X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox og harddiske


Svar
KTCKTCSkrevet 03/06-03 13:05 
Da jeg ikke ville ødelægge andre tråde med denne udredning, så kommer den her:

MartinM vil sælge en Xbox uden harddisk, og så vidt jeg har kunne læse mig frem til, så er det fordi han vil beholde sine savegames og Live-profil ved at sætte harddisken i en ny Xbox LE.
Dette er bare noget mere besværligt end MartinM er klar over, tror jeg. Harddisken er nemlig låst med en kode, som kun hans gamle Xbox kender, og det betyder, at man ikke bare lige sådan kan skifte harddisken ud (på en uchippet Xbox).

Det kan godt lade sig gøre, hvis maskinen bliver chippet, for så kan man få koden fra Xboxen og låse harddisken op permanent. Dette er dog en noget besværlig affære, og man kan heller ikke sådan lige åbne Xboxen uden nogle specielle skruetrækkere. Oven i det vil garantien også ryge på alle maskiner, der skal åbnes.

Derfor vil jeg foreslå MartinM at sælge Xboxen komplet, og så gemme sin Live-profil og savegames på et (eller flere) memorycards, da dette er langt den bedste løsning, da man hverken skal til at skille flere xboxe ad eller miste sin garanti.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
NaieraNaieraSkrevet 03/06-03 13:07 
Jeg vil bare lige tilføje at KTC har ret, og at jeg har et uofficielt mem. kort jeg gerne vil sælge, hvis det er ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
StriferStriferSkrevet 03/06-03 13:11 
Tak... Så ved jeg det!
XBL Gamertag: ZeNtiX
KTCKTCSkrevet 03/06-03 13:16 
velbekomme, og du spørger mig bare, hvis der er noget du er i tvivl om.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HulleHulleSkrevet 24/09-05 16:54 
Jeg er i tvivl :) Min Xbox driller mig af og til. Den hakker og stønner og vil ikke starte op. Det er som sagt kun nogen gange det sker, og det lyder lidt til at være et harddisk problem.

Hvilke harddiske kan jeg erstatte den gamle med, og er der noget jeg skal vide inden jeg går igang?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KTCKTCSkrevet 24/09-05 16:57 
Er Xboxen chippet, for ellers er der ingen helt let metode at gøre det på, da harddisken som nævnt er låst.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HulleHulleSkrevet 26/09-05 17:00 
Det er den ikke. I det tilfælde køber jeg nok bare en "ny brugt" xbox. Det koster nok også næsten det samme som en ny harddisk.

Tak KTC.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig