X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvordan lave HTML mail-besked?


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/09-06 20:51 
Som en lille tjeneste for min arbejdsplads er jeg er ved at undersøge hvordan man laver HTML sider som kan sendes på mail, og efter en omgang heftig internet-ekspedition er jeg ikke kommet helt i mål. Så nu forsøger jeg mig med P:R's ekspertpanel.

(Bare rolig. Det er ikke beskeder til privat kunder, men erhverskunder - Så P:R's brugere bliver ikke spammet af mig med HTML mails)

Jeg er kommet såååå langt (fra noget jeg vidste 0,0% om før):

- Jeg skal lave et HTML dokument, med det layout jeg ønsker.
- Jeg skal uploade dokumentet på en ftp så det er online-tilgængeligt.

... og herefter kniber det lidt. Mange webhints henviser til distributører der naturligvis skal have penge for at sende nyhedsbreve, men hvis jeg nu eksempelvis bare ville sende til familie og venner...

Jeg kan forstå at instruktionen er lidt forskellig alt efter hvilke mail-program man bruger til at sende sin HTML mail. Jeg bruger Safari (mac) men hvis man bare kunne får instruktionen i et hvilket som helt mail-program tror jeg det ville hjælpe.

Det dur ikke hvis man sender link eller vedlægger HTML dok som attachment, så hvad gør man, hvis det skal forklares punkt-for-punkt for en børnehaveklasse elev?

Nogen der ved det?
The medium is the message.
dRxLdRxLSkrevet 25/09-06 21:07, rettet 25/09-06 21:08 
Hmmm, der er nogle problemer med det du vil.

F.eks. har jeg sat min thunderbird e-mail klient til at blokere visning af billeder i mails så spammere ikke får chancen til at se at den adresse de sendte til bliver læst.

Altså må du klare dig uden billeder hvilket vil sige: kun html tags.
Derved slipper du også for at skulle refere til externe resourcer.

Spørgsmålet er så om du kan opnå det resultat du vil uden at inkludere billeder.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
millenniummillenniumSkrevet 25/09-06 21:14 
Jeg ved det, jeg ved det. Min Safari blokerer også billeder i reklamemails, men lad os nu alligevel sige jeg i det mindste gerne ville vide hvordan man laver de smarte HTML mails. - Så kan jeg altid overveje svaghederne bagefter :)
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig