anden måde.

Batman er for realistiske i forhold til dét jeg forbinder med rigtig Batman. Burtons film gjorde det korrekt og fremragende IMO :)
Både Inception og The Prestige havde nogle gode ideer og twists som jeg husker dem, men man får ikke lov selv at regne den ud, da hans film adskillige gange banker koncepterne ind i hovedet på publikum, så selv den allerdummeste kan være med, i hvert fald et stykke af vejen.
Det er vel halvdelen af Inception, at konceptet bliver forklaret for dig? Jeg havde klart foretrukket en mindre åbenlys fortælling, men som havde så meget dybde at den tålte flere gennemseninger, for at man selv kunne stykke det hele sammen. Dét havde været en kløgtigt udtænkt film...
Ligeledes får man i The Prestige det banket ind i hovedet at maskinen laver kloner i en sådan grad at det nærmest er pinligt. Ja, jeg har fattet at der er flere katte end før... :)

Interstellar har jeg endnu ikke set, men har kun hørt godt om den :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 21/03-16 22:44, rettet 21/03-16 22:48 
Helt enig i, at det er irriterende man får banket pointerne ind i hovedet med syvtommer søm, men det gælder helt generelt for Hollywood film, og jeg er bange for det i mange tilfælde er producernes håndværk. Filmene skal jo sælge, og må jo ikke gå over hovedet på den gennemsnitlige amerikaner, med en IQ på 83 :/
Det irriterer mig dog ikke så meget i Nolans film, fordi koncepterne er super fede.

Interstellar er hans svageste film til dato. God første halvdel, som så falder helt til jorden i anden, med uoriginalt pladder plot og alt for meget af det du nævner ;)

Kan egentlig meget godt lide Snyders "Man of Steel", men den nye ser komplet uinteressant ud.
j/k
SumezSumezSkrevet 21/03-16 23:24, rettet 21/03-16 23:25 
Inception er tumpet, og Interstellar er rigtig god lige indtil slutningen som er virkelig dum, men synes hans to første Batman-film er rigtig solide, og rammer mange punkter som Tim Burton skød fuldstændig forbi. Jeg forstår slet ikke hvordan man kan se dem som hverken realistiske eller uforholdsmæssigt dystre, som de får meget prygl for. Jeg synes det rammer en skidegod balance mellem superhelte-tjubang, og simple ting man kan forholde sig til som menneske.
The Prestige er meget stereotyp, men stadig velgjort, og Memento er IMO helt fantastisk. Selvom Nolan tydeligvis er hit or miss, kan han da sit håndværk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/03-16 23:57 
Jeg holder Batman op mod det jeg kendte som barn. Altså primært tegnefilm-serien og tegneserien, og her rammer Burton klart bedre. Nolans er bare for realistisk og fantasiforladt i forhold.

Arkham-spillene er også rigtig Batman IMO :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 22/03-16 00:17, rettet 22/03-16 00:17 
Nolan laver altid film om plagede mænd der er fanget i en form for labyrint, enten mentalt eller symbolsk. Det er hans auteur legacy.

Men jeg synes de tre Batman generationer på film er ret interessante og har en adspredelse i forhold til tolkning af Batman, som stikker i vidt forskellige retninger.

Burtons gotiske Batman, Schumachers ekspressive Batman og Nolans realistiske Batman. Der er virkelig Batman for enhver smag.

Ved ikke hvorfor, men jeg synes den kommende "panser Batman" får mig til at tænke mere på Frank Miller end tidligere.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 22/03-16 08:00, rettet 22/03-16 08:01 
Konsolkongen>
Jeg holder Batman op mod det jeg kendte som barn. Altså primært tegnefilm-serien og tegneserien, og her rammer Burton klart bedre.

Inkl. Batman der kører rundt i sin batmobil og udtværer ubetydelige bøller med missiler, bomber og flammekastere?

millennium>
Ved ikke hvorfor, men jeg synes den kommende "panser Batman" får mig til at tænke mere på Frank Miller end tidligere.

Højst sandsynligt fordi den er designet nærmest 1:1 efter Frank Millers panser Batman? :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 22/03-16 08:49 
Jacob's Ladder får en remake :( :(

http://variety.com/2016/film/news/michael-ealy-jacobs-ladder-reboot-1201735399/
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 22/03-16 09:39 
Sumez@:

Ja men ofte er de film som bliver lynchet før release alligevel aldrig gode..Der kan ske det modsatte men ofte er tendensen også den anden vej lige fortiden.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 22/03-16 09:45 
Jeg er også forsigtigt optimistisk. Studierne har også sluppet rygter om at de er bange for at filmen bliver for "tung" for det gængse mainstream publikum. Det er jo sådan noget der får folk som os (og alle andre med en IQ over 83, som slk beskriver dem :P) til at lytte lidt efter. Men det kunne også bare være et snedigt marketingstrick fordi producenterne er bange for den backlash der har været imod dum popcorn-underholdning. Der var sikkert også folk der var bange for at publikummet ikke ville kunne følge med i Inception...

(men ok, når man ser på internettet hvor mange der tror at konceptet "inception" betyder drømmen i en anden drøm, kan der måske være noget om det -_-)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
1'802 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig