X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Filmsnak


Svar
jaesjaesSkrevet 03/10-06 16:18, rettet 03/10-06 16:26 
Luc Besson har pensioneret sig selv som filminstruktør. Det er et par måneder siden det kom frem, men jeg følger ikke så meget med i den slags, så jeg har først læst det i dag. Det har vist heller ikke været nævnt herinde.

Det er da lidt vildt. I hvert fald har han for mig altid stået som noget nær det perfekte bindeled mellem den franske og den amerikanske filmtradition. Han har da ... Se hele indlægget


Film-making is such a demanding mistress.
1'802 emne(r).
« < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 > »

Svar
NaieraNaieraSkrevet 20/09-11 14:39 
Den ér helt vildt god, men den er da heldigvis ikke udsolgt overalt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CronossCronossSkrevet 20/09-11 14:46, rettet 20/09-11 14:46 
Den er nærmere helt vildt billig alle steder:

Alien Anthology på Amazon
CoreCoreSkrevet 20/09-11 14:58 
Og 250 i Stereo Studio, der i øvrigt har rigeligt :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
NaieraNaieraSkrevet 20/09-11 15:58 
Cronoss>
Den er nærmere helt vildt billig alle steder:

Lige præcis. Det var også der jeg lige hurtigt tjekkede ;)

Til 250,- hos Stereo Studio er den samling jo som fundet på gaden! Altså udover at indpakningen er lidt lad, eftersom det er noget folde-ud bras.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KalicolaKalicolaSkrevet 20/09-11 22:00 
Tak skal i ha. Jeg søgte på dvdpriser dk, og der var den endten for dyr eller udsolgt.. Bestiller den hos stereo studio imorgen :-)
For The Love Of The Game
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/09-11 22:13 
Efter at have set Drive fik jeg lyst til at gense There Will Be Blood. Den blev for nyligt overhalet af RoboCop som min yndlingsfilm, men efter gensynet er There Will Be Blood igen røget direkte ind på førstepladsen. Den film er for sindssyg. Daniel Day-Lewis spiller så tosset godt skuespil i den! Han er virkelig "awesome" i ordets oprindelige betydning. Når jeg engang får plads og penge til en lille hjemmebiograf, bliver det den første film, der skal fremvises :)
AV Intelligent Terminal
Per SPer SSkrevet 20/09-11 22:47, rettet 20/09-11 22:50 
Bangkok Knockout fra "manden bag Ong Bak", har gjort livet livsfarligt igen for endnu en lang række frygtløse stuntmænd/kvinder.

Filmen behøver ikke nødvendigvis at være særligt god før jeg køber.

Trailer
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
nerosnerosSkrevet 20/09-11 22:52 
Killer Bean 2>
Den film er for sindssyg. Daniel Day-Lewis spiller så tosset godt skuespil i den! Han er virkelig "awesome" i ordets oprindelige betydning. Når jeg engang får plads og penge til en lille hjemmebiograf, bliver det den første film, der skal fremvises :)

Du har en god filmsmag Killer :-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 20/09-11 22:58 
Daniel Day-Lewis er vild i den film, og jeg gik ind og så den overbevist om at jeg ville elske den, men må indrømme at jeg har svært ved at se noget særlig godt i There Will Be Blood, sådan samlet set. Det virker som om der er et eller andet jeg bare overser. :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HulleHulleSkrevet 20/09-11 23:30, rettet 20/09-11 23:49 
There Will Be Blood er en dybt underlig film IMO. Har haft lange snakke i fuldskab omkring den film med min kammerat. Han har giddet at sætte sig ind i den og forstå symbolikken i den, hvor jeg omvendt ikke mener en film skal være så implicit i sit formsprog at modtageren skal læse op på stoffet for at filmen skal give mening. Der er lange analyser man kan læse for at få indblik, ikke at jeg vil bruge min tid på det.
Men jo, Daniel Day Lewis spiller godt.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
nerosnerosSkrevet 21/09-11 07:05 
Den er da ikke så svær at forstå, og Symbolikken er da lige til ?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 21/09-11 08:53 
Jeg synes også den virker rimelig ligetil, og man sidder også med en fornemmelse af "hvor er det vildt" eller måske rettere "hvor er han vild", men samtidig synes jeg også man sidder med en fornemmelse af at hele filmen var mere eller mindre meningsløs, og ikke rigtig handler om noget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/09-11 09:00 
Jeg vil mene, at filmens primære drivkraft er impressionisme. I form af kompositioner, der fremprovokerer stærke følelser hos tilskueren. Symbolikken i filmen omhandler nogle store emner, men den er relativt sparsom og åben for fortolkning. Jeg er ikke specielt tosset med symbolisme (det kommer måske med alderen), og jeg kan feks. ikke se det fede i de fleste af David Lynch's film. Men There Will Be Blood havde, efter min mening, en tilpas mængde. Filmen er hovedsageligt min yndlingsfilm, fordi den påvirker mig på uendeligt mange måder. Den gør mig bogstavelig talt høj :)
AV Intelligent Terminal
NaieraNaieraSkrevet 22/09-11 13:37, rettet 22/09-11 16:28 
Så faldt Aliens-boksen til £14 hos Amazon i England. Så kan man få en anden film med oveni, for de £25 ;)

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AmbyAmbySkrevet 22/09-11 13:42 
Sweet! Hvilke £25?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
NaieraNaieraSkrevet 22/09-11 13:51 
De £25 man skal købe for få at være sikker på gratis forsendelse.

Og de sender i øvrigt med Post Danmark nu, så leveringstiderne er gerne helt nede på tre dage.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 22/09-11 14:37, rettet 22/09-11 14:38 
Tror han refererer til dit link er broken :)
AmbyAmbySkrevet 22/09-11 15:46 
Nej, det var nu hvad de £25 handlede om. Kunne jeg ikke huske :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
NaieraNaieraSkrevet 22/09-11 16:29 
Filmelskere bør være opmærksomme på, at Ben Hur udkommer den 26., og den kan man altså få sammen med Alienserne til lige omtrent £30...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 22/09-11 16:47 
Jeg har den der Aliensboks og kan varmt anbefalde den ;-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 22/09-11 16:53 
Dark-Light>
Nej, det var nu hvad de £25 handlede om. Kunne jeg ikke huske :)

Det skal du ikke bestemme ;)
GreaseballGreaseballSkrevet 22/09-11 16:53, rettet 22/09-11 17:11 
Var inde og se filmen Headhunters igår. Meget spændende film, god præsention af både Norske og Danske skuespillere. Er man til film hvor man bare sidder og tænker.. NEJ! Det ender bare GALT! Så skal man se den.

I grunden sjovt at man her i danmark har valgt at kalde den ved et engelsk ord når den i Norge heder Hodejegerne. Men det hænge nok sammen med den profession som hovedpersonen har.
NaieraNaieraSkrevet 22/09-11 16:57 
I Danmark har vi jo ikke noget der hedder hovedjægere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GreaseballGreaseballSkrevet 22/09-11 17:12, rettet 22/09-11 17:20 
Nej, det var også min pointe.
At vi i Danmark ikke har noget dansk navn for selve det arbejde, sikker nogen der syns det var mere "trendy" at bruge det engelske navn.

Men tilbage til film snakken.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/09-11 18:33 
Greaseball>
At vi i Danmark ikke har noget dansk navn for selve det arbejde, sikker nogen der syns det var mere "trendy" at bruge det engelske navn.

Det var nok nærmere nogle amerikanere eller briter, som syntes det var cool at navngive den profession efter de stammekrigere i Amazonas, der laver skrumpehoveder af deres fjender. Vi danskere syntes så bare, det var lidt for langt ude :)

Greaseball>
Men tilbage til film snakken.

Yes, yes.
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 22/09-11 20:47 
Nogen der har Hobo with a Shotgun på Blu-ray? Der skulle vist være kommet en collectors edition.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 22/09-11 21:32 
Ja, i Collector's Edition skyder Greedo først....
nerosnerosSkrevet 22/09-11 22:08 
Neeeeeeej!!
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 23/09-11 13:45, rettet 23/09-11 13:47 
Købt hele Blu-ray pakken - har dog ikke set ALT endnu, men mens jeg er svært begejstret over den sprøde billedkvalitet og det awesome (!) lydspor, så er der et skuffelse som har svært ved at lægge sig:

Når nu Lucas har lavet så mange digitale retoucheringer, hvorfor har han så ikke justeret kontrasterne i rum-scenerne, så man ikke kan se den lidt lysere kant omkring flyvende rumskibe. I ROTJ har dødstjernen på et tidspunkt en fin sekskant rundt om sig - det burde da være piece of cake.
The medium is the message.
SonicSonicSkrevet 23/09-11 13:57 
Det er godt nok ikke noget jeg har bemærket da :/ Heller ikke noget jeg har hørt om andre steder.

Noget der fik mig til at krumme en anelse tæer er dog, at i A New Hope oplever man desværre ofte, at vokalen går lidt fløjten fra tid til anden. Det skyldes sikkert en gammel master, men vokalen hopper virkeligt en del i netop den film, sadly. I resten af filmene er lyden ellers glimrende.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
millenniummillenniumSkrevet 26/09-11 09:52, rettet 26/09-11 09:53 
Nu fik jeg set Attack of The Clones, for at se hvordan de nyere film klarer sig på Blu-ray. (Jeg har virkelig svært ved at se Phantom Menace - men hvem har ikke det?)

Dér kom Blu-ray mediet virkelig til sin ret. Planeten Coruscant er en fest af knivskarpe detaljer, og aftenscenerne med de mange bittesmå lys har aldrig set bedre ud.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 27/09-11 13:39, rettet 27/09-11 13:39 
Dagens "Hmmmmm, interessant":

Animations-guruen, Brad Bird, sidder i instruktørstolen til Mission Impossible: Ghost Protocol.

Noget af et skift, men han har endnu ikke skuffet mig.

Link...
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 21/12-11 21:27 
Jeg har tænkt mig at se noget karate film i julen :-)

Hvad kender i af nyere martial arts film sådan inden for de sidste 10 års tid?
Bashful Neophyte
silverstarsilverstarSkrevet 22/12-11 00:02, rettet 22/12-11 00:08 
neros>
Jeg har tænkt mig at se noget karate film i julen :-)

Hvad kender i af nyere martial arts film sådan inden for de sidste 10 års tid?

Et par nyere (fra 2000 eller nyere) bud:
Crouching Tiger, Hidden Dragon
Hero
Kung Fu Hustle
Fearless
The Karate Kid (2010)

Edit:
Der er jo også Kung Fu Panda :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
WehnerWehnerSkrevet 22/12-11 00:47 
Ong Bak og Tom Yum Goong er absolutte musts.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HulleHulleSkrevet 22/12-11 00:54 
Shaolin Soccer.. Slår imo Kung Fu Hustle med længder :)
Forbidden Kingdom.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
TheDukeTheDukeSkrevet 22/12-11 01:11 
Lidt ældre, men Fist of Legend fra '94 er stadig genrens højdepunkt.
KalicolaKalicolaSkrevet 22/12-11 09:16 
Ong bak 2 har nok nogle af de bedste fight scenes nogensinde lavet på film!
For The Love Of The Game
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/12-11 10:21 
Chocolate/Zen er også meget fed :)
AV Intelligent Terminal
varmtvandvarmtvandSkrevet 22/12-11 10:28 
også lidt ældre fra 1994, men hvis du ikke har set:
"The legend of the drunken master" er den et must.
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
nerosnerosSkrevet 22/12-11 12:52 
Jeg tror jeg har set over halvdelen af jeres gode bud. Det lyder rigtig godt altsammen. Måske var 90'er bare bedst med den genre!

Ong bak 2 og måske den der Drunken Master tror jeg faktisk ikke jeg har set endnu :-)
Bashful Neophyte
ChronoChronoSkrevet 23/12-11 16:51 
Lige et par trailers:

The Hobbit:
http://www.youtube.com/watch?v=G0k3kHtyoqc

Prometheus:
http://www.youtube.com/watch?v=sftuxbvGwiU

Jeg glæder mig: http://www.youtube.com/watch?v=2BDP3owm9TI
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 23/12-11 17:19 
Iron Monkey er nok noget af det mest fantastiske indenfor ninja/kung fu film. Men den kender du jo nok. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/12-11 19:25 

Space Jockey: The Movie :D
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 23/12-11 19:44 
Ja hvad sker der for det, jeg troede han havde droppet Alien-universet til den film. :\

Btw. Se og sammenlign :)
http://www.youtube.com/watch?v=bEVY_lonKf4
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 23/12-11 19:52 
Sumez>
Ja hvad sker der for det, jeg troede han havde droppet Alien-universet til den film. :\

Tror ikke jeg er helt med?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 23/12-11 20:55 
Her:
http://www.sfx.co.uk/2011/01/15/alien-prequel-no-longer-an-alien-prequel/
http://www.guardian.co.uk/film/2011/jan/17/alien-prequel-ridley-scott-prometheus
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 23/12-11 21:11 
Og i mener så det alligevel bliver en prequel til Alien serien?

Jeg har da hele tiden vist at det blev en form for Alien film og man ville bruge universet til noget mere end man sådan lige kan se ud fra traileren. Jeg har fuldt filmens udvikling det sidste års tid.

Jeg tror man vil se Aliens først helt til slut i filmen og første delen bliver en form for klimax til begyndelsen på Scott's Alien film 1979 :-)

Se f.eks hvad fyren her mener:
http://www.imdb.com/title/tt1446714/board/nest/192684275
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 23/12-11 21:44, rettet 23/12-11 21:46 
Uanset hvad er det vigtigste, som jeg også har nævnt før, at han ikke lader sig binde af Alien-mytologiens efter hånden temmelig misbrugte "kanon", og laver noget han selv vil.
Blev bare meget overrasket over HVOR "Alien" den trailer er.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 23/12-11 21:49, rettet 23/12-11 21:52 
Ja jeg er bare glad for Ridley Scott laver en ny Alien film. Håber det bliver mere end bare en prequel, men det gør mig nu egentlig ikke så meget. Det er jo Ridley Scott som laver den ;-)
Bashful Neophyte
1'802 emne(r).
« < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig