X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Filmsnak


Svar
jaesjaesSkrevet 03/10-06 16:18, rettet 03/10-06 16:26 
Luc Besson har pensioneret sig selv som filminstruktør. Det er et par måneder siden det kom frem, men jeg følger ikke så meget med i den slags, så jeg har først læst det i dag. Det har vist heller ikke været nævnt herinde.

Det er da lidt vildt. I hvert fald har han for mig altid stået som noget nær det perfekte bindeled mellem den franske og den amerikanske filmtradition. Han har da ... Se hele indlægget


Film-making is such a demanding mistress.
1'802 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 02/03-10 08:58 
Jeg har set nogle af de første afsnit, men tjah det var da ok underholdning.
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 02/03-10 09:00 
Oh no, you didn't!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 02/03-10 09:14 
Jeg skred ligeså snart nogen nævnte "fra skaberen af Buffy"
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 02/03-10 09:19 
Der er lysår fra Firefly til Buffy. Og fra Buffy til Dr. Horribles Sing-a-long blog. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkenDarkenSkrevet 02/03-10 12:52 
True story.
Jeg synes man får et troværdigt billede (alt er relativt ;) i Firefly af et space-frontier miljø, der ligger i yder grænsen af menneske koloniseret rum. Hvis ikke andet så er det i hvertfald en god grund til at se serien..
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/03-10 12:59 
Jeg kender ikke meget til Buffy, men nok til at sige, at Firefly ikke har ret meget med den at gøre. Man kan nok genkende Whedon's dialog, men setting og plot er helt anderledes end vampyrdræbende bimboer.
NaieraNaieraSkrevet 02/03-10 14:35 
Nu vi snakker Whedon, så vil jeg godt lige tilføje, at Dollhouse er yderst anbefalelsesværdig :) Ulig mange andre gode serier i dag, så har den rent faktisk også en afslutning ;) Og man skal ikke lade sig narre af temaet i størstedelen af første sæson; det er meget større end som så.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 02/03-10 14:42 
Firefly er et must-see. Man behøver formentlig ikke engang være til sci-fi for at kunne lide den. Eller westerns :)

Jeg mener i øvrigt at have hørt noget lignende om Buffy - vampyrtemaet kan bare ses som et setup. Hvis man kan sammenligne med Firefly, så er det karaktererne som er i centrum. Men hovedplottet er også ganske fedt i FF, ligesom at der også er en del gode side-plots.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/03-10 15:32 
Uha, jeg har ellers hørt fra pålidelige kilder, som har set hele serien, at Dollhouse er det værste bræk i flere årtier! Jeg gav den to afsnits chance og det var ikke ligefrem vomitus-inducerende, men det var ikke noget jeg gad fortsætte med. :-)
NaieraNaieraSkrevet 02/03-10 19:22, rettet 02/03-10 19:36 
Jeg mener så absolut ikke at det er det værste bræk i flere årtier. Eftersom Whedon lavede en fem-års plan for serien kan helheden godt virke lidt forhastet, men at det er sådan, er langt bedre end f.eks. Sarah Connor Chronicles, som sluttede med verdens vildeste cliffhanger.

Som nævnt er der meget mere under overfladen end man umiddelbart skulle tro, ud fra den første håndfuld afsnit.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 02/03-10 20:37 
Sarah Connor Chronicles er ganske udemærket synes jeg og så er der to lækre babes med ;D

Hvor mange sæsoner findes der egentlig af den serie og kan i lide dem? Mener kun jeg har set den første og noget af sæson 2 men kunne ikke helt fastholde det..
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 02/03-10 20:39 
2 - jeg synes det var okay, men jeg har klart set andre serier, der var bedre.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 02/03-10 20:41 
Ja har jeg nok også synes det blev lidt irriterende med ham fra Beverly Hills der ligepludselig kommer med i 2'eren
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 02/03-10 21:31, rettet 02/03-10 21:33 
Sarah Connor Chronicles er en rigtig god serie, men slutningen er bare bare mega nederen, for det er overhovedet ikke en slutning!

Brian Austin Green var i øvrigt med i store dele af første sæson. Jeg synes faktisk han gør det rigtig godt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/03-10 02:02, rettet 03/03-10 02:02 
Som Naiera siger er Austin Green med i meget af første sæson, og gør det ganske habilt - hans er imo den mindst oplagte præstation at kritisere i SCC.

Jeg synes de to sæsoner vi nåede at få, var ret gode, og selvfølgelig voldsomt flot producerede. Den er bestemt værd at bruge tid sammen med.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
AmbyAmbySkrevet 03/03-10 07:13 
Jeg er helt anig, og kan kun anbefale SCC. og Austin Green gør det godt.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
nerosnerosSkrevet 03/03-10 08:08 
Jeg må være ved at blive gammel da jeg slet ikke kan huske Austin Green som i kalder ham i den første sæson.
Bashful Neophyte
AmbyAmbySkrevet 03/03-10 17:11 
Brian Austin Green - David
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KTCKTCSkrevet 03/03-10 17:31, rettet 05/03-10 17:39 
Min første tanke var også "åh nej!", da han tonede frem på rollelisten, men som jer andre, synes jeg han gør det godt, og hans skuespil er milevidt fra, hvad det var i 90210. Det er faktisk imponerende, at han formår at omvende folk, som ikke brød sig om ham i forvejen...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/03-10 17:39, rettet 05/03-10 17:39 
Herold>
Der er lysår fra Firefly til Buffy. Og fra Buffy til Dr. Horribles Sing-a-long blog. :D

Og vel det samme op til Dollhouse, der er en serie af meget blandet kvalitet. Jeg er helt uforstående over at folk anbefaler den. Det er muligt, at den leverer varen i sin helhed, men det virker noget utroligt, at den overlevede så længe i USA.

Jeg har ikke opgivet Dollhouse, men det er udelukkende fordi den fås billigt på Blu-ray, og fordi flere påstår, at den bliver bedre i de senere afsnit.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaieraNaieraSkrevet 05/03-10 19:35, rettet 05/03-10 19:40 
Så længe? 26 afsnit (+ en pilot som er et miskmask af scener brugt i rigtige afsnit, og andet materiale) synes jeg ikke er særligt lang tid. Heldigvis fik Whedon lukket serien tilfredsstillende.

Jeg er helt uforstående overfor, at folk er uforstående overfor at folk anbefaler den :p

Serien er i øvrigt propfyldt med skuespillere der tidligere har været med i Buffy/Angel, Firefly og Battlestar Galactica. Det er da også meget fedt :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 05/03-10 20:00 
Dark-Light>
Brian Austin Green - David

Ja og.....?
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 26/03-10 08:28 
Der kommer nye Star Wars film!

Star Wars: Episodes VII-IX

Even before the Star Wars prequel trilogy was completed, rumors swirled across the Internet that George Lucas was planning an entirely new trilogy set after Return of the Jedi. The rumors always vary, but generally Episodes VII-IX are supposed to follow the story of Luke Skywalker as he attempts to rebuild the Jedi order. Some even claim Lucas will adapt the more popular Expanded Universe material such as The Thrawn Trilogy or Dark Empire.

Whenever one rumor builds up too much fire, Lucas or his representatives will generally appear to douse it. Such was the case with the most recent rumor from MarketSaw, which claimed, among other things, that the new trilogy will be filmed in 3D and will be directed by the likes of Steven Spielberg and Francis Ford Coppola. Unsurprisingly, Lucasfilm's PR division shot the rumor down like it was a Y-Wing trying to make the trench run.

Another rumor slowly gaining steam is that Lucas has been so impressed with the story and execution of Star Wars: The Force Unleashed that he wants to adapt the game into a film that bridges the two trilogies. Though it's true Lucas was pleased with how The Force Unleashed turned out, rumors of a film adaptation are merely wishful thinking for now.

At this point, fans should probably resign themselves to getting their new Star Wars content on the small screen. Star Wars: The Clone Wars continues to draw in viewers. Lucas is reportedly developing a new kid-oriented series called Squishies in addition to the long-awaited live-action TV series. As for Star Wars in 3D, there may yet be hope. Lucas has announced that he feels the `release` of Avatar proves the time is right for the two existing trilogies to be converted. Don't be surprised if Star Wars: The Extra-Super-Special Editions hit 3D screens at some point in the next few years.

linket er taget herfra og det er utrolig spændene læsning :-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 26/03-10 09:27 
Står der ikke netop i teksten at de IKKE kommer?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/03-10 09:28, rettet 26/03-10 09:28 
Siger teksten netop ikke at den nye triologi, nok IKKE er på vej!? ... men Lucas istedet har lyst til at pille endnu mere ved de gamle film, og hoppe med på 3D-bølgen?

EDIT: Too slow...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 26/03-10 09:30 
Det er ihvertfald meget spekulativt og ikke noget nyt i de rygter :P
HyakotakeHyakotakeSkrevet 26/03-10 09:41 
*suk*
nerosnerosSkrevet 26/03-10 10:15, rettet 26/03-10 10:15 
Uanset hvad så kommer der nye film, men ordet "nye" er måske så meget sagt ;-)

Lucas sagde også da han så Jurassic Park "Now is the time", og så lavede han tre nye film..Og nu har han så set Avatar hehe!
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 26/03-10 12:05 
Han kan pille alt det han vil med 1-3, det bliver de stadigvæk ikke til gode film af.

4-6 bør han lade være.
nerosnerosSkrevet 26/03-10 16:14, rettet 26/03-10 16:29 
Jeg tror Lucas har i sinde at animere hele skidtet og gøre det til 3d..

Synes jeg kan hører suppen koger :D
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/03-10 09:45 
Ja, og melbollerne har ligget for længe i og er svulmet op til 5-dobbelt størrelse. Pengerigdom og senilitet er en meget skidt kombination. Lucas skulle for længst have holdt sine gigtplagede naller fra sin franchise.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 28/03-10 00:33, rettet 28/03-10 00:36 
Naiera>
Så længe? 26 afsnit (+ en pilot som er et miskmask af scener brugt i rigtige afsnit, og andet materiale) synes jeg ikke er særligt lang tid.

Jep, kvalitetsmæssigt er Dollhouse for lang i optrækket, IMO. Andre serier har overlevet ikke mere end 10-12 afsnit og er langt mere holdbare i - more or less - hvert eneste afsnit. Dollhouse har et potentiale, men det kommer ikke godt nok til udtryk i begyndelsen. Og hvis en serie ikke leverer varen dér, hvilket allerede bør være i piloten, så siger jeg farvel og tak til den...hvis de næste 4-5 afsnit ikke lugter af mere kvalitet. :)

Jeg tror vi generelt er enige i, at en serie med flere af de samme skuespillere fra mere populære serier ikke er ensbetydende med kvalitet. Der er også et par overbevisende serieskuespillere fra BSG med i Jeremiah, der dog/desværre kun var med i piloten. Det var nu ikke dem, der gjorde, at jeg blev vild med serien - en serie hvis hovedrolleindehaver er Dylan McKay (902010), og som jeg har overset/bevæget mig udenom i årevis af netop samme årsag. Den er flere år senere endt med at blive blandt de bedste post-apokalyptiske serier jeg nogensinde har set. I øvrigt fra skaberen af Babylon 5 (blandt de mest tidløse og holdbare syfy-serier, jeg ever har set - ikke engang BSG kan måle sig med genspilningskvaliteten fra Babylon 5).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
nerosnerosSkrevet 28/03-10 23:05 
Jeg kunne godt tænke mig at se noget Ultraman, men ved ikke helt hvor jeg skal begynde? Hvad er bedst animeserien/filmen (hvis der findes sådan en) eller rigtig spillefilm straight out of Japan :-)

Hvad kan i anbefalde?
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 28/03-10 23:20 
Jeg har set meget Ultraman. Der er næsten ikke noget, der er dårligere end andet. Det er dog lige inden, at man kan tage animéen mere seriøst, end den rigtige serie. Men igen, jeg vil ikke anbefale det ene frem for det andet.

Som barn elskede jeg animéen og vidste slet ikke der eksisterede spillefilm og serie. Ville højst sandsynligt være gået rå bananas hvis jeg var klar over det.

Ikke et øjeblik vil jeg være i tvivl om, at du vil elske begge dele ;)
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 28/03-10 23:26 
Haha! Jeg har aldrig set noget af det. Men der ligger nogle sindsyge videoklips ude på youtube som har gjort mig lidt ophisset ;-)

Der findes et eller andet som hedder Ultra Man Nexus tror jeg starter med det.
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 14/04-10 21:01 
Der er interessante rygter om en mulig filmudgave af adventurespillet The Last Express. Og med ikke mindre end Paul Verhoeven og Jordan Mechner som involverede.

Det lugter lidt af, at Verhoeven skal instruere. Jordan Mechner skriver manuskriptet (har designet flere af Prince of Persia-spillene, bl.a. det originale og Sands of Time, samt skrevet manuskriptet til den kommende PoP-film).

"I am working on a movie now that is… situated in 1914. Basically, Indiana Jones-ish you could say, but also Hitchcockian. We are scripting it. It’s an idea that exists already… from another medium, and so we are making it now into a film narrative.” Which medium, Josh asked. “A game, a video game."

http://www.slashfilm.com/2010/04/13/paul-verhoeven-developing-big-screen-adaptation-of-jordan-mechners-video-game-the-last-express/
nerosnerosSkrevet 24/04-10 23:59, rettet 25/04-10 00:00 
Fandt ud af her til aften efter at have set The Warriors (Min totale ynglings film of all time) og Streets Of Fire på DR HD at Walter Hill faktisk har lavet begge film. Det er ikke så mærkeligt nu da jeg tænker over det. Begge film besider et helt fantastisk tegneserie look som ingen andre har formået at lave siden. Walter Hill har faktisk været med på alle Aliens film som producer, story og screenplay, dog foruden Alien den første film. Den man er genial.

Fandt også ud af at der kommer en ny Warriors film i 2011...!? Det er da for vildt, men jeg tror simpelthen ikke man kan lave den slags film idag mere. Men jeg er da spændt på at se hvad det bliver til nu da Walter Hill også er med på screenplay :-)

Walter Hill
Bashful Neophyte
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 25/04-10 00:13, rettet 25/04-10 00:17 
Deler samme begejstring for The Warriors. Den er pure filmmagi, hvis lige ikke er set siden (formentlig?). Har endnu ikke set Streets Of Fire - hvis jeg har, husker jeg det ikke (måske tilbage i 80'erne) - men har haft øje på den (dvd), men besluttede vistnok at ville vente på noget HD-udgivelse. Billig dvd her...

http://www.axelmusic.com/productDetails/025192023620

EDIT: link rettet tilbage.... :/ - den endnu billigere danske udgivelse af Streets Of Fire var udgået
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
CoreCoreSkrevet 25/04-10 00:40 
Det er flere år siden de begyndte at snakke om et Tony Scott-remake af Warriors. Jeg havde egentlig opgivet håbet, så det er da rart at det stadig ser ud til at blive en realitet.

Jeg kan vildt godt lide Tony Scott, også selvom han ikke rammer plet hvér gang :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 25/04-10 00:40, rettet 25/04-10 00:45 
Streets of Fire er ikke lige så god, men der er heller ikke noget der kan slå The Warriors ;-)

Streets of Fire har noget helt fantastisk med klipningen og den måde man har brugt vand på asfalten til at reflektere neonlys. Man ser det meget tydeligt her i intro'en Det ligner nærmest et hurtigt akvarelbillede!

Synd at Diane Lane (lækker) synger som Bonnie Tyler ;-)

Streets of Fire intro (Another Time Another Place)
Bashful Neophyte
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 02/05-10 16:52 
Fortsætter lige i relevant tråd for at undgå OT-snak i "Nyt på Xbox Live"-tråden...

Beano>
neros>
Ja det er ærgeligt det ikke er den. Klassefilm! ;D

Den stjal med arme og ben men husker den som en udemærket underholdende b-film alligevel :)

Vi har vel stort set 100% samme film i tankerne: Predator 2 (1990) (som http://www.imdb.com/title/tt0105459/]Split Second[/LINK]" target="">Split Second (1992) "stjal fra" og vel på en måde endte med at blive en bedre film end PD2)? Jeg gad godt set et kommentarspor til Split Second, men der findes vistnok stadig kun ret ringe udgivelser af filmen i 4:3 (mener jeg har den danske dvd, men husker ikke om den er UNCUT).

Der er flere af de "lettere cheesy" sci-fi-film fra slutningen af 80'erne og i 90'erne, som jeg stadig synes holder til flere gensyn i dag. Blandt mine egne favoritter er http://www.imdb.com/title/tt0097138/]Cyborg[/LINK]" target="">Cyborg (1989) og http://www.imdb.com/title/tt0107668/]Nemesis[/LINK]" target="">Nemesis (1992). Min ubetingede favorit - og af de mere originale - er http://www.imdb.com/title/tt0099817/]Dark Angel[/LINK]" target="">Dark Angel (1990) med nordmand Dolph aka Lundgren aka Ivan (Rocky IV). Hvem husker ikke kongereplikken "I come in peace" fra den ellers über-destruktive menneskelignende alien, der kaster "compact discs" af sted, som flænser næsten alt ned (lige bortset fra Dolph)? :) Noget, der også gør den særligt seværdig i mine øjne, er lydsporet fra "Miami Vice"-komponisten Jan Hammer. Det er endnu ikke lykkedes mig at opspore soundtracket/scoren - mener jeg kom frem til, at det aldrig udkom - så jeg ender nok med at udtrække scoren fra dvd'en i scener med mindre baggrundsstøj.

Hvis nogen kan anbefale en god dvd-udgivelse af Split Second (filmen med Rutger Hauer!! :)) - hvis jeg har overset en sådan - så henvis *meget gerne* til den. Det er jo måske utopi at gå rundt og tro, at den udkommer på blu-ray i nærmeste fremtid?
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
nerosnerosSkrevet 02/05-10 18:42, rettet 02/05-10 18:43 
Nøj Dark Angel husker jeg også godt haha. Mega kult film jo ;D Den gang Nordmanden var vild. Faktisk har den under titlen Dark Angel: I Come In Peace! Må da hellere lige få den støvet op igen.

Spilt Second er meget cool og lever højt på cheese faktoren ;-) Predator 2 synes jeg faktisk også er en ok efterfølger til den første som er über fed! Man fik storby junglen til at virke i Predator 2, og man fandt mere ud af hvad det var for et væsen vi havde med at gøre osv. Men den havde ikke Arnold så det var et stort minus for mig den gang.

Jeg ved ikke hvad der findes af dvd udgivelser af Split Second, men jeg vil også på jagt nu :-)
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 02/05-10 18:47 
neros>
I Come In Peace!

[dyb_struberøst]
...and go in pieces![/dyb_struberøst]
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 02/05-10 18:52, rettet 02/05-10 19:07 
Haha!

Theme:
http://www.youtube.com/watch?v=a0_hwWbc2Cc

Mere her om filmens titler :-)

Link...
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 02/05-10 19:28 
Hvad fanden sker der for jer? Dolph Lundgren er svensk, ikke nordmand!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CoreCoreSkrevet 02/05-10 19:37 
Jer? Hold mig udenfor. Jeg dømmer ikke folk på deres nationalitet, og hvad har du egentlig imod nordmænd?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HeroldHeroldSkrevet 02/05-10 19:54 
Jer = alle dem der har sagt at han er nordmand :D

Jeg har ikke noget imod nordmænd - Dolph Lundgren er bare ikke en af dem :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 02/05-10 22:04 
Nordmand, Svensker!

Same same ;D

Iøvrigt skrev jeg det kun fordi SkyblazeR også gjorde det ;-)
Bashful Neophyte
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 04/05-10 12:31 
Dolph > nordmand/svensker/russer > hip som hap? Jeg troede engang, at han var russer :)

neros>
Mere her om filmens titler :-)

Den mexicanske "El destructor mortal" vælter sgu kegler :D
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
CoreCoreSkrevet 04/05-10 15:22 
SkyblazeR>
Jeg troede engang, at han var russer :)

Det er han også i Red Scorpion...og Rocky. Og nåre de siger det i film, så passer det. Det ved alle.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
1'802 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig