X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Filmsnak


Svar Sortering
jaesjaesSkrevet 03/10-06 16:18, rettet 03/10-06 16:26 
Luc Besson har pensioneret sig selv som filminstruktør. Det er et par måneder siden det kom frem, men jeg følger ikke så meget med i den slags, så jeg har først læst det i dag. Det har vist heller ikke været nævnt herinde.

Det er da lidt vildt. I hvert fald har han for mig altid stået som noget nær det perfekte bindeled mellem den franske og den amerikanske filmtradition. Han har da ... Se hele indlægget


Film-making is such a demanding mistress.
1'802 emne(r).

Svar Sortering
NaieraNaieraSkrevet 03/06-14 14:00 
Aner det ikke, men den kommer om lidt over en måned på Blu-ray i USA. Jeg forudbestiller snart ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 03/06-14 14:03 
Var den første i biografen?
j/k
nerosnerosSkrevet 03/06-14 19:55 
Ja ok så må jeg jo vente en måned mere ;-)

Jeg kan faktisk ikke huske om den første var i bio her hjemme men jeg tror det næppe.
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 03/06-14 22:16 
Så er det MEGET usandsynligt at den kommer til DK.
JmogJmogSkrevet 03/06-14 22:19 
neros>
Nogen der kan fortælle mig hvornår filmen The Raid 2: Berandal kommer i de danske biografer? Den var fremvist en enkelt gang under filmfestivalen PIX i København for lidt tid siden men nåede den ikke.

Hov missede lige at du skrev den var på Pix. Medmindre den vandt distributionskonkurrencen, så var det helt sikkert den eneste biografvisning af den i DK.
nerosnerosSkrevet 04/06-14 06:28, rettet 04/06-14 06:29 
Nå ja så kommer den jo ikke :-( Æv! Jeg venter en måned mere..
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 04/06-14 08:59 
Det er nok for meget en niche-film til at distributørerne tør udgive den i DKs biografer. Vi er mange der elsker niche-film, men desværre er det ofte mainstream-pøblens filmsmag der styrer udvalget.
The medium is the message.
dchangdchangSkrevet 04/07-14 08:59, rettet 04/07-14 09:03 
Apropos The Raid 2: Berandal. Wow! Bare køkkenkampen i sig selv er 6 stjerner værdig. Fed fortsættelse, de 2½ time gik godt nok stærkt.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
nerosnerosSkrevet 04/07-14 11:59 
Ja den er for vild den film! :O
Bashful Neophyte
--Skrevet 06/07-14 00:01 
Mega herlig film! Hammergirl og Baseballbatman var jo pænt vilde :D
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 07/07-14 22:34 
Nu kommer Del Toro's filmatisering af At The Mountains of Madness åbenbart alligevel :O

http://moviepilot.com/posts/2014/07/07/at-the-mountains-of-madness-to-be-a-pg-13-1682997

Der står noget om det amerikanske rating-system, men jeg har aldrig helt forstået hvordan det fungerer, så jeg er ligeglad. Er bare vildt hvis filmen faktisk kommer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 07/07-14 23:01 
Ja det er sejt!
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 08/07-14 04:50, rettet 08/07-14 04:56 
Angående det amerikanske rating-system, så kan det stort set koges ned til, at hvis du går over PG-13 grænsen, så er filmen dømt til ikke at tjene sig selv ind, hvis den har et stort budget. Biograferne går virkelig op i at håndhæve om kunden må se filmen eller ej, og visse biografer vil decideret fravælge film med R-rating. Film med R-rating er stort set nødt til at være et megafænomenen, hvilket studierne, med moderne budgetter, ikke tør satse på. Eksempler på film med R-rating som kunne slippe afsted med det alene pga popularitet: Jurassic Park, Terminator 2, Aliens.

I de seneste ti år er det dog blevet mere fleksibelt, hvad man kan slippe afsted med, uden at man får smækket en R-rating på, så man kører den ofte lige til grænsen, hvilket er hvad Del Toro snakker om. Står et studie i en situation hvor scene x vil medføre R-rating, så bliver den dog klippet, stort set uanset hvad instruktøren siger.

Medmindre R-rating er en del af konceptet såsom i en splatterfilm a la SAW. Eller hvis filmen er europæisk a la Pans Labyrint. I nordeuropa er det stort set uden betydning, hvilken rating en film har. I USA er det vigtigere end om filmen er god.
millenniummillenniumSkrevet 08/07-14 07:23 
Det kan også koges ned til to enkle ord.....

Dear MPAA
The medium is the message.
OdinOdinSkrevet 08/07-14 11:22, rettet 08/07-14 12:31 
Sumez>
Nu kommer Del Toro's filmatisering af At The Mountains of Madness åbenbart alligevel :O

Det gør den så ikke. Ihvertfald er der ingen der har sagt god for projektet endnu. Desværre.
Del Toro siger sådan set bare det han hele tiden har sagt: At han helt vildt gerne vil lave den. Det eneste nye er at han nu er kommet tættere på både et produktionsselskab og en udgiver der har været venligt stemte overfor projektet tidligere (men dog ikke nok til at give den grønt lys) og at han tror at han kan lave den som PG-13. En af hovedårsagerne til at han efter sigende indvilligede i at lave Pacific Rim var faktisk at kunne købe lidt goodwill til at lave At The Mountains Of Madness, men det var åbenbart ikke nok, for nu er han igang med Pacific Rim 2 og har stadig ikke fået grønt lys.

Men jeg håber selvfølgelig lige så meget som du gør at den bliver en realitet. Til trods for hvor stor indflydelse Lovecrafts forfatterskab har haft på film de sidste halvtreds år er det mig en gåde, at der ikke været en eneste direkte filmatisering af en af hans noveller. Det er så oplagt materiale.

(Ja-jo, der er da blevet lavet et par billige fan/indie-produktioner af bl.a. Call Of Cthulhu, Whisperer In Darkness og Dagon m.v., men de efterlader altså noget tilbage at ønske.)
SumezSumezSkrevet 08/07-14 12:27 
Det skal lige sides at artiklen tidligere hed at filmen var på vej, men de har åbenbart omskrevet den inkl. overskriften. Rimelig useriøst medie.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 08/07-14 12:32 
Det må man sige. Ren og skær clickbait.
millenniummillenniumSkrevet 19/07-14 23:18 
Nogen som har set denne....?

Lyder ret interessant.

The ecstasy of order: Tetris Masters
The medium is the message.
KTCKTCSkrevet 19/07-14 23:58 
Jeps, jeg så den faktisk lige den anden dag.
Den er ok, men lidt en underlig blanding af at folkene bag den, på en måde forstår emnet godt og samtidig ikke helt fanger det. Men jo, den er bestemt værd at se, synes jeg.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
millenniummillenniumSkrevet 27/07-14 11:43 
Wonder woman a'la Zack Snyder... (min datter dynes hun er SÅ sej)

Filmsnak
The medium is the message.
Soren47Soren47Skrevet 27/07-14 11:52 
Jeg tænker med det samme på Xena. Hvilket ikke er en dårlig ting!
BeanoBeanoSkrevet 27/07-14 12:08 
Hvor ser det smadret ud.
3of193of19Skrevet 27/07-14 12:11, rettet 27/07-14 12:13 
Lad os håbe den blir bedre end Man of Steel.

Den eneste instruktør jeg har 100% tiltro til at lave god Wonder Woman er Joss Whedon, men han er jo en "smule" optaget med Marvel pt.
XiwanaXiwanaSkrevet 27/07-14 12:12, rettet 27/07-14 12:17 
Det minder for meget om Xena. Eller dårlig omgang en cosplay. Hvad blev der af alle farverne?
Tidligere gik der rygter om, at Znyder ville lade sig inspirere af Wonder Womans redesign fra 2010 - men de holdt åbenbart ikke stik. Ak-ak..

Filmsnak

Link (io9.com)
[inspirational quote here]
3of193of19Skrevet 27/07-14 12:17 
Ang mangel af farver, så kunne det være hendes outfit i starten af filmen. Det rød/hvid/blå i uniformen er grundet i respekt for USA, så det ville kun være naturligt ikke at have de farver inden hun forlader Paradise Island.
XiwanaXiwanaSkrevet 27/07-14 12:24 
Hvis det er tilfældet, så har jeg naturligvis ingen indvendinger.
Under alle omstændigheder kunne de nu godt tage ved lære af Whedons store farvepalet i Avengersfilmen. Der skal da lidt knald på farverne i sådan en superheltefilm.
[inspirational quote here]
NaieraNaieraSkrevet 27/07-14 12:37 
Jeg synes der mangler noget boobage.

Lidt ligesom Dead or Alive-filmen, hvor jeg ikke har fået øje på større end måske en C-skål...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 27/07-14 18:09 
De er bare bange for feministerne. :-D

Men rigtigt nok. Hvad skete der lige for BH størrelsen i DOA filmen???
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 27/07-14 20:39 
Det der billede af Wonder Woman er: "Forkert".
Bashful Neophyte
la0sla0sSkrevet 27/07-14 23:19 
Jeg er mere spændt på den nye Michael Mann hackerfilm der har fået den kedelige titel Blackhat. Glæder mig så ganske.
Hvad sker der?
XiwanaXiwanaSkrevet 27/07-14 23:23 
Warner Bros har frigivet en lanceringstrailer på remaket af Mad Max (2015)

https://www.youtube.com/watch?v=iO0jUAzOsV8
[inspirational quote here]
la0sla0sSkrevet 27/07-14 23:32 
Det ser godt ud.. Batshit crazy
Hvad sker der?
BeanoBeanoSkrevet 28/07-14 07:31 
Det ligner jo en rigtig Mad Max film - Ka' li'!
millenniummillenniumSkrevet 28/07-14 08:41 
Ikke for meget CGI lort. Ikke for meget CGI lort, please.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 28/07-14 09:19 
la0s>
Jeg er mere spændt på den nye Michael Mann hackerfilm der har fået den kedelige titel Blackhat. Glæder mig så ganske.

Nåh fedt det viste jeg ikke det bliver spændende.

Ja også fuldstændig over fedt med den nye Mad Max trailer. Nu tror jeg på det. Farverne er flotte i den trailer og det ser clean ud, og med det mener jeg man kan se hvad der sker! Det kan faktisk godt være et problem i moderne CGI action film nu til dags.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 28/07-14 14:03 
Xiwana>
Warner Bros har frigivet en lanceringstrailer på remaket af Mad Max (2015)

https://www.youtube.com/watch?v=iO0jUAzOsV8

Tom Hardy som Mad Max? Surewhynot! :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
la0sla0sSkrevet 28/07-14 19:37 
Den ser så sindssygt lovende ud, og når man tænker på hvor mange re-re-reshoots der har været under produktionen på Mad Max, ligner trailer virkelig, at de har gjort det for at holde en høj kvalitet og ikke for at prøve at redde en lort a la Wolverine Origins-filmen.
Hvad sker der?
jaesjaesSkrevet 30/07-14 16:37 
"Oversete" sc-fi-film har jo været bragt op flere gange, så lige en lille liste over film, jeg har set siden sidst, og som vist ikke er nævnt herinde.

The Machine (2013)
Fornuftigt billede af første gang en maskine består Turing-testen på trods af, den ikke er specielt nuanceret. Filmen kostede under 1 million pund, og det kan indimellem mærkes, men hvis man interesserer sig for emnet, er den værd at bruge tiden på.

Another Earth (2011)
Ikke særlig sci-fi, og ret ujævn. I momenter er den fremragende, andre gange ligegyldig og klichefyldt, det meste af tiden bare middelmådig. Hvis man er til konceptet får den en forsigtig anbefaling. Trods alt en ok film i "poetisk sci-fi"-undergenren, og Brit Marling viser, hvorfor Hollywood har fået øjnene op for hende (nej, hun viser ikke titties).

The Adjustment Bureau (2011)
Den gik i biografen, men jeg synes, der har været meget lidt snak om den, og den fortjener bedre. Jeg er godt nok en meget billig Philip K. Dick-tøjte (har set Paycheck 3-4 gange), men den kan fint nydes uden at kunne lide hans univers. Man får et fint koncept - der dog kunne behandles bedre - kærlighed, hvor hovedpersonernes motivation og mål stikker dybere end bare låååve, samt lidt spænding.
nerosnerosSkrevet 30/07-14 21:07, rettet 30/07-14 21:07 
Hint!
"The Signal" se den også.

Jeg kunne godt lide The Machine.
Bashful Neophyte
3of193of19Skrevet 31/07-14 21:46 
Nice. Fik fri lidt tidligere idag så sidder nu i biffen og skal til st se Guardians of the Galaxy. Meget spændt!
millenniummillenniumSkrevet 31/07-14 23:11 
Sønnen og jeg snupper Guardians i weekenden. :) Bliver gårdt!
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 01/08-14 00:04 
Tip top underholdning fra start, HELT til slut.
Godt tempo og rytme. Historien synes ikke at flyde med plothuller og føles godt skruet sammen.
Eneste kritikpunkt jeg kan finde på er den ret hidsige klipning i action og kampscenerne.
millenniummillenniumSkrevet 01/08-14 11:30 
Da jeg mødte ordene "hidsig klipning" valgte jeg også 2D versionen. :)
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 01/08-14 11:54, rettet 01/08-14 11:55 
Desværre kan jeg ikke finde 2d versionen i en ordentlig biograf, men jeg trøster mig med at filmen dog hele tiden har haft 3d for øje og at instruktøren har overset alle scenerne.
j/k
JmogJmogSkrevet 01/08-14 12:53 
Men dog ikke filmet i 3D.
slk486slk486Skrevet 01/08-14 13:32 
Nej.
j/k
jaesjaesSkrevet 01/08-14 18:37 
neros>
Hint!
"The Signal" se den også.

Cool...

Som noget lidt andet, så jeg lige, at Riddick er havnet på Netflix DK...
JmogJmogSkrevet 01/08-14 18:57 
Den er elendig. Hver eneste scene er blot en undskyldning for at Vin Diesel kan stå og posere mens han skuler grumt.
nerosnerosSkrevet 01/08-14 20:03 
Synes nu ikke de der Riddick's film er så ringe. Især den første var god og overraskende.
Bashful Neophyte
XiwanaXiwanaSkrevet 01/08-14 20:23 
Riddickfilmen var da hæderlig. Første akt er måske en smule for lang, men ellers er den ganske underholdende, når den først kommer i gang. I al fald er det en klar forbedring over The Chronicles of Riddick (tåbeligt navn, tåbelig film). Pitch Black er nu stadigvæk den bedste.
[inspirational quote here]
1'802 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig