X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gran Turismo HD-tråden


Svar
jaesjaesSkrevet 27/09-06 14:59, rettet 27/09-06 15:09 
Der var desværre ikke et emne, denne smule nyhed kunne komme i, men så har vi jo emnet til fremtidige diskussioner...

Ænivæi, med en hurtig hovedregning, baseret på de nuværende oplysninger, vil Gran Turismo HD koste tæt på 3000 kr., hvis man vil have ligeså mange biler som i GT 4.

Selvfølgelig en absurd udregning, men jeg synes det er tankevækkende under alle omstændigheder. Både MS og Sony har tilsyneladende taget mikro-betaling til sig, og tænker man sig ikke om, kan det hurtigt blive til makro-betaling for ens pengepung :)

På den positive side, kommer der online (dog lidt skrabet, ser det ud til), forbedret AI og skadesmodelering i GT HD. De to sidstnævnte elementer desværre først i løbet af 2007 (som downloads).

Gran Turismo HD-nyhed på Eurogamer
DeluxScanDeluxScanSkrevet 27/09-06 15:13 
Synes det er en sjov ide, og hvis spillet bliver markant billigere, som de snakker om, så hvorfor ikke?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SeventhSunSeventhSunSkrevet 27/09-06 15:24 
Jeg synes det er noget af det groveste jeg nogensinde har hørt.

30 biler og to tracks?
Det er jo røveri ved højlys dag at give nogen form for penge for så lidt.

Af gode grunde gider ingen folk jo købe de dårligste biler, så alle folk vil koncentrere sig om de få, der er bedst = død kedeligt!

Det er sjovt, at "folk" er så overbeviste om MS's ondskab og Big Brother tilstande, men Sony er de første til virkelig at gå over stregen med micropayment IMO.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
lkzlkzSkrevet 27/09-06 17:30, rettet 27/09-06 17:31 
Som jeg ser hele situation virker det bare som om Sony gerne vil have spillet ud hurtigst muligt, så i stedet for at vente X antal måneder på at spillet bliver færdigt, vil de bare løbende tilbyde mere indhold til spillet over de X antal måneder.

Det er bare en hurtig og nem løsning på at få spillet ud til forbrugerne hurtigere. Derudover kan de jo blive ved med at lave mere indhold til spillet hvis de viser sig at blive en en god forretning for dem . Det er en win/win situation for Sony.
McLovin
Jack_DJack_DSkrevet 25/10-06 17:01 
SeventhSun>
Jeg synes det er noget af det groveste jeg nogensinde har hørt.

30 biler og to tracks?
Det er jo røveri ved højlys dag at give nogen form for penge for så lidt.

SeventhSun>
Det er sjovt, at "folk" er så overbeviste om MS's ondskab og Big Brother tilstande, men Sony er de første til virkelig at gå over stregen med micropayment IMO.

Sony når ikke MS til sokkeholderne når det kommer til Evilness. MS ønsker at bindes os til deres produkter på evig tid, f.eks. er det kun muligt at bruge MS godkendt tilbehør, hvorimod Sony er helt open mht. PS3 og tilbehør, du kan smide en hvilken som helst 2,5 HDD i din PS3, bruge hvilket som helst HDMI kabel eller dit gamle PS2 kabel skulle du være i besiddelse af dette, osv.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
ComradeComradeSkrevet 25/10-06 17:43, rettet 25/10-06 17:46 
Av ja, PS3 med PS2 composite kabel på HDTV ;-)

Det lyder lidt skuffende, men havde slet ikke tænkt mig at købe spillet alligevel, efter de gameplay videoer jeg har set.

Kan dette spil blive mere skrabet? Glæder mig næsten til overskriften "GT HD now without cars, but 2 extremely enjoyable High Definition tracks to explore, of course exclusively on PS3"
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
BeanoBeanoSkrevet 25/10-06 17:54, rettet 25/10-06 18:27 
Comrade>
Av ja, PS3 med PS2 composite kabel på HDTV ;-)

Mon ikke han mener "component"?
Hvis man kan bruge de gamle PS2 RGB-SCART og component kabler med PS3, er det skam en fin ting :)

Jeg er heller ikke vild med GTHD modellen - Polypony, giv os en rigtig opfølger til GT serien istedet for at opfriske GT4 til HD og sælge den i bidder!!
Og hvad lige med PSP udgaven af GT4... hvad blev der lige af den?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 25/10-06 22:40 
Jack_D>
Sony når ikke MS til sokkeholderne når det kommer til Evilness.

Du burde tage at læse en lille smule op på en ting vi andre kalder virkeligheden.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Jack_DJack_DSkrevet 25/10-06 23:48 
Er du uenig i, at MS med al magt prøver at binde kunderne og få monopol på markedet?

Har MS ikke forsøgt at installere programmer på din pc'er der sladder om indholdet og ægtheden af din windows?

Det er jo nok heller ikke for ingen ting MS har fået i dom med i EU.

Jeg ser ingen steder at Sony skulle have forsøgt det samme eller blot noget der minder.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
John BJohn BSkrevet 28/10-06 01:41 
I steddet for at snakke om micromanagement, så kunne vi tage et kig på hvad de kære udviklere hos Polyphony Digital får tiden til at gå med.

De er jo i fuld sving med at udvikle den nye Gran Turismo engine, som skal bære Gran Turismo 5, når det nu engang udkommer.

Her er nogle engine renders af nogle af de biler, som er modelleret til den nye engine.

http://www.gran-turismo.com/jp/sp/detail.do?article_id=376

Der er også to film, som kan nydes i 720p hvis man har en hurtig Internet forbindelse, eller bare tid nok til at fordrive.

http://www.gran-turismo.com/jp/movie/index.do?id=429
http://www.gran-turismo.com/jp/movie/index.do?id=430

Det er en imponerende detaljegrad der at se på de biler. Omgivelserne i langt mindre grad, men vi må da håbe maskinen kan trække flere biler på banen samtidig.
Det blir pinligt! Det blir afslørende! Det blir John B.
TLTLSkrevet 28/10-06 01:46, rettet 28/10-06 01:47 
cool. Der er en model af en ferarri :-)
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
jaesjaesSkrevet 28/10-06 13:28 
John B>
De er jo i fuld sving med at udvikle den nye Gran Turismo engine, som skal bære Gran Turismo 5, når det nu engang udkommer.

Her er nogle engine renders af nogle af de biler, som er modelleret til den nye engine.

http://www.gran-turismo.com/jp/sp/detail.do?article_id=376

Der er også to film, som kan nydes i 720p hvis man har en hurtig Internet forbindelse, eller bare tid nok til at fordrive.

http://www.gran-turismo.com/jp/movie/index.do?id=429
http://www.gran-turismo.com/jp/movie/index.do?id=430

Det er en imponerende detaljegrad der at se på de biler. Omgivelserne i langt mindre grad, men vi må da håbe maskinen kan trække flere biler på banen samtidig.

Måske mener du GT HD, billeder og film fra dine links er i hvert fald fra GT HD og ikke GT 5.

Det ser flot ud for et beefed-up PS2-spil, men man skal samtidig huske på, at Polyphony har for vane at vise grafik fra deres replays og ikke fra gameplayet. Jeg kan ikke læse japansk, så jeg ved dog ikke om det er tilfældet her :)
John BJohn BSkrevet 29/10-06 02:31 
Gran Turismo HD vil inkludere to forskellige spil. Classic og Premium.

Classic er Gran Turismo 4 I High-Def krydret med nogle visual enhancements.

Premium er en form for Gran Turismo 5 Prologue. Det vil fremvise den nye engine, eller hvad end build version af den, som der vil være færdig til den tid.

Det er stadig tidligt i udviklingsfasen, og det eneste som ser imponerende ud er bilmodellerne.
Det blir pinligt! Det blir afslørende! Det blir John B.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig