X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Freeloader version


Svar
PlaykidPlaykidSkrevet 04/03-03 20:03 
Jeg har fået bestilt mig en freeloader og venter spændt på at den ankommer, men indtil da har jeg et spørgsmål.
Hvordan kan jeg se om jeg har fået købt version 1.06 eller V. 1.06b?
Forhandleren sagde godtnok at de havde testet en Freeloader og at den var version 'b', men jeg vil alligevel godt have at vide hvordan man finder ud af det.

På forhånd tak.
Spiller nu: Halo 3
ChronoChronoSkrevet 04/03-03 20:06, rettet 04/03-03 20:06 
Jeg anede ikke at der var både 1.06 og 1.06b.

Du finder ud af hvilken version det er ved at sætte skiven i, det står meget tydeligt på skærmen.

Min 1.04 har lige været en tur tilbage til England for at blive opgraderet til 1.06b - Nu virker Metroid hver gang :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
PlaykidPlaykidSkrevet 04/03-03 20:53 
Tak skal du have:)
Spiller nu: Halo 3
MadsMadsSkrevet 04/03-03 22:28 
PS2 playkid >
Tak skal du have:)

Hvor bestilte du den fra? - Jeg har nemlig lige bestilt en igennem Overstock (forgive and forget - intern! ;)), de havde den jo på et godt tilbud, og der stod kun 1.06, vidste nemlig heller ikke der var to 1.06'ere.

Hvis det er der igennem du har bestilt, er jeg jo så også sikker på det er en b'er jeg får.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
GatmanGatmanSkrevet 04/03-03 23:00 
Jeg må også indrømme, at jeg aldrig har hørt om en 1.06'er. Jeg har kun hørt tale om 1.04 og 1.06b.
PlaykidPlaykidSkrevet 05/03-03 06:44, rettet 05/03-03 06:44 
Teki >
PS2 playkid >
Tak skal du have:)

Hvor bestilte du den fra? - Jeg har nemlig lige bestilt en igennem Overstock (forgive and forget - intern! ;)), de havde den jo på et godt tilbud, og der stod kun 1.06, vidste nemlig heller ikke der var to 1.06'ere.

Hvis det er der igennem du har bestilt, er jeg jo så også sikker på det er en b'er jeg får.

Jo, jeg bestilte fra Overstock.
Spiller nu: Halo 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 05/03-03 10:02 
Ifølge et andet forum jeg kiggede på, er der kun tale om 1.04 og 1.06b!
1.06 er vel opstået fordi flere glemmer at skrive b! Jeg så flere der omtalte dem som ver. 1.4 og 1.6, så... det er vel bare folk der glemmer at holde øje med hvad de skriver ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
IqonIqonSkrevet 05/03-03 14:30 
På selve discen står der også 1.06, men når man sætter den i, står der 1.06B i toppen af skærmen. Hvor meget koster porto egentlig på www.overstock.dk? Jeg har ikke villet bestille noget fra dem endnu, men jeg har overvejet det i et stykke tid.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
PlaykidPlaykidSkrevet 05/03-03 16:38 
Jeg kan ihvert fald oplyse dig at portoen på freeloaderen ligger på 15 kr.
Spiller nu: Halo 3
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 05/03-03 17:00 
Hvis du ville være sikker, så kan du tage coolshop.dk.
De har kun 1.06b-versioner på lager nu...

Coolshop's Freeloader
PlaykidPlaykidSkrevet 06/03-03 16:10 
Yes, den lande i brevsprække helt sikkert.
Det tog kort tid og jo, det er en version 1.06b;)
Så må jeg bare købe lidt import til at få den afprøvet:D
Spiller nu: Halo 3
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 10/03-03 22:20 
Pieyanthikos >
Hvis du ville være sikker, så kan du tage coolshop.dk.
De har kun 1.06b-versioner på lager nu...

CoolShop.dk angiver et fejlagtigt pop-up image af Freeloaderens forside på deres site. Dvs i forhold til den version, de tilsyneladende lagerfører og sender ud til kunderne. Deres site siger "Universal Game Enabler", som mig bekendt burde kunne afspille alle regioner uanset om det er en PAL eller NTSC GameCube.

Forsiden på versionen jeg lige har modtaget angiver "Import Game Enabler", som specifikt er lavet til PAL konsoller. Den tillader NTSC på PAL, men kun NTSC Jap på US og omvendt. Altså ikke PAL på NTSC konsoller, som deres hjemmeside angiver.

Jeg savner PAL afspilning på min US GCN, men har p.t. ingen PAL-titler at teste min Freeloader-udgave med. Har afsendt en klage til CoolShop.dk og afventer tilbagemelding.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaieraNaieraSkrevet 10/03-03 22:22, rettet 10/03-03 22:22 
Jeg ved ikke hvorfor du kører rundt i hvad der står forskellige steder, men FreeLoaderen er kodefri, og det skal forståes meget bredt ~ Den kører alt på alle maskiner, sådan har det altid været.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MadsMadsSkrevet 10/03-03 22:29, rettet 10/03-03 22:30 
Ja, jeg afspiller PAL spil på min JPN/US.

EDIT: Med Freeloaderen ;)
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 10/03-03 22:31, rettet 10/03-03 22:36 
Ja, men det er ikke ensbetydende med at den enkelte version medfører PAL afspilning på en NTSC konsol. Det står der intet om på den udgave, jeg netop har modtaget fra CoolShop.dk :

- Play U.S. and Japanese games on your PAL GameCube
- Play US games on your Japanese console
- Play Japanse games on your US console.

Versionen CoolShop.dk viser boksgrafik fra:

- Play US and Japanese games on a PAL GameCube
- Play PAL games on a US or Japanese GameCube

Førstnævnte udgave får PAL ejere mest gavn af. Sidstnævnte er den universale udgave, jeg er interesseret i, men ikke har fået tilsendt af CoolShop.dk
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 10/03-03 22:35, rettet 10/03-03 22:35 
Teki >
Ja, jeg afspiller PAL spil på min JPN/US.

EDIT: Med Freeloaderen ;)

Det er også den rigtige universale udgave. Den som CoolShop.dk angiver, at de lagerfører men ikke sender ud. I hvert fald ikke den jeg som sagt har modtaget, der hedder "Freeloader: Import Game Enabler" (forsiden viser kun et US og Jap flag modsat den universales alle tre flag).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
MadsMadsSkrevet 10/03-03 22:42 
Der er også kun 2 flag på min, og den hedder også "Import Game Enabler". Kan da ikke se et anderledes boxshot på CoolShop?

Tjekker lige om det nu virker, tror egentlig kun den er prøvet på PAL'en ;P
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 10/03-03 23:14 
Når man er ved hovedskærmen efter at man har sat FL i maskinen, kan man trykke på Z-knappen og vælge hvilket land, det spil man vil spille, kommer fra. Og der kan man også vælge Europa/PAL, Så den burde da kunne tage PAL-spil på en US GC...? Hvad siger dine tests Teki?
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 10/03-03 23:37, rettet 10/03-03 23:46 
Teki >
Der er også kun 2 flag på min, og den hedder også "Import Game Enabler". Kan da ikke se et anderledes boxshot på CoolShop?

Men det er det. Vi tager den lige igen >;) Boxshottet viser Universal Game Enabler (flag > US, JAP, UK) - Play games from ANY region.

Min tilsendte viser Import Game Enabler (flag > US, JAP)- Play games from OTHER regions.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
MadsMadsSkrevet 11/03-03 00:23, rettet 11/03-03 00:24 
Jeg kan så se jeg lige skal have et PAL spil (kommer om et par dage)!

Men... kan det tænkes at det boxshot er gammelt? - For hvis du tjekker mit billede til VGI i bunden af mit indlæg, er det det samme. Og de har i hvert fald ikke opdateret omkring freeloaderen kan du se hvis du læser teksten.

For jeg har aldrig hørt andet end at Freeloaderen skulle være universal! Og en Freeloader er en Freeloader! :)

VGI - scroll lidt ned
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 11/03-03 00:34, rettet 11/03-03 00:36 
Teki >
Jeg kan så se jeg lige skal have et PAL spil (kommer om et par dage)!

Men... kan det tænkes at det boxshot er gammelt?

Ja, det må så være et gammelt boxshot men meget misledende, da den nye box viser lettere ændrede, men i praksis, meget forskellige oplysninger, som ikke gør den 100% universal. Iflg. Codejunkies.com (UK) - den officielle forhandler - skulle den dog være universal helt ind til benene...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
MadsMadsSkrevet 11/03-03 00:37 
Jeg giver dig fuldstændig ret, meget misledende.

Men lyder godt med en officiel redegørelse.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 11/03-03 22:27 
*Bummer*... jeg har lige prøvet alle tre typer boot med freeloaderen fra CoolShop.dk, men Resident Evil Zero (PAL) loader ind med sort skærm på US GCNen alle tre gange. Jeg bruger S-Video kabel, men det burde ikke være problemet.

Måske understøtter RE0 (PAL) ikke 60HZ?
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RJKRJKSkrevet 11/03-03 22:34 
Skulle Freeloaderen tvinge PAL-spil i 60Hz...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 11/03-03 22:43 
Jeg gik ud fra det foregik på samme måde som med Dreamcast PAL 60Hz-titler via bootdisc på en US DC...?
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RJKRJKSkrevet 11/03-03 22:53 
Jeg ved det ikke - jeg spørger :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 11/03-03 23:07, rettet 11/03-03 23:07 
Så vil jeg konkludere iflg. Datels FAQ:

Q: Will FreeLoader play PAL games on my NTSC GameCube?

A: Yes, using FreeLoader you can play any region GameCube game on any GameCube.

Q: Will 50Hz-only PAL games work on my NTSC GameCube via Freeloader? If they do, will they be speeded up by the higher refresh rate?

A: PAL games work as long as your TV supports a 50hz NTSC signal. The game will still run in 50hz so there will be no speed increase, but some games check for 60hz and will work on standard NTSC TV's.

---

Ergo burde RE0 PAL vel i det mindste vise et 50Hz NTSC signal, hvis det ikke understøtter 60Hz? Og det kan det ikke gøre, for der detectes intet, heller ikke ved at holde 'B' nede under boot. Er ikke i tvivl om, at mit Sony 32" Triniton fladskærm ikke kan klare et 50Hz NTSC signal...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
MadsMadsSkrevet 11/03-03 23:23 
Fundet i et customer review:

"I waited for 6 month now and it finally got it. I play PAL Games on my US Cube and it works great. No Problems so far. Thanks Datel"
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 11/03-03 23:30 
Man kan undre sig over den tredje boot metode giver sort skærm. Trykker man 'Z' hopper tre flag op på skærmen (US, Eur, Jap). Her vælges Eur for RE0(PAL), men det ændrer ikke noget i signalet. Afventer tilbagemelding fra Codejunkies support...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 11/03-03 23:34 
Teki >
"I waited for 6 month now and it finally got it. I play PAL Games on my US Cube and it works great. No Problems so far. Thanks Datel"

Kan absolut ikke se mig selv som ligeså entusiastisk forbruger lige nu >;P
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
PlaykidPlaykidSkrevet 11/03-03 23:41 
Har du kun prøvet med Rez?
Spiller nu: Halo 3
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 12/03-03 01:18 
RE0, ja... ikke Rez, det er et helt andet spil >;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
PlaykidPlaykidSkrevet 12/03-03 06:36 
Så siger vi RE0;)
Spiller nu: Halo 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig