X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Filmsnak


Svar
jaesjaesSkrevet 03/10-06 16:18, rettet 03/10-06 16:26 
Luc Besson har pensioneret sig selv som filminstruktør. Det er et par måneder siden det kom frem, men jeg følger ikke så meget med i den slags, så jeg har først læst det i dag. Det har vist heller ikke været nævnt herinde.

Det er da lidt vildt. I hvert fald har han for mig altid stået som noget nær det perfekte bindeled mellem den franske og den amerikanske filmtradition. Han har da ... Se hele indlægget


Film-making is such a demanding mistress.
1'802 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 24/08-10 14:12 
Nogen der kan nævne nogen nye gode skrækfilm a la monster og uhyggefilm jeg ikke kender til endnu?
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 24/08-10 16:46 
Du kan da lige remse alle dem op du kender til i forvejen, ellers ved vi jo ikke hvad vi skal skrive :-)

Hvad med den koreanske "The Host"? (den kender du vel allerede?)
nerosnerosSkrevet 24/08-10 18:24 
Tjaaah...joooh måske senere ;-)
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 24/08-10 18:52 
The Mist var fed nok.
For The Love Of The Game
CoreCoreSkrevet 24/08-10 19:04, rettet 24/08-10 19:19 
The Mist er SUPERfed, men ikke på grund af monstre. Det er måske den eneste King-gyser ud over The Shining jeg bryder mig om.

The Descent syntes jeg egentlig også var udmærket, og i forlængelse er 2'eren heller ikke så dum, den følger fint op på 1'eren, men de sidste 5 minutter ødelægger godt nok meget, så hvis man ikke kan se bort fra dem, bør man lade 2'eren være. I samme boldgade kan The Cave (næsten samme "koncept") og Dog Soldiers (samme instruktør) også nævnes.

Jeg syntes at The Host er noget skrammel. Den har et par fede elementer omkring familien den handler om, men selve monstret syntes jeg bare var latterligt.

Behøver man at nævne Cloverfield? Den er jeg selv meget begejstret for.

Paranormal Activity er også hyggelig nok for et enkelt syns skyld.

Af horror uden monstre kan jeg godt lide den nye Dawn Of The Dead (Zack Snyder) og Quarantine (har desværre ikke set originalen [REC] som skulle være endnu federe), men de er mere actionorienteret, og ikke RIGTIG horror.

Faktisk syntes jeg ikke rigtig der er mange horror-film der holder i længden. Der er mange der er ret uhyggelige, men de fleste falder til jorden igen, fordi at "forklaringen" er noget fis (The Ring) eller at det viser sig at det hele var en illusion (drøm/hallucination o.l.) eller også er det King der bare smider et kæmpe monster ind i slutningen.

Børnehjemmet (El Orfanato) og Eden Lake er også ret gode, men ikke så scary, og jeg var faktisk lettere imponeret over danskernes evner i horror-genren da jeg så Kollegiet, men den består egentlig bare af "billige" gys.

Hvis du endnu ikke har set den, skal du da også se Silent Hill.

Men The Mist må helt klart være vinderbuddet.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 25/08-10 17:05 
The Mist er også en af de seneste gyser/monster film jeg faktisk er meget glad for, ellers har jeg set alt det i nævner. Kan godt være det er lidt svært at finde ud af når i ikke ved hvad jeg har set og ikke set, men regn med næste det hele...alligevel hvis man mener der skulle gemme sig en alternativ monster film af en type som jeg måske ikke har set må i hjertens gerne nævne den ;-)
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 25/08-10 17:24 
Stay Alive bør ses. Den er ikke vanvittigt uhyggelig, og den er egentlig også ret dårligt lavet, men den er sjov. Især for gamere, og jeg bliver aldrig træt af at høre søde Sophia Bush (The Hitcher) sige:

"- Anyone who says that size doesn't matter, never played a First Person Shooter. Can I have the 42 inches? You Know I Like'em big".
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/08-10 21:35 
Oh geez! Jeg omdøbte "Stay Alive" til "Stay Awake"... den var sgu ikke ret vellykket - heller ikke for gamere! :-)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/09-10 16:34 
Hvor er det syret. Jeg har først nu opdaget, at der blev lavet en Superman IV i 1987. Den skulle ganske vist være noget så elendig, men det er da en "rigtig" superman-film med Christopher Reeve og Gene Hackman. Jeg har hele tiden troet, at der kun var tre. Er den virkelig så uhyggeligt dårlig som folk siger?
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 11/09-10 17:40 
Jeg husker den var fed men jeg var også kun 10 år gammel da jeg så den :-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/09-10 19:26 
Jeg har også altid troet der kun var tre gamle Superman film. Når de sendte dem i rap i tv sendte de altid kun 1-3, så den er sikkert super ringe. Men jeg vi virkelig gerne se den nu :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 12/09-10 10:31 
Jeg har nummer fire på VHS. Den er ikke direkte elendig, så giv den en chance. Supergirl, den er til gengæld ikke værd at se. Føj, for en gang crap - selv for firserne.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
XiwanaXiwanaSkrevet 12/09-10 15:13 
Superman IV er bestemt ikke så dårlig, som folk måske siger. At Gene Hackman er med igen, er selvfølgelig et stort plus. Samme humorfyldte stil som de to første film - men ikke så overgearet som III'eren. Filmen er faktisk overraskende idealistisk i sin fremstilling af hvad Superman kan og bør gøre for samfundet (noget med Kold Krig og atomvåben). Den kan varmt anbefales - også for dem, der - som jeg - blev vanvittigt skuffede over Bryan Singers stinker af efterfølger.
[inspirational quote here]
millenniummillenniumSkrevet 13/09-10 10:04 
He he he.... "Så dårlig at det næsten er kult" (skrevet om Catwoman)

Filmplakater - på en anden måde...
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 13/09-10 10:50 
Jeg havde håbet på at Catwoman ville være dårlig på den kult-agtige måde, men den er desværre langt under det. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GilucGilucSkrevet 13/09-10 21:23 
Spot on beskrivelse.
You can fight like a Krogan, run like a leopard, but you'll never be better than Commander Shepard!Spiller nu: Mass Effect
millenniummillenniumSkrevet 14/10-10 15:51 
Well, what do you know....

Michael J. Fox var slet ikke hyret til at spille Marty McFly

Link...
The medium is the message.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 14/10-10 16:12 
Ja, ikke for at lyde bagklog, men det har stået på IMDb længe...

Back to the Future Trivia @ IMDb
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/10-10 16:42 
Jeg var inde og se Scott Pilgrim vs the World igår og den er fantastisk. Så tag ind og se den.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 14/10-10 16:43 
Ok.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KalicolaKalicolaSkrevet 15/10-10 21:24 
Jeg var inde og se Piranha 3d igår, og det var helt forfærdeligt. For det første så var det ikke 3d, men 2,5d. Men jeg skulle nok ha sat mig mere ind i hvad jeg gik ind til. Jeg var ikke klar over at der var real 3d og fake 3d. Men det har jeg så lært nu. Piranha 3d er fake 3d, og det kan tydelig ses, og det er pinligt at se på. Hele filmen ligner noget som er klippet ud i cardbords og placeret i forskellig dybter så det ligner 3d, men det som er på de cardbord udklip er stadig 2d hvis i forstår, og det er forfærdeligt at se på. Så hold jer fra den film.

Selve filmen er pinlig ligegyldig.

Så vil jeg hellere anbefale Mega Piranha som er SÅ ultra B, at det er totalt grineren :)

Real or fake 3d list
For The Love Of The Game
millenniummillenniumSkrevet 15/10-10 22:15 
Tak for advarslen. Skulle egentlig se den på søndag, men tror at Scott Pilgrim overtager...
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 16/10-10 10:31 
Kalicola>
Jeg var inde og se Piranha 3d igår, og det var helt forfærdeligt. For det første så var det ikke 3d, men 2,5d. Men jeg skulle nok ha sat mig mere ind i hvad jeg gik ind til.

Hvad havde du egentlig regnet med haha! Bare navnet "Piranha" siger jo alt om den film ;D
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 16/10-10 11:30 
Jeg tror nok også at Scott Pilgrim, The Social Network eller for den sags skyld Olsen Banden 3D ville være et bedre valg en den :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 16/10-10 11:38 
LOL jeg har ellers stor respekt for folk der går i bio og ser den slags fiskefilm...og så i 3d ;D
Bashful Neophyte
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 16/10-10 20:35 
Jeg synes sgu at Piranha 3D var ret fed! :-D men ja 3d effekten var irriterende nogle gange, word of advice, ignorér underteksterne.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
millenniummillenniumSkrevet 16/10-10 22:03, rettet 18/10-10 09:07 
Too late - nu er det blevet bestil billetter til Scott Pilgrim :-P

EDIT: og det var det HELE VÆRD! Sjældent har jeg set en film som talte direkte til MIG. Den film var lavet til MIG! :-P
The medium is the message.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 06/11-10 20:52, rettet 06/11-10 20:52 
Den udskældte tyske "spil-filminstruktør" Uwe Boll har - believe it or not - åbenbart lavet sit pt første og eneste (?) filmmesterværk. Jeg regnede med at Postal blev den sidste film, jeg gad se fra hans hånd. Troede derfor ikke mine egne øjne, da jeg tjekkede hans senere film på IMDb.

Rampage:

6.4/10 (3,177 votes)!!!

http://www.imdb.com/title/tt1337057/

Det tyder på, at Boll får bedst kritik for nogle af de film, han selv skriver.

Har ikke set Rampage endnu, men overvejer det - bare for at se om der er noget om snakken :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
nerosnerosSkrevet 06/11-10 21:26 
Der er intet godt som Uwe Boll har lavet eller medvirket i.
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 06/11-10 21:48 
Jeg syntes nu at Postal er meget sjov :)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/11-10 21:58 
Nåda! Den her ser da spændende ud! Jeg har intet set eller hørt, men jeg tror næsten den skal have en chance ubeset... nogle gange kan man blive overrasket.

Wasteland Tales - danske postapoka-kortfilm
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 07/11-10 23:28, rettet 07/11-10 23:30 
Darkbeat>
Jeg syntes nu at Postal er meget sjov :)

Intet personligt, men var du (u)påvirket af spiritus/hårde stoffer da du så den? ;D
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
3of193of19Skrevet 08/11-10 00:00 
Er der ikke nogen der har været ude og set Scott Pilgrim vs the World? Fik den på Blu her forleden efter at have set den i Palads' skumle kælder for et par uger siden. En af de bedste film i år (ikke kun for spil nørder) ;)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/11-10 11:01 
SkyblazeR>
Darkbeat>
Jeg syntes nu at Postal er meget sjov :)

Intet personligt, men var du (u)påvirket af spiritus/hårde stoffer da du så den? ;D

Jeg har brugt en hel del tid på at spille Postal 2. jeg har ikke set filmen, men jeg har læst mig frem til at den skulle være en temmelig spot-on i forhold til spillene. Så jeg tror også, jeg kunne finde den underholdende :)

Jeg ved ikke om den slags fordærver én på nogen måde, men det giver i hvert fald dårlige spillevaner. Alf81 blev lidt træt af mig, da jeg fik lov til at prøve Red Dead Redemption med hans save game og så bare fortsatte i bedste Postal 2 stil :D

3of19>
Er der ikke nogen der har været ude og set Scott Pilgrim vs the World?

Jeg ville mega gerne have set den, men jeg synes bare den fik mærkværdigt lidt fremvisningstid i de Århusianske biografer(?)
AV Intelligent Terminal
KTCKTCSkrevet 08/11-10 12:07 
Jeg kunne godt lide Postal 2 spillet, men Postal filmen var godt nok noget af det værste omgang hø jeg længe har set. Slet ikke i spillets ånd, da den først kom i gang.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HeroldHeroldSkrevet 08/11-10 12:12 
Jeg synes faktisk Postal-filmen er okay. I forhold til mine forventninger efter alt hvad Uwe Boll ellers har lavet, så var det klart en optur!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 08/11-10 15:21, rettet 08/11-10 15:22 
Må også erkende, at Postal virkede "klart bedre" end Alone in the Dark. Men synes humoren i Postal var lige lovlig "ikke-vellykket plat" efter min smag (i ædru tilstand). Foretrækker til hver en tid humor som i American Pie-filmene og Superbad (også i ædru tilstand :)).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KalicolaKalicolaSkrevet 08/11-10 16:08, rettet 08/11-10 16:09 
Jeg har meget blandet følelser omkring Scott pilgrimg. Jeg vil rigtigt gerne elske den, men kan ikke. Action scenerne er top fede. Og han har de fedeste overdrevede poses når han kæmper, super fedt. Men alt det ind imellem syntes jeg er underligt og kikset. Humoren ramte mig overhovet ikke, så jeg fandt slet ikke alle de sjove påfund særlig morsomme. Filmens handling er så tynd at hverken føler med karakterne eller handlingen. Instruktøren har fået nogle gode idér til nogle kampscener, og så er han ret ligeglad med resten desværre.

Til gengæld er kampscenerne fenomenale!

EDIT: Jeg træk lidt på smilebåndet da filmen startede med en Zelda jingle :)
For The Love Of The Game
3of193of19Skrevet 08/11-10 16:14 
Jeg kunne lide filmen fra start til slut. I bund og grund er det jo en romantisk komedie, bare med en masse comic og gaming inflydelser og seje kampe.
Movie Bob fra Escapist rammer plet i sin anmeldelse synes jeg:

Movie Bob: Scott Pilgrim anmeldelse
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 26/11-10 19:51 
Nogen forslag til film i stil med den sindsoprivende http://www.imdb.com/title/tt0101507/]Boyz n the Hood[/LINK]" target="">Boyz n the Hood fra 1991? Helst ikke "underviserfilm", hvor en lærer skal undervise en flok utilpassede unge, men noget der er "in the hood" og ghetto-råt hele vejen igennem.

Det høver ikke kun at være "neger-film".
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
PalsgaardPalsgaardSkrevet 26/11-10 20:31 
Kids, en amerikansk film om et par unge knejter der horer og tyller bajere :)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
nerosnerosSkrevet 26/11-10 23:51 
APU>
Nogen forslag til film i stil med den sindsoprivende http://www.imdb.com/title/tt0101507/]Boyz n the Hood[/LINK]" target="">Boyz n the Hood fra 1991? Helst ikke "underviserfilm", hvor en lærer skal undervise en flok utilpassede unge, men noget der er "in the hood" og ghetto-råt hele vejen igennem.

Det høver ikke kun at være "neger-film".

King of New York (1990) - Helt fantastisk film!
New Jack City (1991)
Bashful Neophyte
silverstarsilverstarSkrevet 27/11-10 00:20 
Kom også til at tænke på New Jack City.
Derudover:
Colors
Måske Training Day?
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 27/11-10 11:42, rettet 27/11-10 11:42 
Lad være med at se Higher Learning det er noget amerikansk morale pis!

Link...
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 06/01-11 21:44 
Har det noget på sig at Christian Bale måske skal spille Snake i Metal Gear Solid the movie?

Tror ikke jeg kan komme i tanke om en bedre kandidat til den rolle end ham!
Bashful Neophyte
enfenenfenSkrevet 06/01-11 22:23 
Det håber jeg da ikke. Det er han for god til. Og inden folk kommer alt for godt igang, så kan Batman filmene med Bale i hovedrollen ikke sammenlignes med et spil-til-film projekt.

Så medmindre, at der ikke er tale om et projekt, der burde gå til Uwe Boll, så tror jeg ikke, Christian Bale bliver at finde i filmen.
What is the Matrix?
nerosnerosSkrevet 06/01-11 22:52, rettet 06/01-11 22:53 
Hideo Kojima's er Executive producer og writer.

Christian Bale er en hamrende god skuespiller hvis han får lov. Hvis han bliver valgt bliver det aldrig en Uwe Boll film.

Godt nok er der stort set ALDRIG blevet lavet en god spil til film endnu. Jo måske Silent Hill filmen ligner noget, men hvis Bale bliver valgt til hovedrollen kan jeg kun se det som et plus.

..og lige til sidst så er de der nye Batman film langt overvurderet til at være rene mesterværker. Bale har medvirket i andre film som er langt bedre.
Bashful Neophyte
dchangdchangSkrevet 06/01-11 22:55 
APU>
Nogen forslag til film i stil med den sindsoprivende http://www.imdb.com/title/tt0101507/]Boyz n the Hood[/LINK]" target="">Boyz n the Hood fra 1991? Helst ikke "underviserfilm", hvor en lærer skal undervise en flok utilpassede unge, men noget der er "in the hood" og ghetto-råt hele vejen igennem.

Det høver ikke kun at være "neger-film".

Den absolut bedste af dem alle er Menace II Society.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
CoreCoreSkrevet 06/01-11 23:14 
Blood In, Blood Out er bestemt også et kig værd.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 06/01-11 23:19 
Metal gear filmen blev skrottet for længe siden, den bliver ikke til noget.

Det er bare imbd der ikke har fået den fjernet fra deres system.
1'802 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig