X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Filmsnak


Svar Sortering
jaesjaesSkrevet 03/10-06 16:18, rettet 03/10-06 16:26 
Luc Besson har pensioneret sig selv som filminstruktør. Det er et par måneder siden det kom frem, men jeg følger ikke så meget med i den slags, så jeg har først læst det i dag. Det har vist heller ikke været nævnt herinde.

Det er da lidt vildt. I hvert fald har han for mig altid stået som noget nær det perfekte bindeled mellem den franske og den amerikanske filmtradition. Han har da ... Se hele indlægget


Film-making is such a demanding mistress.
1'802 emne(r).

Svar Sortering
SumezSumezSkrevet 11/08-14 14:44, rettet 11/08-14 14:44 
millennium>
Hep, kan vi kalde på P:R moderatorne...? Synes Wehner gik over stregen. Nogle bandeord er altså i overkanten at anvende.

Jeg skal lige ind og se filmen før, så skal Wehner nok få en advarsel, hvis det viser sig at han er gået for langt. ;)

Umiddelbart synes jeg at anmeldelser af Guardians hentyder til den der old-school eventyr-fornemmelse som karakteriserede de gamlede Star Wars-film, og netop manglede i de nye.
Om den så også er ligeså god som dem er vel en selvstændig sag.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 11/08-14 15:21 
Det er den bedste Marvel indtil videre - tror ikke der er mange der kender Guardians inden de ser filmen - mig inkluderet :)
j/k
SonicSonicSkrevet 11/08-14 15:23 
Sumez>
Umiddelbart synes jeg at anmeldelser af Guardians hentyder til den der old-school eventyr-fornemmelse som karakteriserede de gamlede Star Wars-film, og netop manglede i de nye.

This. So much this.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
3of193of19Skrevet 11/08-14 16:17, rettet 11/08-14 16:20 
vyssen>
Nu kender jeg absolut intet til de der Guardians på forhånd, men har generelt været glad for både Marvel og DC film. Ville i stadig anbefale mig at se den?



JA!
Det er gedigen god aktion komedie scifi. Og hvis man er interesseret i den gennemgående historie i Marvel filmene er den næsten pligtprogram.

Hvis du vil vide lidt om figurenes baggrund i Marvel universet lavede MovieBob en god lille intro.

Hvem er Guardians of the Galaxy?
millenniummillenniumSkrevet 11/08-14 16:52, rettet 11/08-14 16:52 
At kalde Guardians for old school rumeventur er kun halvt sandt. Det bliver slået fast fra første scene, hvor Starlord er på en Indiana Jones-lignende skattejagt, men samtidig tænder for sin walk man og danser gennem grotten. Det er en parodi-form som er ret moderne. Nærmest som om Star Lord sjofler sit medium, mens SW er dybt loyal til sin genre. Det er en væsentlig forskel i hele opførelsen.

Men stadig: Guardians of The Galaxy er glimrende. Det er bare ikke old school Star Wars.
The medium is the message.
SonicSonicSkrevet 11/08-14 16:58 
Hids dig dog ned ;) Der bliver ikke draget en direkte sammenligning ;)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
WehnerWehnerSkrevet 11/08-14 17:09 
millennium>
Nærmest som om Star Lord sjofler sit medium

Ok, jeg prøver lige at genoverveje, hvilken af de seks Star Wars-film, det minder mig mest om :)

Ret skal være ret - jeg har ikke set Guardians of the galaxy, men trailerne har i mine øjne set meget uinteressante ud, og det er derfor, jeg hater lidt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
3of193of19Skrevet 11/08-14 17:12 
Tænk lige lidt på hvem Starlord er. Synes ikke det direkte er parodi, snarere en persontegning af ham. Han voksede op med 80'er scifi og bliver som ni/ti-årig på sin livs sørgeligste dag bortført af rumvæsener der så lader ham komme med og være rumpirater.
Han er emotionelt stadig et barn på mange måder, synes det passede fint han satte musik på og dansede igennem hulen (selvom jeg synes det var lidt sært at se ham pine det kryb der var rundt omkring, når man lige har hørt hans mor sige at han ikke kunne finde på at gøre en myre fortræd tidligere).
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/08-14 17:13 
Jeg så den i går da der var halv pris i den lokale bio. Den var virkelig god underholdning og blandt de bedste Marvel film :)

Jeg så også A Million Ways to Die in the West. Den var okay, havde nogle sjove scener, især Gilbert Gottfried som Abraham Lincoln, som åbenbart gik langt over hovedet på alle andre i salen, men min kammerat og jeg synes var hylende morsomt :) Ellers var der til tider lidt langt mellem de gode jokes, og der var sågar nogle stykker der slet ikke var sjove.
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 11/08-14 18:30 
Wehner>

Ok, jeg prøver lige at genoverveje, hvilken af de seks Star Wars-film, det minder mig mest om :)

Øhm alle de nye? De sjoflede i hvert fald sine fans. :-D
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 23/08-14 22:44 
For fanden, hvor jeg elsker Cloverfield.. :D
j/k
GreaseballGreaseballSkrevet 27/08-14 21:18 
Hvor mange blev helt til efter credits med Guardians of The Galaxy?
Den figur havde jeg ikke gættet på de ville smide ind :D
slk486slk486Skrevet 27/08-14 21:22 
Jeg ved ikke hvilket ord, der mangler i din første sætning, men jeg synes det er den svageste marvel end-teaser endnu. Nobody cares :/
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/08-14 22:34 
Meget sjovt easter egg, men hold kæft hvor var han grim :) Men de lader det forhåbentlig blive ved det, for som slk siger så er folk nok ret ligeglade :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 27/08-14 23:04 
Ingen der tror på en SPOILER-TEKST:
Howard the Duck
reboot....? :D
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 28/08-14 06:55, rettet 28/08-14 06:59 
slk486>
Jeg ved ikke hvilket ord, der mangler i din første sætning, men jeg synes det er den svageste marvel end-teaser endnu. Nobody cares :/

Det tror jeg nu ikke da jeg hørte flere i biografen som sagde hans navn højt da det skete! Det kom også lidt bag på mig at folk viste hvem det var? Jeg synes faktisk det er en af de fedeste end-teasers i lang tid :D

Der har også været snak om en ny film men jeg har ikke set noget endnu på IMDB. George Lucas havde jo rettighederne men de er nu ejet af Disney! Disney's logo popper også op lige bagefter ;-)

Jeg tror på det!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 28/08-14 07:10 
Kom med navnet... i spoiler tags ;)
nerosnerosSkrevet 28/08-14 07:42 
Se lige over mit indlæg ;-)
Bashful Neophyte
spectrespectreSkrevet 28/08-14 07:49, rettet 28/08-14 08:13 
Her den anden dag da vi snakkede om Guardians og infinity stones, og at én også poppede op i Thor 2, som jeg endnu ikke har set, så gik det pludseligt op for mig hvilken overordnet storyline alle Marvel filmene følger.

Avengers 3 bliver for sindsyg
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
BeanoBeanoSkrevet 28/08-14 08:06, rettet 28/08-14 08:07 
neros>
Se lige over mit indlæg ;-)

Øjj... sorry :)

Var et kort øjeblik nervøs for Jar Jar Binks i den næste GotG film....
slk486slk486Skrevet 28/08-14 09:57, rettet 28/08-14 09:58 
neros>
Det tror jeg nu ikke da jeg hørte flere i biografen som sagde hans navn højt da det skete! Det kom også lidt bag på mig at folk viste hvem det var? Jeg synes faktisk det er en af de fedeste end-teasers i lang tid :D

Ækel figur, der slet ikke passer ind med resten af det filmatiserede Marvel univers. Isoleret har jeg ikke noget imod det, meeen...

1up>
Avengers 3 bliver for sindsyg

Ok, men skal vi ikke lige have 2 først?
j/k
spectrespectreSkrevet 28/08-14 10:00 
Jo, men med den her storyline, så imploderer internettet i 3'eren. Det var bare det jeg ville pointere ;)
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
slk486slk486Skrevet 28/08-14 10:04 
ok, hr. hemmelighedsfuld ;)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 28/08-14 10:10 
Captain America 2.
- Time for nitpicking!

Honest trailer
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 28/08-14 10:22 
slk486>
Ækel figur

Er du bange for ænder? ;-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 28/08-14 10:23 
Beano>
Var et kort øjeblik nervøs for Jar Jar Binks i den næste GotG film....

Hvis det sker hopper jeg i havnen!
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 28/08-14 10:30, rettet 28/08-14 13:52 
Problemet er vel at HTD (nu gider jeg ikke skrive spoiler tags mere) er en parodisk figur. Intentionen med parodi er, at publikum skal distancere sig fra teksten/historien og reflektere over indholdet. Men resten af Marvel universet er mere efter "suspension of disbelief" princippet, fordi vi skal leve os ind i universet. HTD modvirker den effekt.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 28/08-14 10:36 
^ Ja, noget i den stil :)
j/k
spectrespectreSkrevet 28/08-14 11:52 
slk486>
ok, hr. hemmelighedsfuld ;)

Hov, jeg kan godt se jeg glemte at skrive hvilken storyline... D'OH

SPOILER-TEKST:
The Infinity Glove

efter lidt googlen, kan jeg se at der er en hel sværm med samme teori
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
nerosnerosSkrevet 28/08-14 12:16 
Der er også teorier om at The Guardians timer op med the Avengers for at besejre Thanos har jeg læst.
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 28/08-14 12:25 
Jeg tror bare jeg vælger at se filmene, som de kommer :p
j/k
nerosnerosSkrevet 28/08-14 13:26 
Ditto ;-)
Bashful Neophyte
spectrespectreSkrevet 28/08-14 13:38 
Drax og Gamora er i den storyline, så vidt jeg lige husker, men det må selvfølgelig være en modificeret version Marvel laver på film, da der indtil videre ikke er nogen Silver Surfer, Dr. Doom eller Spiderman involveret i den seneste serie af Marvel film.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
nerosnerosSkrevet 28/08-14 13:50 
Starlord vil også dø :O !!!
Bashful Neophyte
3of193of19Skrevet 28/08-14 22:19, rettet 28/08-14 22:19 
1up>
Drax og Gamora er i den storyline, så vidt jeg lige husker, men det må selvfølgelig være en modificeret version Marvel laver på film, da der indtil videre ikke er nogen Silver Surfer, Dr. Doom eller Spiderman involveret i den seneste serie af Marvel film.

Jep. Rettighederne for Silver Surfer, Dr. Doom og Spiderman ligger hos Sony så de vil ikke være med.
SumezSumezSkrevet 29/08-14 01:24, rettet 29/08-14 01:25 
Så fik jeg også endelig set Guardians. Den indfriede alle forventninger. Bestemt ikke nogen nyklassiker, og heller ikke noget mesterværk, men den har sin egen identitet, og så er det bare en rigtig god genrefilm. Den bedste actionfilm jeg har set i rigtig mange år. Og samtidig også den bedste komedie jeg har set i rigtig mange år.

Hvis folk har set den er det vel også helt overflødig for mig at nævne at det er figurerne der bærer filmen. De er vinklet fuldstændig som de skal, og overspiller kun når de kan slippe afsted med det (selvom de er faretruende tæt på grænsen mange gange). Humoren var mere fremtrædende end jeg havde regnet med, men hvis man slår hjernen lidt fra, er den meget nem at nyde, og undgår lige netop at blive for plat. Jeg grinede rigtig mange gange i løbet af filmen, på trods af at det grundlæggende er den samme joke der gentages igen og igen (juxtaposition).

Filmen var samtidig svagest i de scener der tydeligvis var smidt ind for at de kunne bruges i traileren, men James Gunn har gjort sit bedste for at lampshade de fleste af dem. Derudover er filmens største svaghed helt klart det overordnede plot. Det er tydeligt at det er et throwaway plot uden særlig relevans for helheden, men jeg synes godt de kunne have givet det en lille smule mere effort end noget der minder om Bioware på en dårlig dag. Ligeså snart de indførte den der super-kugle der kan, øh, ødelægge alting, blabla videre, mistede jeg fuldstændig interessen i den del af filmen. Den var mere interessant da den bare var en masse penge værd, da det der holdt spændingen i live var de enkelte isolerede situationer, og når filmen prøver at "raise the stakes" i det afsluttende kapitel, følte jeg mig ikke super investeret, der gik for meget Marvel i den.
Det bliver lidt bakket op af skurken der er designet til at være en typisk overgearet comic book villain spillet komplet uironisk. Det er i sig selv en fin idé som modspil til de komiske "helte", men jeg synes han virkede for parodieret uden nogen reel pointe, og kunne sagtens tåle at have været mere af en Darth Vader.

Men det er nu også bare nitpicking, for filmens hovedpersoner holder det hele oppe, og de er (næsten) alle så velgjorte at det er svært at finde en favorit.
Jeg forstår heller ikke hvordan folk kan forsvare at gå ind og se film som Fast and The Furious 9 eller Transformers 5 med at nogle gange vil man bare gerne slå hjernen fra og se noget underholdende action. Hvis det er det man vil, så er det da sådan noget her man skal tage ind og se i stedet. Jeg glæder mig til at se hvad James Gunn får lov til at lave i fremtiden.

neros>
Der er også teorier om at The Guardians timer op med the Avengers for at besejre Thanos har jeg læst.

Det er det værste de kan gøre. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 29/08-14 02:02 
Forsvare?

Det er nemt. Jeg vælger ikke den ene film fremfor den anden. Jeg ser alt hvad jeg har lyst til at se.
spectrespectreSkrevet 29/08-14 07:49 
Sumez>
Derudover er filmens største svaghed helt klart det overordnede plot. Det er tydeligt at det er et throwaway plot uden særlig relevans for helheden, men jeg synes godt de kunne have givet det en lille smule mere effort end noget der minder om Bioware på en dårlig dag. Ligeså snart de indførte den der super-kugle der kan, øh, ødelægge alting, blabla videre, mistede jeg fuldstændig interessen i den del af filmen.

Måske ikke for denne film, men i det overornede plot som Marvel strikker sammen over alle filmene er det, sammen med The Collector og Thanos, meget relevant.

Jeg blev selv meget overrasket over film da jeg gik ind til den uden at forvente noget som helst. Den fangede mig dog hurtigt pga. humoren, allerede i de indledende minutter, og så hele soundtracket.

Jeg glæder mig til at se mere Guardians.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 29/08-14 09:19, rettet 29/08-14 09:20 
Når jeg siger at det ikke har relevans, mener jeg bare at det ikke er plottet, filmen står eller falder på. Den kunne sagtens have haft den samme underliggende historie, men vægtet prioriteterne anderledes, og enten udskiftet "dragon"-skurken Ronan eller forsøgt på at illustrere bedre hvorfor han skal forestille at udgøre en trussel (har det fint med Thanos som bagmand bag det hele - han er enormt "ufrivillig" komisk, men de bruger ham så lidt at det virker meget mere passende).
Filmen er rigtig god til at hoppe mellem sarkasmen og det "seriøse" uden man tænker over det. Men hele mcguffin-plottet virker aldrig som andet end en parodi, hvilket er ærgerligt i det lange løb.

Også morsomt hvis "The Collector" skal forestille at have væsentlig relevans i fremtidige Marvel-film, for han virkede heller ikke som andet end en 100% komedie-figur, og det var tydeligt at han var designet til ikke at ligne andet end Benicio Del Toro i en dårlig forklædning :) Måske er James Gunn bare ude på at sabotere Marvels planer og sikre sig "eneret" til Guardians-universet? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 29/08-14 09:25, rettet 29/08-14 09:26 
Jeg har intet imod at James Gunn får eneret på Guardians og undlader at blande deciderede superhelte ind - han har bevist han håndterer dem som de skal :D
Jeg er sådan set enig i at plottet ikke er specielt interessant (ej heller skurken) i sidste halvdel af filmen. Det er karaktererne, der driver filmen fremad.
j/k
SumezSumezSkrevet 29/08-14 09:32 
Jeg har intet imod at James Gunn får eneret på Guardians og undlader at blande deciderede superhelte ind - han har bevist han håndterer dem som de skal :D

Lige netop :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 29/08-14 10:22 
Sumez>
Det er det værste de kan gøre. :P

Sådan er det jo i tegneserien.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 29/08-14 10:30 
Det er da lige meget. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 29/08-14 10:31 
Men det betyder jo ikke at det vil være rigtig for den franchise som film og for os, der ikke læser tegneserien.
Som det er nu er der en skillelinje mellem superheltene og Guardians og selvom marvel insisterer på at alt foregår på kryds og tværs, kan det være en turn off for mange at blande superhelte ind i et sci-fi univers. Jeg er marvel fan, men jeg vil også helst have dem separat, så vidt muligt. Det er forskellige øjne og forskelligt publikum. Jeg kan godt lide superhelte som superhelte, men lad være med at sprinkle dem i min sci-fi :)
j/k
ProzelProzelSkrevet 29/08-14 10:33 
3of19>
Jep. Rettighederne for Silver Surfer, Dr. Doom og Spiderman ligger hos Sony så de vil ikke være med.

Beklager mit flueknepperi, men Sony har "kun" rettighederne til Spider-Man. Silver Surfer og Doom er hos Fox (sammen med X-men Universet) .

Bortset fra Quicksilver og Scarlet Witch, som både Marvel og Fox må bruge. :-)
nerosnerosSkrevet 29/08-14 11:07 
slk486>
Men det betyder jo ikke at det vil være rigtig for den franchise som film og for os, der ikke læser tegneserien.

Det er jeg skam udemærket klar over. Jeg pointere bare fakta. Desuden har i jo ingen stemmer i Hollywood. Just deal with it ;-)
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 29/08-14 11:09 
Hey, jeg hverken brokker mig eller forsøger at påvirke Hollywood, jeg påpeger bare den anden side af hegnet. Deal with it ;-)
j/k
ProzelProzelSkrevet 29/08-14 11:13 
Jeg forestiller mig at resten af Infinity Stones bliver introduceret i Phase 3 af MCU, som kulminerer i Avengers 3 hvor Thanos er hovedskurken, og Avengers teamer up med GotG.
slk486slk486Skrevet 29/08-14 11:24 
Man kan jo have lov at håbe på noget andet :)
j/k
SumezSumezSkrevet 29/08-14 11:32 
Prozel>
Jeg forestiller mig at resten af Infinity Stones bliver introduceret i Phase 3 af MCU, som kulminerer i Avengers 3 hvor Thanos er hovedskurken, og Avengers teamer up med GotG.

Så længe de gør det i Avengers 3, og ikke i GotG2 :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
1'802 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig