X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Blinkende Dreamcast


Svar
scavengerscavengerSkrevet 02/10-06 19:34 
Jeg har længe været på jagt efter en Dreamcast og i weekenden faldt jeg over en med to controllere, en VMU, en vibration pack, scart kabel og 6 spil. Nu har jeg så skullet teste den og den opfører sig temmelig besynderligt, og da min DC erfaring ikke er så stor, håber jeg på hjælp her fra P:R folket. Når man tænder den enten med eller uden spil i starter den op og laver det første af Dreamcast logoet hvorefter billede og lyd ryger og TV'et viser AV1. Hvis man så lægger den om på siden så kan den i de fleste tilfælde starte spillet op, men efter kort tid ryger forbindelsen igen. Nogen der har set det før og kan sige om det kan være kabelet eller konsollen den er gal med?
Nemo me impune lacessit
dRxLdRxLSkrevet 02/10-06 20:13 
Hauke (3of19) kalder det "dreamcast reset sygen". Det er forbindelsen mellem strømforsyning og motherboard den er gal med. Kan let fikses med f.eks. tandstikker. Andre må lige give detaljerne.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KLTKLTSkrevet 02/10-06 21:09 
Vil også umiddelbart vurdere problemet til at være det samme som dRxL siger, et problem som jeg iøvrigt selv havde med min Dreamcast for flere år siden, hvor det på et tidspunkt udviklede sig til at maskinen kun lige akurat nåede at blive tændt og køre bootup sekvensen, inden den rebootede igen eller gik over til sort skærm.
Jeg vil også lade det være op til nogle andre, om at gå nærmere i detaljer omkring hvad der skal gøres.
Men hvis det er det nævnte problem der ligger til grund for det hele som forventet, kan jeg dog berolige dig med at det er en forholdsvis let manøvre der skal udføres for at fikse problemet.
9/11 Was An Inside Job
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/10-06 22:19 
:)

Dreamcast Reset Fix
AV Intelligent Terminal
scavengerscavengerSkrevet 05/10-06 12:40 
Jeg takker MANGE gange for hjælpen, det virkede! Nu skal jeg igang med at spille noget Soul Calibur.
Nemo me impune lacessit
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig