X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Har X06 ændret på jeres 360-planer?


Svar
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 27/09-06 21:17 
inspireret af en anden tråd her inde fra...

Efter at havde set Ms Pressekonforence fra X06.. er jeg stadig er på den rigtige retning i gamerverden.
MS vil give os spil underholdning i Highdef.

HD DVD udvidelse til ~1300kr plus en hd dvd film og den stor fjernbetjening.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
56 emne(r).
1 2 > »

Svar
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 27/09-06 21:17 
inspireret af en anden tråd her inde fra...

Efter at havde set Ms Pressekonforence fra X06.. er jeg stadig er på den rigtige retning i gamerverden.
MS vil give os spil underholdning i Highdef.

HD DVD udvidelse til ~1300kr plus en hd dvd film og den stor fjernbetjening.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
WehnerWehnerSkrevet 27/09-06 21:23 
Ja, jeg kan slet ikke nøjes med én maskine længere :D
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HankyHankySkrevet 27/09-06 21:26 
Ja. (:
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Jack_DJack_DSkrevet 27/09-06 21:33 
GrillBillerDK>
inspireret af en anden tråd her inde fra...

Efter at havde set Ms Pressekonforence fra X06.. er jeg stadig er på den rigtige retning i gamerverden.
MS vil give os spil underholdning i Highdef.

HD DVD udvidelse til ~1300kr plus en hd dvd film og den stor fjernbetjening.

mjah..der var ikke noget super imponerende eller overraskende på X06.

En stor del af spillene bliver også udgivet på Windows/vista, så man behøver ikke engang at investere i en Xbox360 for at spille de spil.
Highdef, har Sony jo også, de har endvidere også i 1080P, hvilket vi endnu ikke har set noget til på Xbox360.
Det bliver iøvrigt også lidt svært, da det som jeg har forstået kun er muligt gennem HDMI, hvilket Xbox360 som bekendt ikke har.

Jeg ved ikke hvordan du kan få det til omkring 1300 kr for HD DVD udvidelsen, da 199 euro svare til ca. 1500 kr, dettil skal lægges moms mm. hvilket højst sandsynligt bringer prisen op på de 1800 kr lagt til de 3200 kr som Xbox360 koster og så lander vi præcist på tada 5000 kr. :)
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
PalsgaardPalsgaardSkrevet 27/09-06 21:35 
Jack_D>

mjah..der var ikke noget super imponerende eller overraskende på X06.


tror ikke på vi har set det samme ;)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 27/09-06 21:37 
Nu ved jeg da, at jeg er med i det rigtige tog i denne generation - indtil videre.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 27/09-06 21:42 
Jack_D>
Highdef, har Sony jo også, de har endvidere også i 1080P, hvilket vi endnu ikke har set noget til på Xbox360.

Det har du måske set på din PS3?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
dRxLdRxLSkrevet 27/09-06 21:45, rettet 27/09-06 21:46 
Bare ignorer ham.

Det sjoveste er vel at vi med en online version af Sensible Soccer vel kan regne med at RJK kommer til at hænge meget mere ud på Live ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 27/09-06 21:47 
-->#jack D...

Ok.. jeg regnede 100kr ved siden af.. men HD DVD drevet er annonceret til 129 pund. (1.440,017kr)
inkl. King kong i HD og den store XB media fjernbetjening.

En xbox360 Premium kan jo købes til 2499kr bundlet med Saintrow hos merlin.

Indtil vidre får man jo "Kun" en PS3 med online, Blue Ray og (måske ??) 2 Joypads. til ~5200kr
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
Jack_DJack_DSkrevet 27/09-06 21:48 
DeluxScan>
Jack_D>
Highdef, har Sony jo også, de har endvidere også i 1080P, hvilket vi endnu ikke har set noget til på Xbox360.

Det har du måske set på din PS3?



Der blev på TGS bekræftet 6-7 titler som ville være i 1080P på PS3.
Er det samme blevet annonceret på Xbox360 og hvordan har de tænkt sig at smide 1080P ud uden en HDMI udgang?
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Bede-xBede-xSkrevet 27/09-06 21:52, rettet 27/09-06 21:52 
Eurogamers take på konferencen:

And that's your lot, folks! There couldn't be more of a contrast between this and Sony's keynote last week - it's been all about the big-name games here in Barcelona, and all the better for it. Lots to get excited about.

The house lights are up, the music is playing, and Microsoft has had, by some margin, its most impressive X-event keynote ever.

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=68090

Den skulle vist komme op senere på Xbox.com, hvis folk skulle have misset den.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 27/09-06 21:54 
jack D...

HDMI kablet er "Bare" et DVI stik med Lyd.

Component er ganske udemærket op til ~42" først der fra vil der være minimal forskel...
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 27/09-06 21:55 
dRxL>
Det sjoveste er vel at vi med en online version af Sensible Soccer vel kan regne med at RJK kommer til at hænge meget mere ud på Live ;-)

RJK: Last online 243 days ago ;)
We can only hope.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SephirothSephirothSkrevet 27/09-06 21:59 
Man må sige, at der på TGS og X06 har været noget for enhver smag på 360.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
NaieraNaieraSkrevet 27/09-06 21:59 
GrillBillerDK>
HDMI kablet er "Bare" et DVI stik med Lyd.

Component er ganske udemærket op til ~42" først der fra vil der være minimal forskel...

HDMI er en STOR forbedring i forhold til component selv på små skærmstørrelser.

Om man kan lide det eller ej, så er det ikke for heldigt at X360 ikke har digital videoudgang. VGA og component er fint nok til spil, men til HD-DVD er HDMI det eneste rigtige.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Jack_DJack_DSkrevet 27/09-06 22:01, rettet 27/09-06 22:13 
GrillBillerDK>
jack D...

HDMI kablet er "Bare" et DVI stik med Lyd.

Component er ganske udemærket op til ~42" først der fra vil der være minimal forskel...

Nope det er ikke bare et DVI stik med lyd. HDMI tolerer længere kabeltræk end DVI.
HDMI er også digitalt, hvor Component er analog.

Desuden kan du ikke på Xbox360 få 1080P ud at et component kabel.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
NaieraNaieraSkrevet 27/09-06 22:04 
Jack_D>
Nope det er ikke bare et DVI stik med lyd. HDMI tolerer længere kabeltræk end DVI.

Det er jo reelt ligemeget. HDMI ér essentielt bare DVI med lyd.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SephirothSephirothSkrevet 27/09-06 22:33 
Hvorfor ender alle tråde med endeløse debatter om kabler?
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 27/09-06 22:43 
Tilføjer lige...
Hele konforencen kan genses her:
http://www.xbox.com/en-US/community/news/events/x06/default.htm
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
happyEDhappyEDSkrevet 27/09-06 22:57 
dRxL>
Bare ignorer ham.

Det sjoveste er vel at vi med en online version af Sensible Soccer vel kan regne med at RJK kommer til at hænge meget mere ud på Live ;-)

Er det den gamle verion der kommer online?? eller er det 2006 udgaven?

Hvis det er den gamle, køber jeg mig en Xbox 360 i morgen.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
dRxLdRxLSkrevet 27/09-06 22:59 
Så vidt jeg forstod var det den gamle version, med mulighed for "forbedret" grafik eller original.

Men gem du bare dine penge til efter jul for det skulle først komme i 2007.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 27/09-06 23:10 
Sephiroth>
Hvorfor ender alle tråde med endeløse debatter om kabler?

Det er jo mere end bare kabler; det er noget der gør stor forskel på det billede vi får på skærmen.

I øvrigt fornemmer jeg ikke at denne lille diskussion totalt har overtaget tråden.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 27/09-06 23:11, rettet 27/09-06 23:12 
There there "Cable guy" :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
happyEDhappyEDSkrevet 27/09-06 23:17 
Ja men kan vel spille andet indtil ;) Har overvejet at købe stykke tid.

Håber bare SS spiller som amiga version, ellers er det ikke meget vær, og så holder jeg mig til www.sensiblesoccer.de.

Har tænkt over om der ikke er nogen herfra der spiller der.
Jeg har lige lavt ny konto der, og er med på nogle kampe.

Nå det lidt offtopic. Så lader det ligge:)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
HankyHankySkrevet 27/09-06 23:20 
dRxL>
There there "Cable guy" :-p

Ikke meget andet til overs, end lol.

Jeg skal have mig en Xbox 360 igen hurtigst muligt. Den bliver uundværlig her til efteråret, med alle de titler.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SlothSlothSkrevet 27/09-06 23:20 
X06 har ikke rykket ved min beslutning om at kbe en PS3 ved launch, men DAMN hvor er der mange fede spil på 360'eren, og der er flere på vej.

Det ender sgi nok med, at jeg må sælge min krop for at få de sidste kroner hjem, så jeg kan få begge konsoller ;o)
Kiss me, would you kindly?
SephirothSephirothSkrevet 27/09-06 23:20, rettet 27/09-06 23:21 
Naiera>
Det er jo mere end bare kabler; det er noget der gør stor forskel på det billede vi får på skærmen.

I øvrigt fornemmer jeg ikke at denne lille diskussion totalt har overtaget tråden.

Det var osse mest for sjov, men det sker tit og ofte ;)

Sloth>
Det ender sgi nok med, at jeg må sælge min krop for at få de sidste kroner hjem, så jeg kan få begge konsoller ;o)

Du har mit nummer!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
ValkyrieValkyrieSkrevet 27/09-06 23:28, rettet 27/09-06 23:30 
Jeg har ikke set det endnu.

Men jeg har lige hørt om Banjo annonceringen. Mates... Jeg holder sgu af Banjo spillene. Jeg har ikke spillet en platformer jeg syntes var virkelig god efter Conker i 2001. Jak, Ratchet og alle de andre var bare ikke rigtig mig. Så selvfølelig er jeg interesseret, men på den anden side kan jeg slet ikke forstille mig Banjo på Xbox 360. Jeg kan bare ikke se det for mig.


Jeg så også Halo Wars. Jeg elsker Peter Jackson. Han er en fantastisk mand, og jeg ville giftes med ham hvis jeg var en kvinde. Jeg bryder mig dog ikke om Halo i CGI. Det passer ikke rigtig sammen. At han siger at de vil "merge" film og spil i en lyder interessant, men samtidig som noget vi har hørt en million gange før.
Jeg vil sætte mig ned og se showet, og give mine impressions. Jeg håber at Jay Allard er der!


EDIT: Guitar Hero 2 og den nye guitar er ret sej: http://www.gamespot.com/news/6158861.html?tag=latestnews;title;0
Well crucify the insincere tonight...
Bede-xBede-xSkrevet 27/09-06 23:36, rettet 28/09-06 01:12 
Konferencen kan hentes her:

http://www.xbox.com/da-DK/events/x06/

Edit: Havde overset, at Grillbiller havde postet et ligende link.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
happyEDhappyEDSkrevet 27/09-06 23:45 
http://www.sensiblesoccer.de/index.php?site=news_home

Ja her var der sku et billede af den nye forbedret grafik. og ja lidt info.

Så skal jeg har en X360 i morgen :)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SephirothSephirothSkrevet 27/09-06 23:56 
www.xboxyde.com har billeder af alle spillene (inkl Arcade-spillene)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
ValkyrieValkyrieSkrevet 28/09-06 00:35 
Har set det nu. Ingen Too Human, Halo 3, Mass Effect eller Banjo:(


Assassins Creed så da ret fedt ud. Jade Raymond har mange fans. De gik jo helt amok da hun gik på scenen:P
Well crucify the insincere tonight...
dRxLdRxLSkrevet 28/09-06 01:00 
Man kan downloade en Banjo trailer på xbox live.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ValkyrieValkyrieSkrevet 28/09-06 02:20 
Dammit... Fortæl mig - Ser det fedt nok ud? Hvordan er art stilen? Var ikke specielt vildt med Kameos "look"!
Well crucify the insincere tonight...
Bede-xBede-xSkrevet 28/09-06 02:27, rettet 28/09-06 02:30 
Humoren er god, stilen mindre god...

Men det er ikke en ingame film, blot annonceringstraileren, så det siger ikke nødvendigvis meget om det færdige spil.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 28/09-06 02:29, rettet 28/09-06 02:36 
dRxL>
Det sjoveste er vel at vi med en online version af Sensible Soccer vel kan regne med at RJK kommer til at hænge meget mere ud på Live ;-)

(jeg er lidt ophængt og langsom til at svare i tiden, sorry :))

Det er jo fan-tas-tisk. Så er jeg nødt til at få mit Live til at virke igen. Og så er vi oppe på TO gode spil til 360 ;)

Nu skal jeg bare finde ud af hvordan jeg får et Amiga Wico-joystick til at virke på Xbox'en - det er jo uspilleligt uden.

Kæmpe kudos til Microsoft eller hvem der nu har trumfet den her beslutning igennem.

EDIT: Så mangler vi bare Speedball 2 :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 28/09-06 04:12 
Ang. 1080p og component, så ligger landet sådan at component godt kan køre 1080p, men af en eller anden åndsvag årsag understøtter stort set ingen HDTV 1080p via deres component indgang.

MEN: Man kan jo bare bruge VGA kablet istedet for, der er der ingen problemer. Desuden har man så også fordelen at man kan se opscalede DVD film på sin Xbox 360.
Medmindre man har været dum nok til at købe et HDTV uden VGA indgang selvfølgelig :p
SlothSlothSkrevet 28/09-06 04:54 
RJK>
Nu skal jeg bare finde ud af hvordan jeg får et Amiga Wico-joystick til at virke på Xbox'en - det er jo uspilleligt uden.

EDIT: Så mangler vi bare Speedball 2 :)

Her er info om, hvordan man modder en XBox-controller så man kan smide et Amiga-joystick på.

Det ser mig nu lidt for farligt ud - at skulle lodde ledninger direkte på benene af den chip...

Hvis jeg skulle gøre det, ville jeg købe en controller, og så lodde ledningerne direkte på de 4 direction-buttons:

http://www.termestrup.dk/zipstick/01_Before_modding.jpg

Skrab det sorte lag af, og lod ledningerne direkte på de 4 forbindelser. Gør det samme på fire-knappen.

Controlleren ville sf. blive ødelagt, men det er efter min overbevisning mere håndterbart end den løsning de viser. Der skal ikke meget rysten på hånden til, før man overdænger benene på den chip med loddetin, og så kan man alligevel bare smide controlleren ud.

Jeg havde faktisk gang i et lignende projekt på min PS2, men det gik i glemmeskuffen, da jeg ikke kunne skaffe nogle ordentlige knapper til X, O, [] og /\ - knapperne. Jeg havde loddet et gammelt Arcade-joystick på en PS-controller, og det virkede kanon (bortset fra, at jeg kun kunne bruge d-pad-funktionerne :o)

Hvis Speedball 2 kommer, så køber jeg sgi den 360'er! Jeg var Kongen! ;o)

Amiga Joystick på XBox
Kiss me, would you kindly?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 28/09-06 10:07 
Jack_D>
Highdef, har Sony jo også, de har endvidere også i 1080P, hvilket vi endnu ikke har set noget til på Xbox360.

Not true!

MS annoncerede under TGS en software opdatering, der giver 1080p: http://www.majornelson.com/archive/2006/09/20/TGS-Press-release.aspx


Om man så har et TV, der kan vise det, eller man overhovedet kan se forskellen er en anden sag.
Men tech fanboys skal jo have noget at gå op i.


Til gengæld er det en interessant diskussion med Vista, synes jeg.
Hvis mange spil alligevel kan spilles på PC med fuld Live understøttelse, ved jeg ikke helt hvad man skal med en Xbox 3 / 720 / Future (eller hvad den nu skal hedde)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Jack_DJack_DSkrevet 28/09-06 10:21 
Ja, men spørgsmålet er om det er native 1080P eller der blot sker en upkonvertering til 1080P.
Sidstnævnte giver ikke rigtig HD.

PS3 er istand til at smide spil og film ud i native 1080P som fremt de er 'kodet' til det. På TGS blev der nævnt 6-7 titler som ville være 1080P.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
happyEDhappyEDSkrevet 28/09-06 10:26 
Sloth>




Hvis jeg skulle gøre det, ville jeg købe en controller, og så lodde ledningerne direkte på de 4 direction-buttons:




Det kan man ikke. Så reagere den bare som om man holder knappen nede hele tiden. har selv prøvet på et lille projekt på en GBA SP
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Bede-xBede-xSkrevet 28/09-06 10:33, rettet 28/09-06 10:33 
Er der nogen, som har fundet ud af, hvilket Splinter Cell det er, som er eksklusivt til 360?

Nogen steder siger de Double Agent, andre steder taler de om det kommende Splinter Cell 5(som måske hedder Conviction).
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Jack_DJack_DSkrevet 28/09-06 10:57 
SeventhSun>
Jack_D>
Highdef, har Sony jo også, de har endvidere også i 1080P, hvilket vi endnu ikke har set noget til på Xbox360.

Not true!

MS annoncerede under TGS en software opdatering, der giver 1080p: http://www.majornelson.com/archive/2006/09/20/TGS-Press-release.aspx


Om man så har et TV, der kan vise det, eller man overhovedet kan se forskellen er en anden sag.
Men tech fanboys skal jo have noget at gå op i.


Til gengæld er det en interessant diskussion med Vista, synes jeg.
Hvis mange spil alligevel kan spilles på PC med fuld Live understøttelse, ved jeg ikke helt hvad man skal med en Xbox 3 / 720 / Future (eller hvad den nu skal hedde)

MS trækker lidt i land mht 1080P understøttelse.
De undlader bl.a. at svare på om den har den tilstrækkelige båndbrede internt til at vise 1080P.

Link...
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
3of193of19Skrevet 28/09-06 11:35 
Jack_D>
Ja, men spørgsmålet er om det er native 1080P eller der blot sker en upkonvertering til 1080P.
Sidstnævnte giver ikke rigtig HD.

PS3 er istand til at smide spil og film ud i native 1080P som fremt de er 'kodet' til det. På TGS blev der nævnt 6-7 titler som ville være 1080P.


Nu er det jo er helt ny udvikling med 1080p på Xbox 360.
Derudover er 1080p jo heller ikke det helt store da det max kan køre med 30 fps. Jeg ved i hvert fald at jeg ville foretrække at spille mange spil i 720p med 60 fps i stedet for 1080p med 30.
Sony er fulde af løgn når de hævder anderledes, som f.eks. Mr. Phil "du skal bare tilslutte et PC USB modem til din PS2 og du er online" Harrison:
http://www.kotaku.com/gaming/sony/tgs06-ph...face-202513.php
Oh, right. Speaking of 1080p, Phil confirmed that multiple games (Ridge Racer 7, Gran Turismo HD, Virtua Tennis 3, NBA, and Mobile Suit Gundam: Target In Sight) at the show were running at both "true" HD resolution and at 60 frames per second. He then rubbed that accomplishment in the face of Sony's distinguished competition, who apparently said this feat couldn't be done.

Og det kan det nemlig ikke, da 1080p@60 ikke eksisterer:
http://en.wikipedia.org/wiki/1080p

Jeg håber du nu så småt forstår at hele det her 1080p hullabaloo egentlig er ret så irrelevant for spil.
Medmindre man har et HDTV med billedrør der kan køre 1080i er det sådan set næsten ligemeget om et spil kører 1080i eller 1080p, sålænge bare tv'ets de-interlacer er god nok.
(LCD, DLP og Plasma skærme tegner deres billede progressivt alligevel).
Kigger man på denne liste fra Xbox.com http://www.xbox.com/en-US/games/catalog.aspx?st=&g=0&r=0&s=2&p=1&c=10
er der allerede en hel del spil der nativt kører i 1080i. Når Xbox 360 får sit update her til efteråret som åbner 1080p mulighed vil alle disse spil sådan set være klar til at køre 1080p uden skalering.
3of193of19Skrevet 28/09-06 11:44 
Jack_D>

MS trækker lidt i land mht 1080P understøttelse.
De undlader bl.a. at svare på om den har den tilstrækkelige båndbrede internt til at vise 1080P.

Ang. manglende intern båndbredde glemmer IGN her at 1080p kun kan køre med 30 fps, hvorimod 1080i kører med 60 halve fps. Båndbredden som er nødvendig er derfor præcis den samme:
1920*1080*30 = 1920*540*60
SlothSlothSkrevet 28/09-06 12:02 
toAt>
Sloth>
Hvis jeg skulle gøre det, ville jeg købe en controller, og så lodde ledningerne direkte på de 4 direction-buttons:

Det kan man ikke. Så reagere den bare som om man holder knappen nede hele tiden. har selv prøvet på et lille projekt på en GBA SP

Det forstår jeg ikke - det virkede perfekt på min PlayStation.

Efter hvad jeg kan se på billedet jeg linkede til, har de 4 directional buttons én fælles forbindelse, samt et separat kontaktpunkt for hver knap. Om fællesforbindelsen og et kontaktpunkt bliver sluttet ved, at der kommer en gummidut ned på den oppefra, eller om det er en kontakt, burde controlleren vel være ligeglad med?
Kiss me, would you kindly?
SlothSlothSkrevet 28/09-06 12:06 
3of19>
Og det kan det nemlig ikke, da 1080p@60 ikke eksisterer:
http://en.wikipedia.org/wiki/1080p

Umm... Formatet eksisterer skam, der er bare ikke nogen der bruger det.
Kiss me, would you kindly?
Jack_DJack_DSkrevet 28/09-06 12:14 
3of19>

Nu er det jo er helt ny udvikling med 1080p på Xbox 360.
Derudover er 1080p jo heller ikke det helt store da det max kan køre med 30 fps. Jeg ved i hvert fald at jeg ville foretrække at spille mange spil i 720p med 60 fps i stedet for 1080p med 30.

Sludder 1080P 60 fps eksistere

http://www.abmedia.dk/video/hdv/teori.htm

3of19>
Og det kan det nemlig ikke, da 1080p@60 ikke eksisterer:
http://en.wikipedia.org/wiki/1080p

Jeg håber du nu så småt forstår at hele det her 1080p hullabaloo egentlig er ret så irrelevant for spil.
Medmindre man har et HDTV med billedrør der kan køre 1080i er det sådan set næsten ligemeget om et spil kører 1080i eller 1080p, sålænge bare tv'ets de-interlacer er god nok.
(LCD, DLP og Plasma skærme tegner deres billede progressivt alligevel).
Kigger man på denne liste fra Xbox.com http://www.xbox.com/en-US/games/catalog.aspx?st=&g=0&r=0&s=2&p=1&c=10
er der allerede en hel del spil der nativt kører i 1080i. Når Xbox 360 får sit update her til efteråret som åbner 1080p mulighed vil alle disse spil sådan set være klar til at køre 1080p uden skalering.

Du er helt galt på den 1080P 60 fps, eksistere og der er væsentligt forskel på 1080i og 1080P sidst nævnt kræver en HDTV/projektor der har en navtive opløsning på 1080P.
At de kan kører 1080i, gør ikke at de automatisk bliver 1080P, dette kræver at spillet er kodet til 1080P og ikke blot en opskalering som den Xbox vil levere.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Jack_DJack_DSkrevet 28/09-06 12:15 
3of19>
Jack_D>

MS trækker lidt i land mht 1080P understøttelse.
De undlader bl.a. at svare på om den har den tilstrækkelige båndbrede internt til at vise 1080P.

Ang. manglende intern båndbredde glemmer IGN her at 1080p kun kan køre med 30 fps, hvorimod 1080i kører med 60 halve fps. Båndbredden som er nødvendig er derfor præcis den samme:
1920*1080*30 = 1920*540*60

og du glemmer lige at 1080P 60 fps er en mulighed!
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
3of193of19Skrevet 28/09-06 12:15, rettet 28/09-06 12:36 
Sloth>
3of19>
Og det kan det nemlig ikke, da 1080p@60 ikke eksisterer:
http://en.wikipedia.org/wiki/1080p

Umm... Formatet eksisterer skam, der er bare ikke nogen der bruger det.


...hvilket for praktisk anvendelse er ensbetydende.
Ingen HDTV understøtter 1080p@60, det er ikke engang del af HDMI 1.3 standarden.
56 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig