X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Filmsnak


Svar
jaesjaesSkrevet 03/10-06 16:18, rettet 03/10-06 16:26 
Luc Besson har pensioneret sig selv som filminstruktør. Det er et par måneder siden det kom frem, men jeg følger ikke så meget med i den slags, så jeg har først læst det i dag. Det har vist heller ikke været nævnt herinde.

Det er da lidt vildt. I hvert fald har han for mig altid stået som noget nær det perfekte bindeled mellem den franske og den amerikanske filmtradition. Han har da ... Se hele indlægget


Film-making is such a demanding mistress.
1'802 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
HyakotakeHyakotakeSkrevet 08/12-08 14:02 
En NEGER? OMG! Hvad bliver det næste? "Lille Mohammed og guldskatten"?
SumezSumezSkrevet 08/12-08 14:06, rettet 08/12-08 14:06 
Hyako, hvis vi snakker 2D-animation der laves på computer, så kan jeg selvfølgelig godt følge dit argument nogenlunde, men som jeg forstod det, har Disney helt droppet deres primære 2D-animationsafdeling, og det 2D-tegnefilm der kommer fra dem nu, er "discount-produkter" fra udliciterede studier rundt om i verden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 08/12-08 18:22, rettet 08/12-08 19:09 
Som jeg har læst det, så er det selve faget 2D-animation, som Disney har droppet. De har nemlig nedlagt deres sidste afdeling for 2D-animation. Så det betyder, at klassiske tegnefilm er væk fra Disneys side af, og vi må "nøjes" med 3D-film som Wall-E og den slags.

Det er selvfølgelig i orden at bruge computeren som redskab :)

Som sidebemærkning er det lidt det samme, som er ved at ske i spil - det er ikke kun fordi, de fleste vil have 3D-grafik, at vi sjældenere og sjældnere ser 2D-spil. Der bliver ganske simpelt også færre grafikere, som arbejder med 2D-grafik.

Hyakotake: Med grim 3D-grafik mener jeg i øvrigt, at mange af de 3D-serier som laves til børne-tv er sjælløs discount, og dermed grimt. Jeg er ikke 2D-snob :) Jeg er klar over, at det også var hurtige løsninger dengang, børnene fik deres serier i 2D, men det er som om, at billig 3D ser værre ud end billig 2D.

EDIT: Nu med korrektur.

EDIT 2: Ok, jeg er lidt træt i dag, for jeg havde da slet ikke skænket det tanken, at Disney måske var gået over til udlicitering. Om det ene eller andet firma laver filmene jeg ligeglad med, bare de kommer. Dog synes jeg ikke umiddelbart, at det virker som om, at de er begyndt at udlicitere.

Men anyway, jeg har kigget lidt mere på Wikipedia, og Disney kommer rigtig nok med en ny 2D-film i 2009:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Princess_and_the_Frog
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/12-08 10:37 
Ah, Princess and the Frog. Okay, så det var ikke en neger, det var en franskmand :-)
nerosnerosSkrevet 23/01-09 10:22 
Det ser ud til at der kommer en Lost Planet movie.

Capcom exec says game-to-film will have an epic budget.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 27/01-09 21:40, rettet 27/01-09 21:41 
Jeg kom til at tænke på at der jo kommer en filmatisering af Neuromancer, men så har jeg lige set at det er en af de her MTV instruktører som åbenbart skal lave den. Jeg tror ikke på dem og deres lort, sorry! Jeg har ihvertfald ingen forventninger mere til det. Det Sucks!

Imdb
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 27/01-09 22:01 
Ja, utroligt at han har fået lov. Neuromancer skal have en stærk visuel side for at fungere, men der skal ligeså meget fokus på personerne, og det er så det store spørgsmål, om Joseph Kahn er kompetent nok på det plan.

Det er næsten ligeså slemt som, at McG skal instruere Terminator Salvation, men han har dog mere erfaring. Og i det mindste er Christian Bale med, og han plejer at vælge roller i interessante film, så der er da et lille håb.
nerosnerosSkrevet 27/01-09 22:56 
Ja jeg er godt nok også spændt på T4..! Nu må vi se. Jeg er dog ret glad for Christian Bale så det er da et plus.
Bashful Neophyte
la0sla0sSkrevet 28/01-09 08:25 
McG har i hvert fald gjort et stort nummer ud af at det han har lavet før ikke var den "rigtige" McG, det han mao. gerne selv ville lave... og lignende snak. Nu må vi se om det holder vand.
Hvad sker der?
jaesjaesSkrevet 03/03-09 21:26 
Da jeg efterhånden har set det meste kendte sci-fi (af det jeg gider se selvfølgelig), søger jeg forslag til gode film, der er lidt mindre kendte. Jeg har set en pæn slat af dem allerede men ved, at der er meget mere derude. Jeg har også støvsuget iMDb, men da næppe alle filmene på min liste er værd at se, vil det være rart med lidt input.

Men det er vigtigt at understrege, at filmene skal have en vis grundlæggende kvalitet, kitsch og B-film er no-go. Det kan være fedt nok at nulre lidt i B-film, men det er ikke, hvad jeg søger mere af lige nu.

Så overhæld mig med saftigt og tyktklæbende sci-fi, tak.
la0sla0sSkrevet 03/03-09 21:52 
Du kan da lige få lidt af det mere ukendte, nogle franske scifi film:

Renaissance
http://www.imdb.com/title/tt0386741/

Dante01 (skal man nok vente på, glæder mig lidt til at se den)
http://www.imdb.com/title/tt0487928/

Immortel (Enki Bilal.. so-so, men værd at se)
http://www.imdb.com/title/tt0314063/

Chrysalis (ok film)
http://www.imdb.com/title/tt0884335/

Eden log (kender ikke)
http://www.imdb.com/title/tt1087842/

Lidt blandet og mere ukendt, du har vel set: Cube, Cypher, Pi, THX 1138, Dark City, Gattaca?

Husk at få tjekket Battlestar Galactica.
Hvad sker der?
DarkenDarkenSkrevet 03/03-09 23:47 
la0s>
Dante01 (skal man nok vente på, glæder mig lidt til at se den)
http://www.imdb.com/title/tt0487928/

Som set i dette topic:
http://www.playright.dk/forumemne.php?id=20105#396081
Så er der tilbud på en del film hos play.com,
blandt andet Dante01: http://www.play.com/DVD/DVD/4-/5809018/Dante-01/Product.html

(hehe husker den fordi det er en af dem jeg har bestilt ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
jaesjaesSkrevet 04/03-09 16:51, rettet 04/03-09 16:51 
la0s:

Tak for forslagene. Der er desværre ikke så meget af det, jeg ikke har set, som tænder specielt meget. Dante01 kunne dog være en mulighed, og havde den også på min liste. Kan være jeg prøver på et dedikeret filmforum, om jeg kan snige nogle bud ud derfra også.

Jeg har dog en forventning om, at bl.a. følgende fra min liste er gode film - så hermed givet videre:

G.O.R.A. (2004)
http://www.imdb.com/title/tt0384116/

Alphaville (1965)
http://www.imdb.com/title/tt0058898/

The City of Lost Children (1995)
http://www.imdb.com/title/tt0112682/

Stalker (1979)
http://www.imdb.com/title/tt0079944/

Soylent Green (1973)
http://www.imdb.com/title/tt0070723/

Until the End of the World (1991)
http://www.imdb.com/title/tt0101458/
HyakotakeHyakotakeSkrevet 04/03-09 17:15 
Jeg kan i hvert fald stå inde for The City of Lost Children (1995)... den er fa'me go'!
la0sla0sSkrevet 04/03-09 19:46, rettet 04/03-09 19:59 
Hmm.. altså det er også liidt svært at give råd om hvad det er du vil se :) Hvilke af de film jeg har anbefalet er skudt forbi, og hvilke har du set osv.?

Alphaville synes jeg er hård at se, god men hård, det er mere Godard der leger med form og indhold end scifi, det er legende fransk nybølge mere end noget andet.

Hvorfor du vil se GORA og undgå nogle af de film jeg har anbefalet, ja det fatter jeg ikke.

City of Lost Children er jo en rigtig god film, men om det er decideret scifi som førstegenre er meget tvivlsomt.

Stalker er jo et mesterværk, men det er mere en metaforisk ødemarksfilm end decideret scifi, så hellere Solyaris.

Until the End... har jeg ikke set.. men vil absolut gerne, den er vist svær at finde i sin rigtige form.

Edit: Soylent Green er altså pga sin ældning ret så meget kitschfaktor, men stadig god.
Hvad sker der?
jaesjaesSkrevet 04/03-09 22:41, rettet 05/03-09 18:53 
la0s>
Hmm.. altså det er også liidt svært at give råd om hvad det er du vil se :)

Det er også liidt besværligt og fjollet at poste en lang liste over, film jeg har set ;)

Ej, men pointen er jo, at alle forslag undtagen B-film og streng kitsch er meget velkomne, da jeg som antydet kan lide mange undergenrer indenfor sci-fi, så faktisk er det ikke så svært endda at give råd :)

At du ikke ramte så rigtigt skyldes en blanding af, at jeg set over halvdelen af dem du nævner, tilfældigheder samt at resten virker sådan lidt middelmådige. Men jeg tilføjede da et par stykker til The List(tm) for en sikkerheds skyld :)

Hvorfor du vil se GORA og undgå nogle af de film jeg har anbefalet, ja det fatter jeg ikke.

Fordi af dem du nævnte, har jeg set de fleste med god rating/omtale. Og GORA har jo fået god omtale.

EDIT: Du spurgte hvad jeg havde set/der var skudt forbi:
Set: Cube, Cypher, Dark City, Gattaca, BG, Immortel.

Resten er fine nok handlingsmæssigt, men flere virker bare lidt middel, men som fan af en genre kan det godt overleves, så som sagt tilføjede jeg nogle stykker for lige at have dem skrevet ned. Pi og THX er jo efter sigende kval, men de var så på listen, men godt nok ramt ;)

EDIT 2: Det var så åbenbart lige knap halvdelen, jeg har set, jeg talte ikke... Og kun halvdelen af Cube...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 04/03-09 23:04 
Primer skulle være en interesant, low-budget sci-fi film om opfindelsen af en tidsmaskine. Jeg har desværre ikke selv fået set den endnu.
(...)
la0sla0sSkrevet 05/03-09 08:47 
Sagen er jo desværre at der spyttes meget lidt god scifi ud. Hvor der virkelig er gjort noget ud af det, den sidste gode scififilm jeg husker var Serenity (nu er jeg stor fan af Children of Men, men om den kan medregnes her ved jeg ikke liiige). Sådan noget som Jumper og Transformers er bare lal. I Am Legend var også god nok, sårn da.

Nu har jeg i øvrigt set Dante01... og den sucks, det er manieret, billigt og ret uinteressant, den er kort med kedelig. Suk!

Jeg har nogle forhåbninger til den her: http://www.imdb.com/title/tt1182345/
Hvad sker der?
jaesjaesSkrevet 05/03-09 14:54 
la0s>
Sagen er jo desværre at der spyttes meget lidt god scifi ud.

Ja, og derfor er det også rart at få lidt input, så man kan få skilt crap fra det hæderlige.

Children of Men synes jeg er lidt overvurderet, men Serenity er fed nok. Specielt hvis man har set Firefly. Af nyere film, synes jeg bl.a. godt om Sunshine. The Man from Earth glæder jeg mig til at se, men ved ikke om, det er sci-fi som sådan.
http://www.imdb.com/title/tt0756683/

Fox: Tak. Primer har jeg også planer om at se.
la0sla0sSkrevet 05/03-09 14:57 
Nåja Sunshine er mere end hæderlig, har set den et par gange. Children of Men er ikke overvurderet. Basta... skal du ikke se GORA i øvrigt? :D
Hvad sker der?
jaesjaesSkrevet 05/03-09 15:33 
Hehe, jeg kan godt lide konceptet og historien bag CoM, men jeg synes ikke, det er helt godt nok udført.

SPOILER


Den skulle nok have været en halv time længere. Rejsen med den gravide pige er for hurtigt overstået, og dermed en smule ligegyldig. Rejsen burde IMO have været et af omdrejningspunkterne.

Et andet stort problem, som dog ikke er filmens men snarere producenternes, er, at stort set hele handlingen røbes i pressematerialet, i hvert fald på den danske dvd-æske. Der er stort set ingen større overraskelser eller plot-pointer i filmen, som man ikke allerede har kunnet læse på æsken, på nær slutningen. Det er i øvrigt et generelt problem, at for meget af handlingen står på æskerne IMO. Jeg plejer at undgå at læse på æskerne, men mener faktisk, at jeg fik gjort det i dette tilfælde. Så det ødelagde nok lidt ekstra.


SPOILER SLUT
SumezSumezSkrevet 05/03-09 15:34 
Jeg havde ikke læst handlingen i forvejen, men den var pinligt forudsigelig alligevel...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 04/04-09 18:13 
Castlevania the movie.

Imdb
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 04/04-09 18:35 
Fint at "filming location" er Ungarn... så kan vi få noget ægte Transsylvanien-stemning med :-)
GreaseballGreaseballSkrevet 04/04-09 22:17 
Var inde og se Monsters Vs. Aliens i aftes, 3D udgaven. 3D effecten er meget god, og virker godt. Brillerne er lette og ikke ubehalige at havde på under en hel film.
Skal da helt klart se Ice Age 3 i 3D også.
solid snakesolid snakeSkrevet 11/04-09 00:02 
Endelig kan man få en af mine favorit helte på dvd.. :O)
Er der så andre der skal have den eller har købt den?

Duksedrengen
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
jaesjaesSkrevet 17/04-09 20:32, rettet 17/04-09 20:39 
Jeg sad i dag sad og tænkte på, at vi jo snart har afsluttet et nyt film-årti!

Grunden til, at jeg synes, det er interessant er, at når man har tilbageblik på årtier, er det ofte i sammenhæng med "konkrete" emner som film, musik, mode osv.

Så har det været et godt eller dårligt film-årti? Jeg synes egentlig, det stinker ret kraftigt sammenlignet med de seneste årtier.

Min hurtige liste over de største filmoplevelser (tilfældig rækkefølge):

Oldboy
Atonement
The Lord of the Rings: TFotR (lidt med forbehold, men synes alligevel den skal på)
Minority Report
Kill Bill 1 og 2
Million Dollar Baby
Gone Baby Gone
Monster
Harry Potter and the Sorcerer's Stone
Star Wars 1-3
King Kong
Spider-Man (1 eller 2, kan ikke huske det)
Dancer in the dark (lidt fusk, for jeg har ikke set den færdig)
Pirates of the Caribbean (1 eller 2, kan ikke huske det)
Requiem for a Dream

Post jeres (den kan jo evt. ændres senere på året)!
WehnerWehnerSkrevet 17/04-09 20:36 
:O De tre Lord of the Rings-film alene gør det til et rigtig godt årti. Jeg må lige prøve at lave en liste, men jeg er så dårlig til at huske, hvad jeg har set.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 18/04-09 01:24 
Jeg har ingen idé om, hvad Minority Report og de 3 Star Wars-film har med "et godt filmårti" at gøre :-)

For mit vedkommende har jeg set martial arts-genren genopstået i form af den thailandske bølge der er væltet ind over os. Ong Bak, Tom Yum Goong, Born To Fight og Chocolate har sat en helt ny og ekstrem høj standard for, hvordan koreografi og stunts skal laves (og så snakker vi ikke et ord om narrativitet, plot og generel historiefortælling... for dér mangler de en hel del) :-)
KalicolaKalicolaSkrevet 18/04-09 11:06 
Hør nu efter hvad han siger.. Han siger at alene ringenes herre gør et godt årti. Og det har intet med minority og star wars at gøre.

Nogle af mine bedste oplevelser har været:

Transformers
King kong
Pirates 1 og 2
Death Race
Rocky Balboa
Rambo 4
Mamma Mia
Wall-E
For The Love Of The Game
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/04-09 12:11, rettet 18/04-09 12:48 
Jeg synes, der har været rigtigt mange gode film. Biograferne har bare været dygtige til kun at vise dem i relativ kort tid til fordel for den seneste Pixar/Dreamworks 3D-animationsfilm. Jeg er sikker på, der findes et hav af fantastiske DVD-udgivelser, som jeg endnu ikke har set, fra dette årti :)

Men de seneste to biografoplevelser jeg havde, der påvikede mig så meget, at jeg følte mig direkte beruset/høj var:

Revolutionary Road og There Will Be Blood.
AV Intelligent Terminal
HyakotakeHyakotakeSkrevet 18/04-09 14:21 
Darknon>
Hør nu efter hvad han siger.. Han siger at alene ringenes herre gør et godt årti. Og det har intet med minority og star wars at gøre.

Øh, og læs hvad mit svar er. Det har intet med Wehner at gøre; jeg svarer på, hvad jaes skriver.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/04-09 14:27, rettet 18/04-09 14:27 
Det havde da unægtelig været mere tydeligt hvis du havde quotet Jaes istedet for bare at svare efter Wehner.

Jeg forstod nu stadig godt hvad du mener men hvis Darknon ikke havde læst det Jaes skrev så kan jeg godt forstå han ikke kunne kunne se sammenhængen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 18/04-09 14:59, rettet 18/04-09 22:48 
Hyakotake>
jeg svarer på, hvad jaes skriver.

Og jeg gad ikke kommentere på dit ævl :D

Men i øvrigt refererede du forkert, for jeg synes jo netop *ikke*, at årtiet har været godt :)

Men siden jeg lige ville skrive noget om årtiet generelt, får du alligevel en kommentar :)

Minority Report, hellere den på repeat, end tæve-film uden plot. Rigtig god blanding af sci-fi og krimi IMO. Men man skal naturligvis kunne lide skaldede piger i mælk. Star Wars 1-3 vil jeg godt medgive er tæt på crap, men hvis man kan lide konceptet/serien, er det en god oplevelse. Men lidt sur på Lucas er jeg da.

Ang. årtiet generelt, så synes jeg, der i den grad har manglet film, der tales om, er blevet klassikere osv. Her var 90'erne væsentlig bedre IMO. 80'erne var egentlig nok relativt dårligt. 70'erne på niveau med 90'erne. Min liste kunne nok have været dobbelt så lang, hvis vi havde talt om 90'erne (men ville selvfølgelig have skåret film fra :) ). Der har i dette årti manglet film som Fight Club, Terminator 2, Pulp Fiction, The Matrix, Trainspotting, Reservoir Dogs, American Beauty, Heat, The Usual Suspects, Seven, L.A. Confidential og mange flere. Film der blev klassikere allerede få efter udgivelsen.

EDIT: Nu med bare lidt korrektur, nok mere rart at læse nu :)
WehnerWehnerSkrevet 18/04-09 15:09 
jaes>
Minority Report, hellere den på repeat, end tæve-film uden plot.

Hov hov, vi snakker pænt om piger her på Playright.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 18/04-09 15:20 
Hvorfor, her er jo ikke nogen? :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 18/04-09 15:22 
Konsolkongen>
Det havde da unægtelig været mere tydeligt hvis du havde quotet Jaes istedet for bare at svare efter Wehner.

Jeg forstod nu stadig godt hvad du mener men hvis Darknon ikke havde læst det Jaes skrev så kan jeg godt forstå han ikke kunne kunne se sammenhængen :)

Men en af reglerne på P:R er jo netop, at man skal læse ALLE indlæg og ikke svare halvt. Ikke mit problem, hvis Darknon ikke kan holde styr på 3 udtalelser i en fortløbende samtale. :-)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 18/04-09 15:25 
jaes>
Hyakotake>
jeg svarer på, hvad jaes skriver.

Og jeg gad ikke kommentere på dit ævl :D

Jeg har skam heller ikke udbedt mig at du kommenterer på mit indlæg. IDGaF!

jaes>
[Men i øvrigt refererede du forkert, for jeg synes jo netop *ikke*, at årtiet har været godt :)

Nej jeg gør ikke, for du hiver de 4 film frem som eksempel på hvad der har været GODT (uagtet at resten af årtiet i dine øjne har været under middel). Det synes jeg er noget forbandet vrøvl. Dermed er min reference korrekt.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/04-09 15:25, rettet 18/04-09 15:27 
Wehner>
Hov hov, vi snakker pænt om piger her på Playright.

Er det de gamle tanter i Hor og Byen, du kalder "piger"? ;)
AV Intelligent Terminal
jaesjaesSkrevet 18/04-09 15:35, rettet 18/04-09 15:53 
Hyakotake>
Jeg har skam heller ikke udbedt mig at du kommenterer på mit indlæg. IDGaF!

Nej jeg gør ikke, for du hiver de 4 film frem som eksempel på hvad der har været GODT (uagtet at resten af årtiet i dine øjne har været under middel). Det synes jeg er noget forbandet vrøvl. Dermed er min reference korrekt.

Rooolig nu, dybe indåndinger, så du ikke min store smiley? Jeg driller jo bare :)

Men det er reelt så langt, at jeg ikke så nogen grund til at kommentere noget så subjektivt, som hvilke film, man kan lide. I denne situation, andre gange kan det give mere mening med en kommentar. Det med ævl var jo bare drilleri.

Referencen, nu skrev du direkte: "...har med "et godt filmårti" at gøre", så det kan vel forstås på begge måder, men det er i sidste ende ligegyldigt :)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 18/04-09 18:08 
Det er sjovere at drille uden smileys, så folk tror man er edderrasende :-D :-P :-)
HeroldHeroldSkrevet 18/04-09 18:14 
Hyakotake>
Jeg har ingen idé om, hvad Minority Report og de 3 Star Wars-film har med "et godt filmårti" at gøre :-)

For mig var de i hvert fald store oplevelser. Jeg havde ikke regnet med at Lucas nogensinde ville lave dem færdige. At de så var noget skidt, er noget helt andet :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 18/04-09 18:59 
Jeg synes stadig de er gode ud over Jar Jar - også efter at have set dem en fem-seks gange hver.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 18/04-09 19:13 
Er det Beano eller King Chaos, der plejer at undskylde sig med, at de "nok bare er sure gamle mænd"? Jeg prøver bare at komme med i klubben. :-)
WehnerWehnerSkrevet 18/04-09 20:01 
Så må du jo ændre avatar til Wario, hvis du er 4 real :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 18/04-09 22:16, rettet 19/04-09 00:20 
Wehner>
Jeg synes stadig de er gode ud over Jar Jar - også efter at have set dem en fem-seks gange hver.

Der er sjovt (forfærdeligt?) nok sket det for mig, at jeg både er kommet til at holde af Jar Jar og Episode 1. Klart, Jar Jar er både lidt irriterende og højest marginalt sjov, men i det mindste tilføjer figuren, sammen med Watto, noget af legesygen og glimtet i øjet, som Lucas ellers på magisk vis har fået suget ud af Star Wars-universet i de nye film. Det skyldes vel en kombination af fejl-casting og dårlig instruktion.

EDIT 2: Ok, holde af og holde af - lad os sige, at jeg nu synes, at Jar Jar tilføjer til Episode 1 frem for at trække fra.

Og jeg tænker naturligvis på personerne, mht. problemerne i de nye film. Der er selvfølgelig masser af finurlige påfund rundt omkring i filmene.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 20/04-09 11:28 
Det kan være man kan kalde mig en SW fanboy, men jeg synes generelt at hadet mod Lucas / Ep. 1 - 3 har nået latterlige højder.

SÅ dårlige er de film sgu ikke.
Jeg synes de fleste glemmer, at de var op imod 20 år yngre da de så OT. Og sjovt nok, synes børn nutildags, at de nye SW film er helt fantastiske.

Jeg er helt på det rene med, at JarJar er mega irriterende, men han har faktisk en vigtig funktion, da Palpatine "overtaler" ham til at foreslå undtagelsestilstand (eller hvad det nu er de kalder det).
Figuren skal jo være dum nok til at gå i fælden, men samtidig være intelligent/"likeable" nok til at have en plads i senatet og filmen.

Det er også sandt nok, at Lucas ikke kan instruere skuespillere til ret meget andet end at levere replikker, men SW har aldrig handlet om Oscar-øjeblikke. Tværtimod har den fra starten fokuseret på historie og effekter.

Og så baggrundshistorie.
Lucas lagde fra starten en umenneskeligt højt niveau af detaljer om universet og hver eneste race og figur i det.
Det er ikke mindsket i den nye trilogi.

Så jeg håber personligt på, at Star Wars bliver løsrevet bare lidt fra Lucas, så f.eks Admiral Thrawn trilogien kunne blive filmatiseret.
Man kunne kigge lidt på hvordan Batman og James Bond bliver fortolket og nytænkt, stadig med Lucas som tovholder naturligvis.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
WehnerWehnerSkrevet 20/04-09 11:56 
Wehner>
Så må du jo ændre avatar til Wario, hvis du er 4 real :)

Hææææh
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 20/04-09 14:09 
Nu er der sku for mange Warios folk herinde jeg kan ikke finde ud af det mere ;-)
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 20/04-09 17:26 
SeventhSun>
SÅ dårlige er de film sgu ikke.
Jeg synes de fleste glemmer, at de var op imod 20 år yngre da de så OT. Og sjovt nok, synes børn nutildags, at de nye SW film er helt fantastiske.

Nu undervurderer du vist folk. Jeg går da stærkt ud fra, at de fleste som sammenligner de nye og gamle film, har set de gamle som voksne også.

Det er også sandt nok, at Lucas ikke kan instruere skuespillere til ret meget andet end at levere replikker, men SW har aldrig handlet om Oscar-øjeblikke. Tværtimod har den fra starten fokuseret på historie og effekter.

Det var ikke min pointe, at du vælger at tolke det sådan ud fra mine sparsomme oplysninger, kan jeg ikke gøre for ;)

Det jeg tænkte på er, at de nye karakterer er møg stive. Det er uncanny valley på film. De minder ikke om mennesker. De tre hovedrolleindehavere i de første film, samt flere at bipersonerne, var tilsyneladende bedre castet. Ja, nogle af dem overspiller, specielt Harrison Ford, men man tror mere på dem, og føler mere med dem som karakterer end de nye voksdukker. Og faktisk synes jeg Mark Hamill spiller ganske godt i de gamle film.
1'802 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig