X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Filmsnak


Svar
jaesjaesSkrevet 03/10-06 16:18, rettet 03/10-06 16:26 
Luc Besson har pensioneret sig selv som filminstruktør. Det er et par måneder siden det kom frem, men jeg følger ikke så meget med i den slags, så jeg har først læst det i dag. Det har vist heller ikke været nævnt herinde.

Det er da lidt vildt. I hvert fald har han for mig altid stået som noget nær det perfekte bindeled mellem den franske og den amerikanske filmtradition. Han har da ... Se hele indlægget


Film-making is such a demanding mistress.
1'802 emne(r).

Svar
nerosnerosSkrevet 29/08-14 11:48 
slk486>
Hey, jeg hverken brokker mig eller forsøger at påvirke Hollywood, jeg påpeger bare den anden side af hegnet. Deal with it ;-)

Igen jeg skriver ikke noget om hvad der er rigtigt eller forkert.
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 29/08-14 12:27 
Heller ikke jeg :)
j/k
ProzelProzelSkrevet 29/08-14 12:32 
Jeg skriver også min personlig formodning, ikke hvad i skal synes?

Som jeg skrev, tror jeg også det bliver i Avengers 3. I GotG 2 vil jeg hellere se mere til Nova og Adam Warlock. ;-)
nerosnerosSkrevet 29/08-14 13:04 
Jeg får helt lyst til at spille Marvel Vs Capcom: The Movie ;-)
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 29/08-14 13:12 
^ Here's hoping :D
j/k
SumezSumezSkrevet 29/08-14 13:20 
Vil du have en film over spillet, eller et spil over filmene?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 29/08-14 13:25 
Et spil over filmen over spillet.
j/k
SumezSumezSkrevet 29/08-14 13:30 
Sådan lidt en Street Fighter: The Movie: The Game, over MvC? Ja, den ville jeg egentlig også være frisk på.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 29/08-14 14:23 
Ja lige præcist Sumez :D Men jeg er egentlig også lidt frisk på en rigtig film selvom jeg tror det vil blive skidt!
Bashful Neophyte
FancyPantsFancyPantsSkrevet 29/08-14 15:45, rettet 29/08-14 15:48 
En MvC film ville aldrig gå. Der er ikke Bison Dollars nok i verden, til at bringe Raul Julia tilbage fra de døde :(

Edit: Hellig afføring. Det gik lige op for mig, at det snart er 20 år siden manden døde. o_o
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SumezSumezSkrevet 29/08-14 16:12, rettet 29/08-14 16:12 
Apropros M. Bison og GotG, så forsøger Ronan også på at lave en bison-tirsdag på Drax, men den er ikke nær så gennemført:

https://www.youtube.com/watch?v=GlhOUyy4wbs
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 11/09-14 10:05 
For dem, der har fulgt lidt med i debatten vedr. Producentforeningen for danske film (bl.a.) vil taksere internettrafikken fordi de mangler penge, kan denne podcast være interessant:

http://www.dr.dk/radio/ondemand/p1/kulturknuserne-67#!/

Fra ca. 20 min. bliver Klaus Hansen fra producentforeningen revet i stykker :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 11/09-14 14:12 
Faktisk helt vildt at høre på hans lorteargumenter :O
SonicSonicSkrevet 11/09-14 14:19, rettet 11/09-14 14:27 
Bliver jeg lige nødt til at høre, lol.

Edit: Lol, manden er idiot.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 15/09-14 00:08 
Så lige Godzilla på Blu igen i går. Stadig en fantastisk film, men en lettere sløv start. Spændt på at se om de retter lidt ind med numero deux.
j/k
NaieraNaieraSkrevet 15/09-14 07:29 
Du mener på piratkopi.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/09-14 16:53 
Så, nu kører Hollywood igen, igen et (næsten) parløb med The Equalizer og John Wick. Er det noget de gør med vilje, og hvorfor?
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 24/09-14 22:38, rettet 24/09-14 22:39 
Er det to forskellige film eller hvordan? Har ikke hørt om nogen af navnene, så du må gerne opsummere sagen hvis du kan :) Er det sådan en Armageddon/Deep Impact historie?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 25/09-14 06:27 
Begge er "Lone wolf kills bad guys"-film. Men jeg synes ikke ligefrem man kan sige det er specielt. Der kommer da mindst et par film hvert år med det tema.

Grinede dog lidt da jeg læste opsummeringen af John Wick på imdb:

"When Russian mobsters kill his beloved dog, retired hit man John Wick returns to the game he played best - and brings bloody vengeance with him. -- IMDb Plot: John Wick (2014)"
nerosnerosSkrevet 25/09-14 06:40 
Jeg er klar på The Equalizer og John Wick.
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 25/09-14 07:24 
Så kommer der måske også en ny Deathwish.

"Med bloody vengeance" :D
The medium is the message.
SonicSonicSkrevet 25/09-14 07:37 
Har aldrig hørt om nogen af dem tbh.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 25/09-14 07:45 
Jmog>
Begge er "Lone wolf kills bad guys"-film. Men jeg synes ikke ligefrem man kan sige det er specielt. Der kommer da mindst et par film hvert år med det tema.

For at citere den seneste Half in the Bag, så laver Liam Neeson alene 4 af den slags om året
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/09-14 08:38 
Sumez>
Er det sådan en Armageddon/Deep Impact historie?

Ja, det er netop det, jeg tænker. Mirror Mirror/Snow White and the Huntsman, Paul Blart: Mall Cop/Observe and Report, White House Down/Olympus Has Fallen osv. osv.

Jeg gad godt vide, om der var en eller anden logisk forklaring på det.
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 25/09-14 11:30 
Den logiske forklaring er "Don't mess with USA", or there will be bloody vengeance!
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 25/09-14 12:48 
For at citere den seneste Half in the Bag, så laver Liam Neeson alene 4 af den slags om året

Ha ha :-D Ja, hævnfilm er blevet hans nye "bread on the table".
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 07/10-14 10:21 
Cloud Atlas er tilbage i en kommende extended version (wow den første var i forvejen tre timer lang), men i modsætning til mange andre extended genudgivelser af film, synes jeg det er berettiget.
Cloud Atlas var helt speciel, ikke letkøbt og simplificeret, men med ting til eftertanken, hvorfor jeg altid har lyst til et gensyn.

Trailer - extended version
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 07/10-14 10:47, rettet 07/10-14 10:53 
Enig, filmen har mange mangler, og en af dem er at den er alt for kort i forhold til hvad den prøvede på at opnå.

edit: Er der noget i den trailer, der ikke var i den normale udgave?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 07/10-14 11:35 
Øm, det er en "extended trailer", dvs lang trailer fra tilbage inden filmen udkom. Ikke en trailer til en extended udgave.
SumezSumezSkrevet 07/10-14 11:38 
Haha, er det så bare unrelated, eller er det millennium der var misinformeret fra starten?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 07/10-14 12:08, rettet 07/10-14 12:09 
Tror det er Millennium der faldt over traileren og blev lidt for glad. Google søgning efter director's eller extended edition gav ikke nogen hits for mig.

Hvilket er synd, fordi jeg er også super glad for filmen.
millenniummillenniumSkrevet 07/10-14 14:17 
Fuck, ja det et mig som blev for glad. Så bare premere datoen, 16 october, men tjekkede ikke årstallet.

Synes bare jeg så nogle nye scener, men jeg blev bedraget af hukommelsen. :D
The medium is the message.
XiwanaXiwanaSkrevet 05/12-14 09:49 
Den gode Hr. Cumberbatch er castet til rollen som Dr. Strange i den kommende Marvel-filmen af samme navn.
Klog beslutning!

http://marvel.com/news/movies/23754/benedict_cumberbatch_to_play_doctor_strange
[inspirational quote here]
3of193of19Skrevet 06/12-14 03:41 
Hmm, Roberto Orci er væk fra Star Trek 3 melder flere US sites (bla.a. Variety). Ikke noget stort problem synes jeg. Vil hellere have en erfaren instruktør i stolen end en fyr der får lov til at instruere sin første film. Edgar Wright skulle vist være på listen af kandidater; det kunne jeg forestille mig var spændende. Også fordi Simon Pegg's Scotty så måske får lidt mere at lave?
XiwanaXiwanaSkrevet 19/01-15 13:56 
Pyha, der har længe verseret rygter om en ny gremlinsfilm. Men nu lader det heldigvis til, at ideen er lagt på hylden igen (muligvis på ubestemt tid). Så slipper vi da for endnu et CGI-80'er-reboot-helvede.

http://io9.com/thank-god-it-sounds-like-the-gremlins-reboot-has-been-1680370817
[inspirational quote here]
millenniummillenniumSkrevet 22/01-15 11:15 
A NEW HOPE...

Disney afviste Lucas' ideer til SW sequels.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 22/01-15 11:28, rettet 22/01-15 11:28 
Jeg ELSKER Disney :D
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 22/01-15 12:34 
Hold fast der var ellers en shitstorm af panik over at DISNEY havde købt rettighederne, i sin tid...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 22/01-15 12:56 
Sådan husker jeg det ikke ligefrem, tværtimod var mange da lettede over at ansvaret var fjernet fra Lucas?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 22/01-15 13:27 
^ Inklusiv undertegnet :p Episode 1, 2 og 3 "åh gud! åh gud!" (sagt med Kriminalassistent Jensen stemme)
Forhåbentligt hænger episode 7 bedre sammen med den gamle trilogi end de 3 som Lucas lavede. Var der overhovedet noget der passede sammen?
WehnerWehnerSkrevet 22/01-15 13:36 
Naiera>
Hold fast der var ellers en shitstorm af panik over at DISNEY havde købt rettighederne, i sin tid...

Jeg er godt nok også meget ked af, at det lige præcis skulle være Disney. Det behøvede ikke være Miramax, men noget derimellem havde været at foretrække. Traileren var dog fin, så jeg er forsigtig optimist.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 22/01-15 14:12 
Sumez>
Sådan husker jeg det ikke ligefrem, tværtimod var mange da lettede over at ansvaret var fjernet fra Lucas?

Så husker du dælme dårligt. Folk sad og skræg, mens de frygtede at Mickey Mouse og Anders And skulle være med i filmene.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 22/01-15 14:13 
Greaseball>
Var der overhovedet noget der passede sammen?

Det gjorde det vel alt sammen. Filmene var bare noget hø.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 22/01-15 14:16 
Jeg måtte forleden gense en Mr. Plinkett Star Wars review ... lige så deprimerende som det er sjovt. :D
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 22/01-15 14:40, rettet 22/01-15 14:41 
Naiera>
Så husker du dælme dårligt. Folk sad og skræg, mens de frygtede at Mickey Mouse og Anders And skulle være med i filmene.

Udover Beano, og nogle kommentarer der vist mest er ment i sjov, virker det da som om den generelle holdning var "Disney er måske ikke de bedste, men det kan kun blive bedre end EP 1-3"

http://www.playright.dk/forum/emne/34572-disney-har-koebt-lucasfilm

Ca. samme holdning ved alle andre jeg snakkede med, indlæg på Facebook, og alt det jazz.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 22/01-15 14:43, rettet 22/01-15 14:45 
Naiera>
Greaseball>
Var der overhovedet noget der passede sammen?

Det gjorde det vel alt sammen. Filmene var bare noget hø.

Ja, de er noget hø. Det giver jeg dig ret i. Men små ting som at i Return of the Jedi hvor Luke spørger Leia om hvad hun kan huske om sin mor, sin rigtige mor. Hun beskriver hende som smuk og meget ked af det. Det burde ikke være muligt da hun stille træskoene lige efter fødslen ifølge Episode 3.
Den måde Yoda beskriver hvordan The force virker passer ikke med den underlige forklaring om små væsner der lever inde i folk som han fyre af i Episode 1.
Hvis man starter med at se de 3 gamle og så sætter de 3 nyere på. Så begynder man kunne flere små ting der ikke helt passer sammen.
Klon krigen var oprindeligt også noget helt andet end det som blev lavet på filmen, hvis man skal tror det som er skrevet efter Lucas' oprindelige ide.

Sumez>
Udover Beano, og nogle kommentarer der vist mest er ment i sjov, virker det da som om den generelle holdning var "Disney er måske ikke de bedste, men det kan kun blive bedre end EP 1-3"

http://www.playright.dk/forum/emne/34572-disney-har-koebt-lucasfilm

Ca. samme holdning ved alle andre jeg snakkede med, indlæg på Facebook, og alt det jazz.

At dømme efter de film som Marvel har udgivet efter de blev købt af Disney så kan det da ikke gå helt galt. Krydser finger for vi får en ordenligt Star Wars film ;)
millenniummillenniumSkrevet 22/01-15 15:19 
Greaseball, alt dette, plus mange, mange flere detaljer, kan du høre om hos Mr. Plinkett. :)

Jeg tror vi får en ordentlig Star Wars film, men Episode 4 - 6 havde sin tid, sit sted, særlige minder, afspejler en speciel tidsånd og var lavet i en verden før filmbranchen blev ædt op af business controllers og ingen kunne se finten i at sælge film merchandise.

Dét kan JJ aldrig hamle op med.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 22/01-15 15:26 
Naiera>
Hold fast der var ellers en shitstorm af panik over at DISNEY havde købt rettighederne, i sin tid...

Ja meget... :-)
Bashful Neophyte
GreaseballGreaseballSkrevet 22/01-15 15:55 
millennium>
Greaseball, alt dette, plus mange, mange flere detaljer, kan du høre om hos Mr. Plinkett. :)

Jeg tror vi får en ordentlig Star Wars film, men Episode 4 - 6 havde sin tid, sit sted, særlige minder, afspejler en speciel tidsånd og var lavet i en verden før filmbranchen blev ædt op af business controllers og ingen kunne se finten i at sælge film merchandise.

Dét kan JJ aldrig hamle op med.

Så må jeg lige tjekke Mr Plinkett ud så ;)

Ja.. de 3 originale film er stykke film historie og håber stadig at vi får de original biograf udgaver at se igen.
SumezSumezSkrevet 22/01-15 16:07, rettet 22/01-15 16:07 
Ja, det er lidt skægt... Star Wars-filmene var et produkt af en helt bestemt tid og sted, men samtidig var de jo produceret som en hyldest til en anden tid og sted (klassiske rum-eventyr serials), på samme måde som de nye film nok bliver en hyldest til det de første tre film repræsenterer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
1'802 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig