X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wii, hvem har bestilt?


Svar
3of193of19Skrevet 20/09-06 22:08, rettet 20/09-06 22:10 
Har lige bestilt min Wii hos dvdboxoffice.com med Zelda.
Forsendlsen blev lidt dyr (150US$), men tilsammen bliver det alligevel mindre end hvis jeg køber det her i DK (2400 i alt).
Nu må jeg bare håbe at skattefar ikke er for grisk eller at dvdboxoffice fusker med mærkningen. Er det ikke i alt 38% der ellers kommer oveni?
Nå ja, selv hvis er det jo hurtigt sparet ind igen når man sparer 150+kr per spil...
Og så skulle jeg jo gerne have maskinen senest den 22.11. :D
dRxLdRxLSkrevet 20/09-06 22:13 
Husk at købe ekstra kontrollere så jeg kan komme forbi og tæve dig i boksning :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Bede-xBede-xSkrevet 20/09-06 22:16, rettet 20/09-06 22:17 
Jeg har også forudbestilt. Regner kun med at skulle have Zelda på launchen, med mindre anmeldelser lokker mig i anden retning.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dRxLdRxLSkrevet 20/09-06 22:18 
Jeg er umiddelbart kun interesseret i Mario Galaxy af de lancerings-spil jeg har set indtil videre.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 20/09-06 22:22 
Mario Galaxy er vistnok ikke launch titel, svjv.
Ekstra controller bliver bestilt, men det kunne man ikke endnu hos dvdboxoffice. Så skal jeg nok bokse dig dRxL :)
SonicSonicSkrevet 20/09-06 22:44 
Jeg går og grubler lidt over, om det kan svare sig at bestille i udlandet, eller om man bare skulle hente en hjem fra tyskland på launchdagen :/
Parental Advisory: Explicit Lyrics
JmogJmogSkrevet 20/09-06 23:02 
Jeg venter lige til VG+ får maskinen på sitet. Den er næppe dyrere end boxoffice og så er de bedre til at få ting på lager og få dem gennem tolden.
3of193of19Skrevet 20/09-06 23:20, rettet 20/09-06 23:34 
DVDBoxoffice er blevet væsentlig bedre på det seneste. Man kan efterhånden se om varen er på lager :D
Ved gratis forsendelse har jeg aldrig betalt told hos DVDBO, Wii og PSU er det første jeg bestiller per kurer hos dem.
Zzap!Zzap!Skrevet 20/09-06 23:27 
Har I overvejet om der kunne blive problemer med online tjenesten? Måske vil det i værste fald ikke være muligt at købe VC spil, eller man kan kun spille mod amerikanere.
Born to kill space
BeanoBeanoSkrevet 20/09-06 23:52, rettet 20/09-06 23:54 
3of19>
Mario Galaxy er vistnok ikke launch titel, svjv.

Nemli'... den er lovet til Q1 eller Q2 2007 :!

Men hvorfor bestille fra USA?
Er de par uger den ekstra besvær og risici værd?
JmogJmogSkrevet 20/09-06 23:55 
Zzap!>
Har I overvejet om der kunne blive problemer med online tjenesten?

Måske vil det i værste fald ikke være muligt at købe VC spil, eller man kan kun spille mod amerikanere.

Tja, så skal de jo lave en tjeneste der fungerer væsentligt anderledes end Live og sandsynligvis PS3s Live. At download af VC-spil skulle være lavet sådan så en US Wii kigger på hvilken IP-adresse man ligger på og ikke vil hente VC-spil, tvivler jeg stærkt på. Om jeg kun kan spille med amerikanere rager mig en papand men igen, jeg har svært ved at forestille mig at det skulle være tilfældet.
3of193of19Skrevet 20/09-06 23:57 
Spil fra USA koster i snit 100-150 kr mindre og plejer at udkomme tidligere.
Desuden har jeg kun US spil til min Cube, så hvis jeg vil pakke den væk har jeg brug for en US Wii.
JmogJmogSkrevet 20/09-06 23:57 
Beano>
Men hvorfor bestille fra USA?
Er de par uger den ekstra besvær og risici værd?

At få den de par uger hurtigere betyder intet for mig. At den kan afspille amerikanske udgivelser betyder derimod noget. Det er ganske sikkert at US-maskinen vil have det anden-bedste udbud af spil. Nummer et er selvfølgelig Japan, mens EU bliver røven af fjerde division. Hvis vi er heldige kommer _næsten_ alle US-udgivelserne også i EU, men der er ingen der skal fortælle mig, at samtlige titler udkommer lige så hurtigt her.
JmogJmogSkrevet 20/09-06 23:58 
3of19>
Desuden har jeg kun US spil til min Cube, så hvis jeg vil pakke den væk har jeg brug for en US Wii.

Nåja, det glemte jeg rent. Ja, jeg har stort set også kun US-spil, så det ville være helt fint.
HeroldHeroldSkrevet 21/09-06 00:03 
Men hvad med told osv? Kan det virkelig betale sig, hvis der kommer told på spillene?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3of193of19Skrevet 21/09-06 00:11 
Som nævnt tidligere har jeg aldrig betalt told for ting fra DVDBoxoffice. Så ja det kan det.
Jeg har indtil videre kun benyttet gratis airmail (kurer tjenester betaler man stort set altid told af, da de selv håndterer opkrævningen).
BeanoBeanoSkrevet 21/09-06 00:11, rettet 21/09-06 00:13 
Jmog>
At den kan afspille amerikanske udgivelser betyder derimod noget. Det er ganske sikkert at US-maskinen vil have det anden-bedste udbud af spil.

Er det?

Jeg kunne forstå det hvis man gik efter en japansk maskine for de japanske spil (som du også skrev), men det europæiske marked bliver vel meget lig det amerikanske mht. udvalg og typer af spil. Det syntes jeg ihvertfald har været erfaringerne med GC.
Release datoer varierer selvfølgeligt "lidt" :)
King ChaosKing ChaosSkrevet 21/09-06 06:24 
Maskinen er da så billig at man kan købe alle tre versioner :D
JmogJmogSkrevet 21/09-06 07:33 
Beano>
Jeg kunne forstå det hvis man gik efter en japansk maskine for de japanske spil (som du også skrev), men det europæiske marked bliver vel meget lig det amerikanske mht. udvalg og typer af spil.

Jada, de bliver rimelig ens, men det amerikanske bliver lidt billigere og lidt større. Sådan ahr det altid været med samtlige konsoller stort set så der er vel ingen grund til at tro det vil ændre sig. Især med en maskine som kommer til at leve på niche-spil.

Mht. Boxoffice så har jeg selv været ude for told et par gange, men sandt at sige er det længe siden jeg har brugt dem, så det er da muligt, de har ændret deres forendelsesmetoder. VG+ har jeg derimod brugt indenfor det sidste års tid og de er sikre (for de snyder).
SeventhSunSeventhSunSkrevet 21/09-06 10:26 
Jeg har forudbestilt én hos Game på Fisketorvet.

Jeg synes det var så p**** besværligt at købe og få US Wind Waker, så det vil jeg helst undgå at skulle igennem igen.

Mht. ekstra controllere, er der nogen der ved, om man kan tage sin wiimote med til vennen, der også har en Wii?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 21/09-06 11:43, rettet 21/09-06 11:43 
Ja, det er jo noget Nintendo er meget stolte af... at overføre ens Mii (Wii avatar) til Wiimoten og tage den med til vennerne ;)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 21/09-06 11:52 
Se det synes jeg lyder rigtig fornuftigt.

Jeg tror en del af mine venner er hooked på Wii, og så kan man jo spare de penge i extra controllere.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 21/09-06 11:56 
Kan kun være enig. God ide.
I øvrigt et tilbageskridt hos 360, at man ikke kan 'gemme' sine memory-cards i controlleren længere. Det var nu nemmere at holde styr på dem så.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HeroldHeroldSkrevet 21/09-06 12:01 
Kommer det som nogen overraskelse at man rent faktisk kan bruge sin controller på andre maskiner? :o
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DeluxScanDeluxScanSkrevet 21/09-06 12:11 
Hæ, hæ. Mente nu også bare, at det var smart, man kunne gemme sin Mii på controlleren :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SumezSumezSkrevet 21/09-06 12:53 
Nogen præcis angivelse af hvad den kommer til at koste i Danmark endnu? synes ikke jeg har læst noget på P:R, måske har jeg bare overset det. Aner stadig ikke hvor jeg skal forudbestille fra :! (men det bliver i hvert fald nok fra USA)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WikzoWikzoSkrevet 21/09-06 16:18 
Nej, ikke endnu ^^

Jeg glæder mig personligt til at kunne gå ned i en fysisk butik (gerne ved midnatsåbning) og hente min Wii-pakke og tage den med hjem. Derfor har jeg forudbestilt den i GAME og EB Games, da jeg så altid senere kan se, hvilket sted der er bedst mht. tilbud og rabatter (overvejer at bytte min gamle GameCube).

Jeg gider ikke købe den fra nettet. Jeg vil gerne være 100% sikker på, hvornår jeg får den og hvad den koster ... og at den virker - og hvis ikke, har jeg garantien.

Prisen gør mig intet, da jeg har sparet sammen i snart et års tid nu :)
HeroldHeroldSkrevet 21/09-06 16:27 
Sumez>
Nogen præcis angivelse af hvad den kommer til at koste i Danmark endnu? synes ikke jeg har læst noget på P:R, måske har jeg bare overset det. Aner stadig ikke hvor jeg skal forudbestille fra :! (men det bliver i hvert fald nok fra USA)

Det kommer inden for et par uger, iflg. Bergsala :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JAAJAASkrevet 21/09-06 16:40 
Jmog>Tja, så skal de jo lave en tjeneste der fungerer væsentligt anderledes end Live og sandsynligvis PS3s Live. At download af VC-spil skulle være lavet sådan så en US Wii kigger på hvilken IP-adresse man ligger på og ikke vil hente VC-spil, tvivler jeg stærkt på.

De kunne vel uden problemer lægge et check ind i hardware/firmware. For mig at se ville det være yderst nemt for dem at lukke folk i regioner på alle måder.
3of193of19Skrevet 21/09-06 20:22 
Wiiii, DVDBoxoffice havde lavet en fejl i beregningen af forsendelsen, så det blev lige 60US$ billigere :)
JmogJmogSkrevet 21/09-06 20:47 
JAA>
De kunne vel uden problemer lægge et check ind i hardware/firmware. For mig at se ville det være yderst nemt for dem at lukke folk i regioner på alle måder.

Klart. De kunne nemt gøre det, men jeg jeg har svært ved at se motiveringen.
QQSkrevet 22/09-06 01:03 
Jeg tror jeg venter en til to uger med at købe den, så jeg kan høre fra jer gutter herinde om jeg skal gå US denne gang eller forblive PAL... Der er jo altid både fordele og ulemper, så jeg venter lige til jeres hands-on reviews... ;)
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
SumezSumezSkrevet 22/09-06 10:41 
3of19>
Wiiii, DVDBoxoffice havde lavet en fejl i beregningen af forsendelsen, så det blev lige 60US$ billigere :)

Øj, den skal bestilles så snart jeg er hjemme! Håber ikke der går to måneder før de får afsendt den. >_>
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JAAJAASkrevet 22/09-06 14:28 
Jmog>
Klart. De kunne nemt gøre det, men jeg jeg har svært ved at se motiveringen.

Det er konsolbranchen, og det er Nintendo. Det ville på ingen måde overraske mig, hvis de gjorde det for at "beskytte forbrugerne", uden nogensinde at give en holdbar begrundelse herfor.
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 01/10-06 13:28 
Jeg var ellers overbevist om jeg skulle have en Wii... Men efter at have tjekket en ingame video fra Gears of War og hørt det nye RE5 kommer til 360... Ja så er jeg begyndt at tvivle og overvejer seriøst at købe mig en 360 istedet.

Er jeg helt ude i HAMPEN ?
3of193of19Skrevet 01/10-06 14:12 
Køb begge :D
KLTKLTSkrevet 01/10-06 17:42 
SuperMikkel>
Jeg var ellers overbevist om jeg skulle have en Wii... Men efter at have tjekket en ingame video fra Gears of War og hørt det nye RE5 kommer til 360... Ja så er jeg begyndt at tvivle og overvejer seriøst at købe mig en 360 istedet.

Er jeg helt ude i HAMPEN ?

Du er på ingen måde ude i hampen! :D
Jeg ser selv Xbox 360 som et oplagt køb, hvis man står og skal have en ny konsol inden for det næste stykke tid.
Med den konsol er du sikret masser af gode spil i et meget bredt udvalg af genrer, og så er konsollen væsentlig billigere end PS3 som vel nok er dens største konkurrent.
Wii skal du købe hvis du ligesom mange andre gamere verden over, er blevet meget interesseret i Nintendo og deres måde at tænke konsol på, hermed ment at der i kommende generation satses på innovation og nye spilkoncepter frem for nyt og bedre hardware.

Som der også allerede er blevet sagt, kunne du eventuelt vælge at købe begge konsoller da dette er en oplagt kombination, men det er ikke alle der lige har økonomien til at satse på flere konsoller på en gang.
Jeg vil samtidig sige, at hvis du er rigtig hooked på online gaming er Xbox 360 igen et sikkert valg via Xbox Live delen.
9/11 Was An Inside Job
RJKRJKSkrevet 01/10-06 19:00, rettet 01/10-06 19:00 
KLT>
Med den konsol er du sikret masser af gode spil i et meget bredt udvalg af genrer

Ja, der er vist ikke set et så bredt spekter af superspil i samtlige tænkelige genrer siden... Nintendo 64...

;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
sonicosonicoSkrevet 10/10-06 14:18 
Har bestilt min Wii med ekstra controller og Zelda TP :P . Glæder mig sku.
Nogen der ved om det kun er den hvide udgave der kommer på launchen, eller smider de også de andre farver ud på samme tid. Ser helst at jeg kan få den sorte på 1. dagen :)
WikzoWikzoSkrevet 10/10-06 14:38 
Hvid bliver den eneste farve indtil starten af næste år.
dchangdchangSkrevet 10/10-06 14:54 
Hvid er fint for mig, det vil komplimentere 360'eren og mit Samsung LE-32R71W LCD godt.

Er der nogen der kender en nøjagtig pris endnu?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
sonicosonicoSkrevet 10/10-06 18:03 
Ævs. Nogen der så ved hvornår i det nye år de andre farver så skulle komme. Hvis det er i starten kunne man jo måske vente, men hvis det er i midten af året så må man jo tage den i hvid
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig