X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Filmsnak


Svar Sortering
jaesjaesSkrevet 03/10-06 16:18, rettet 03/10-06 16:26 
Luc Besson har pensioneret sig selv som filminstruktør. Det er et par måneder siden det kom frem, men jeg følger ikke så meget med i den slags, så jeg har først læst det i dag. Det har vist heller ikke været nævnt herinde.

Det er da lidt vildt. I hvert fald har han for mig altid stået som noget nær det perfekte bindeled mellem den franske og den amerikanske filmtradition. Han har da ... Se hele indlægget


Film-making is such a demanding mistress.
1'802 emne(r).

Svar Sortering
JmogJmogSkrevet 01/08-14 21:39 
Pitch Black er fin. Den seneste Riddick-film efterligner den bare alt for meget. Det holder ikke to gange.
3of193of19Skrevet 02/08-14 04:54 
Jmog>
Den er elendig. Hver eneste scene er blot en undskyldning for at Vin Diesel kan stå og posere mens han skuler grumt.

Det er da også en god undskyldning for en film. Ok, han kunne have lidt mindre tøj på, men ellers... ;)
slk486slk486Skrevet 02/08-14 08:53 
Top Gun vises i CinemaxX sal 1 d. 3/9 kl. 19. Desværre har jeg for nogle uger siden mistet min Top Gun bio makker, men det skal jo ikke forhindre andre i at nyde den i biffen :)
j/k
SumezSumezSkrevet 04/08-14 10:28, rettet 04/08-14 10:29 
Sidste Michael Bay nyt fra internettet. Pålidelige kilder (tilfældige folk på Twitter med tvivlsomme kommunikationsevner) siger at den nye Turtles film er "god":

http://moviepilot.com/posts/2014/07/31/cowabunga-the-tmnt-reboot-is-actually-awesome-2152514?lt_source=external,manual#!bvcIDd
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 04/08-14 10:34 
Han har heller ikke instrueret den :)
SumezSumezSkrevet 04/08-14 10:49, rettet 04/08-14 10:49 
Spørgsmålet er om det er hans instruktion, folk normalt har et problem med, eller snarere hele produktionspakken og "målet" med hans film? Jeg må indrømme at jeg ikke har den store erfaring i Bay, og plejer at undgå hans film da jeg tror jeg vil blive enormt deprimeret over at vidne hvad der sælger nu om dage.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 04/08-14 10:59, rettet 04/08-14 11:09 
Ja, hvad er det lige ved Bay jeg (ikke længere) kan lide. Ting som bare forstyrrer mig....

1) Product placement overload. Nogle gange er der knap nok plads til skuespillerne fordi en Pepsi reklame lige skal køre forbi.

2) Konstant bevægende kamera. Var især et kæmpe problem i Transformers 2, hvor kameraet konstant skulle dreje, tracke, zoome, panorere, osv, osv. Det var bare så trættende for øjnene.

3) Uendelig selvhøjtidelighed uden ironi. Der var god ironi i Armageddon og T1, men ironien manglede i T2 og T3 som ønskede at publikum tog det mere seriøst. Det er robotter for satan!

4) America, fuck yeah! Den uendelige hyldest til amerikansk militær og heroiske myter, men det kommer an på graden af ironi. Ulideligt i Pearl Harbor. Helt fint i The Rock.

5) Alt for flot for sit eget bedste. Det ligger til min natur: Hvis noget er ekstremt flot lavet, så er det også hult og overfladisk.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 04/08-14 12:12 
Jeg synes nu mere problemet med mange af hans film er at historien er svag og uinteressant - samt punkt 4.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 04/08-14 12:35 
Punkt 6) Længden. Han er en mester i det overfladiske, men så skal man dælme ikke lave film på 3 timer.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 04/08-14 12:42 
Tror det er helt bevist - publikum tager sig en lille lur ca. halvvejs og har glemt det meste af filmen.
millenniummillenniumSkrevet 04/08-14 12:47 
Har faktisk SET Transformers 2 ... og jeg kan overhovedet ikke genfortælle hvad den handler om. Kan kun huske nogle fragmenter og scener.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 04/08-14 12:48 
Heller ikke her. Jeg kan kun huske jeg blev ret døsig ca. 2/3 inde :)
SonicSonicSkrevet 04/08-14 13:12 
Jeg vil lige sige her, at vi fik set Alle For To. Vi følte begge, at filmen måtte være omkring to en halv time lang, uden at kigge på klokken. Efter filmen sluttede (pyh!), finder man så uf af, at den er under halvanden time lang! Goddamn den er skod!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 04/08-14 13:22 
millennium>
Har faktisk SET Transformers 2 ... og jeg kan overhovedet ikke genfortælle hvad den handler om. Kan kun huske nogle fragmenter og scener.

Det er noget med nogen robotter, der kan lave sig om til biler.
j/k
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/08-14 13:22 
millennium>
Har faktisk SET Transformers 2 ... og jeg kan overhovedet ikke genfortælle hvad den handler om. Kan kun huske nogle fragmenter og scener.

Sådan har jeg det med både 1, 2 og 3.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 04/08-14 13:25, rettet 04/08-14 13:26 
Det er svært ikke at lyde nedladende, men jeg forstår oprigtigt ikke at folk aktivt tager ind og ser de film (eller ser dem hjemme), når de på forhånd udmærket ved at de er, som alle entydigt konkluderer i ovenstående indlæg. :)

Det virker som om at selv folk med en forholdvis udviklet filmsmag og kritisk sans lader sig rive med af overfladisk hype. Eller er der i virkeligheden et eller andet tiltalende ved de film, som folk bare ikke ønsker at indrømme?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 04/08-14 13:35 
Når man har set etteren som var fortræffelig popcorn underholdning, så er det ikke spor underligt man går ind for at se opfølgeren.
SumezSumezSkrevet 04/08-14 13:37 
Synes alle involverede at 1'eren var det? Jeg har stort set kun hørt skidt om både den og de andre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 04/08-14 13:37 
For at snakke med om Transformers; Har set 1eren, skal aldrig se Transformers igen.

Er spændt på Guardians of the Galaxy. Men generelt syntes jeg der er meget langt imellem gode film nutildage.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/08-14 13:37, rettet 04/08-14 13:38 
@Sumez
45% nysgerrighed, 45% selvpineri, 10% spinkelt håb om, at det er en god film... eller bare er dårlig nok til at være sjov.

Sonic>
Er spændt på Guardians of the Galaxy. Men generelt syntes jeg der er meget langt imellem gode film nutildage.

Guardians er ikke perfekt, men den er lysår bedre end Transformers.
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 04/08-14 13:37 
Sumez>
Synes alle involverede at 1'eren var det? Jeg har stort set kun hørt skidt om både den og de andre.

Så har du ikke læst tråden.
BeanoBeanoSkrevet 04/08-14 13:41, rettet 04/08-14 13:45 
KillerBean2>
45% nysgerrighed, 45% selvpineri, 10% spinkelt håb om, at det er en god film... eller bare er dårlig nok til at være sjov.

Præcist. Jeg så selv 3'eren i stuen af samme grunde. Kan ikke finde på at betale for eller spilde tiden på en bif tur på Transformers igen så længe filmene laves med den nuværende formel.
JmogJmogSkrevet 04/08-14 13:46 
Sumez>
Det er svært ikke at lyde nedladende, men jeg forstår oprigtigt ikke at folk aktivt tager ind og ser de film (eller ser dem hjemme), når de på forhånd udmærket ved at de er, som alle entydigt konkluderer i ovenstående indlæg. :)

Det virker som om at selv folk med en forholdvis udviklet filmsmag og kritisk sans lader sig rive med af overfladisk hype. Eller er der i virkeligheden et eller andet tiltalende ved de film, som folk bare ikke ønsker at indrømme?

For mit vedkommende tog jeg ind for at se den fordi, jeg regnede med dum og flot underholdning. Jeg havde lyst til en biftur og det var det eneste relevante jeg ikke havde set.

Hvorfor var den så relevant? Jeg er en sucker for scifi og store robotter og der er stadig en lille smule nostalgi forbundet med at se min barndoms legetøj på det store lærred. Og jeg havde et håb om at den da måtte være bedre end treeren og at manuskriptforfatteren havde lært af sine fejltagelser.

Det var en film jeg håbede på kunne klemme sig op på 4 ud af 6 stjerner. Det gjorde den så ikke.
millenniummillenniumSkrevet 04/08-14 14:22 
Forhåbningen om at Transformers opfylder behovet for guilty pleasure: Vi ved at det er usundt for os, men vi nyder det alligevel.

Der er bare en meget fin linje mellem hvornår en film er guilty pleasure, og hvornår der er karikeret lort. Bay har ikke helt styr på den linje.
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 04/08-14 20:23 
millennium>
3) Uendelig selvhøjtidelighed uden ironi. Der var god ironi i Armageddon og T1, men ironien manglede i T2 og

Du anvender nogle forkortelser her, der simpelthen er forbeholdt andre film :D
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 04/08-14 20:25 
Høhø!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 04/08-14 20:47 
Enig, Timecop 1+2 var bedre...
millenniummillenniumSkrevet 05/08-14 09:19 
Wehner>
Du anvender nogle forkortelser her, der simpelthen er forbeholdt andre film :D

Ikke når konteksten er Michael Bay. :-D
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 05/08-14 09:19 
Er der en Timecop 2?
j/k
BeanoBeanoSkrevet 05/08-14 09:27 
Filmsnak
slk486slk486Skrevet 05/08-14 09:36 
Daym.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 05/08-14 09:47 
Har Michael Bay lavet den...?
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 05/08-14 09:57 
Nej, man kan vist godt se den uden at komme til skade.
millenniummillenniumSkrevet 06/08-14 09:56, rettet 06/08-14 09:57 
Hvordan var det nu med de rygter om at Bay's TMNT skulle være god...?!?!

"This is rumor control. Here are the facts"
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 08/08-14 16:00 
Super cool at holde 35mm i live.

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1407502933
j/k
SumezSumezSkrevet 08/08-14 16:43 
Ja, 35mm film giver altså bare et billede, jeg endnu ikke har set nogen digitale kameraer kunne gengive. Man kan kritisere Nolan for meget, men hans fokus på at beholde det "realistiske" look ved også altid at ty til special effects over visual effects hvor det kan lade sig gøre, selv i kæmpe-blockbusters som The Dark Knight, er beundringsværdigt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 08/08-14 16:52 
Jeg har absolut ikke noget imod at bevare 35mm, men en film som Elysium, der er digital hele vejen fra optagelse til blåreje, synes jeg ser knaldhamrende godt ud. De er også gode til digitalitet i Sydkorea og Hong Kong.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 08/08-14 16:54, rettet 08/08-14 16:54 
Jeg mener bestemt heller ikke at digitalt er skidt, 35mm ville bare være en rigtig ærgerlig teknologi at lade blive i stikken. Det svarer lidt til at man pludselig holdt op med at lave tegnefilm eller 2D spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 08/08-14 22:54 
Det er meget sjovt det Scorcese siger, med at alt de forsøger med det digitale medie er at få det til at ligne film :)
j/k
3of193of19Skrevet 09/08-14 09:56 
Escapist's MovieBob har lige sablet Turtles i småstykker. Den værste film han har set i år...

Link...
millenniummillenniumSkrevet 09/08-14 11:53 
Det skal nok komme TNMT alle vejne, i reklamer, i Happy Meals, i tøjbutikker. Og så vælter alle drengebørn ind og ser det, medmindre forældrene har nok ansvarsfølelse til at stoppe dem. :)
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 09/08-14 11:53, rettet 09/08-14 11:54 
Så trailer for den i går og hvis jeg ikke viste bedre, ville jeg have lyst til at se den. Trailer folk kan være rigtig dygtige :)

Tænk at man skal høre følgende fra en anmelder: "Jeg ville næsten ønske det var Michael Bay, der havde instrueret - så havde historien været mere sammenhængende"... Lol
j/k
SonicSonicSkrevet 11/08-14 09:03 
Fik set Guardians of the Galaxy igår. Super super fed film. Star Wars Successor right there.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
millenniummillenniumSkrevet 11/08-14 12:15, rettet 11/08-14 12:15 
Aaahhh, Sonic. Star Wars successor...? Det må være euforien der taler. :-P
The medium is the message.
SonicSonicSkrevet 11/08-14 12:49 
Det er det ganske vist, men jeg fik det feel da jeg så den, som Star Wars også gav mig. Derfor :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
WehnerWehnerSkrevet 11/08-14 12:56 
Det må da være samme feel som Phantom Menace så :p
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SonicSonicSkrevet 11/08-14 12:57 
Dear god...
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 11/08-14 13:01 
Wehner>
Det må da være samme feel som Phantom Menace så :p

Hvad er det for noget bandeværk du kommer med der?
j/k
millenniummillenniumSkrevet 11/08-14 13:34 
Hep, kan vi kalde på P:R moderatorne...? Synes Wehner gik over stregen. Nogle bandeord er altså i overkanten at anvende.
The medium is the message.
vyssenvyssenSkrevet 11/08-14 14:24 
Nu kender jeg absolut intet til de der Guardians på forhånd, men har generelt været glad for både Marvel og DC film. Ville i stadig anbefale mig at se den?
1'802 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig