X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Star Trek: Enterprise


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 02/06-03 21:39, rettet 10/06-03 15:28 
Nu har den nye Star trek serie kørt et stykke tid(ihverfald på svenks TV2). Er der nogen der set noget af den og hvordan syns I den passer ind i star trek universet.
Syns selv den er lykkes meget godt. Hvordan menneskes forhold til Vukans ikke altid har været lige godt og hvordan de møder mange af de racer der er fast indslag i de gamle serie.
Den nye serie foregår 90år efter First contact.

Rettet: Sorry me bad, der smuttede et nul for meget ind

Enterprise
asmasmSkrevet 03/06-03 12:05 
Det er så vidt jeg ved Voyager der har kørt på svensk tv, Enterprise er kun nået op til slutningen af anden sæson i USA, (og så er det kun 90 år efter first contact), personligt syntes jeg det er gode valg af skuespillere og en udemærket serie, men nu er jeg heller ikke den mest rabiate trekkie (men ham der hyrede michael bolton til at lave titel mellodien skulle skydes).
I am Neo-ExDeath, I will destroy all memory...all time...all existence. Then I too will pass away....forever!
3of193of19Skrevet 03/06-03 12:26 
Du mener nok 90 år efter FC :)
Jeg har set hele serien indtil videre (2 sæsoner, 52 afsnit), den er desværre meget hit-and-miss.
Der er nogle enkelte virkelig gode afsnit (Broken Bow, Dear Doctor, Dead Stop, Shuttlepod 1, Fallen Heroes, Fight or Flight, Silent Enemy, First Flight, Carbon Creek, Seize Fire, Future Tense) men resten svinger meget mellem ekstremt middelmådigt (Stigma, The Communicator, Breaking the Ice, mm) og fantastisk dårligt (The Crossing, Precious Cargo, Aquisition, Bounty, Marauders, mm).

I det hele taget føles serien meget som en fortsættelse af Voyager med et eller andet "forehead-alien-of-the-week" som mandskabet konfronteres med. Serien har en fantastisk god præmisse, med ideen at vise hvordan føderationen er opstået, men falder gang på gang tilbage på Voyager formatet istedet.
Et andet problem er at de fleste figurer ikke udnyttes fornuftigt. Mayweather især har nok næsten en endnu mindre rolle end Uhura i den klassiske serie ("Captain, hailing frequencies open."). Serien fokuserer IMO alt for meget på Archer-T'pol-Trip triumviratet og mangler de stærke bipersoner som TNG og især DS9 kørte med.

Teknisk set er der ikke noget galt med serien. Effekterne er utrolig flotte og får nogle mindre biograffilm til at se latterlige ud.
Jeg tror også skuespillerne er gode nok (især John Billingsey som Dr. Phlox og Connor Trineer som Trip).
Problemet med serien er at skribenterne ikke tager chancer nok. De burde køre lange sammenhængene storylines istedet for alle de "forehead-alien-of-the-week" episoder. Især fordi de aliens Enterprise burde møde nu egentlig burde være kendte aliens. Indtil videre har vi af kendte racer kun mødt Klingoner, Ferengi, Romulanere, Nausicanere, Vulkaniere, Risianere, Borg, Tellarites og Andorianere. Til gengæld er de rendt in i tonsvis af ukendte species. Jeg mener ikke at alle racer man ser burde være kendte, men man kunne trække en del ud af gamle episoder som "Journey to Babel" og filmene, hvor man ser en masse føderationsmedlemmer.
asmasmSkrevet 03/06-03 17:41 
"Tremble before my encyclopedic knowledge of Star Trek" Melvar (Futurama - Where no fan has gone before) =P
I am Neo-ExDeath, I will destroy all memory...all time...all existence. Then I too will pass away....forever!
GreaseballGreaseballSkrevet 10/06-03 15:31 
asm >
Det er så vidt jeg ved Voyager der har kørt på svensk tv, Enterprise er kun nået op til slutningen af anden sæson i USA, (og så er det kun 90 år efter first contact), personligt syntes jeg det er gode valg af skuespillere og en udemærket serie, men nu er jeg heller ikke den mest rabiate trekkie (men ham der hyrede michael bolton til at lave titel mellodien skulle skydes).

Rettet: Sorry me bad, der smuttede et nul for meget ind, det er 90 år efter FC. Ja Voyager er de(STV2) færdig med af sende, og efter en kort pause begyndte de at sende Enterprise.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig