X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Guild Wars Universe


Svar
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 28/09-06 11:54 
Det er meget, meget lang tid tiden emnet 'Guild Wars' har være oppe og vende og nu da 3. del af universet (Nightfall) udkommer 27. Oktober kunne det være informativt at diskutere lidt om serien...


Prophecy syntes jeg fik en god start - grundliggende figurer (Mesmer, Monk, Ranger, Warrior, Necromancer og Elementalist), et univers med udfordringer og et gameplay man hurtigt tager til sig...

Factions med 2 nye figurer (Retualist og Assasin) gør spillet og figur-kombinationerne mere varierede og ideelt til spileren der vil hurtigt op i level...

Nightfall tilbyder endnu 2 proffesions til figurgalleriet (Paragon og Dervish http://www.gamespot.com/pc/rpg/guildwarscampaign3/news.html?sid=6154159) og hvis man allerede har Prophecy & Factions kan man prøvekøre det nye tillæg til universet...

Guild Wars Infobase: http://gw.gamewikis.org/wiki/Main_Page

Guild Wars hjemmeside
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
KalicolaKalicolaSkrevet 28/09-06 14:22 
Jeg spillede betaen engang, altså til guild wars, og syntes det var super fedt.

Så for nogle måneder siden købte jeg spillet, da det for mig virker som en blanding af wow og diablo 2, altså et mere action orienteret wow... Men jeg holdte desværre ikke ret længe, for jeg syntes at interfasen var forvirrende, og jeg rendte rundt i 100 år for at finde min træner, og jeg spurgte til højre og venste, men ingen gad at svare. Jeg syntes spillet er svært at finde rundt i... Jeg vil meget gerne gi det en chance til, jeg har trods alt købt en dyr pakke med spil og expansion og alt muligt i, ved bare ikke om jeg kan overskue det...

Nightfall ser super nice ud, jeg elsker deres creature design, animation og overall look, meget tasty!
For The Love Of The Game
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 28/09-06 15:17, rettet 28/09-06 15:17 
Darknon>
Men jeg holdte desværre ikke ret længe, for jeg syntes at interfasen var forvirrende, og jeg rendte rundt i 100 år for at finde min træner, og jeg spurgte til højre og venste, men ingen gad at svare.

Skills trænere... En stor del af spillet er udforskningen af det ukendte land og huske hvor hvad er, men det er ingen skam at kigge i en guide der fortæller en hvor man kan finde det man leder efter - det er klart hurtigere og man kan alligevel ikke huske alting (medmindre man spiller det 23/7 eller har en super hukommelse)

Darknon>Jeg syntes spillet er svært at finde rundt i...

Finde rundt i... område eller menu-messigt? Går man direkte til at klare by-missioner, så kommer man 90% af gangene til en ny by med mission man kan klare (der findes et kort på nettet med fine detaljer)... Menu'erne er ikke så vanskelige efter et stykke tid... (min mening)
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
ValkyrieValkyrieSkrevet 29/09-06 00:18 
Jeg spillede Nightfall eventen. Det var en enorm forbedring fra de andre spil. Jeg elsker den serie og ideologi den har at byde på, og jeg er glad for at det fortsat har succes. Efter hvad jeg har set, så er Nightfall så meget bedre end de to andre at det er svært at tro.

cut scenes er meget bedre, med individuele animationer, lip synching og historien lavet af Jeff Grub(co-creator af Forgotten realms). Jeremy Soule's seneste soundtrack til Guild Wars er det bedste jeg har hørt fra ham siden KOTOR og Morrowind.

Ja. Der er utroligt meget, at sætte pris på her. Jeg ser det som det perfekte suppliment til folk der har brug for et secondary MMOish spil, hader MMORPGs eller vil prøve noget udfordrende, men ikke tidskrævende.

Dog må jeg desværre genkende nogen af de ting Darknon siger. GW kan være svært at komme ind i, og det er meget kynisk. Community er også et hit eller miss. Man kan møde og groupe og komme i guilds med super søde folk(en overraskende stor del danskere der spiller det), men der er også nogen der virkelig er blæst i hjernen.

Selvom, man måske ikke er vild med GW indtil videre, så ville jeg forslå at give Nightfall et køb. Du er ikke mindre kompetent af at have kun en af spillene, da de er balancerede til at fungere alene og sammen og stadig være i stand til at have en gameplay mentalitet der er baseret på taktik, "skill" og samarbejde frem for tidsinvestering.

Dog er GW ikke det store social-chat-life-simulator halløjsa spil. Og det er heller ikke - "Jeg skal tilfredstilles 6 timer om dagen uden monthly fee" type spil. Og det er heller ikke et spil hvor man går rundt og role player.
Men det er et sjovt, online action RPG. Elsker det. Føles meget afslappende, sjovt, spændende, konkurencepræget og anderledes end andre online RPGs og MMOs på markedet.

Kan varmt anbefale det til alle jer WoW heads der måske har brug for en WoW pause eller supplimere jeres online gaming med let alternativ og dejlig ORPG uden en fee:) dejlige mange updates, næsten aldrig downtime og bare lækkert flydende på de fleste systemer:)
Well crucify the insincere tonight...
DarkenDarkenSkrevet 29/09-06 02:11, rettet 29/09-06 02:11 
hvor meget solo-able content er der?
kunne godt tænke mig at kigge på spillet, men ikke hvis det ikke er muligt at spille uden for grupper (bruger nok tid på wow =P )
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 29/09-06 08:16 
Darken>
hvor meget solo-able content er der?
kunne godt tænke mig at kigge på spillet, men ikke hvis det ikke er muligt at spille uden for grupper (bruger nok tid på wow =P )

Hmm... Solo... Du kan altid tage et par henchmen med dig (kan anbefales, da man gerne skulle kunne rende rundt uden af dø og få for meget death penalty) og i Nightfall har du nu mulighed for at få en Hero med dig: En Hench du kan opsætte med dine egne skills samt våben (selv dem der er costumized kun til dig)
Og det er ikke alt... En ny (super) god ting er, at man kan organisere sine hensh med 'commands' - vælg din(e) hench, tryk på flagikonet oppe ved 'radaren' og du sætter et flag som dine hench løber hen til :D

Så der er gode muligheder for at kunne køre solo ;)
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 28/08-07 22:21, rettet 28/08-07 22:22 
Så er sidste udvidelse af Guild Wars snart på trapperne - 30 august skulle jeg mene.
Citat:
Guild Wars: Eye of the North is the first expansion for Guild Wars with content geared exclusively for level 20 characters.
Kan kun blive spændende :D

Og engang til næste år kommer så 2'ern, hvor man bl.a. kan vælge racen Charr som spilbar figur...
:D YAY!

Eye of the North
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
ValkyrieValkyrieSkrevet 28/08-07 23:47 
Nyt fra fronten; Spillet køre stadig derudaf.
Arenanet har kørt forbi de 4 Millioner solgte, hvilket er dejligt. For 2 år siden, var der ingen der havde hørt om Guild Wars eller ArenaNet. Det er fantastisk at en helt ny PC franchise, der er så innovativ og anderledes fra et helt nystiftet firma(Anet er baseret i Seattle) har kunne have så stor success.
Spillet er jævntligt blevet opdateret. Spillene er også blevet billige. Jeg har set det originale og factions til omkring 100 kr,- i Fona.

Det nyeste spil der lander den 31 August, hedder Eye of the North og er en rigtig expansions. Det vil sige, at imodsætningen til Guild Wars, Guild Wars Factions og Guild Wars Nightfall, som var "stand-alone" produkter - Altså spil som man kan spille uden at eje en af de andre, så er Eye of the North, et spil hvor man skal have en af de andre.

Det er content drevet og vil have 18 store multi komplekse dungeons. Vi går helt klart en i en mere Diablo rute nu, mens de vil fokusere med PvP i gratis updates.
Nye Heroes, opdaterede engine og et fantastisk system kaldet Hall of Momentum.

I Hall of Momentum, vil Guild Wars - Klienten, systemerne, lave en port til Guild Wars 2. Så når Guild Wars kommer ud engang i 2009 eller 2010, vil du være i stand til at tage "erfaringer, accomplishments, achievements etc" med over i Guild Wars 2(GW2). GW2 vil forgå 200 år i fremtiden, så du kan ikke få din gamle figur med, men din figurs families legacy eller baggrund bliver tegnet på alt hvad du gjorde i GW1.
Jeg er utroligt interesseret og imponeret over udviklernes storhed. De har simpelthen tænkt sig at kæde produkterne sammen, og give grund til altid at gå tilbage til GW1 og gøre ting, og sager, som så kan komme i spil i GW2. Den slags baggrund lore har man ikke før kunne lave.

Med tiden har mine følelser for GW bare blevet forstærket. Lidt ligesom mit had til Lotte Heise! Spillet er så crisph, det er så matmatisk sindssygt nøjagtigt. Det er så hardcore og to-the-bone. Aldrig har jeg prøvet et RPG... Et strategy action spil om man vil. Et spil der er så "thick" med at skulle kæde TUSINDER af skills sammen, for at lave sit eget build. Sin egen combination.

Det er virkelig ikke et spil hvor du bare, trykker power attack, flurry også heal party og måske en mana potion. Det er simpelthen.. Det er uvirkeligt. Og siden de introducerede hard mode, er der virkelig kommet udfordring.

Spillet er så flydende. Det er et spil, hvor du downloader en lille client og patches etc bliver opdateret, mens man spiller. Det er fantastisk at der ikke er "down time", "server shut downs", "patching days" og alt muligt andet. Spillet er super godt optimeret. Jeg kunne spille med alt på high i 1024x768 med en fin framerate med et virkelig crappy Geforce 5200. Siden, har de opgraderet til DX 9 support, lavet lip synching til GW og GWF osv.
Udviklerne har virkelig løbet hurtigt for at tilføje en masse.

PvP er stadig en affære omkring, hvad du kan. Spillet er så svært... Også komplekst. Ikke komplekst på sådan en måde at det er uoverskugeligt eller fjollet. Menuerne, og gameplayer er meget refineret og ligetil, men der er bare så meget dybde i facetterne at det er helt vildt. Og I PvP er folk som regl meget hardcore. Man skal virkelig finde nogen at træne med, fordi ellers har man ikke en chance. Man bliver slagtet hvis man ikke kender det fundamentale.
Men det er så evigt rart at taber fordi man er uviden, og ikke fordi at sine modstandere har stærkere gear eller sådan noget.

Spillet byder så meget. For soloerne, der bare vil være for sig selv, og se på andre mennesker i baggrunden, og til den sociale der tænder på at danse nøgen i de store trading cities.
Køb det, spil det, elsk det.
Jeg lavede en gameplay video for noget tid siden, som jeg udgav på Youtube for at vise lidt om spillet, hvis nogen er interesseret; http://www.youtube.com/watch?v=Btxo1rIZUIg
Well crucify the insincere tonight...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig