X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

GC online "planer".


Svar
dpldplSkrevet 03/06-03 12:59, rettet 03/06-03 13:02 
Så blev det endeligt bekraftet. Nintendo har alligevel ikke overset Online markedet helt. Da de siden E3 2002, har haft en aftale med Gamespy.

PS. vis Nintendo holder hvad de lover. Free online games :D

Tak Gamespy og Nintendo
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
NaieraNaieraSkrevet 03/06-03 13:01 
LagSpy...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ckruseckruseSkrevet 03/06-03 13:26, rettet 03/06-03 13:27 
Det er fedt med gratis abonnement, men du skal stadig ud og have fat i bredbåndsadaptoren, og så bliver det udlignet.
dpldplSkrevet 03/06-03 13:30 
ja og nej. For det første så er bredbåndsadaptoren. En engangs udgift (ikke som xbox live, som koster pr. år)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
NaieraNaieraSkrevet 03/06-03 13:35 
Men der kan vist ikke sættes spørgsmålstegn ved at man får bedre service og langt federe features til alle spil med Live, hvorimod der intet ligger fast ved GC'ens online muligheder...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 03/06-03 13:45 
Nej og? Nu skal alt jo tilfældigvis ikke sammenlignes med noget andet..

Der er faktisk nogen af os, som glæder os til GCN Online!
Home is where the hardware is..
ValkyrieValkyrieSkrevet 03/06-03 13:48 
Det er jo bare det at du skal betale en ekstra afgift, udover selve spillet for at få features online der allerede er set:/

Og at de laver nogen aftaler med Gamespy gør det hele jo bare værre....
Well crucify the insincere tonight...
dpldplSkrevet 03/06-03 13:58 
Naiera >
Men der kan vist ikke sættes spørgsmålstegn ved at man får bedre service og langt federe features til alle spil med Live, hvorimod der intet ligger fast ved GC'ens online muligheder...

Det har jeg heller ikke sagt. Og jeg vil ikke udtalke mig om service, før jeg selv har prøvet det (før kan man jo ikke udtale sig om det. Og nu kender jeg heller ikke til de federe features live har (udover head set)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
ckruseckruseSkrevet 03/06-03 14:18 
Xbox Live virker bare mere prof end noget standard tunnelsoftware, og så henvender det sig også til det mere mainstream publikum. Jeg tror umiddelbart kun at det nye Cube halløj vil blive brugt af dem, der virkelig brænder for at spille online (mig, inkl. :]).
la0sla0sSkrevet 03/06-03 14:24 
llyder da kun godt.. så slipper man for alle de noobs der er på xbox
Hvad sker der?
majjohamajjohaSkrevet 03/06-03 14:41 
Måske kommer jeg online på cuben det kommer an på titlerne
ckruseckruseSkrevet 03/06-03 15:06 
Laos: Det ville jeg nu ikke være sikker på.. den højeste moral har jeg altid fundet hos casual gamers, hvis deres alder da var >12.
MajorPMajorPSkrevet 03/06-03 15:16 
la0s >
llyder da kun godt.. så slipper man for alle de noobs der er på xbox


Fornemmer jeg irritation på mangel over en så god online del som på XB? :P
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 03/06-03 15:19, rettet 03/06-03 15:19 
Well det er jo både godt og skidt.

Jeg synes det er meget fedt, at Nintendo ikke selv prøver med et eller andet halvhjertet forsøg på at lave deres egne servere.

På den anden side skræmmer det mig lidt at GameSpy skal have noget at gøre med min GC.

Det er også lidt irriterende at de til gengæld ikke bliver garanteret den eneste onlineprovider for Cuben.
Hvor mange forskellige gustne firmaer skal man lave profil hos hvis man gerne spille, bare et par spil online med sin GC?

Jeg tror jeg holder mig til Live og AC2 ...
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
olmeolmeSkrevet 03/06-03 15:22 
Som Matt kommer det helt an på spillene. At Xbox har live er mig uendelig ligegyldig, til de kan lave nogen ordentlige spil.
Netværks adaptoren til både ps2 og gcn koster jo ikke alverden.
la0sla0sSkrevet 03/06-03 17:14 
MajorP >
Fornemmer jeg irritation på mangel over en så god online del som på XB? :P

Det ved jeg ikke om du fornemmer.. heldigvis kan jeg heller ikke mærke efter... og jeg håber heller ikke at du tilbyder mig muligheden for det.

Krooze, den casual gamer du snakker om, er det den casual gamer som betaler fees for at spille online? Er den casual gamer ikke bare den der spiller engang imellem.. det er vel ikke dem man møder mest online? Jeg har aldrig mødt en casual gamer på PSO... men men hvad ved jeg.. jeg er jo bare irriteret over manglen på en god online del... men så er det godt at jeg også helst vil spille singleplayer spil
Hvad sker der?
RaGeRaGeSkrevet 03/06-03 18:53 
Naiera >
LagSpy...

Det er altså kun HAL0 den er gal med på Gamespy (længe nok for mig).
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Zzap!Zzap!Skrevet 03/06-03 19:59, rettet 03/06-03 20:08 
SeventhSun >
På den anden side skræmmer det mig lidt at GameSpy skal have noget at gøre med min GC.

Det er også lidt irriterende at de til gengæld ikke bliver garanteret den eneste onlineprovider for Cuben.
Hvor mange forskellige gustne firmaer skal man lave profil hos hvis man gerne spille, bare et par spil online med sin GC?

Nintendo har bare licenseret GameSpys tunnel teknologi.
Som jeg har forstået det så kommer man knap til at kunne mærke forskel om man spiller konsol til konsol, over LAN eller over nettet. Det er jo i virkeligheden bare "peer to peer", som er har været brugt før på andre konsoller, bla. Saturn og Atari 7200.
Det går i alt sin simpelhed ud på at konsollerne "snakker" direkte med hinanden, i stedet for gennem en fordyrende server.
Man kunne forstille sig at Nintendo måske ville lave en server, som blot ville formidle forbindelser mellem folk, som tilfældigvis ikke kendte nogen de kunne spille imod. Overheadet på en sådan server ville være så lille, at der sagtens ville kunne betale sig at køre den uden betaling, husk på den skal kun formidle spillene, ikke trafikken mellem konsollerne.
Selvfølgelig vil den teknik have sine begrænsninger i feks. online RPGer, hvor der skal være en stor konstant verden (men det har Sega jo allerede bevist kan lade sig gøre på GC), men til stort set alle andre spil vil teknikken være idéel.
Og bedst af alt, den er fuldstændig gratis, når man har betalt adapteren.
Noget lignene ville også være muligt på PS2.
Nogen vil måske indvende at xb-live vil føles mere gennemført, men det er jo bare op til spil producenten at gøre interfacet til web delen, så gnidningsfri som mulig.
Born to kill space
DommergaardDommergaardSkrevet 03/06-03 19:59 
Tag nu ikke sorgerne på forskud!

Nogen der sagde Metroid 2 multiplayer over nettet? :P
JoachimMAJoachimMASkrevet 03/06-03 21:29 
Det er sgu fedt, ihvertfald bedre end ingenting.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
RaGeRaGeSkrevet 03/06-03 23:42, rettet 03/06-03 23:42 
Jeps, og hvis det kører bedre end XBL, så er jeg stort set ligeglad med de XBL features.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
ValkyrieValkyrieSkrevet 04/06-03 00:25 
Bedre end ingenting?:/ Det er da en synsvinkel at se det fra, men nu er det ikke sådan jeg har hørt det bedste om PSO på GC:/ Har hørt om mange hardcore MMO gamere der har droppet det pga af det dyre keyboard og for dem der har bestilt det, ikke for noget svar fra de mange andre der ikke har noget at skrive med:/ Det forkommer mig også underligt at Nintendo ikke synes det er fedt når folk skal betale mere end for spillet og selve deres internet, også at PSO sjovt nok koster penge vær måned....

MS har invisteret mange mange millioner i XBL, og det er det sammen med spillene der skal tjene det store underskud hjem fra selve Xbox. Xbox blev designet som en konsol med seriøse onlinemuligheder. Jeg tror næppe at GC ville kunne komme op og røre, specielt når der ikke er nogen harddisk!

Jeg har egentlig droppet at spille PC online.. Jeg har fået et seriøst irritationsproblem med at jeg ikke kan tale med folk.. Dohh, hvor er det virkelig blevet steneren at skulle skrive med et keyboard når det er teamplay det gælder!

Til laos-Mener du at alle der spiller XBL er casual gamere? Jeg tror der er en del af dem der ikke er noobs. Eller personligt vil jeg ikke dømme over 500.000 mennesker med et slag:-)

-Hest
Well crucify the insincere tonight...
la0sla0sSkrevet 04/06-03 01:01 
nej jeg siger intet om at xbox spillere alle er casual gamers... det var i direkte forbindelse med det krooze skrev
Hvad sker der?
Zzap!Zzap!Skrevet 04/06-03 01:21 
Ja, PSO koster noget på GC, ligesom det gør på xbox!
Nu Sega har fået lov at tage ekstra for PSO, ruller snebolden, alle vil sig "hvorfor ikke også os?". Det skulle ikke undre mig om ms må bukke under for EAs pres?
Pludselig skal xb-live brugere betale dobbelt.

En anden ting er, at PSO til xbox i løbet af den første måned var fuldstændig gennemhacket og ødelagt, sådan er det mærkeligt nok ikke gået med GC versionen.
Ang. Keyboardet kan man "nøjes" med det billigere Datel keyboard selvom Ascii ditto selvfølgelig er at forstrække. Jeg har forøvrigt hørt noget om, at der findes en USB adapter til GC, så man kan bruge normalt PC udstyr på den.

The Hest: "Jeg tror næppe at GC ville kunne komme op og røre, specielt når der ikke er nogen harddisk!"

Harddisken har ikke noget at gøre med online mulighederne. Det "eneste" en harddisk hjælper på, er kæmpe store singleplayer spil hvor en hel verden skal gemmes.
Og så slipper man selvfølgelig for at købe mem-cards (selvom jeg først nu har fyldt mit 59 kort, her et år efter GCen kom!)
Born to kill space
RonaldoRonaldoSkrevet 04/06-03 08:30 
Det er ikke Nintendo, men derimod Sega som kræver betaling for PSO online, og med Xbox versionen skal man både betale Microsoft og Sega.

Xbox Live er smart og sejt, men jeg mener stadig at det er den forkerte måde MS har valgt at markedsføre det på. "Online Gaming" er jo ikke noget nyt fænomen, men det er blevet så populært i dag, at penge-folkene i spil industrien sidder i dag, og undrer sig over hvor mange dollars de kunne have tjent på det. Det er derfor de prøver at indføre betaling nu.
SoqratesSoqratesSkrevet 04/06-03 08:44, rettet 04/06-03 08:55 
Zzap! >

En anden ting er, at PSO til xbox i løbet af den første måned var fuldstændig gennemhacket og ødelagt, sådan er det mærkeligt nok ikke gået med GC versionen.

PSO GC er fandme også gennemhacket, har du det selv? Jeg kender nogen der har det og har prøvet det ovre hos dem. Det er da klart at det ikke skabte den samme fuore som det gjorde da psoX blev hacket. Det hele er i bund og grund SEGA´s skyld for ikke at lære noget fra DC dagene. Fakta er at GC versionen er mindst lige så hacket som xbox versionen, og hvorfor ikke? Hvilke features kan gcen have som ville gøre det umuligt.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 04/06-03 09:29 
Zzap! >
Det er jo i virkeligheden bare "peer to peer", som er har været brugt før på andre konsoller,...
Det går i alt sin simpelhed ud på at konsollerne "snakker" direkte med hinanden, i stedet for gennem en fordyrende server.

Nu skal jeg ikke påstå at jeg har den vildt store tekniske forståelse for det her.
Men hvis det du siger er rigtigt, hvordan skal de så lave ladders og alle de andre "Xbox Live"-agtige ting der bliver snakket om i interviewet?

Hvis du skal have mulighed for at lave friendslist, sende dem beskeder og ikke mindst sammenligne din score med andre spillere, er man da nødt til at være koblet til en server?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
NaieraNaieraSkrevet 04/06-03 11:19 
Zzap!, brug venligst Quote funktionen!

Tak.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ValkyrieValkyrieSkrevet 04/06-03 11:19, rettet 04/06-03 11:21 
Nu Sega har fået lov at tage ekstra for PSO, ruller snebolden, alle vil sig "hvorfor ikke også os?". Det skulle ikke undre mig om ms må bukke under for EAs pres?
Pludselig skal xb-live brugere betale dobbelt.

Jeg er sikker på at mange af os ikke ville spille på Xbox Live. Fakta er at jeg synes selv at MS har gjort det godt. Jeg var tilfreds med alle mine nye baner og game modes i Mechassault. Jeg vr tilfreds med den 32 MB enorme SC mission Kola Cell ovs. Jeg tror ikke at MS vil bukke under for EA. Specielt ikke nu når de har laranceret deres egen sportserie med spil som Top spin, NFL fever og NBA Insidedrive i spidsen. Men grunden for at tage penge for det her, var at serverne skal være hurtigere og stærkere end dem, folk selv kan lave. Ergo at man ikke selv kan hoste serverne som i de andre Livespil? Ved så godt at min argument mod betaling for PSO GC så er lidt dårligt, men hva fanden?:)


En anden ting er, at PSO til xbox i løbet af den første måned var fuldstændig gennemhacket og ødelagt, sådan er det mærkeligt nok ikke gået med GC versionen.
Ang. Keyboardet kan man "nøjes" med det billigere Datel keyboard selvom Ascii ditto selvfølgelig er at forstrække. Jeg har forøvrigt hørt noget om, at der findes en USB adapter til GC, så man kan bruge normalt PC udstyr på den.

Jeg fik spillet igår, også vidt jeg ved er det hacking kun folk der for de bedste våben i spillet i LVL 50 eller sådan noget:/ Det påvirker ikek mig så vidt jeg ved, og de ødelægger det hele for dem selv. Pointen med PSO er vel at gå ud og selv finde de speciele våben og trade ovs.



Harddisken har ikke noget at gøre med online mulighederne. Det "eneste" en harddisk hjælper på, er kæmpe store singleplayer spil hvor en hel verden skal gemmes.
Og så slipper man selvfølgelig for at købe mem-cards (selvom jeg først nu har fyldt mit 59 kort, her et år efter GCen kom!)

Det var mere ment som downloads:) Nye gamemodes til mario kart ovs:-)


Men jeg kan godt se at folk har en pointe. Det er forkert at tage penge, men hvor mange penge kan man overskue? Jeg kan godt leve med at skulle betale små 400 kr,- til MS vært år! Det kan jeg godt. Spørsmålet med MS, er ikke så meget det. Det er mere nu betaler vi og hvad for vi så. Jeg ved at RaGe og sikkert også nogen af os andre skråler over at MS ikke har deticated T3 servere op til os at spille på!!! Xbox live gik over alle mine forventninger, og hvis servicen med flere grattis downloads fortsætter så vil jeg helt klart fortsætte med mit gamertag!

Jeg tror GC har muligheder. Et tunnelsoftware kunne godt blive godt, men hvilke spil havde i forstillet jer at spille online? Counter-Mario, eller bare noget Mario sport? Tro mig jeg vil også gerne game F-Zero GC og Kirby Airride online, men det skal virke ordentlig, og hvis Ninty kan gøre dette gratis så har de kudos fra mig. XBL er dog stadig det fortrukne for mig:) Hvis i vil have mig undskyldt, så skal jeg ind og få min character i PSO op over lvl 4:D
Well crucify the insincere tonight...
NaieraNaieraSkrevet 04/06-03 11:19 
Zzap! >
Pludselig skal xb-live brugere betale dobbelt.

Skal du absolut se dommedag overalt?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
olmeolmeSkrevet 04/06-03 11:24 
Jeg tror xbox live og for den sags skyld GCN, største problem er EA har live exklusivt til PS2. Specielt madden i US sælger rigtigt godt, og det er lidt det samme med FIFA i EU (Specielt hvis PES3 ikke har live modstandere).
Zzap!Zzap!Skrevet 04/06-03 19:47, rettet 04/06-03 19:51 
The Hest >Det var mere ment som downloads:) Nye gamemodes til mario kart ovs:-)?

Når ms engang dropper støtten (selv de, har vel ikke bundløse lommer), hvor mange store ekstrabaner og andre "mods" tror du spilfirmaerne vil lave af deres eget "gode hjerte"?
Jeg er forøvrigt egentlig også helst fri for alt muligt ekstra tingeltangel. Når jeg betaler for et produkt forventer jeg, at det er færdigt.

Jeg tror GC har muligheder. Et tunnelsoftware kunne godt blive godt, men hvilke spil havde i forstillet jer at spille online? Counter-Mario, eller bare noget Mario sport?

Der er du jo bare meningsløst arrogant!
Hvis det er mangel på fps'er du hentyder til så er Zoonami formentlig på vej med et killer et af slagsen.

SeventhSun >Hvis du skal have mulighed for at lave friendslist, sende dem beskeder og ikke mindst sammenligne din score med andre spillere, er man da nødt til at være koblet til en server?

Ja, men ikke nødvendigvis en betalings server. Scorelister og lignene er ikke dét der gør servere dyre, det er den kolosale båndbredde der skal til, for at betjene mange tusinde kunder real time. Dét problem har en simpel scorelist jo ikke, den svarer jo stort set til et simpelt message board.
Men også selvom Nintendo skulle vælge ikke at have nogen ekstra features, så tror jeg godt jeg kan leve uden at vide om jeg er #1567 bedst i verden til Mario Kart GC.
Born to kill space
Zzap!Zzap!Skrevet 04/06-03 20:06, rettet 04/06-03 20:34 
Naiera >Skal du absolut se dommedag overalt?

Men det er jo rigtigt, hvorfor skal Sega have special behandling? Fordi de er Sega? Jamen, hvad så med f.eks. EA...
Det kunne meget nemt ende med at der kommer en masse undtagelser, som gør at hele "idéen" med kun at betale en gang om året, ryger.
Born to kill space
SoqratesSoqratesSkrevet 04/06-03 20:11 
Måske kunne det have noget at gøre med at EA ikke rigtigt noget interessant at byde på mens MS virkeligt har brug for et online rpg. En af mange muligheder.....
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig