X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Achievements


Svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 29/09-06 00:26 
Achievements er noget af det bedste ved 360'eren, så derfor vil jeg da lige høre, hvilke achievements folk kan huske...

Hvilken achievement kæmper I med nu?
Hvilke achievements har I kæmpet mest med?
Hvilke var lettest?
Hvilke var urimeligt svære?
Hvilke var åndssvage/dumme/latterlige?
Hvilke er I mest stolt af?
Osv, osv...

Jeg tillad... Se hele indlægget
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
55 emne(r).
1 2 > »

Svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 29/09-06 00:26 
Achievements er noget af det bedste ved 360'eren, så derfor vil jeg da lige høre, hvilke achievements folk kan huske...

Hvilken achievement kæmper I med nu?
Hvilke achievements har I kæmpet mest med?
Hvilke var lettest?
Hvilke var urimeligt svære?
Hvilke var åndssvage/dumme/latterlige?
Hvilke er I mest stolt af?
Osv, osv...

Jeg tillader mig selv at starte med en af de achievements, jeg arbejder på for tiden: Test Drive Unlimited, der giver 40 GP, når man har kørt på HVER ENESTE vej på øen... Rigtig fed achievement, der tager laaang tid at opnå. Alene at køre øen rundt tager ca. 1 time, og der er MANGE veje på øen... Har brugt 8 timer på bare at cruise uopdagede veje i dag og mangler stadig hele den sydvestlige del af øen...
Jeg kan rigtig godt lide den slags achievements fremfor den slags, der fremprovokerer frustrationer: Eks: Kør bane X på tid X i bil X. Den anden slags kræver lang tid med spillet - og ikke kun en tung speeder-fod, eksempelvis.
For at opnå de 40 points har jeg nu brugt 8 timer mere i selskab med TDU og min RS4, end jeg ellers ville have - og jeg har moret mig undervejs! F.eks. mødte jeg en franskmand midt ude i ørkenen, der også var i gang med at finde veje. Vi valgte at følges ad i et par timer, og det var mægtig hyggeligt.
Anyway, efter denne achievement bliver det den for 5000 km...
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SeventhSunSeventhSunSkrevet 29/09-06 12:39 
Delux du er jo sindssyg :-D

Jeg har selv satset på at "EXPLORER" achievement'en kommer mere eller mindre med at gennemføre alle løbene i spillet.

Faktisk går jeg kun sjældent i sig selv efter at få achievements, i hvert fald på dén der måde du beskriver.

Jeg har da med vilje taget billeder i PGR3 og lignende for at få en achievement, men det er ikke noget jeg er specielt stolt af :-)


Jeg synes faktisk systemet i TDU er super godt.
Både fordi achievements er spredt ud i hele spillet, og man derfor hurtigt får samlet et par stykker.
Jeg kan godt lide at spillets fremskridt bliver målt i GamerPoints.

I modsætning til 2006 FIFA World Cup hvor en enkelt achievement giver 500 GP, hvilket jeg synes er totalt latterligt.


Men ellers synes jeg der for stort fokus på de gamerpoints, folk gør jo hvad som helst, for at snyde sig til dem, hvilket jeg virkelig synes er ærgeligt.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
dRxLdRxLSkrevet 29/09-06 12:53 
Achievements er vel kun interessante på per spil basis? Det svinger jo noget hvad man skal gøre for at få dem (jf. "Peter Jackson's King Kong - The Official Game Of The Movie")
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SeventhSunSeventhSunSkrevet 29/09-06 13:27 
Klart nok, men det er ret svært, at lade være med at sammenligne éns egen sammenlagte score med andre på friendslisten (synes jeg)

Det er en svær balance at dele GP ud.
På en måde kan man mene, at det er for nemt at få 1000 points i King Kong, fordi det bare kræver at gennemføre spillet.
Omvendt ville jeg også være lidt bitter, hvis UbiSoft ville tvinge mig til at spille det igen. Så meget er der jo ikke at kommer efter.
Jeg forstår iøvrigt ikke helt deres genspilnings pointsystem. Hvorfor fanden har de ikke kørt det over Xbox Live??? Jeg synes også det er grotesk svært at bare få en smule point.

Modstykket til King Kong er eks. Burnout Revenge, som jeg synes er ALT for nærig med pointene. Jeg var næsten nået til Elite level (det højeste) og havde kun fået 270 GP. Såvidt jeg husker.

Jeg synes at spillets main mode, burde give ca. 500 points. Og de sidste skal man så kæmpe lidt mere for.

Det er samme problem med Table Tennis.
Jeg har 150 GP, og jeg mangler altså kun spillets sidste og sværeste turnering, for lissom at have "gennemført" spillet.
De 60 af de GP har jeg fået ved at spille mere end 10 timer offline.
Der er i øvrigt achievements for at gennemføre turneringer på under 14½, 14 og 13½ min. hvilket jeg har svært ved at tro på overhovedet kan lade sig gøre.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
CoreCoreSkrevet 29/09-06 13:36, rettet 29/09-06 13:36 
DeluxScan>
Hvilke var åndssvage/dumme/latterlige?

Jeg vil godt uddele prisen for "Den absolut latterligste Achievement" til X-Men 3.

Spillets sidste achievement er på 50 point, og denne opnås ved at få 950 achievement-points.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 29/09-06 13:56, rettet 29/09-06 14:07 
Achievements og GamerPoints er to sider af samme sag, men det er Achievements der er det sjove. Spil som King Kong og Fifa har jo egenhændigt devalueret hele GamerPoint-konceptet, så GamerPoints kan man ikke stole på - selvom det naturligvis er svært ikke at lure på, hvad andre har :)
Achievements er derimod sjove og (for mig) helt uimodståelige i de spil, jeg godt kan lide.

Jeg synes også det burde give ca. 500-700 points at gennemføre et spil på normal sværhedsgrad. De sidste points kan så bruges på alle de svære opgaver til sidst. Hver Achievement kan jo sagtens være på 5-10 points, for det er jo egentlig ikke pointene, der tæller, men selve Achievementen.
Burnout er ganske rigtigt nærig med points. Det samme gælder Ridge Racer 6. Battlefield 2's Achievements synes jeg er for svære. Efter 200 timer burde jeg have mere end de ca. 200 point, jeg har nu - men det er så godt som umuligt at dræbe 20 fjender med landminer eller reparere 1/3 armor på 5 allierede køretøjer uden at dø.
På den anden side er de allerede nævnte King Kong, Fifa, Fight Night m.fl. lidt for rundhåndede.
Oblivion bruger systemet ganske godt - men jeg kunne godt tænke mig at man kunne få achievements for 100 timers spil, 200 timers spil eller 500 fjender dræbt: Altså,ting der kræver lang tid i selskab med spillet.
Condemned er også lidt nærig med point blot for at genemføre, men til gengæld er de andre achievements rigtig gode. Et af de bedst spil mht. achievements.

EDIT: En latterlig achievement er i Quake 4 og i Burnout, hvor man skal ligge henholdsvis nr. 1 overall og på top 20 med et clip. Good luck! Det kan jo ikke lade sig gøre for almindelige dødelige.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SeventhSunSeventhSunSkrevet 29/09-06 14:40 
Oblivion modellen irriterer mig fordi man ikke kan rollespille sig til dem allesammen.

Realistisk set ville den samme person jo aldrig blive både kriger, magiker, tyv og snigmorder.

F.eks synes jeg kun man skulle få achievements for én guild - som man så selv kunne bestemme.

Til gengæld burde der så være belønning for at finde alle dungeons i spillet. Eller ruins, eller planter, eller dyr etc. etc.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RJKRJKSkrevet 29/09-06 14:45 
Det er da latterligt at give achievements for X timers spil. De skal da gives til noget der kræver noget, altså i spilevner. Ikke i tåbelig tålmodighed.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DeluxScanDeluxScanSkrevet 29/09-06 16:09, rettet 29/09-06 16:12 
Ja, du har ret. Dårligt eksempel. Dem SeventhSun giver ovenfor er mere i den dur, jeg mener - selvom 'planter' virker lige lovlig formålsløst ;)

EDIT: Men mindre der menes de planter, der kan plukkes? I så fald er jeg helt enig. Jeg så bare mig selv i færd med at finde hver eneste busk i skoven... :)

Men tålmodighed spiller jo ind alle steder: Eks. Kør bane X i bil Y på tid Z. Det er svært og kræver tålmodighed. Jeg bryder mig blot ikke om disse achievements, da de tit bliver frustrerende, hvis det ikke lykkes.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SeventhSunSeventhSunSkrevet 29/09-06 16:52 
Argumentet for achievements for spilletid er jo, at det kan man ikke snyde sig til.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
ValkyrieValkyrieSkrevet 29/09-06 17:08 
En sindssyg achivement, er uden tvivl 10,000 kills i GRAW online. Den er næsten for ekstrem:P
Well crucify the insincere tonight...
jaesjaesSkrevet 29/09-06 17:24 
Jeg synes både Achievements og GamerPoints er uudnyttet potentiale. Specielt GamerPoints er da tåbeligt, da det stort set ikke siger andet, end hvor meget man spiller på sin X360.

I stedet skulle Achievements være pointgivet efter sværhedsgrad (i højere grad end nu), og GamerPoints skulle så være alle point for Achievements lagt sammen og delt med det antal spil, man har spillet. Det er stadig lidt upræcist, men dog en væsentlig bedre løsning, synes jeg. Alternativt kunne man droppe point og tildele medaljer eller lignende.

Det ville jo nok kræve, at der sad en lille gruppe hos Microsoft og ensartede/godkendte den pointgivning udviklerne foreslår så meget som muligt, men noget skal man jo have for de penge, man har kastet efter sit Gold Membership ;P
jaesjaesSkrevet 04/10-06 20:41 
http://www.levelmy360.com/

*inserts needles in eyeballs*
King ChaosKing ChaosSkrevet 04/10-06 22:52 
Ah haha... hvor sjovt!
DeluxScanDeluxScanSkrevet 04/10-06 23:23 
$100 for 1000 points... Det er næsten prisen for 3 nye spil, og det burde da være muligt at få 300 point i et spil - plus man også har spillene bagefter!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
enfenenfenSkrevet 05/10-06 10:43, rettet 05/10-06 10:43 
Tænk sig, at nogen gider betale penge for at få en højere Gamerscore!

Så vil jeg hellere, som Delux skriver, købe to spil - 100 $ bliver nok ikke til mere end to spil - og spille dem igennem :)
What is the Matrix?
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 05/10-06 11:15 
Haha, det tager 6-12 måneder at skaffe 3000G?
Hvordan kan det så være lykkeds folk at komme op på 40-50 tusind :P? Komplet latterlig side!
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 11/10-06 00:19 
Som skrevet tidligere har jeg sat mig for at gennemføre Lego Star Wars II 100%, og det er altså en Donkey Kong 64 gange 2. Der er SÅ meget, der skal samles ind. Glæder mig til at se, om det overhovedet kan lade sig gøre. Hvis folk skulle tro, at dette er et let spil - også selvom man 'bare' vil gennemføre normalt - så kan de godt tro om igen...
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/07-07 16:44 
Jeg har lagt mærke til, at når jeg unlocker acheivements i offline-tilstand (et par gange hvor mit net har været nede), så registreres achievements ikke med dato.

I stedet for at der står "Unlocked 28.06.07" under points, står der bare "Unlocked".

Har det nogen betydning (udover at det kan være lidt træls ikke at kunne se hvornår man gjorde dit og dat)?

(P.S.: Skal tråden ikke fjernes fra "Test Drive Unlimited"-subgroup og bare ligge direkte under Xbox360-forummet?)
Bede-xBede-xSkrevet 29/07-07 17:22 
Det har ikke nogen betydning, andet end at du ikke kan se datoen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 30/07-07 09:07 
Den tager vel bare ikke Xboxens interne ur for gode varer. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/07-07 09:12 
Nej, og det kan jeg egentlig fint forstå. Man kunne jo bare sætte sit ur til en bestemt tid, og lave sin achievement... men der ville ikke være sikkerhed for, om tiden var rigtig (hvis nogle f.eks. for sjov kæmper om at få en achievement først eller så'n).
enfenenfenSkrevet 05/08-07 14:51, rettet 05/08-07 20:25 
DeluxScan>
Som skrevet tidligere har jeg sat mig for at gennemføre Lego Star Wars II 100%, og det er altså en Donkey Kong 64 gange 2. Der er SÅ meget, der skal samles ind. Glæder mig til at se, om det overhovedet kan lade sig gøre. Hvis folk skulle tro, at dette er et let spil - også selvom man 'bare' vil gennemføre normalt - så kan de godt tro om igen...

Hvor langt er du kommet med dit projekt Delux?

Jeg er endelig blevet færdig med alt i spillet - 100 % - og det holdt hårdt. Det mest sure er, at jeg ikke fik min sidste achievement for det - altså 100 % complete :(

EDIT: Jeg fik alligevel min achievement. Jeg startede en tilfældig bane op, og gennemførte den. Efterfølgende fik jeg min achievement. Wierd.
What is the Matrix?
HankyHankySkrevet 05/08-07 14:59 
Han er ude at rejse for tiden :-)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 05/08-07 17:15 
Sjov achievement i Guitar Hero II:
"Fail a song on Easy" - 10 GP

En ægte trøstepræmie! :-)
CoreCoreSkrevet 05/08-07 19:17 
Speaking of:

Nu har jeg lige kæmpet mig igennem GHII på tre sværhedsgrader. Jeg syntes at det er fjollet at man ikke bare får for Easy-touren, når man har klaret Medium eller hard (ligesom man får for Easy campaign i GRAW2, når Medium er klaret).
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SyrefoxSyrefoxSkrevet 06/08-07 22:48 
Lige nu kæmper jeg med de der global challenges i Fifa world cup 2006, de er rimelig svære. En anden træls en er når man skal samle de postkort ind i cars
KillercowKillercowSkrevet 07/08-07 00:43 
Jeg vil godt uddele prisen for "Den absolut latterligste Achievement" til X-Men 3.

Jeg vil så gerne nominere Bullet Witch i stedet. Hvis man gennemfører spillet på den absolut højeste og perverst største sværhedsgrad, får man 1G.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 07/08-07 06:47 
Nøj, hvor åndssvagt. Og jeg troede at Perfect Dark Zero var ubalanceret, når man får 10GP for at gennemføre hele spillet. (Ok, det kan delvist undskyldes, da det var launchspil, og folkene lige skulle lære at dele pointene pænt ud.)
SumezSumezSkrevet 07/08-07 08:46 
Betyder det noget? Jeg mener, hvad kan man bruge GP til anyway?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 07/08-07 09:13 
Der er uden tvivl nogen der får spændt elastik af at få flere point på deres profil. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 07/08-07 11:06 
Ja, det er helt sikkert - jeg bliver da voldsomt opstemt efterhånden som antallet af Gamerpoints stiger!
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
dpldplSkrevet 07/08-07 12:15 
Sumez>
Betyder det noget? Jeg mener, hvad kan man bruge GP til anyway?

Altså USA fik engang live point, Fuzion Frenzy 2, et XBLA spil vis de havde over 10k gamerpoint (over 5k fik so samme bare ikke Fuzion Frenzy 2 også var der en lidt mindre).

Så ja de kan komme til at betyde noget. Men lige nu betyder de ikke meget, udover jeg personlig nyder at få dem.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
enfenenfenSkrevet 07/08-07 12:55 
Hvor har du læst det henne?
What is the Matrix?
dpldplSkrevet 07/08-07 13:03 
diverse nyhed site og xbox.com. Men det er nu et godt stykke siden de havde det "tilbud".

link
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
enfenenfenSkrevet 07/08-07 13:16 
Tak for linket. Man kan da håbe, at Microsoft på et tidspunkt vil tilbyde samme tilbud til non-USA.
What is the Matrix?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 07/08-07 13:34 
Jeg troede i starten (for flere år siden, før jeg fik X360) at GP og Live Point var det samme - så man altså ved at spille meget kunne købe småspil og andet "guf" for sin trofaste indsats. Det ville da være et yderst sympatisk system :-) Desværre er det ikke sådan.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/08-07 13:40 
Til Launchen fik jeg samme indtryk som du - desværre fungerer det ikke sådan. Det ville ellers give systemet meget mere mening end det har nu (Nej jeg har ingen venner).
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Bede-xBede-xSkrevet 19/11-07 15:17, rettet 19/11-07 15:20 
1000 gamerpoints på to minutter? Det lyder jo næsten umuligt, men det kan faktisk lade sig gøre i THQs seneste udgivelse:

Avatar the Last Airbender: The Burning Earth
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/11-07 15:34 
Det er kraftedme den ringeste achievement-opsætning ever!!!
enfenenfenSkrevet 19/11-07 15:37 
Det er der vist ingen tvivl om.
What is the Matrix?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 19/11-07 15:41 
Til grin... men det viser jo bare, hvor lidt gamerscoren betyder. Naeh, Achievements derimod...
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
WehnerWehnerSkrevet 19/11-07 16:22 
Det må være Bedes sidste chance for at indhente Hya :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 19/11-07 23:41, rettet 19/11-07 23:41 
Hehe, THQ har bare lugtet en måde de nemt kan sælge deres skodspil til gamerpoint-ludere. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 20/11-07 04:49 
Wehner>
Det må være Bedes sidste chance for at indhente Hya :)

Desperate times call for desperate measures :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
CoreCoreSkrevet 20/11-07 09:33, rettet 20/11-07 09:33 
The Simpsons Game, har en hyggelig lille Achievement der hedder:

Press START To Play - 5G

Med teksten:

Easiest Achievement EVER!

Den er billig og ligegyldig, men i et Simpsons-spil, er det i orden, da den jo er sjov nok.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 20/11-07 10:13 
Ja, det er humor. Avatar's opsætning er sløseri og idioti.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 16/05-13 16:27 
Hvad er den sværeste achievement der er lavet til Xbox 360?
Hoid to colony C05 where the computer is...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/05-13 16:36 
At lade være med at sælge den? :D
AV Intelligent Terminal
WehnerWehnerSkrevet 16/05-13 16:57 
Jeg mener der var noget et skulle ligge nummer et på ranglisten i multiplayer i et af de to første GRAW. Er ikke helt sikker.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
55 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig