X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Købeloven - hvem kan?


Svar
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 02/10-06 17:07 
Hvis jeg har haft mit TV til reparation 3 gange, og problemet stadig ikke er blevet fikset, så har jeg jvf købeloven krav på at få mine penge tilbage, ikke sandt?

Jeg har søgt med lys og lygte rundt omkring på nettet, uden held. Har spurgt i diverse foraer, hvor nogen sågar påstår, at man efter 2. gang har krav på en ny eller tilsvarende vare.

Er der nogen her, der er eksperter når det kommer til købeloven?
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
dchangdchangSkrevet 02/10-06 17:19 
Jo så hedder den pengene tilbage eller et helt nyt produkt. Skal nok lige se om jeg kan finde noget dokumentation.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
HeroldHeroldSkrevet 02/10-06 17:21 
Jeg mener at du har ret til at reklamere købet eller kræve omlevering, hvis manglen ikke er udbedret efter et rimeligt antal gange - tre kan vist gøre det.

Jeg ved ikke om du kan bruge nedenstående link til noget, men det er lidt i samme dur.

Forbrug.dk
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SeventhSunSeventhSunSkrevet 02/10-06 17:24 
Jeg er på et tidspunkt blevet oplyst, at "garanti" udelukkende betyder, at butikken garanterer at du har et funktionelt produkt.

Det er altså op til dem selv, om de vil reparere eller bytte.

I mit tilfælde var det et cykelstel, der knækkede under mig så jeg faldt og brækkede hånden. Så jeg blev noget lang i ansigtet, da garantien viste sig at betyde, at de bare svejsede stellet sammen igen.
Men jeg kunne altså ikke gøre noget.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
JAAJAASkrevet 02/10-06 17:53 
Den er jeg ret overbevist om ikke holder i retten.
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 02/10-06 18:17 
Det drejer sig kort sagt om, at mit TV nu er på reparationsforsøg nr 2. Første gang kunne de ikke lave fejlen, åbenbart... men udskrev det alligevel som 'raskt'. Er ret overbevist om, at de 2. gang laver det samme magiske trick.

Nu har jeg stillet butikken er ultimatum, der hedder, at jeg ønsker at ophæve mit køb, hvis ikke problemet er afhjulpet inden fredag d.6/10. Så er der også gået omkring 2 måneder siden jeg indleverede det til reparation 1. gang.
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
DeluxScanDeluxScanSkrevet 02/10-06 18:32 
Jeg har ALDRIG oplevet, at noget elektronik sendt til reparation rent faktisk er blevet repareret. Det ender altid med en ombytning - det plejer bare at være et spørgsmål om tid...
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
PalsgaardPalsgaardSkrevet 02/10-06 18:38 
Jeg fik sku lavet RGB porten i mit gamle philips tv, der skulle understøtte RGB men ej gjorde det. I første hug blev det afhentet og repareret og det virkede lige siden :)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 02/10-06 18:47 
JAA>
Den er jeg ret overbevist om ikke holder i retten.

Det var ellers forbrugerstyrelsen der gav mig dén besked.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HeroldHeroldSkrevet 02/10-06 18:58, rettet 02/10-06 18:59 
DeluxScan>
Jeg har ALDRIG oplevet, at noget elektronik sendt til reparation rent faktisk er blevet repareret. Det ender altid med en ombytning - det plejer bare at være et spørgsmål om tid...

Jo da - Samme historie med mit Samsung TV. Det gik i stykker efter 4 mnd, og butikken valgte at reparere det, istedet for at ombytte det, som jeg ellers bad om, og det er de i deres fulde ret til. Men havde de ikke udbedret fejlen, og det skulle til reparation igen og igen, så kunne jeg godt have hævet købet /forlangt ombytning.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 02/10-06 19:26 
Det hedder reperation indenfor rimelig tid og ikke for mange gange. Eller ombytning. Kan det ikke opfyldes så gælder ophævelse af købet.

Købelovsguide
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
JAAJAASkrevet 03/10-06 02:03, rettet 03/10-06 02:04 
SeventhSun>
Det var ellers forbrugerstyrelsen der gav mig dén besked.

Jamen så er jeg måske knap så overbevist længere :P Men det er da helt utroligt! Du køber en ny cykel, som skvatter sammen ved almindelig brug, og så skal du acceptere en grim svejsning som værende lige så god som den originale vare? Langt ude.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 03/10-06 08:17 
I dette eksempel har der været fejl 3 gange af forskellig art. Det har været nok til at køberen kunne ophæve købet.

3 strikes aaaand you're OUT!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig