X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Virus på min bærbare


Svar
UriurUriurSkrevet 21/09-06 16:10 
Jeg har muligvis noget virus som jeg ikke ved hvordan jeg slipper af med. Det er en setup-fil som der bliver ved med at komme frem i min "dokumenter" mappe. Når jeg sletter den, forsvinder den kun for en periode. AVG finder ikke nogen virus når jeg søger.
KTCKTCSkrevet 21/09-06 19:05 
Prøv at starte i fejlsikret tilstand og kør så din antivirus derfra.

Husk at opdatere antivirus-programmet og søg eventuelt også med en ad/spyware scanner (f.eks. Adaware)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
TLTLSkrevet 22/09-06 00:16 
Du kan også prøve at slette AVG og installere Avast og lade den lave en boot-scan, som scanner inden windows er startet op... Måske kan den finde noget som AVG ikke kan.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
jaesjaesSkrevet 11/09-12 11:42 
AVG 2013 har fundet en "trojan agent" på min pc kaldet "agent_r.BEC" (ser ud til at være en del af "agent_r"-familien).

AVG 2013 kan ikke selv løse problemet, da den skriver:
"The infected system file cannot be cleaned because the original file was deleted and replaced by a malware file"

Der er tale om en Windows-driver (cdrom.sys). Det ser ud til, at det kan løses ved at erstatte filen, men man skal tilsyneladende også bruge en Windows-cd eller have installationfilerne på harddisken. Jeg har mistet cd'en (Windows XP Home Edition), og det ser ikke ud til at der noget på harddisken heller. Ved ikke om man kan bruge en andens cd, eller om der så kommer noget pirat-blokering, og vil også gerne slippe for at bruge alt for meget tid på det, og ordne det i dag. Så er der evt. alternative løsninger.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/09-12 12:03 
Ja jeg ved ikke om der er en anden løsning end at geninstalere så...

Der er to gratis programmer du kan prøve at bruge, nemlig Malwarebytes og CCcleaner.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 11/09-12 12:05 
jaes>

Der er tale om en Windows-driver (cdrom.sys). Det ser ud til, at det kan løses ved at erstatte filen, men man skal tilsyneladende også bruge en Windows-cd eller have installationfilerne på harddisken. Jeg har mistet cd'en (Windows XP Home Edition), og det ser ikke ud til at der noget på harddisken heller. Ved ikke om man kan bruge en andens cd, eller om der så kommer noget pirat-blokering, og vil også gerne slippe for at bruge alt for meget tid på det, og ordne det i dag. Så er der evt. alternative løsninger.

Så længe det kører på din egen XP licens, burde det ikke være et problem at låne en andens cd :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/09-12 12:32 
Darkbeat>
Ja jeg ved ikke om der er en anden løsning end at geninstalere så...

Der er to gratis programmer du kan prøve at bruge, nemlig Malwarebytes og CCcleaner.

CCleaner fjerner kun midlertidige filer og sletter ubrugte nøgler i registreringsdatabasen. Det er et fantastisk nyttigt stykke værktøj, men det har intet at skulle have sagt mht. ondsindet software ;)

Jeg ville heller ikke orke at skulle begynde at lappe på den slags. Det bliver aldrig helt godt. Formatering og komplet geninstallation tager noget tid, men det føles nu alligevel rart, når man først har fået det gjort. Specielt hvis man sætter sig ned og overvejer, hvilke af de programmer, man har på sin nuværende installation, man egentlig overhovedet har brug for. Hvis man så kun installerer det absolut mest nødvendige næste gang, bliver man overrasket over, hvor snappy systemet pludselig er blevet :D
AV Intelligent Terminal
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/09-12 13:24 
Well, jeg tænkte at hvis han kører Malwarebytes først, så ville det måske sørge for at slette filerne og CCleaner ville så bagefter slette instances i reg databasen der ellers ville gøre at de kom tilbage?

Ved ikke om det ville hjælpe.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/09-12 13:39 
Jeg skal sgu heller ikke gøre mig alt for klog på den slags. Men jeg troede bare ikke, at en registreringsnøgle i sig selv kunne sætte gang i noget, der ender med et download? Skal der ikke et ActiveX-objekt eller noget andet i den dur til, før maskinene begynder at plukke ting ned fra nettet af sig selv?

Jeg ved det ik'. Lige mht. virus og Windows og den slags halløj, har jeg nok en hel del mindre styr på tingene, end jeg går og tror :)
AV Intelligent Terminal
jaesjaesSkrevet 11/09-12 23:41 
Tak skal l have. Hmm, må se hvad det bliver til. Har dog læst mig til, at formatering er spild af tid i de fleste tilfælde mht. virus m.m., så den retning bliver det nok ikke :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig