X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Filmsnak


Svar
jaesjaesSkrevet 03/10-06 16:18, rettet 03/10-06 16:26 
Luc Besson har pensioneret sig selv som filminstruktør. Det er et par måneder siden det kom frem, men jeg følger ikke så meget med i den slags, så jeg har først læst det i dag. Det har vist heller ikke været nævnt herinde.

Det er da lidt vildt. I hvert fald har han for mig altid stået som noget nær det perfekte bindeled mellem den franske og den amerikanske filmtradition. Han har da ... Se hele indlægget


Film-making is such a demanding mistress.
1'802 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
CoreCoreSkrevet 02/04-08 21:55 
Xiwana>
giv os i stedet film med Link, Samus og Solid Snake i hovedrollerne!

Gerne i den samme, det ville være spas :D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 03/04-08 08:31 
Super Smash Bros. The Movie, hehe.

Ej, jeg er bange for at eksempelvis en Zelda-film ville smadre spillene for meget... Bare se den aprilsnar-trailer, det uhyggelige er at tænke på at hvis først en Zilda-film skulle laves, ville den nok komme til at se sådan ud. :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/04-08 18:03 
Hyakotake>
Kan nogen hjælpe med en titel? Det er en ny film, som enten lige er kommet eller kommer snart. Det er noget med to piger i den israelske hær, hvor man følger deres hverdag. Kan ikke huske præcist, men jeg mener det er "almindelig skuespilsfilm" men måske med et feel af dokumentarisme. Any ideas, please?

Jeg prøvede mig lidt frem med keyword søgefunktionen på IMDB og kom frem til:

Company Jasmine?
AV Intelligent Terminal
HyakotakeHyakotakeSkrevet 03/04-08 18:16 
Wow, flot fundet! Men det var den her:

"Close To Home"
jaesjaesSkrevet 24/04-08 21:37, rettet 24/04-08 21:54 
Kender nogen til film med *virkelig* dårlig CGI?

Det kunne være sjovt at se noget decideret skrammel. Altså skrammel på udgivelsestidspunktet, ikke blot CGI fra dengang det var nyt.

Det dårligste jeg lige kan komme på er Hulk (2003) og Deep Blue Sea (1999), men der må findes noget meget værre :)

EDIT: Faktisk kunne det sjoveste være at se tidlig CGI, der samtidig var dårligt :)
nerosnerosSkrevet 24/04-08 21:47 
CGI....?
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 24/04-08 21:49 
Uha, der er vist mange muligheder. Mummy 2 lægger jeg ud med.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CoreCoreSkrevet 24/04-08 21:56 
Er Escape From L.A. CGI?

Hvis ja, så må den da være kongen.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 24/04-08 22:20 
Nåh men så lægger jeg ud med THE LAWNMOWER MAN...host host!
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 24/04-08 22:23, rettet 24/04-08 22:23 
Nej nu har jeg det: Event Horizon!
Bashful Neophyte
XiwanaXiwanaSkrevet 24/04-08 22:27, rettet 24/04-08 22:29 
jaes>
Det dårligste jeg lige kan komme på er Hulk (2003) og Deep Blue Sea (1999), men der må findes noget meget værre :)

Er enig i, at Deep Blue Sea (og Wehners forslag "Mummy Returns") indeholder forfærdelig CGI. Men jeg synes faktisk ikke, at Hulk er så slem endda.
Rigtig dårlig CGI findes i spandevis i alle film fra Asylum-selskabet (det er dem, der står bag klassikere som "Transmorphers" og "Snakes on a Train").
[inspirational quote here]
QQSkrevet 24/04-08 22:30 
Jurassic Park 2: The Lost World er lige et skud fra hoften. Det eneste jeg kan huske fra den film, er at den elendige CGI fuldstændig ødelagde oplevelsen for mig. om resten af filmen også stank, kan jeg faktisk ikke huske...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
nerosnerosSkrevet 24/04-08 22:41, rettet 24/04-08 22:43 
Star Wars: Episode I - The Phantom Menace

Den simpelthen så ringe lavet. Meget dårlig film hvis det ikke havde været for Darth Maul ;-)
Bashful Neophyte
kingsizekingsizeSkrevet 24/04-08 22:58 
Spawn!
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
QQSkrevet 24/04-08 23:40, rettet 24/04-08 23:41 
neros>
Star Wars: Episode I - The Phantom Menace

Den simpelthen så ringe lavet. Meget dårlig film hvis det ikke havde været for Darth Maul ;-)

Ar, tror du ikke bare du tænker på filmen som helhed? Som den ligegyldige Naboo storyline og resten af de halvhjertede undskyldninger for at bringe Anakin ind i historien?

CGI'en i Phantom Menace er fantastisk IMO, så længe man kan leve med den til tider lettere cartoonish stil, Jar Jar mm.

Kan selvfølgelig være fordi jeg for nylig har set den. Jeg har kun 2005 DVD versionen at vurdere ud fra, og kender man Lucas ret, kan han jo have pillet lidt ved den siden 1999...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/04-08 01:42 
neros, ved du godt hvad CGI er? Udfra dine filmforslag synes jeg næsten det virker som om du tror det er "sci-fi" vi snakker om :-)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/04-08 01:44 
Jeg kan heldigvis næsten ikke huske noget fra filmen, men er slangen i "Anaconda" ikke helt ekstremt tarveligt lavet?
KTCKTCSkrevet 25/04-08 08:05 
Kat (2001)
Så bliver det vist ikke værre!
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 25/04-08 08:12 
Jeg ved skam godt hvad CGI er hehe. Men jeg synes nu i skulle se nærmere på Star Wars episode 1 især den kamp på græsplænen til sidst med alle robotterne og jamaica jar jar binks'ne.

Starten på Event Horizon ser ud som om det er playstation 2 grafik, men god film det er det.

Jeg kan nu ikke se hvor Jurassic Park hører hjemme her da jeg mener det stadig er noget af det flotteste jeg har set. Hov så nu er der ballade.. ;-)

Hvis i synes Anaconda er tarvelig lavet så skal i også se Anacondas: The Hunt for the Blood Orchid 2004...Damn!
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 25/04-08 08:43 
Screamers er også ret tarvelig.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HeroldHeroldSkrevet 25/04-08 09:06 
Hvor meget CGI er der i Screamers?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
XiwanaXiwanaSkrevet 25/04-08 09:55 
Jeg ved godt, at vi snakker om dårlig CGI i film - men jeg må altså lige nævne tv-serien "Real Adventures of Johnny Quest". Dårligere CGI skal man lede meget længe efter!
[inspirational quote here]
Alf81Alf81Skrevet 25/04-08 10:08 
Værste CGI jeg lige kan komme i tanke om, er i The Langoliers.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 25/04-08 10:29, rettet 25/04-08 10:30 
Herold>
Hvor meget CGI er der i Screamers?

Jeg kan ihvertfald huske slutscenen.

The Langoliers ja må være et rigtig godt bud.
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 25/04-08 11:07 
Ja, det må da også være det eneste - det er godt nok længe siden jeg har set den, og det er ikke nogen storfilm, men jeg mindes ikke at CGI'en var ringe - nok fordi jeg ikke lagde mærke til den...

Og ja, Langolier var godt nok ikke helt fin i kanterne.

Hvad med House of the Dead? Jeg har ikke set den, men kan forestille mig at de der spillesekvenser der er i den, er helt forkerte.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/04-08 12:13 
Spil-sekvenserne i House of the Dead er "ægte" grafik, så vidt jeg husker direkte rippet fra spillet. Så man kan vel dårligt kalde det CGI. Der er dog nogle ret ringe CGI-splatter-effekter i andre scener, der ikke hjælper på helhedsindtrykket (som om det kan blive dårligere).
jaesjaesSkrevet 25/04-08 18:57, rettet 25/04-08 19:10 
Core>
Er Escape From L.A. CGI?

Hvis ja, så må den da være kongen.

Ja, der er CGI i Escape from L.A. Har set den på en liste over film med dårlig CGI.

Xiwana>
"Snakes on a Train"

Hvis de sidste 5 sekunder fra denne film er standarden, er det grelt :o
http://www.youtube.com/watch?v=KrpR7W2H-b0

Tjekkede også lige noget Transmorphers. Det er lidt svært at se på en YouTube-film, men umiddelbart ser de der robot-tingester ud som noget fra CGI-mellemsekvenser fra et computerspil. Men om ikke andet glemmer man hurtigt CGI'en for det pinlige skuespil og pif-paf-puf-lyden fra våbnene :)

Kom til at tænke på Immortel, som jeg har set den første halve time af. Måske er det meningen, at CGI-figurerne skal være i lav kvalitet (fx for ikke at virke for virkelighedstro), men ellers er det godt nok pinligt. Bare sådan noget som lip-syncen er fuldstændig håbløs.

EDIT: Lip-syncen burde selvfølgelig være i orden uanset kvaliteten på overfladerne.
RJKRJKSkrevet 25/04-08 19:12, rettet 25/04-08 19:12 
jaes>
Kom til at tænke på Immortel, som jeg har set den første halve time af. Måske er det meningen, at CGI-figurerne skal være i lav kvalitet (fx for ikke at virke for virkelighedstro), men ellers er det godt nok pinligt. Bare sådan noget som lip-syncen er fuldstændig håbløs.

For det første er det vist til dels meningen, i sammenhæng med tegneserien, og for det andet er den vist nok lavet på fransk og så dubbet til engelsk, hvilket vel forklarer lip-syncen. Mener jeg at huske.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 25/04-08 19:17 
For at tale om film der sikkert får fed CGI, så er det her jo en god nyhed:
http://www.latimes.com/entertainment/news/la-et-hobbitt25apr25,1,6111273.story
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
jaesjaesSkrevet 25/04-08 19:47 
RJK>
For det første er det vist til dels meningen, i sammenhæng med tegneserien,

Ok, men så er de ikke sluppet så heldigt afsted med det IMO.

og for det andet er den vist nok lavet på fransk og så dubbet til engelsk, hvilket vel forklarer lip-syncen. Mener jeg at huske.

Det kan godt være, du har ret, men jeg har lige tjekket og det virker godt nok som om, de fleste skuespillere taler engelsk - i hvert fald passer mund og lyd næsten perfekt sammen i de fleste replikker, modsat ved CGI-figurerne. Det er lidt skummelt :)
nerosnerosSkrevet 25/04-08 19:50, rettet 25/04-08 19:51 
Chrono>
For at tale om film der sikkert får fed CGI, så er det her jo en god nyhed:
http://www.latimes.com/entertainment/news/la-et-hobbitt25apr25,1,6111273.story

Jeg tror det link er broken? men det kan selvfølgelig også godt være mit net som opføre sig mærkeligt!

Edit: nu virker det, Sejt :-)
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/04-08 19:03 
Jeg ved godt, det langt fra er nogen nyhed/hemmelighed at recommendation-systemet på IMDb ikke virker optimalt. men jeg kunne alligevel ikke lade være med at grine lidt, da jeg sad og læste om Harold & Kumar Go to White Castle (spørg mig ikke hvorfor) og så de anbefalede lignende film. Dawn of the Dead og Lost in Translation?

Det er åbenbart et sted hvor demokrati ikke virker så godt :D

Nå men, on topic. Er jeg den eneste, der voldglæder mig til at se Iron Man?
AV Intelligent Terminal
XiwanaXiwanaSkrevet 29/04-08 19:07 
Killer Bean 2>
Nå men, on topic. Er jeg den eneste, der voldglæder mig til at se Iron Man?

Nej bestemt ikke. Valget af Black Sabbaths "Iron Man" som titelsang sidder lige i øjet!
[inspirational quote here]
XiwanaXiwanaSkrevet 30/04-08 09:35, rettet 30/04-08 09:36 
Iron Man får faktisk ganske fine anmeldelser i dag i bla. Berlingske, der giver 4/6 og kalder den imponerende og kompetent underholdning. Så den film skal da ses!

Berlingerens anmeldelse af Iron Man
[inspirational quote here]
la0sla0sSkrevet 30/04-08 11:03 
i Weekendavisen (af danmarks bedste filmanmelder imo) får den også fine ord med på vejen. På AICN går de så amok-happy over den. Interessant at det er Marvel der har produceret den hele vejen.
Hvad sker der?
nerosnerosSkrevet 30/04-08 12:20, rettet 30/04-08 12:31 
Xiwana>
Iron Man får faktisk ganske fine anmeldelser i dag i bla. Berlingske, der giver 4/6 og kalder den imponerende og kompetent underholdning. Så den film skal da ses!

Ja det må man sige. Jeg var egentlig en af dem som var meget meget skeptisk omkring en Downey Jr iført en IRON MAN dragt, men alt ser jo ud til at tegne godt og jeg er faktisk ret vild med den trailer der. Den får 8.2 på imdb.

Edit: Den ser jo mega fed ud! Nu skal jeg se den ;D
Bashful Neophyte
XiwanaXiwanaSkrevet 01/05-08 22:07 
Iron Man-filmen kan ganske varmt anbefales. Uden tvivl den bedste superheltefilm siden Spider-Man 2 og Hulk (ja, Hulk ER i min optik god). Filmen er vanvittig flot (den færdige dragt ser fantastisk ud på det store lærred). Downey Jr. er perfekt i rollen som Tony Stark. Der er rigeligt med humor og hi-tech gadgets. Se DET er en rigtig superheltefilm!
[inspirational quote here]
nerosnerosSkrevet 08/05-08 10:06 
MacGyver - The Movie!

Link...
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 22/05-08 09:18 
Jeg har lige hørt rygter om noget rædselsfuldt i den nye Indy film :-(

Er der nogen som har set den igår?

Damn you George Lucas you prik!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 22/05-08 09:35, rettet 22/05-08 09:37 
Har ikke set den endnu men står til 8.8 på IMDB med 2600+ stemmer hvilket er ganske flot.

Hvis du tænker på a????s, så passer det ;)
nerosnerosSkrevet 22/05-08 09:45, rettet 22/05-08 09:45 
Ooooh Nooooooo! :-(

Det er simpelthen så nederen at høre.

Totalt ide forladt plot. Så blev den film serie totalt ødelagt mand. 1000 Tak skal i have Spielberg og Lucas. Mega skuffende! Mega ØV!

AVPR filmen fik næsten den samme karakter på IMDB til at starte med.
Bashful Neophyte
PalleJensenPalleJensenSkrevet 22/05-08 09:50, rettet 22/05-08 09:50 
Der er meget forskellige vurderinger af den film. Berlingske giver den 5/6, mens jeg her til morgen så både 3/6 og 4/6 ... Men ligemeget hvad, så er det en film der skal ses...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
nerosnerosSkrevet 22/05-08 09:51, rettet 22/05-08 09:51 
Ses skal den men jeg har nu ikke så travlt.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 22/05-08 10:00, rettet 22/05-08 10:03 
neros>
Det er simpelthen så nederen at høre.

Det er faktisk en etableret idé mht. crystal skulls og a????s. På papiret lyder det ikke længere ude end arken i etteren eller de to efterfølgende film for den sags skyld. Trods alt en eventyrfilm der ikke skal tages seriøst ;)


neros>
AVPR filmen fik næsten den samme karakter på IMDB til at starte med.

Det ved jeg så ikke. Du skal også kigge på antallet af stemmer ;)

Selv går jeg efter Harry's anmeldelse på AintItCool.com som jeg sjældent er uening med :)

Dog vil jeg ikke læse for mange anmeldelser inden jeg ser den (specielt de negative) for så sidder jeg ofte bare og fokuserer på de negative aspekter under filmen og bliver irriteret.

"Harry Knowles & INDIANA JONES AND THE KINGDOM OF THE CRYSTAL SKULL!!!"
nerosnerosSkrevet 22/05-08 10:04 
Med angående stemmer på IMDB så tror jeg du har ret, og der er sikkert mange flere som har stemt på den nye Indy film end AVPR ;-)

Jeg synes bare at hvis man tager den slags tiltag i plottet til en ny Indy film fjerner man totalt den gamle mystik og oldschool eventyrslyst, og gør den til et MTV mainstream og steriotypisk koncept som alle kan klappe i hænderne af!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 22/05-08 10:12, rettet 22/05-08 10:26 
Kommer også an på hvor meget der fokuseres på det aspekt i filmen. Om det bare er noget der bruges som baggrund for plottet (som jeg har forstået det) eller noget der er mere i forgrunden.

Men det kan jeg have en reel mening om på lørdag efter jeg har set den ;)
Alf81Alf81Skrevet 22/05-08 10:12, rettet 22/05-08 10:17 
Efter at have set traileren første gang, fik jeg på fornemmelsen at filmen var wack. Og nu, eftersom folk melder ud at filmen rent faktisk er noget skidt, tør jeg slet ikke se den (hvilket jeg uanset hvad alligevel gør).
Ting om dét og pis.
BeanoBeanoSkrevet 22/05-08 10:20 
Så lige fordeling i IMDB stemmerne... de fleste er meget positive (pt. 1914 stemmer på 10/10), men det falder eller udflader jo nok lidt når der kommer flere stemmer.

Også interessant at se aldersfordeling :)

Indy 4 - user ratings
HeroldHeroldSkrevet 22/05-08 10:25 
neros>
Jeg synes bare at hvis man tager den slags tiltag i plottet til en ny Indy film fjerner man totalt den gamle mystik og oldschool eventyrslyst, og gør den til et MTV mainstream og steriotypisk koncept som alle kan klappe i hænderne af!



Hvorfor? Det passer jo reelt ind i historien - på et eller andet plan.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkenDarkenSkrevet 22/05-08 17:42 
Der er ting jeg kunne have ønsket var gjort anderledes (men sådan er det jo altid), en del homage til de gamle film (niiice) og så lidt kopiering hist og her (blandt andet en der bare springer i øjene når man ser filmen).

Jeg synes det var en fin hyldest til Indiana Jones, bare synd de ventede så længe. Men den leverer varen (IMHO) så jeg er tilfreds med filmen.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
1'802 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig