X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Projektor-lærred


Svar
XsaneXsaneSkrevet 21/09-06 18:47, rettet 21/09-06 18:59 
Jeg har en Projektor, jeg skal bruge et lærred.
Er der nogle der ved om mærket PROJECTA er noget man skal røre ved?
JmogJmogSkrevet 21/09-06 20:45 
Der ville jeg spørge inde på avsforum.com - de ved alt om lærreder.

Hvis du vil spare penge og få noget ret godt til prisen, så spørg i din lokale farvehandler om de kan lave et rullegardin af materiale der er egnet til projektion. Min lokale Sadolin lavede et rigtig godt et til mig i sin tid for 1700,-. 2,2m i bredden. Det er vanvittigt billigt i betragtning af at det faktisk var ret godt. Jeg har det ikke længere da det var for småt til min nuværende lejlighed.

Nu har jeg bare malet et sort ramme med hvidt i midten på min væg. Det kostede mig 100 kroner til en bøtte med sort maling. Billigt og næsten lige så godt. Den sorte ramme gør det faktisk lidt bedre da øjnene opfatter det som om der er bedre kontrast.
flottenheimerflottenheimerSkrevet 21/09-06 23:38, rettet 21/09-06 23:39 
Ellers skulle IKEAs latterligt billige, hvide mørklægningsrullegardiner også være helt i orden. :-)

IKEA
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
SonicSonicSkrevet 22/09-06 00:56 
Købte selv et lærred fra Esselte til 900,- kr. i A-Z her sidste uge. Det er kodylt. Størrelsen er 180 x 180 cm :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
dRxLdRxLSkrevet 19/08-13 16:26, rettet 19/08-13 16:26 
Jeg har en "gammel" epson tw-2000 med følgende specs:
http://www.projectorcentral.com/Epson-EMP-TW2000.htm

Jeg har lige lagt en ordre på dette lærred:
Projecta 16:9 ProCinema 240 x 139 cm. High Contrast lærred, 104'', 230 x 129 cm.
Her: http://www.av-connection.dk/?PGr=4191

Jeg er en anelse blank mht. lærreder, men har læst mig til hvad gain betyder og regner i det store hele med at det bliver fint til lidt hjemme-filmkigning, men hvis der er nogen der ved bedre og kan se at det lærred er helt galt så lad mig det gerne vide hurtigst muligt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 19/08-13 20:01 
Kæft noget billigt bras ;)

Helt seriøst, så mangler lærredet tab-tension, så på et tidspunkt bliver det ujævnt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AmbyAmbySkrevet 19/08-13 20:09 
Jeg købte dette til min Epson 3200. Virker ganske fortrinligt, og positivt omtalt på recordere.dk. Fint til mit behov.

Ebay.co.uk
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
dRxLdRxLSkrevet 19/08-13 21:02 
Naiera>
Kæft noget billigt bras ;)


Kan du uddybe ironien, jeg forstår det overhovedet ikke, er det et mærke man skal holde sig fra?

Naiera>
Helt seriøst, så mangler lærredet tab-tension, så på et tidspunkt bliver det ujævnt.


Det er helt sikkert, og ikke noget der kan være taget højde for i konstruktionen?

Kan du anbefale noget der er bedre i samme prisklasse? Vil evt gerne have lidt mere gain.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HankyHankySkrevet 19/08-13 21:07 
Alt der ikke er det dyreste eller det samme som Naiera selv har, er noget bras i følge ham selv.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
dRxLdRxLSkrevet 19/08-13 21:52 
@Hanky: Man er jo selv ansvarlig for at overveje validiteten i de råd man får, især med udgangspunkt i hvor høj grad de er underbygget med argumenter.

Det med den manglende tab-tension giver mening for mig. Har sikkert et par timer endnu hvori jeg kan annullere ordren. Må lige overveje det lidt mere.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 19/08-13 22:08 
Uden tab-tension får du krøller på et tidspunkt. Tab-tension er den konstruktion der gør at man undgår det :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 19/08-13 22:11 
Kan du give mig nogle anbefalinger på rimelige lærreder til en rimelig pris?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 19/08-13 23:02 
Lad mig spørge på en anden måde. Er tab-tension en absolut nødvendig feature som er vigtigere end så meget andet ved et lærred?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 19/08-13 23:25 
Det her lærred har tab-tension og koster rimeligt præcist det samme som det jeg har bestilt inklusive forsendelse:
http://www.ebay.co.uk/itm/110-Premium-Electric-Motorized-HD-Tab-Tensioned-Projection-Screen-16-9-White-/190671633501#shId

Gain ser ud til at være det samme. Bør jeg tage den i stedet, eller noget helt 3.?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 20/08-13 03:46 
Jeg har ikke sat mig så meget ind i de billigere typer lærreder, da jeg jo selv skulle have noget dyrere/bedre.

Det man risikerer med sådan nogle billige Kina-lærreder er, at det har synlig struktur, hot-spotting grænsende til det ubrugelige og den slags. Man kan ikke gå ud fra, at lærrederne kommer samme sted fra, så tidligere erfaringer siger ikke nødvendigvis noget om hvor godt f.eks. det lærred på eBay er.

Jeg skulle som minimum have Lissau California. Det er ikke lavet i Danmark ligesom deres bedre modeller, men der ér en grad af kvalitetskontrol på varen, som sikrer et bestemt niveau af kvalitet.

Problemet i denne situation er, at det skal være et motoriseret rullelærred. Så bliver det meget hurtigt meget dyrt.

Mit lærred koster næsten 10k i dag, og det er et fastrammelærred. Den motoriserede rulleudgave koster otte tusinde mere (og er to tommer mindre). Så dyrt er det at få rul og motor, når det også skal være af god kvalitet. California fås med fjernstyret motorisering, men kvaliteten er en anden, for at prisen kan blive lavere.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 20/08-13 11:37 
Dark-Light>
Jeg købte dette til min Epson 3200. Virker ganske fortrinligt, og positivt omtalt på recordere.dk. Fint til mit behov.

Jeg bemærker at det lærred du købte er fra samme sælger som jeg overvejer at købe et tab-tensioned lærred fra. Har du bemærket små mangler eller problemer med det på nogen måde?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AmbyAmbySkrevet 20/08-13 11:53 
Nej, handlen fungerede uden problemer, og har ikke haft problemer med lærredet.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
slk486slk486Skrevet 20/08-13 11:58 
Snup demo lærredet fra Lissau her:

http://www.tapeconnection.dk/demo.aspx?&product_number=1008659512
j/k
dRxLdRxLSkrevet 20/08-13 12:14 
Pis, det skulle jeg lige have set 10 minutter før. Har lige lavet et køb på det her:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190671633501

Har sendt dem en mail hvor jeg prøver at få dem til at annulere ordren, så får vi se hvordan det går.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 20/08-13 12:31, rettet 20/08-13 13:34 
Og så er sagaen så vidt jeg kan se slut.

Sælgeren som der har været linket til nogle gange var god til at svare hurtigt og annullere handlen.

Har købt fra den fra tapeconnetion som slk linkede til.
200 cm i bredden burde være nok til de fleste ;)

edit: rettede en faktor 2 fejl :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 20/08-13 12:31 
De fleste sælgere er heldigvis til at tale med :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 20/08-13 12:34 
dRxL>
200 meter i bredden burde være nok til de fleste ;)

Det tror jeg også :D
slk486slk486Skrevet 20/08-13 12:37, rettet 20/08-13 12:38 
Tihi :D
j/k
dRxLdRxLSkrevet 21/08-13 12:18, rettet 21/08-13 12:20 
Har lige haft ringet til dem i Århus fordi jeg aldrig fik andet end en bestillingsbekræftigelse fra dem. Det var solgt før jeg lagde min bestilling, så de har annulleret min bestilling. Super øv, og nu har jeg ikke rigtig lyst til at købe noget lærred overhovedet...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 21/08-13 13:58 
...
Ville det her være et godt lærred til ca. 10.000?

http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/projektor-tilbehor/lissau_tabtension-isf_larred_106-.htm
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 21/08-13 14:00, rettet 21/08-13 14:02 
Tape Connection sælger de samme lærreder. Det er samme lærred som jeg betalte ca. 9k for, bare inkl. dyr tab-tension og motorisering ;)

Hvis du bruger en gammel og billig projektor er den ISF-certificerede TrueColor-dug måske lidt overkill, men hvis projektoren en dag skal opgraderes til noget seriøst, så ville det selvfølgelig være et rigtig godt køb. Der findes ikke mange bedre duge, og de koster over 20k for de der 90-120 tommer.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 21/08-13 14:04, rettet 21/08-13 14:05 
Så hvis man bor sammen med en kvinde er det et godt køb... :-p

Hvilken projektor er det du har Naiera?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 21/08-13 14:45, rettet 21/08-13 14:49 
JVC X30. Tilsvarende model i dag hedder X35, og den eneste forbedring er, helt seriøst, at den kan styres med et iOS-apparat :p

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 21/08-13 14:56 
Kunne ikke vente på svar, så jeg var inde og kigge i denne tråd, imens jeg ventede på at Otto J skulle ringe tilbage til mig... Det bliver nogle små cirkler lige pludselig :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 21/08-13 14:59 
Jeg skrev en sms og sagde øv, og det lyder som om det er ved at ordne sig :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 21/08-13 15:10 
Nu er det købt omend det kom til at koste lidt... til gengæld regner jeg med at have et rimeligt godt lærred til resten af livet =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 21/08-13 15:14 
Hvad for et blev det så præcis til?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 21/08-13 15:22 
Det her: http://www.tapeconnection.dk/search.aspx?sval=lissau&product_number=8659463
til "Indbetaling KUN WEB* 9999" altså 10k.

Måtte bruge "Indbetaling KUN WEB"*9999 da demovaren af én eller anden grund ikke viste sig på deres hjemmeside, hvilket igen kan forklare hvorfor han ikke rigtig kunne få det solgt til den tidligere pris og havde sat det yderligere ned for nyligt.

Håber på at have det på fredag.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 21/08-13 16:02 
Fedt. Ja, så behøver man ikke mere på den front i meget lang tid.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 26/08-13 22:20, rettet 26/08-13 23:13 
Nu har jeg fået prøvet lærredet lidt mere, og det er godt nok helt vildt hvad det gør ved farverne ifhld. til at køre det på en hvid væg. Vil også tro at det er en del bedre end at køre billedet på et ikea rullegardin som jeg gjorde i gamle dage, men jeg skal ikke kunne sige hvor meget bedre det er end at vise billedet på et billigere lærred som f.eks. det lissau California jeg prøvede at købe først.

Er i hvert fald meget glad for købet og har oplevet en langt større forbedring af billedet end jeg havde regnet med. Selv min kæreste, som ellers var lidt skeptisk overfor prisen jeg valgte at betale, kan tydeligt se forskellen. Men igen, er det jo mit første lærred, så jeg skal ikke kunne sige om hun også var blevet imponeret af farverne på et billigere lærred sammenlignet med den rå væg ;)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig